Model atrybucji

Model atrybucji: co to jest?

Model atrybucji w Google Ads to zbiór reguł umożliwiających wskazanie miejsca na ścieżce konwersji, do którego jest przypisana transakcja/konwersja dokonana przez danego użytkownika.  Zanim dokona on zakupu wchodzi na stronę wielokrotnie z różnych kanałów komunikacji, dlatego też dzięki zastosowaniu modeli atrybucji będziesz mógł zwiększyć skuteczność swoich kampanii oraz zoptymalizować ścieżkę zakupową, tak, aby przynosiła jak najlepsze efekty.

Obecnie w Google Ads istnieje 6 modeli atrybucji do wyboru:

  • oparty na danych,
  • ostatnie kliknięcie,
  • pierwsze kliknięcie,
  • linearny,
  • spadek udziału z upływem czasu,
  • uwzględnienie pozycji.

Gdzie mogę wybrać model atrybucji dla danej konwersji w Google Ads?

Modele atrybucji ustawisz klikając w zakładkę “Narzędzia”, następnie “Konwersje”. Z tego poziomu możesz edytować każdą konwersję osobno poprzez opcję “Edytuj ustawienia”.

Opcja wybrania modelu atrybucji znajduje się na samym dole.

Pamiętaj, że wybrany model atrybucji będzie miał zastosowanie wyłącznie do danej konwersji, w której go ustawiłeś.

model atrybucji w google ads ustawienie

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek

Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek

Tytuł artykułu to pierwsze, co widzi potencjalny czytelnik. I… czasem także ostatnie. A przeciętnych, płaskich tytułów użytkownik niemal nie zauważa scrollując wyniki wyszukiwania, Google News czy social media. Jeśli nie zadbasz odpowiednio o pierwsze wrażenie, możesz nie mieć szansy na kolejne - dlatego sprawdź, jak pisać chwytliwe tytuły artykułów i zatrzymywać użytkowników na dłużej.

Czytaj więcej
Relacja z Festiwalu SEO 2021 okiem Delante

Relacja z Festiwalu SEO 2021 okiem Delante

Emocje po Festiwalu SEO jeszcze nie opadły, a my już nadchodzimy z podsumowaniem! Festiwal SEO to jedno z największych wydarzeń SEO w Polsce organizowane w Katowicach - w tym roku 15. października. Oto kilka wniosków z każdej prelekcji.

Czytaj więcej
Jak napisać BIO autora? Wskazówki i przykłady

Jak napisać BIO autora? Wskazówki i przykłady

Nie zawsze pod artykułami w sieci znajdziesz informację o tym, kto jest autorem publikacji. Tymczasem prawdopodobnie zależy Ci, aby content, z którym się zapoznajesz był przygotowany przez specjalistę z danej dziedziny. Mając m.in. to na uwadze, portale internetowe dodają BIO autora. Co to jest, z czego powinno się składać i co przemawia za jego umieszczeniem na Twojej stronie?

Czytaj więcej