Współczynnik konwersji

Co to jest współczynnik konwersji? – Definicja

Współczynnik konwersji to wskaźnik, który prezentuje iloraz liczby konwersji podzielonej oraz całkowitej liczby interakcji z reklamą. Warto go śledzić, aby móc oszacować, jak skuteczne z naszymi założeniami są podejmowane działania marketingowe. Z poziomu Google Analytics, dzięki wskaźnikowi konwersji, możemy oszacować skuteczność sprzedaży poszczególnych źródeł ruchu. W przypadku Google Ads, skuteczność na poziomie kampanii, grup reklam, samych reklam czy słów kluczowych.

współczynnik konwersji definicja

Jak obliczyć współczynnik konwersji?

Przykładowo, jeśli masz 10 konwersji z 500 interakcji, to współczynnik konwersji będzie wynosić 2% (10 ÷ 500 = 2%).

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Google to nie tylko wyszukiwarka internetowa. To też zestaw narzędzi analitycznych i marketingowych – Analytics, Ads, Data Studio… oraz setki usług chmury obliczeniowej, z użyciem których te narzędzia zostały stworzone. Te same technologie możemy wykorzystać do ulepszenia własnego serwisu czy aplikacji; między innymi do wsparcia sprzedaży w e-commerce dzięki inteligentnym rekomendacjom produktów.

Czytaj więcej
Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Zaletą prowadzenia działań marketingowych w sieci jest możliwość stosunkowo łatwego mierzenia skuteczności realizowanych kampanii. Możesz weryfikować, ile przekierowań na Twoją stronę przyniosło dane źródło, jaką udało się w jego przypadku osiągnąć konwersję i na tej podstawie ustalać, jak optymalizować działania. Pomogą Ci w tym między innymi tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Czytaj więcej