.animate-view{opacity: 1 !important;}

Model atrybucji ostatniego kliknięcia

Czym jest model atrybucji ostatniego kliknięcia? – Definicja

Model atrybucji ostatniego kliknięcia polega na tym, że cała zasługa za dokonanie  konwersji zostaje przypisana ostatniej interakcji ze stroną na ścieżce kupującego. 

Oznacza to, że Google nie bierze pod uwagę wcześniejszych punktów styczności klienta z witryną. Model atrybucji ostatniego kliknięcia upraszcza analizę zachowań, uwzględnia tylko interakcję, która bezpośrednio spowodowała konwersję.

Minusem takiego rozwiązania jest brak kompleksowego wglądu w funkcjonowanie strategii marketingowej, spowodowany brakiem zobrazowania pełnej ścieżki konwersji użytkownika.

Przykład modelu atrybucji ostatniego kliknięcia

Załóżmy, że klient przed dokonaniem zakupu odwiedził Twoją stronę kilka razy. Pierwsza interakcja z Twoją firmą odbyła za pośrednictwem wyników organicznych.

Klient zapisał stronę Twojej firmy w zakładce Ulubione, po czym wszedł na nią po raz drugi już bezpośrednio, klikając w zapamiętany link – wejście direct.

Ostatnia interakcja to wejście przez kliknięcie w reklamę. Ponieważ była to wizyta podczas której dokonał  konwersji (na przykład wysłał formularz czy zakupił produkt), to jej model atrybucji ostatniego kliknięcia przypisze 100% udziału w osiągnięciu sukcesu.

W Google Ads modele atrybucji pozwalają na głębsze zrozumienie funkcjonowania kampanii, grup reklam, słów kluczowych co pomaga zoptymalizować ścieżkę prowadzącą do dokonania konwersji.

model atrybucji ostatniego kliknięcia

Uzyskaj bezpłatną wycenę