Wynik jakości (quality score)

Co to jest wynik jakości (quality score)? – Definicja

Wynik jakości/quality score informuje o stopniu dopasowania Twojej reklamy oraz strony docelowej do konkretnych słów kluczowych.

Określany jest w skali od 1 do 10 oraz obliczany na podstawie trzech czynników:

  • przewidywanego współczynnika klikalności (CTR) – określa prawdopodobieństwo kliknięcia w Twoją reklamę po ich wyświetleniu,
  • trafności reklamy – definiuje stopień dopasowania słowa kluczowego do przekazu Twojej reklamy,
  • jakości strony docelowej – określa stopień dopasowania treści strony docelowej do fraz, które wyszukuje użytkownik, bierze również pod uwagę wygodę nawigacji po stronie.

Wysoki wynik jakości wskazuje, że treść Twojej reklamy dobrze odpowiada frazie, którą wpisuje w Google dany użytkownik internetu.

Warto tutaj również zaznaczyć, że wyższy wynik jakości zwykle wiąże się z niższymi kosztami za kliknięcie oraz wyższymi pozycjami reklam. Istotne! Zgodnie z podanymi informacjami przez Google – nie jest on wykorzystywany w aukcji do określenia rankingu reklamy. W odróżnieniu od rankingu reklamy, wynik jakości uwzględnia historyczną średnią skuteczność, przez co jest on prognozą bardziej ogólną. Ponadto, w przeciwieństwie do rankingu reklamy, opiera się na słowach kluczowych.

wynik jakości quality score

Jak sprawdzić wynik jakości w Google Ads?

Wynik jakości oraz jego trzy wyżej wymienione części składowe można znaleźć w karcie „Słowa kluczowe” w czterech kolumnach: Wynik Jakości, Ocena jakości strony docelowej, Trafność reklamy i Przewidywany współczynnik klikalności (CTR). Jeżeli nie widzisz tych kolumn, wystarczy kliknąć w „Modyfikuj” i następnie wybrać interesujące nas części składowe w sekcji „Wynik jakości”.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej