Model atrybucji: co to jest?
Model atrybucji w Google Ads to zbiór reguł umożliwiających wskazanie miejsca na ścieżce konwersji, do którego jest przypisana transakcja/konwersja dokonana przez danego użytkownika. Zanim dokona on zakupu, wchodzi na stronę wielokrotnie z różnych kanałów komunikacji, dlatego też dzięki zastosowaniu modeli atrybucji będziesz mógł zwiększyć skuteczność swoich kampanii oraz zoptymalizować ścieżkę zakupową tak, aby przynosiła jak najlepsze efekty.
Obecnie w Google Ads istnieją 2 modele atrybucji do wyboru:
– oparty na danych,
– ostatnie kliknięcie.
Gdzie mogę wybrać model atrybucji dla danej konwersji w Google Ads?
Modele atrybucji ustawisz klikając w zakładkę “Narzędzia”, następnie “Konwersje”. Z tego poziomu możesz edytować każdą konwersję osobno poprzez opcję “Edytuj ustawienia”. Opcja wybrania modelu atrybucji znajduje się na samym dole.
Pamiętaj, że wybrany model atrybucji będzie miał zastosowanie wyłącznie do danej konwersji, w której go ustawiłeś.