Model atrybucji ostatniego kliknięcia

Czym jest model atrybucji ostatniego kliknięcia? – Definicja

Model atrybucji ostatniego kliknięcia polega na tym, że cała zasługa za dokonanie  konwersji zostaje przypisana ostatniej interakcji ze stroną na ścieżce kupującego. 

Oznacza to, że Google nie bierze pod uwagę wcześniejszych punktów styczności klienta z witryną. Model atrybucji ostatniego kliknięcia upraszcza analizę zachowań, uwzględnia tylko interakcję, która bezpośrednio spowodowała konwersję.

Minusem takiego rozwiązania jest brak kompleksowego wglądu w funkcjonowanie strategii marketingowej, spowodowany brakiem zobrazowania pełnej ścieżki konwersji użytkownika.

Przykład modelu atrybucji ostatniego kliknięcia

Załóżmy, że klient przed dokonaniem zakupu odwiedził Twoją stronę kilka razy. Pierwsza interakcja z Twoją firmą odbyła za pośrednictwem wyników organicznych.

Klient zapisał stronę Twojej firmy w zakładce Ulubione, po czym wszedł na nią po raz drugi już bezpośrednio, klikając w zapamiętany link – wejście direct.

Ostatnia interakcja to wejście przez kliknięcie w reklamę. Ponieważ była to wizyta podczas której dokonał  konwersji (na przykład wysłał formularz czy zakupił produkt), to jej model atrybucji ostatniego kliknięcia przypisze 100% udziału w osiągnięciu sukcesu.

W Google Ads modele atrybucji pozwalają na głębsze zrozumienie funkcjonowania kampanii, grup reklam, słów kluczowych co pomaga zoptymalizować ścieżkę prowadzącą do dokonania konwersji.

model atrybucji ostatniego kliknięcia

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej