Model atrybucji

Model atrybucji: co to jest?

Model atrybucji w Google Ads to zbiór reguł umożliwiających wskazanie miejsca na ścieżce konwersji, do którego jest przypisana transakcja/konwersja dokonana przez danego użytkownika.  Zanim dokona on zakupu wchodzi na stronę wielokrotnie z różnych kanałów komunikacji, dlatego też dzięki zastosowaniu modeli atrybucji będziesz mógł zwiększyć skuteczność swoich kampanii oraz zoptymalizować ścieżkę zakupową, tak, aby przynosiła jak najlepsze efekty.

Obecnie w Google Ads istnieje 6 modeli atrybucji do wyboru:

  • oparty na danych,
  • ostatnie kliknięcie,
  • pierwsze kliknięcie,
  • linearny,
  • spadek udziału z upływem czasu,
  • uwzględnienie pozycji.

Gdzie mogę wybrać model atrybucji dla danej konwersji w Google Ads?

Modele atrybucji ustawisz klikając w zakładkę “Narzędzia”, następnie “Konwersje”. Z tego poziomu możesz edytować każdą konwersję osobno poprzez opcję “Edytuj ustawienia”.

Opcja wybrania modelu atrybucji znajduje się na samym dole.

Pamiętaj, że wybrany model atrybucji będzie miał zastosowanie wyłącznie do danej konwersji, w której go ustawiłeś.

model atrybucji w google ads ustawienie

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej