ISP

Co to jest ISP? – Definicja

ISP (ang. Internet Service Provider), czyli dostawca usług internetowych, to firma, która dostarcza innym firmom, a także osobom fizycznym, dostęp do sieci Internet. Bez ISP nie byłbyś w stanie zrobić zakupów online, przeglądać informacji na stronach internetowych czy mieć dostępu do portali społecznościowych, takich jak Facebook. Łączenie się z Internetem wymaga specjalnego sprzętu telekomunikacyjnego, sieciowego i routingu, który dostawca posiada.

Dostawca usług internetowych jest również czasami określany jako IAP (ang. Internet access provider), czyli dostawca dostępu do Internetu.

ISP co to jest

Co jeszcze oferują nam dostawcy usług internetowych?

Dostawcy usług internetowych są odpowiedzialni za takie zadania jak:

  • zapewnienie dostępu do Internetu,
  • przekierowywanie ruchu internetowego,
  • rozdzielanie nazw domen,
  • a także utrzymywanie infrastruktury sieciowej umożliwiającej dostęp do Internetu.

Podstawową funkcją ISP jest zapewnienie dostępów, jednak wielu dostawców oferuje dodatkowe usługi, takie jak: hosting (nie mylić z: hosting SEO), rejestracja nazw domen i usługi poczty elektronicznej.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej