Java

Co to jest Java? – Definicja

Java to obiektowy język programowania, który opiera się na klasach. Biorąc pod uwagę możliwości, jakie niesie za sobą, można śmiało stwierdzić, że jest to język ogólnego zastosowania. Można pisać w nim zarówno aplikacje desktopowe, używając JAVA SE, jak i aplikację webowe, które wyświetlać może przeglądarka internetowa. Java wyróżnia się silnym typowaniem, a jej podstawowe koncepcje zostały zaczerpnięte z języka Smalltalk. Są to między innymi:

  • obiektowość,
  • dziedziczenie,
  • sieciowość i obsługa programowania rozproszonego,
  • niezależność od architektury,
  • bezpieczeństwo i niezawodność,

Zalety stosowania technologii Java

Ogromną zaletą tego języka programowania jest jego zastosowanie. Skompilowany kod Javy można uruchomić na wszystkich systemach, które wspierają Javę bez konieczności rekompilacji pod te systemy. Do pozostałych zalet języka Java należą między innymi:

  • wygoda użytkowania,
  • szybkość tworzenia programów,
  • przenośność,
  • duże wsparcie ze strony producentów środowisk programowania,
  • w sieci znaleźć można wiele publikacji dla osób uczących się Javy,
  • automatyczne zwalnianie nieużywanej pamięci (garbage collection)

Przykład użycia języka Java

przykład użycia języka java

 

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak stworzyć sklep internetowy przy pomocy kreatora stron www?

Jak stworzyć sklep internetowy przy pomocy kreatora stron www?

Rynek zakupów online nieprzerwanie rośnie. Z raportu „E-commerce w Polsce 2020” stworzonego przez Gemius Polska wynika, że już 73% użytkowników internetu robi zakupy za pośrednictwem sieci. To aż o 11 punktów procentowych więcej niż rok temu! Założenie sklepu internetowego jest więc zdecydowanie dobrym pomysłem na biznes. Jakiego narzędzia użyć do stworzenia sklepu online? W tym wpisie postaramy się pokazać, jak wykorzystać do tego kreator stron www.

Czytaj więcej
Jak pozycjonować PDFy w Google?

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że za pomocą jednego kliknięcia w sieci możemy znaleźć potrzebne materiały: e-booki, poradniki, samouczki, czy instrukcje, które najczęściej udostępniane są w formie plików PDF. Jeśli zastanawiasz się, jak trafić do użytkowników z wysokiej jakości treścią i przydatnymi materiałami, to zobacz, na czym polega pozycjonowanie PDF i w jaki sposób optymalizować pliki w tym formacie!

Czytaj więcej
O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej