Java

Co to jest Java? – Definicja

Java to obiektowy język programowania, który opiera się na klasach. Biorąc pod uwagę możliwości, jakie niesie za sobą, można śmiało stwierdzić, że jest to język ogólnego zastosowania. Można pisać w nim zarówno aplikacje desktopowe, używając JAVA SE, jak i aplikację webowe, które wyświetlać może przeglądarka internetowa. Java wyróżnia się silnym typowaniem, a jej podstawowe koncepcje zostały zaczerpnięte z języka Smalltalk. Są to między innymi:

  • obiektowość,
  • dziedziczenie,
  • sieciowość i obsługa programowania rozproszonego,
  • niezależność od architektury,
  • bezpieczeństwo i niezawodność,

Zalety stosowania technologii Java

Ogromną zaletą tego języka programowania jest jego zastosowanie. Skompilowany kod Javy można uruchomić na wszystkich systemach, które wspierają Javę bez konieczności rekompilacji pod te systemy. Do pozostałych zalet języka Java należą między innymi:

  • wygoda użytkowania,
  • szybkość tworzenia programów,
  • przenośność,
  • duże wsparcie ze strony producentów środowisk programowania,
  • w sieci znaleźć można wiele publikacji dla osób uczących się Javy,
  • automatyczne zwalnianie nieużywanej pamięci (garbage collection)

Przykład użycia języka Java

przykład użycia języka java

 

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej