Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, dlaczego nie widzisz swojej reklamy w Google i czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Ostatnio na naszym blogu: Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek

Spis treści

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Utworzyłeś kampanię, zrobiłeś ‘research’ najodpowiedniejszych słów kluczowych, określiłeś dzienne budżety, a kampanię ustawiłeś na aktywną. Upewniłeś się, że wszystko jest poprawnie ustawione, konto zasilone, żadna z reklam nie została odrzucona, a kampania generuje wyświetlenia. Następnie przechodzisz do wyszukiwarki Google w celu przetestowania swojej reklamy, wpisujesz dane słowo kluczowe, na które powinna się wyświetlać i… nic. Zastanawiasz się, dlaczego nie widzę swojej reklamy w Google?

Brzmi znajomo?

Zapewne nie raz spędziłeś trochę czasu, szukając swojej reklamy w wynikach wyszukiwania, myśląc “jeśli ja jej nie widzę, to czy ktokolwiek widzi?”. Pytanie to pojawia się dość często, a odpowiedź na nie zapewne Cię uspokoi – fakt, że nie widzisz swoich reklam w Google w danym momencie, nie oznacza tego, że inni użytkownicy internetu również jej nie zobaczą!

Poniżej przedstawię kilka powodów, dla których Twoje reklamy Google Ads mogą nie wyświetlać Ci się w wynikach wyszukiwania, a tym samym postaram się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego nie widzisz swojej reklamy w Google.

Lokalizacja

Jedną z częstych przyczyn, dla których nie znajdujesz swoich reklam jest ustawione kierowanie na konkretną lokalizację.

Google daje duże możliwości zawężenia wyświetlania reklamy do danego kraju, regionu, miasta, czy też miejsc w określonym promieniu danej lokalizacji. Zanim więc zaczniesz wyszukiwać swoją reklamę w internecie, upewnij się, że znajdujesz się w określonym w kampanii obszarze geograficznym. W innym przypadku reklamy nie wyświetlą Ci się.

reklamy google lokalizacja

Harmonogram reklam

Nie zapominaj o harmonogramie reklam! Dzięki tej opcji zawężasz wyświetlanie reklam do konkretnych dni, czy też godzin w ciągu dnia. Umożliwia to zintensyfikowanie działań reklamowych w tym okresie, w którym są największe szanse na osiągnięcie postawionego celu biznesowego.

Jeżeli więc w ustawieniach Twojej kampanii zaznaczone jest, że reklamy wyświetlają się w godzinach 8-16, a Ty wyszukujesz ich po 17, to takowe nie wyświetlą się.

dlaczego nie widzę swoich reklam google ads powody

Urządzenia

Kolejną opcją w ustawieniach kampanii, którą warto sprawdzić, jeśli zastanawiasz się, dlaczego nie widzisz swoich reklam Google Ads, jest ierowanie na urządzenia. Podobnie, jak w przypadku lokalizacji, tak i tutaj Google umożliwia nam określenie, na jakie typy urządzeń chcemy kierować swoje reklamy. Do wyboru mamy: komputery, komórki, tablety oraz – dla GDN i YT – telewizory.

Upewnij się, że urządzenie, z którego wyszukujesz swoją reklamę, nie zostało wykluczone w ustawieniach danej kampanii.

urządzenia reklamy google

Docelowa grupa odbiorców

Sprawdziłeś już ustawienia lokalizacji, kierowania na urządzenia oraz harmonogram wyświetlania reklam. Warto spojrzeć jeszcze na grupy odbiorców. Być może nie znajdujesz się w grupie docelowej swojej kampanii?

Warto tutaj sprawdzić dane demograficzne (wiek, płeć), zainteresowania, życiowe wydarzenia, historię wyszukiwań – wszystko to definiuje Twojego idealnego odbiorcę reklamy. Istnieje możliwość, że algorytm Google nie zakwalifikuje Cię do tej grupy, dlatego też reklama nie zostanie Ci wyświetlona.

docelowa grupa odbiorców reklamy google ads

Ograniczony budżet dzienny

Ograniczony budżet dzienny może być kolejnym powodem, dlaczego nie widzisz swojej reklamy w Google. Jeżeli budżet dzienny Twojej kampanii jest zbyt mały w stosunku do zainteresowania internautów, istnieje ryzyko, że wyświetlanie reklam zostanie znacznie spowolnione lub całkowicie wstrzymane, aby nie doszło do przekroczenia dziennego budżetu.

Pamiętaj, że Google stara się równomiernie dysponować dziennym budżetem, tak, aby reklamy były w miarę możliwości wyświetlane przez cały dzień. W przypadku małych kwot nie każde wyszukiwanie wywoła wyświetlenie reklamy.

Jeżeli chcesz sprawdzić, czy budżet dzienny, który ustawiłeś, jest dopasowany do potencjału kampanii przejdź w ustawieniach do sekcji “stawki i budżet”, a następnie “zalecany budżet”. To, czy budżet na daną kampanię jest nieproporcjonalny do zainteresowania internautów sygnalizuje również informacja w kolumnie “Stan” na poziomie kampanii pt. “Ograniczona z powodu budżetu”.

ograniczony budżet dzienny reklam google ads

Zbyt częste wyszukiwanie reklam

Gdy regularnie wpisujesz słowo kluczowe w poszukiwaniu swojej reklamy w wyszukiwarce i pomimo jej wyświetlania nie klikasz w nią, Google uznaje Cię za użytkownika niezainteresowanego tą reklamą. W takim przypadku Twoje IP komputera zostaje zablokowane, a wyświetlanie danych reklam wstrzymane.

Algorytmy Google dążą bowiem do wyświetlania reklam osobom, które z największym prawdopodobieństwem klikną w reklamę lub dokonają interakcji/konwersji (zależnie od ustawionej strategii określania stawek).

efektywność reklam google ads z delante

Wykluczenie adresów IP

Istnieje również możliwość wykluczenia konkretnych adresów IP w ustawieniach kampanii po to, aby nie generować niepotrzebnych wyświetleń reklam pracownikom Twojej firmy, czy też innym partnerom biznesowym.

Upewnij się, że Twój adres IP nie został zablokowany w danej kampanii. Sprawdzisz to w sekcji “Ustawienia” w pozycji “Wykluczenia adresów IP”.

dlaczego nie widzę swoich reklam google ads powody

Blokowanie reklam

Na samym końcu wspomnę o opcji, którą tak naprawdę warto sprawdzić już na samym początku, zanim zabierzesz się do wyszukiwania swojej reklamy w Google. Mowa tutaj o popularnych rozszerzeniach, które blokują wyświetlanie materiałów reklamowych – takich jak np. słynny AdBlock.

Wtyczki te są w stanie blokować wyświetlanie reklam zarówno banerowych, jak i tych tekstowych w wynikach wyszukiwania. W takim przypadku nic więc dziwnego, że nie wyświetla Ci się żadna z reklam.  Mała rzecz, a jednak łatwo o niej zapomnieć. 🙂

blokowanie reklam google ads

Konkurencja

Last but not least! Wciąż zastanawiasz się: dlaczego nie widzę swojej reklamy w Google? Nie zapominajmy o najważniejszym, czyli o tym w jaki sposób wyświetlane są nasze reklamy w Google.

Za każdym razem, gdy użytkownik szuka czegoś w Google Search przeprowadzana jest aukcja, by zdecydować, które reklamy pojawią się na stronie w wynikach wyszukiwania i w jakiej kolejności. Tak więc, gdy potencjalny klient wyszukuje hasło związane z Twoim słowem kluczowym, które dodałeś w kampanii, Twoja reklama może wziąć udział w licytacji, podczas której rozstrzygnie się, czy będzie ona wyświetlana i na której pozycji.

Pamiętaj, że istotny jest tutaj wysoki wynik jakości oraz ranking reklamy, który bierze pod uwagę takie aspekty, jak: wysokość stawki, jakość reklamy, kontekst wyszukiwania, próg rankingu reklamy, wpływ rozszerzeń reklam, konkurencyjność aukcji. Dlatego też możesz nie widzieć swojej reklamy podczas danego wyszukiwania z prostej przyczyny – aukcja tym razem nie została wygrana.

Dlaczego nie widzę swoich reklam w Google? Podsumowanie

A więc, jak zdążyłeś się już przekonać, fakt, że nie widzisz swoich reklam w Google nie jest niczym nadzwyczajnym! Może być to spowodowane szeregiem różnych przyczyn: zarówno tych związanych z ustawieniami kampanii, jak i tych wynikających z ograniczeń, których nie jesteśmy w stanie obejść – konkurencja.

Jeżeli jednak chcesz sprawdzić, jak prezentują się Twoje reklamy w wynikach wyszukiwania, zachęcam Cię do skorzystania z Narzędzia podglądu i diagnostyki reklam w panelu Google Ads. Możesz tam sprawdzić, czy reklama pojawi się na dane zapytanie, a jeśli nie, to z czego to wynika.

Dodatkowym atutem korzystania z tego narzędzia jest fakt, że nie zaburzysz w ten sposób statystyk skuteczności swoich reklam, ponieważ nie zostaną naliczone niepotrzebne wyświetlenia.

Gdzie znajdziesz Narzędzie podglądu i diagnostyki reklam?

Wejdź na konto Google Ads. W prawym górnym rogu naciśnij ikonkę “Narzędzia i ustawienia”, a następnie wybierz opcję “Podgląd i diagnostyka reklam”.

podgląd i diagnostyka reklam

Wprowadź interesującą Cię frazę, kraj i język i sprawdź wyniki.

FAQ

Pamiętaj, że jeśli nie znajdujesz swoich reklam w wynikach wyszukiwania nie musi to oznaczać, że inni użytkownicy w internecie również ich nie widzą. Wpływ na to mogą mieć m.in. kwestie związane z samymi ustawieniami Twojej kampanii, tj. docelowa lokalizacja, grupa odbiorców, urządzenia, ograniczony dzienny budżet, wykluczone adresy IP.

Ponadto warto upewnić się, czy czasem sami nie blokujemy sobie reklam poprzez wgrane rozszerzenia typu Adblock.

Wykorzystaj Narzędzie podglądu i diagnostyki reklam, dostępne w panelu Google Ads. Dzięki niemu sprawdzisz, jak wyświetla się Twoja reklama na konkretne słowo kluczowe na różnych urządzeniach i, co najważniejsze, nie zaburzysz w ten sposób statystyk swoich reklam. Dodatkowo, jeżeli dana reklama nie wyświetli się, narzędzie wskaże przyczynę.

(1)
Autor
Junior SEM Specialist - Kasia

Junior SEM Specialist

Absolwentka studiów lingwistycznych: j. angielski i j. francuski na Uniwersytecie Śląskim oraz studiów International Business na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Swoją przygodę z Delante rozpoczęła w październiku 2020 roku. W SEM podoba jej się fakt, że każdy dzień przynosi nowe, ciekawe wyzwania, a efekty pracy są szybko widoczne. Z zapałem rozwija znajomość języków obcych - ostatnio na jej celowniku znalazł się niderlandzki. Uwielbia windsurfing, żeglarstwo oraz narciarstwo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek

Tytuły artykułów – jak je pisać, aby chcieli czytać? 10 wskazówek

Tytuł artykułu to pierwsze, co widzi potencjalny czytelnik. I… czasem także ostatnie. A przeciętnych, płaskich tytułów użytkownik niemal nie zauważa scrollując wyniki wyszukiwania, Google News czy social media. Jeśli nie zadbasz odpowiednio o pierwsze wrażenie, możesz nie mieć szansy na kolejne - dlatego sprawdź, jak pisać chwytliwe tytuły artykułów i zatrzymywać użytkowników na dłużej.

Czytaj więcej
Relacja z Festiwalu SEO 2021 okiem Delante

Relacja z Festiwalu SEO 2021 okiem Delante

Emocje po Festiwalu SEO jeszcze nie opadły, a my już nadchodzimy z podsumowaniem! Festiwal SEO to jedno z największych wydarzeń SEO w Polsce organizowane w Katowicach - w tym roku 15. października. Oto kilka wniosków z każdej prelekcji.

Czytaj więcej
Jak napisać BIO autora? Wskazówki i przykłady

Jak napisać BIO autora? Wskazówki i przykłady

Nie zawsze pod artykułami w sieci znajdziesz informację o tym, kto jest autorem publikacji. Tymczasem prawdopodobnie zależy Ci, aby content, z którym się zapoznajesz był przygotowany przez specjalistę z danej dziedziny. Mając m.in. to na uwadze, portale internetowe dodają BIO autora. Co to jest, z czego powinno się składać i co przemawia za jego umieszczeniem na Twojej stronie?

Czytaj więcej