ISP

Co to jest ISP? – Definicja

ISP (ang. Internet Service Provider), czyli dostawca usług internetowych, to firma, która dostarcza innym firmom, a także osobom fizycznym, dostęp do sieci Internet. Bez ISP nie byłbyś w stanie zrobić zakupów online, przeglądać informacji na stronach internetowych czy mieć dostępu do portali społecznościowych, takich jak Facebook. Łączenie się z Internetem wymaga specjalnego sprzętu telekomunikacyjnego, sieciowego i routingu, który dostawca posiada.

Dostawca usług internetowych jest również czasami określany jako IAP (ang. Internet access provider), czyli dostawca dostępu do Internetu.

ISP co to jest

Co jeszcze oferują nam dostawcy usług internetowych?

Dostawcy usług internetowych są odpowiedzialni za takie zadania jak:

  • zapewnienie dostępu do Internetu,
  • przekierowywanie ruchu internetowego,
  • rozdzielanie nazw domen,
  • a także utrzymywanie infrastruktury sieciowej umożliwiającej dostęp do Internetu.

Podstawową funkcją ISP jest zapewnienie dostępów, jednak wielu dostawców oferuje dodatkowe usługi, takie jak: hosting (nie mylić z: hosting SEO), rejestracja nazw domen i usługi poczty elektronicznej.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej