E-commerce w USA to ogromny rynek, na którym dominują giganci (Amazon, Walmart), a użytkownicy najchętniej wydają pieniądze na podróże, artykuły modowe i elektronikę. Aby skutecznie pozycjonować swój sklep w Stanach Zjednoczonych musisz zadbać zarówno o podstawy SEO, jak i odpowiedziec na specyficzne potrzeby użytkowników - np. być obecnym w porównywarkach cenowych.
Od czasów Kolumba aż po dziś dzień chyba każdy z nas ma gdzieś w sobie gen zdobywcy Ameryki Północnej, która kojarzy nam się z sukcesem biznesowym, wolnością gospodarczą i rozwojem nowych technologii. Nic dziwnego - w końcu Stany Zjednoczone odpowiadają za 25% światowej gospodarki. Dziś możesz podbijać USA bez floty statków, wprost zza domowego biurka w Twoim home office. Niech Twoim azymutem będzie branża ecommerce w USA.
Rynek ecommerce w USA jest ogromny i nie sposób przejść obojętnie obok takiej okazji sprzedażowej. W raporcie Hootsuite “Digital 2020” potwierdzono, że w USA jest 288,1 mln internautów, spośród których 230 milionów korzysta z mediów społecznościowych. Średni wiek amerykańskiego użytkownika internetu to 38 lat, a jego średnie dochody to 62 795 dolarów rocznie. Każdego dnia statystyczny mieszkaniec USA spędza w sieci blisko 7 godzin, w tym 2 godziny, przeglądając social media, 1,5 godziny w serwisach streamingowych, a godzinę przy konsoli do gier (np. Xbox, czy PS5). Rocznie wydaje w sieci średnio 3445 dolarów.
Aż 2 godziny i 40 minut dziennie Amerykanie konsumują internet poprzez urządzenia mobilne, a 35% wszystkich transakcji online w wymiarze B2C dokonują na mobile’u Jeśli Twój sklep online nie jest jeszcze mobile-friendly, to to jest już ostatni dzwonek na wprowadzenie odpowiednich poprawek i zmian. 60% internautów w USA chętnie korzysta z aplikacji mobilnych, dedykowanych zakupom online. Może to dobry moment na apkę mobilną Twojego sklepu?
Sprzedaż stacjonarna
Sklepy stacjonarne w USA od lat, a szczególnie w czasach pandemii i ograniczeń w przemieszczaniu się, cierpią na rozwoju e-commerce, szczególnie przez rynkową dominację Amazona i jego własną sieć sprzedaży stacjonarnej, Amazon Go. Znikanie z map miast amerykańskich sklepów stacjonarnych to kolejna szansa dla polskich dostawców, dystrybutorów i sklepów internetowych. Według danych firmy Costar w ostatnich latach zamknięto tam ponad 20 000 sklepów stacjonarnych i ¼ galerii handlowych.
Pandemia COVID-19
Co więcej, w post-pandemicznej rzeczywistości wartość ecommerce w USA rośnie, co czyni ten rynek jeszcze atrakcyjniejszym. Sprzedaż w e-commerce w Stanach Zjednoczonych w marcu i w kwietniu 2020 roku, w czasie pierwszego lockdownu, wzrosła o 49%. Jakiś czas temu PayPal ogłosił, że 01.05.2020 r. był największym dniem zakupów online w historii. Prognozy pokazują, że do 2025 roku e-handelw USA będzie stanowił blisko 18,5% wszystkich transakcji w kraju. Jeszcze w 2018 roku ten wskaźnik wynosił 11%. W ciągu najbliższych lat Forrester i Statista prognozują, że wartość e-commerce w USA wyniesie od 712 do 735 miliardów dolarów rocznie.
Zwyczaje zakupowe e-klientów w USA
Na te astronomiczne kwoty składa się fakt, że aż 88% mieszkańców USA korzysta z internetu, 78% osób minimum raz w roku robi zakupy w internecie, 32% kupuje coś online raz w miesiącu, a 29% raz w tygodniu. Jak widać Amerykanie pokochali e-handel. Do tego według badań Hootsuite 66% z nich ma karty kredytowe i chętnie płaci nimi w sieci. Warto zwrócić uwagę na aspekt proekologiczny - co trzeci klient e-commerce w USA zapłaci 25% więcej za ekologiczne produkty.
[caption id="attachment_34828" align="aligncenter" width="613"] źródło: hootsuite.com[/caption]
Lejek sprzedażowy wygląda zachęcająco. 92% z nich chętnie przegląda sklepy internetowe w poszukiwaniu inspirujących i ulubionych produktów, 82% szuka konkretnych rzeczy i towarów do kupienia online, a 76% rzeczywiście dokonuje transakcji. Na co Amerykanie wydają najwięcej w internecie?
Podróże (275 miliardów dolarów)
Ubrania, buty, moda i kosmetyki (103 miliardów dolarów)
Elektronika (95 miliardów dolarów)
Zabawki i hobby (74 miliardów dolarów)
Meble i wyposażenie wnętrz (63 miliardy dolarów)
Żywność i higiena osobista (30 miliardów dolarów)
Gry video (18 miliardów dolarów)
Muzyka cyfrowa & streaming (5 miliardów dolarów)
Okazuje się, że już ponad 40% amerykańskich internautów chociaż raz kupiło coś w zagranicznym sklepie, a 77% deklaruje, że zrobi to w przyszłości. Już bez procentów, a na konkretnych kwotach: w 2018 roku 42 miliony Amerykanów zrobiło e-zakupy za granicą za ponad 80 miliardów dolarów.
Co najchętniej importują Amerykanie? Co powinno znaleźć się w ofercie Twojego sklepu internetowego, aby dotrzeć do amerykańskiej klienteli i przekonać ich do zakupu? Według danych DHL i Fedex to m.in.:
Elektronika, komputery i nowe technologie (15% całego importu)
Moda, odzież i dodatki
Farmaceutyki, produkty zdrowotne i kosmetyczne
Książki, płyty CD i inne nośniki fizyczne
Kamienie i metale szlachetne
Meble i wyposażenie wnętrz
Źródła wiedzy o produkcie
Skąd Amerykanie czerpią wiedzę o nowych produktach, markach i sklepach e-commerce przed złożeniem zamówienia? O co powinieneś zadbać przed wejściem na rynek ecommerce w USA?
Reklamy w telewizji (38%) - na tę opcję decyduje się niewiele polskich biznesów - reklama telewizyjna w Polsce to kilkadziesiąt tysięcy złotych za emisję jednego spotu, a w Stanach te kwoty są kilka razy większe.
Rekomendacje ustne i recenzje online (36%) - tzw. “marketing szeptany” w formie zdalnej może być utrudniony; uważaj szczególnie na strony i serwisy, które rzekomo zapewnią Ci odpowiednie recenzje w sieci - zwykle to czysty spam, generowany przez boty, za który ktoś będzie próbował wyłudzić od Ciebie niepotrzebną opłatę.
Wyniki wyszukiwania w Google (33%) - to element, na który najłatwiej będzie Ci wpłynąć zdalnie z “polskiego podwórka” za sprawą odpowiednich działań SEO.
Informacje bezpośrednio w sklepach internetowych (30%) - kłania się tutaj dobry SEO copywriting, rzetelne opisy produktów i odpowiedni social proof na stronie produktowej.
Reklamy w sklepach stacjonarnych (25%).
Reklamy w social mediach (23%) i w Google Ads (21%).
Z czego korzystają Klienci w Stanach Zjednoczonych?
Najpopularniejsze aplikacje
Po co Ci taka wiedza? Przede wszystkim po to, aby znać najlepsze kanały komunikacji dla Twojej marki, czy łatwiej wybrać przestrzenie dla płatnych reklam w sieci.. Z jakich aplikacji najchętniej korzystają Amerykanie?
Facebook & Facebook Messenger
Amazon (sprzedaż na Amazonie i Amazon SEO mają moc, uwierz!)
“King of the kings” w branży e-commerce w USAod lat jest Amazon, który “zjada”40% amerykańskiego tortu e-handlu. 89% kupujących online kupiło coś chociaż raz w życiu na Amazonie. Dalej na liście znajdują się Walmart, The Home Depot, eBay, Target, Best Buy, Groupon, czy Lowe’s. Obserwuj, jakie mechanizmy stosują i inspiruj się podczas tworzenia własnych kampanii, czy UX i UI Twojego sklepu online.
Najpopularniejsze przeglądarki, systemy operacyjne i wyszukiwarki
Według danych Statcounter Amerykanie najchętniej korzystają z Google Chrome (52,8%). Safari używa 31,55% internautów. Daleko w tyle zostają Edge, Firefox, Opera, czy Internet Explorer. W temacie systemów operacyjnych Android przegrał już z Apple iOS (44,3% vs. 55,6%). W zakresie wyszukiwania informacji w sieci wygrywa Google (87%). Świadomość wyboru najpopularniejszych przeglądarek i systemów operacyjnych ma ogromne znaczenie przy optymalizacji Twojego sklepu online i działań SEO.
SEO dla e-commerce w USA
O pozycjonowaniu stron w USA pisaliśmy już na blogu Delante. Znaczenie będzie tu miało m.in. zastosowanie odpowiedniego języka i zwrotów (brytyjski i amerykański angielski często się od siebie różnią), wersja mobilna strony WWW, odpowiednie pozycjonowanie w mapach Google, czy linkowanie zewnętrzne z popularnych, amerykańskich serwisów. Te wszystkie elementy są niezbędne, aby odnieść sukces na amerykańskim rynku e-commerce.
Czego oczekują Klienci sklepów internetowych w USA?
Dobry sklep online, oferujący swoje produkty na terenie Stanów Zjednoczonych, powinien zapewnić swoim potencjalnym odbiorcom:
dostęp do najpopularniejszych metod płatności, czyli m.in. płatność kartą kredytową (korzysta z niej 57% Amerykanów), PayPal (25%) lub e-walletem (23%),
dostęp do szerokiego wachlarza form dostaw - to argument kluczowy dla 43% Klientów w USA. 53% Klientów e-commerce w USA nie złoży zamówienia bez konkretnego terminu doręczenia, a 83% z nich liczy na aktualną wiedzę na temat statusu zamówienia - jeśli chcesz ruszyć na podbój Ameryki ze swoim e-commerce, koniecznie sprawdź, czy podołasz temu zadaniu,
obsługę Klienta w wymiarze multichannel 24 godziny na dobę - to największe wyzwanie dla polskich e-sklepów, gdyż jesteśmy w zupełnie innych strefach czasowych
zrozumienie dla potrzeb i oczekiwań amerykańskiego Klienta, które mogą być zupełnie inne od tych polskich i europejskich
dobre pozycjonowanie produktów w porównywarkach cenowych - korzysta z nich aż 86% Amerykanów
ciekawy content i inspiracje zakupowe w social mediach dla Millenialsów i pokoleń Y i Z - to już 26% całego społeczeństwa, które nie ufa reklamom płatnym w sieci. Rocznie wydają w sieci średnio 5700 dolarów, a średnia wartość koszyka to 57 dolarów.
Podsumowanie
Jeśli tylko poznasz swojego Klienta, zrozumiesz jego zwyczaje zakupowe i internetową codzienność, przygotujesz ofertę i content “uszyte” pod jego oczekiwania i zapewnisz sobie odpowiednią widoczność w sieci, to masz duże szanse na sukces i rozwój Twojego brandu na amerykańskim podwórku. Jeśli tylko potrzebujesz pomocy w tym zakresie, napisz do nas - wiemy, co zrobić, aby zadbać o SEO dla ecommerce w USA.
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze
Świetne zestawienie statystyczne. Trzymam kciuki za podobne zachowania w Polsce dotyczące ekologii. Sam jestem zwolennikiem ekologicznych produktów
Tak, jeśli planujesz ekspansję ze swoim sklepem internetowym na amerykańskim rynku, odpowiednia widoczność brandu w sieci będzie niezbędna, aby odnieść sukces. SEO w USA będzie dobrą inwestycją, której plony będziesz zbierać przez długie lata.
2. Czy działania SEM w USA są droższe niż w Polsce?
Tak, jeśli chodzi o SEM, wpływ na to ma przede wszystkim większa konkurencja, w ramach której więcej firm z całego świata walczy o te same branżowe frazy w tym samym języku. Co za tym idzie, każde “kliknięcie” w Twój link będzie droższe.
Aby zapewnić najlepsze doświadczenia, używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne // Functional
Zawsze aktywne
Techniczne przechowywanie lub dostęp są ściśle niezbędne do uzasadnionego celu, jakim jest umożliwienie korzystania z określonej usługi wyraźnie żądanej przez abonenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu za pośrednictwem sieci komunikacji elektronicznej. // The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferencyjne // Preferences
Techniczne przechowywanie lub dostęp jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które abonent lub użytkownik nie prosił. // The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statystka // Statistics
Techniczne przechowywanie lub dostęp wykorzystywane wyłącznie do celów statystycznych. // The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Techniczne przechowywanie lub dostęp są wymagane do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych. // The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Świetne zestawienie statystyczne. Trzymam kciuki za podobne zachowania w Polsce dotyczące ekologii. Sam jestem zwolennikiem ekologicznych produktów
Bardzo fajny wpis, czekam na kolejne kraje! 🙂