Wynik jakości (quality score)

Co to jest wynik jakości (quality score)? – Definicja

Wynik jakości/quality score informuje o stopniu dopasowania Twojej reklamy oraz strony docelowej do konkretnych słów kluczowych.

Określany jest w skali od 1 do 10 oraz obliczany na podstawie trzech czynników:

  • przewidywanego współczynnika klikalności (CTR) – określa prawdopodobieństwo kliknięcia w Twoją reklamę po ich wyświetleniu,
  • trafności reklamy – definiuje stopień dopasowania słowa kluczowego do przekazu Twojej reklamy,
  • jakości strony docelowej – określa stopień dopasowania treści strony docelowej do fraz, które wyszukuje użytkownik, bierze również pod uwagę wygodę nawigacji po stronie.

Wysoki wynik jakości wskazuje, że treść Twojej reklamy dobrze odpowiada frazie, którą wpisuje w Google dany użytkownik internetu.

Warto tutaj również zaznaczyć, że wyższy wynik jakości zwykle wiąże się z niższymi kosztami za kliknięcie oraz wyższymi pozycjami reklam. Istotne! Zgodnie z podanymi informacjami przez Google – nie jest on wykorzystywany w aukcji do określenia rankingu reklamy. W odróżnieniu od rankingu reklamy, wynik jakości uwzględnia historyczną średnią skuteczność, przez co jest on prognozą bardziej ogólną. Ponadto, w przeciwieństwie do rankingu reklamy, opiera się na słowach kluczowych.

wynik jakości quality score

Jak sprawdzić wynik jakości w Google Ads?

Wynik jakości oraz jego trzy wyżej wymienione części składowe można znaleźć w karcie „Słowa kluczowe” w czterech kolumnach: Wynik Jakości, Ocena jakości strony docelowej, Trafność reklamy i Przewidywany współczynnik klikalności (CTR). Jeżeli nie widzisz tych kolumn, wystarczy kliknąć w „Modyfikuj” i następnie wybrać interesujące nas części składowe w sekcji „Wynik jakości”.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej