Wynik jakości (quality score)

Co to jest wynik jakości (quality score)? – Definicja

Wynik jakości/quality score informuje o stopniu dopasowania Twojej reklamy oraz strony docelowej do konkretnych słów kluczowych.

Określany jest w skali od 1 do 10 oraz obliczany na podstawie trzech czynników:

  • przewidywanego współczynnika klikalności (CTR) – określa prawdopodobieństwo kliknięcia w Twoją reklamę po ich wyświetleniu,
  • trafności reklamy – definiuje stopień dopasowania słowa kluczowego do przekazu Twojej reklamy,
  • jakości strony docelowej – określa stopień dopasowania treści strony docelowej do fraz, które wyszukuje użytkownik, bierze również pod uwagę wygodę nawigacji po stronie.

Wysoki wynik jakości wskazuje, że treść Twojej reklamy dobrze odpowiada frazie, którą wpisuje w Google dany użytkownik internetu.

Warto tutaj również zaznaczyć, że wyższy wynik jakości zwykle wiąże się z niższymi kosztami za kliknięcie oraz wyższymi pozycjami reklam. Istotne! Zgodnie z podanymi informacjami przez Google – nie jest on wykorzystywany w aukcji do określenia rankingu reklamy. W odróżnieniu od rankingu reklamy, wynik jakości uwzględnia historyczną średnią skuteczność, przez co jest on prognozą bardziej ogólną. Ponadto, w przeciwieństwie do rankingu reklamy, opiera się na słowach kluczowych.

wynik jakości quality score

Jak sprawdzić wynik jakości w Google Ads?

Wynik jakości oraz jego trzy wyżej wymienione części składowe można znaleźć w karcie „Słowa kluczowe” w czterech kolumnach: Wynik Jakości, Ocena jakości strony docelowej, Trafność reklamy i Przewidywany współczynnik klikalności (CTR). Jeżeli nie widzisz tych kolumn, wystarczy kliknąć w „Modyfikuj” i następnie wybrać interesujące nas części składowe w sekcji „Wynik jakości”.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej