Java

Co to jest Java? – Definicja

Java to obiektowy język programowania, który opiera się na klasach. Biorąc pod uwagę możliwości, jakie niesie za sobą, można śmiało stwierdzić, że jest to język ogólnego zastosowania. Można pisać w nim zarówno aplikacje desktopowe, używając JAVA SE, jak i aplikację webowe, które wyświetlać może przeglądarka internetowa. Java wyróżnia się silnym typowaniem, a jej podstawowe koncepcje zostały zaczerpnięte z języka Smalltalk. Są to między innymi:

  • obiektowość,
  • dziedziczenie,
  • sieciowość i obsługa programowania rozproszonego,
  • niezależność od architektury,
  • bezpieczeństwo i niezawodność,

Zalety stosowania technologii Java

Ogromną zaletą tego języka programowania jest jego zastosowanie. Skompilowany kod Javy można uruchomić na wszystkich systemach, które wspierają Javę bez konieczności rekompilacji pod te systemy. Do pozostałych zalet języka Java należą między innymi:

  • wygoda użytkowania,
  • szybkość tworzenia programów,
  • przenośność,
  • duże wsparcie ze strony producentów środowisk programowania,
  • w sieci znaleźć można wiele publikacji dla osób uczących się Javy,
  • automatyczne zwalnianie nieużywanej pamięci (garbage collection)

Przykład użycia języka Java

przykład użycia języka java

 

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej