E-commerce USA. Czym charakteryzuje się rynek sprzedaży internetowej w Stanach Zjednoczonych?

E-commerce USA. Czym charakteryzuje się rynek sprzedaży internetowej w Stanach Zjednoczonych?

Jak dotrzeć z ofertą sklepu internetowego do odbiorców w Stanach Zjednoczonych? Jakie standardy i zwyczaje zakupowe mają Klienci e-commerce w USA? Czytaj dalej, jeśli chcesz podbić serca i portfele amerykańskich internautów.

Ostatnio na naszym blogu: Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Spis treści:

Od czasów Kolumba aż po dziś dzień chyba każdy z nas ma gdzieś w sobie gen zdobywcy Ameryki Północnej, która kojarzy nam się z sukcesem biznesowym, wolnością gospodarczą i rozwojem nowych technologii. Nic dziwnego – w końcu Stany Zjednoczone odpowiadają za 25% światowej gospodarki. Dziś możesz podbijać USA bez floty statków, wprost zza domowego biurka w Twoim home office. Niech Twoim azymutem będzie branża ecommerce w USA.

E-commerce w USA – informacje ogólne

użytkownicy internetu a ecommerce usa
źródło: hootsuite.com

Rynek ecommerce w USA jest ogromny i nie sposób przejść obojętnie obok takiej okazji sprzedażowej. W raporcie Hootsuite “Digital 2020” potwierdzono, że w USA jest 288,1 mln internautów, spośród których 230 milionów korzysta z mediów społecznościowych. Średni wiek amerykańskiego użytkownika internetu to 38 lat, a jego średnie dochody to 62 795 dolarów rocznie. Każdego dnia statystyczny mieszkaniec USA spędza w sieci blisko 7 godzin, w tym 2 godziny, przeglądając social media, 1,5 godziny w serwisach streamingowych, a godzinę przy konsoli do gier (np. Xbox, czy PS5). Rocznie wydaje w sieci średnio 3445 dolarów.

2 godziny i 40 minut dziennie Amerykanie konsumują internet poprzez urządzenia mobilne, a 35% wszystkich transakcji online w wymiarze B2C dokonują na mobile’u Jeśli Twój sklep online nie jest jeszcze mobile-friendly, to to jest już ostatni dzwonek na wprowadzenie odpowiednich poprawek i zmian. 60% internautów w USA chętnie korzysta z aplikacji mobilnych, dedykowanych zakupom online. Może to dobry moment na apkę mobilną Twojego sklepu?

Sprzedaż stacjonarna

Sklepy stacjonarne w USA od lat, a szczególnie w czasach pandemii i ograniczeń w przemieszczaniu się, cierpią na rozwoju e-commerce, szczególnie przez rynkową dominację Amazona i jego własną sieć sprzedaży stacjonarnej, Amazon Go. Znikanie z map miast amerykańskich sklepów stacjonarnych to kolejna szansa dla polskich dostawców, dystrybutorów i sklepów internetowych. Według danych firmy Costar w ostatnich latach zamknięto tam ponad 20 000 sklepów stacjonarnych i ¼ galerii handlowych.

Pandemia COVID-19

Co więcej, w post-pandemicznej rzeczywistości wartość ecommerce w USA rośnie, co czyni ten rynek jeszcze atrakcyjniejszym. Sprzedaż w e-commerce w Stanach Zjednoczonych w marcu i w kwietniu 2020 roku, w czasie pierwszego lockdownu, wzrosła o 49%. Jakiś czas temu PayPal ogłosił, że 01.05.2020 r. był największym dniem zakupów online w historii. Prognozy pokazują, że do 2025 roku e-handel w USA będzie stanowił blisko 18,5% wszystkich transakcji w kraju. Jeszcze w 2018 roku ten wskaźnik wynosił 11%. W ciągu najbliższych lat Forrester i Statista prognozują, że wartość e-commerce w USA wyniesie od 712 do 735 miliardów dolarów rocznie.

Zwyczaje zakupowe e-klientów w USA

Na te astronomiczne kwoty składa się fakt, że aż 88% mieszkańców USA korzysta z internetu, 78% osób minimum raz w roku robi zakupy w internecie, 32% kupuje coś online raz w miesiącu, a 29% raz w tygodniu. Jak widać Amerykanie pokochali e-handel. Do tego według badań Hootsuite 66% z nich ma karty kredytowe i chętnie płaci nimi w sieci. Warto zwrócić uwagę na aspekt proekologiczny – co trzeci klient e-commerce w USA zapłaci 25% więcej za ekologiczne produkty.

klienci e-commerce usa
źródło: hootsuite.com

Lejek sprzedażowy wygląda zachęcająco. 92% z nich chętnie przegląda sklepy internetowe w poszukiwaniu inspirujących i ulubionych produktów, 82% szuka konkretnych rzeczy i towarów do kupienia online, a 76% rzeczywiście dokonuje transakcji. Na co Amerykanie wydają najwięcej w internecie?

  1. Podróże (275 miliardów dolarów)
  2. Ubrania, buty, moda i kosmetyki (103 miliardów dolarów)
  3. Elektronika (95 miliardów dolarów)
  4. Zabawki i hobby (74 miliardów dolarów)
  5. Meble i wyposażenie wnętrz (63 miliardy dolarów)
  6. Żywność i higiena osobista (30 miliardów dolarów)
  7. Gry video (18 miliardów dolarów)
  8. Muzyka cyfrowa & streaming (5 miliardów dolarów)

Okazuje się, że już ponad 40% amerykańskich internautów chociaż raz kupiło coś w zagranicznym sklepie, a 77% deklaruje, że zrobi to w przyszłości. Już bez procentów, a na konkretnych kwotach: w 2018 roku 42 miliony Amerykanów zrobiło e-zakupy za granicą za ponad 80 miliardów dolarów.

Co najchętniej importują Amerykanie? Co powinno znaleźć się w ofercie Twojego sklepu internetowego, aby dotrzeć do amerykańskiej klienteli i przekonać ich do zakupu? Według danych DHL i Fedex to m.in.:

  • Elektronika, komputery i nowe technologie (15% całego importu)
  • Moda, odzież i dodatki
  • Farmaceutyki, produkty zdrowotne i kosmetyczne
  • Książki, płyty CD i inne nośniki fizyczne
  • Kamienie i metale szlachetne
  • Meble i wyposażenie wnętrz

Źródła wiedzy o produkcie

Skąd Amerykanie czerpią wiedzę o nowych produktach, markach i sklepach e-commerce przed złożeniem zamówienia? O co powinieneś zadbać przed wejściem na rynek ecommerce w USA?

  1. Reklamy w telewizji (38%) – na tę opcję decyduje się niewiele polskich biznesów – reklama telewizyjna w Polsce to kilkadziesiąt tysięcy złotych za emisję jednego spotu, a w Stanach te kwoty są kilka razy większe.
  2. Rekomendacje ustne i recenzje online (36%) – tzw. “marketing szeptany” w formie zdalnej może być utrudniony; uważaj szczególnie na strony i serwisy, które rzekomo zapewnią Ci odpowiednie recenzje w sieci – zwykle to czysty spam, generowany przez boty, za który ktoś będzie próbował wyłudzić od Ciebie niepotrzebną opłatę.
  3. Wyniki wyszukiwania w Google (33%) – to element, na który najłatwiej będzie Ci wpłynąć zdalnie z “polskiego podwórka” za sprawą odpowiednich działań SEO.
  4. Informacje bezpośrednio w sklepach internetowych (30%) – kłania się tutaj dobry SEO copywriting, rzetelne opisy produktów i odpowiedni social proof na stronie produktowej.
  5. Reklamy w sklepach stacjonarnych (25%).
  6. Reklamy w social mediach (23%) i w Google Ads (21%).

Z czego korzystają Klienci w Stanach Zjednoczonych?

Najpopularniejsze aplikacje

Po co Ci taka wiedza? Przede wszystkim po to, aby znać najlepsze kanały komunikacji dla Twojej marki, czy łatwiej wybrać przestrzenie dla płatnych reklam w sieci.. Z jakich aplikacji najchętniej korzystają Amerykanie?

  1. Facebook & Facebook Messenger
  2. Amazon (sprzedaż na Amazonie i Amazon SEO mają moc, uwierz!)
  3. Instagram
  4. Snapchat
  5. Netflix
  6. Pinterest
  7. Spotify
  8. Twitter
  9. Pandora Music

Najpopularniejsze sklepy online

“King of the kings” w branży e-commerce w USA od lat jest Amazon, który “zjada” 40% amerykańskiego tortu e-handlu. 89% kupujących online kupiło coś chociaż raz w życiu na Amazonie. Dalej na liście znajdują się Walmart, The Home Depot, eBay, Target, Best Buy, Groupon, czy Lowe’s. Obserwuj, jakie mechanizmy stosują i inspiruj się podczas tworzenia własnych kampanii, czy UX i UI Twojego sklepu online.

Najpopularniejsze przeglądarki, systemy operacyjne i wyszukiwarki

Według danych Statcounter Amerykanie najchętniej korzystają z Google Chrome (52,8%). Safari używa 31,55% internautów. Daleko w tyle zostają Edge, Firefox, Opera, czy Internet Explorer. W temacie systemów operacyjnych Android przegrał już z Apple iOS (44,3% vs. 55,6%). W zakresie wyszukiwania informacji w sieci wygrywa Google (87%). Świadomość wyboru najpopularniejszych przeglądarek i systemów operacyjnych ma ogromne znaczenie przy optymalizacji Twojego sklepu online i działań SEO.

SEO dla e-commerce w USA

O pozycjonowaniu stron w USA pisaliśmy już na blogu Delante. Znaczenie będzie tu miało m.in. zastosowanie odpowiedniego języka i zwrotów (brytyjski i amerykański angielski często się od siebie różnią), wersja mobilna strony WWW, odpowiednie pozycjonowanie w mapach Google, czy linkowanie zewnętrzne z popularnych, amerykańskich serwisów. Te wszystkie elementy są niezbędne, aby odnieść sukces na amerykańskim rynku e-commerce.

seo dla sklepu online usa

Czego oczekują Klienci sklepów internetowych w USA?

Dobry sklep online, oferujący swoje produkty na terenie Stanów Zjednoczonych, powinien zapewnić swoim potencjalnym odbiorcom:

  1. dostęp do najpopularniejszych metod płatności, czyli m.in. płatność kartą kredytową (korzysta z niej 57% Amerykanów), PayPal (25%) lub e-walletem (23%),
  2. dostęp do szerokiego wachlarza form dostaw – to argument kluczowy dla 43% Klientów w USA. 53% Klientów e-commerce w USA nie złoży zamówienia bez konkretnego terminu doręczenia, a 83% z nich liczy na aktualną wiedzę na temat statusu zamówienia – jeśli chcesz ruszyć na podbój Ameryki ze swoim e-commerce, koniecznie sprawdź, czy podołasz temu zadaniu,
  3. obsługę Klienta w wymiarze multichannel 24 godziny na dobę – to największe wyzwanie dla polskich e-sklepów, gdyż jesteśmy w zupełnie innych strefach czasowych
  4. zrozumienie dla potrzeb i oczekiwań amerykańskiego Klienta, które mogą być zupełnie inne od tych polskich i europejskich
  5. dobre pozycjonowanie produktów w porównywarkach cenowych – korzysta z nich aż 86% Amerykanów
  6. ciekawy content i inspiracje zakupowe w social mediach dla Millenialsów i pokoleń Y i Z – to już 26% całego społeczeństwa, które nie ufa reklamom płatnym w sieci. Rocznie wydają w sieci średnio 5700 dolarów, a średnia wartość koszyka to 57 dolarów.

Podsumowanie

Jeśli tylko poznasz swojego Klienta, zrozumiesz jego zwyczaje zakupowe i internetową codzienność, przygotujesz ofertę i content “uszyte” pod jego oczekiwania i zapewnisz sobie odpowiednią widoczność w sieci, to masz duże szanse na sukces i rozwój Twojego brandu na amerykańskim podwórku. Jeśli tylko potrzebujesz pomocy w tym zakresie, napisz do nas – wiemy, co zrobić, aby zadbać o SEO dla ecommerce w USA.

FAQ

Tak, jeśli planujesz ekspansję ze swoim sklepem internetowym na amerykańskim rynku, odpowiednia widoczność brandu w sieci będzie niezbędna, aby odnieść sukces. SEO w USA będzie dobrą inwestycją, której plony będziesz zbierać przez długie lata.

Tak, jeśli chodzi o SEM, wpływ na to ma przede wszystkim większa konkurencja, w ramach której więcej firm z całego świata walczy o te same branżowe frazy w tym samym języku. Co za tym idzie, każde “kliknięcie” w Twój link będzie droższe.

(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (2)
  1. Świetne zestawienie statystyczne. Trzymam kciuki za podobne zachowania w Polsce dotyczące ekologii. Sam jestem zwolennikiem ekologicznych produktów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej