.animate-view{opacity: 1 !important;}

Wynik jakości (quality score)

Co to jest wynik jakości (quality score)? – Definicja

Wynik jakości/quality score informuje o stopniu dopasowania Twojej reklamy oraz strony docelowej do konkretnych słów kluczowych.

Określany jest w skali od 1 do 10 oraz obliczany na podstawie trzech czynników:

  • przewidywanego współczynnika klikalności (CTR) – określa prawdopodobieństwo kliknięcia w Twoją reklamę po ich wyświetleniu,
  • trafności reklamy – definiuje stopień dopasowania słowa kluczowego do przekazu Twojej reklamy,
  • jakości strony docelowej – określa stopień dopasowania treści strony docelowej do fraz, które wyszukuje użytkownik, bierze również pod uwagę wygodę nawigacji po stronie.

Wysoki wynik jakości wskazuje, że treść Twojej reklamy dobrze odpowiada frazie, którą wpisuje w Google dany użytkownik internetu.

Warto tutaj również zaznaczyć, że wyższy wynik jakości zwykle wiąże się z niższymi kosztami za kliknięcie oraz wyższymi pozycjami reklam. Istotne! Zgodnie z podanymi informacjami przez Google – nie jest on wykorzystywany w aukcji do określenia rankingu reklamy. W odróżnieniu od rankingu reklamy, wynik jakości uwzględnia historyczną średnią skuteczność, przez co jest on prognozą bardziej ogólną. Ponadto, w przeciwieństwie do rankingu reklamy, opiera się na słowach kluczowych.

wynik jakości quality score

Jak sprawdzić wynik jakości w Google Ads?

Wynik jakości oraz jego trzy wyżej wymienione części składowe można znaleźć w karcie „Słowa kluczowe” w czterech kolumnach: Wynik Jakości, Ocena jakości strony docelowej, Trafność reklamy i Przewidywany współczynnik klikalności (CTR). Jeżeli nie widzisz tych kolumn, wystarczy kliknąć w „Modyfikuj” i następnie wybrać interesujące nas części składowe w sekcji „Wynik jakości”.

Przeczytaj powiązane posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM