ISP

Co to jest ISP? – Definicja

ISP (ang. Internet Service Provider), czyli dostawca usług internetowych, to firma, która dostarcza innym firmom, a także osobom fizycznym, dostęp do sieci Internet. Bez ISP nie byłbyś w stanie zrobić zakupów online, przeglądać informacji na stronach internetowych czy mieć dostępu do portali społecznościowych, takich jak Facebook. Łączenie się z Internetem wymaga specjalnego sprzętu telekomunikacyjnego, sieciowego i routingu, który dostawca posiada.

Dostawca usług internetowych jest również czasami określany jako IAP (ang. Internet access provider), czyli dostawca dostępu do Internetu.

ISP co to jest

Co jeszcze oferują nam dostawcy usług internetowych?

Dostawcy usług internetowych są odpowiedzialni za takie zadania jak:

  • zapewnienie dostępu do Internetu,
  • przekierowywanie ruchu internetowego,
  • rozdzielanie nazw domen,
  • a także utrzymywanie infrastruktury sieciowej umożliwiającej dostęp do Internetu.

Podstawową funkcją ISP jest zapewnienie dostępów, jednak wielu dostawców oferuje dodatkowe usługi, takie jak: hosting (nie mylić z: hosting SEO), rejestracja nazw domen i usługi poczty elektronicznej.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej