Współczynnik konwersji

Co to jest współczynnik konwersji? – Definicja

Współczynnik konwersji to wskaźnik, który prezentuje iloraz liczby konwersji podzielonej oraz całkowitej liczby interakcji z reklamą. Warto go śledzić, aby móc oszacować, jak skuteczne z naszymi założeniami są podejmowane działania marketingowe. Z poziomu Google Analytics możemy oszacować skuteczność sprzedaży poszczególnych źródeł ruchu. W przypadku Google Ads, skuteczność na poziomie kampanii, grup reklam, samych reklam czy słów kluczowych.

Jak policzyć współczynnik konwersji?

Przykładowo, jeśli masz 10 konwersji z 500 interakcji, to współczynnik konwersji będzie wynosić 2% (10 ÷ 500 = 2%).

  5,00 / 5 ( 1 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.