Współczynnik konwersji

Co to jest współczynnik konwersji? – Definicja

Współczynnik konwersji to wskaźnik, który prezentuje iloraz liczby konwersji podzielonej oraz całkowitej liczby interakcji z reklamą. Warto go śledzić, aby móc oszacować, jak skuteczne z naszymi założeniami są podejmowane działania marketingowe. Z poziomu Google Analytics, dzięki wskaźnikowi konwersji, możemy oszacować skuteczność sprzedaży poszczególnych źródeł ruchu. W przypadku Google Ads, skuteczność na poziomie kampanii, grup reklam, samych reklam czy słów kluczowych.

współczynnik konwersji definicja

Jak obliczyć współczynnik konwersji?

Przykładowo, jeśli masz 10 konwersji z 500 interakcji, to współczynnik konwersji będzie wynosić 2% (10 ÷ 500 = 2%).

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej