Model atrybucji ostatniego kliknięcia

Czym jest model atrybucji ostatniego kliknięcia? – Definicja

Model atrybucji ostatniego kliknięcia polega na tym, że cała zasługa za dokonanie  konwersji zostaje przypisana ostatniej interakcji ze stroną na ścieżce kupującego. 

Oznacza to, że Google nie bierze pod uwagę wcześniejszych punktów styczności klienta z witryną. Model atrybucji ostatniego kliknięcia upraszcza analizę zachowań, uwzględnia tylko interakcję, która bezpośrednio spowodowała konwersję.

Minusem takiego rozwiązania jest brak kompleksowego wglądu w funkcjonowanie strategii marketingowej, spowodowany brakiem zobrazowania pełnej ścieżki konwersji użytkownika.

Przykład modelu atrybucji ostatniego kliknięcia

Załóżmy, że klient przed dokonaniem zakupu odwiedził Twoją stronę kilka razy. Pierwsza interakcja z Twoją firmą odbyła za pośrednictwem wyników organicznych.

Klient zapisał stronę Twojej firmy w zakładce Ulubione, po czym wszedł na nią po raz drugi już bezpośrednio, klikając w zapamiętany link – wejście direct.

Ostatnia interakcja to wejście przez kliknięcie w reklamę. Ponieważ była to wizyta podczas której dokonał  konwersji (na przykład wysłał formularz czy zakupił produkt), to jej model atrybucji ostatniego kliknięcia przypisze 100% udziału w osiągnięciu sukcesu.

W Google Ads modele atrybucji pozwalają na głębsze zrozumienie funkcjonowania kampanii, grup reklam, słów kluczowych co pomaga zoptymalizować ścieżkę prowadzącą do dokonania konwersji.

model atrybucji ostatniego kliknięcia

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Reklamy na Instagramie - już 30 września!

Reklamy na Instagramie - już 30 września!

Media społecznościowe coraz częściej wykorzystują swój potencjał do tworzenia reklam. Power Editor na Facebooku cieszy się sporym powodzeniem, a promowanie postów obecnie to najlepszy sposób na zwiększenie zasięgu. Oprócz Facebooka już 30 września reklamy będzie można tworzyć na… Instagramie!

Czytaj więcej