Model atrybucji uwzględnienia pozycji

Czym jest Model atrybucji uwzględnienia pozycji? – Definicja

Model atrybucji uwzględnienia pozycji przypisuje po 40% udziału w konwersji pierwszej i ostatniej interakcji, a pozostałe 20% udziału jest równomiernie rozdzielone pomiędzy wszystkie pośrednie interakcje.

Atrybucja to przypisanie wartości udziału w konwersji do kanałów, które brały udział w jej dokonaniu. Pozwala lepiej planować działania marketingowe, dzięki ocenie wpływu poszczególnych kanałów na pożądane zachowanie. Przypisanie wartości do poszczególnych kanałów nie jest jednak proste, dlatego powstało kilka modeli, a model atrybucji uwzględnienia pozycji jest jednym z nich.

model atrybucji uwzględnienia pozycji

Po co nam model atrybucji uwzględnienia pozycji?

Droga do dokonania konwersji, czyli pożądanego działania na stronie internetowej, staje się coraz bardziej skomplikowana. Często osoba konwertująca, zanim to zrobi, ma styczność ze stroną kilkanaście lub więcej razy i  trafia na nią z różnych źródeł: z reklamy, wyszukiwarki, mediów społecznościowych, mailingu, czy wpisując bezpośrednio adres w przeglądarkę. Musimy zatem wiedzieć czemu przypisać sukces za konwersję.

Przykład

Klient, przed dokonaniem zakupu w sklepie internetowym, miał styczność z produktem kilka razy. Po raz pierwszy zobaczył reklamę i kliknął w nią, następnie wszedł na stronę z mediów społecznościowych, a kolejną interakcją było wyszukanie produktu i wejście z wyników organicznych. Wtedy też dodał stronę do zakładek i gdy podjął decyzję o zakupie, wszedł bezpośrednio na stronę, dzięki zapamiętaniu jej w swojej przeglądarce.

W modelu atrybucji uwzględnienia pozycji “zasługa” za dokonanie konwersji, w wysokości 40% udziału zostanie przypisana reklamie i wejściu bezpośredniemu, a po 10% mediom społecznościowym i wyszukiwarce.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej