.animate-view{opacity: 1 !important;}

Model atrybucji uwzględnienia pozycji

Czym jest Model atrybucji uwzględnienia pozycji? – Definicja

Model atrybucji uwzględnienia pozycji przypisuje po 40% udziału w konwersji pierwszej i ostatniej interakcji, a pozostałe 20% udziału jest równomiernie rozdzielone pomiędzy wszystkie pośrednie interakcje.

Atrybucja to przypisanie wartości udziału w konwersji do kanałów, które brały udział w jej dokonaniu. Pozwala lepiej planować działania marketingowe, dzięki ocenie wpływu poszczególnych kanałów na pożądane zachowanie. Przypisanie wartości do poszczególnych kanałów nie jest jednak proste, dlatego powstało kilka modeli, a model atrybucji uwzględnienia pozycji jest jednym z nich.

model atrybucji uwzględnienia pozycji

Po co nam model atrybucji uwzględnienia pozycji?

Droga do dokonania konwersji, czyli pożądanego działania na stronie internetowej, staje się coraz bardziej skomplikowana. Często osoba konwertująca, zanim to zrobi, ma styczność ze stroną kilkanaście lub więcej razy i  trafia na nią z różnych źródeł: z reklamy, wyszukiwarki, mediów społecznościowych, mailingu, czy wpisując bezpośrednio adres w przeglądarkę. Musimy zatem wiedzieć czemu przypisać sukces za konwersję.

Przykład

Klient, przed dokonaniem zakupu w sklepie internetowym, miał styczność z produktem kilka razy. Po raz pierwszy zobaczył reklamę i kliknął w nią, następnie wszedł na stronę z mediów społecznościowych, a kolejną interakcją było wyszukanie produktu i wejście z wyników organicznych. Wtedy też dodał stronę do zakładek i gdy podjął decyzję o zakupie, wszedł bezpośrednio na stronę, dzięki zapamiętaniu jej w swojej przeglądarce.

W modelu atrybucji uwzględnienia pozycji “zasługa” za dokonanie konwersji, w wysokości 40% udziału zostanie przypisana reklamie i wejściu bezpośredniemu, a po 10% mediom społecznościowym i wyszukiwarce.

Powiązane definicje

Uzyskaj bezpłatną wycenę