E-commerce USA. Czym charakteryzuje się rynek sprzedaży internetowej w Stanach Zjednoczonych?

E-commerce USA. Czym charakteryzuje się rynek sprzedaży internetowej w Stanach Zjednoczonych?

Jak dotrzeć z ofertą sklepu internetowego do odbiorców w Stanach Zjednoczonych? Jakie standardy i zwyczaje zakupowe mają Klienci e-commerce w USA? Czytaj dalej, jeśli chcesz podbić serca i portfele amerykańskich internautów.

Spis treści:

Od czasów Kolumba aż po dziś dzień chyba każdy z nas ma gdzieś w sobie gen zdobywcy Ameryki Północnej, która kojarzy nam się z sukcesem biznesowym, wolnością gospodarczą i rozwojem nowych technologii. Nic dziwnego – w końcu Stany Zjednoczone odpowiadają za 25% światowej gospodarki. Dziś możesz podbijać USA bez floty statków, wprost zza domowego biurka w Twoim home office. Niech Twoim azymutem będzie branża ecommerce w USA.

E-commerce w USA – informacje ogólne

użytkownicy internetu a ecommerce usa
źródło: hootsuite.com

Rynek ecommerce w USA jest ogromny i nie sposób przejść obojętnie obok takiej okazji sprzedażowej. W raporcie Hootsuite “Digital 2020” potwierdzono, że w USA jest 288,1 mln internautów, spośród których 230 milionów korzysta z mediów społecznościowych. Średni wiek amerykańskiego użytkownika internetu to 38 lat, a jego średnie dochody to 62 795 dolarów rocznie. Każdego dnia statystyczny mieszkaniec USA spędza w sieci blisko 7 godzin, w tym 2 godziny, przeglądając social media, 1,5 godziny w serwisach streamingowych, a godzinę przy konsoli do gier (np. Xbox, czy PS5). Rocznie wydaje w sieci średnio 3445 dolarów.

2 godziny i 40 minut dziennie Amerykanie konsumują internet poprzez urządzenia mobilne, a 35% wszystkich transakcji online w wymiarze B2C dokonują na mobile’u Jeśli Twój sklep online nie jest jeszcze mobile-friendly, to to jest już ostatni dzwonek na wprowadzenie odpowiednich poprawek i zmian. 60% internautów w USA chętnie korzysta z aplikacji mobilnych, dedykowanych zakupom online. Może to dobry moment na apkę mobilną Twojego sklepu?

Sprzedaż stacjonarna

Sklepy stacjonarne w USA od lat, a szczególnie w czasach pandemii i ograniczeń w przemieszczaniu się, cierpią na rozwoju e-commerce, szczególnie przez rynkową dominację Amazona i jego własną sieć sprzedaży stacjonarnej, Amazon Go. Znikanie z map miast amerykańskich sklepów stacjonarnych to kolejna szansa dla polskich dostawców, dystrybutorów i sklepów internetowych. Według danych firmy Costar w ostatnich latach zamknięto tam ponad 20 000 sklepów stacjonarnych i ¼ galerii handlowych.

Pandemia COVID-19

Co więcej, w post-pandemicznej rzeczywistości wartość ecommerce w USA rośnie, co czyni ten rynek jeszcze atrakcyjniejszym. Sprzedaż w e-commerce w Stanach Zjednoczonych w marcu i w kwietniu 2020 roku, w czasie pierwszego lockdownu, wzrosła o 49%. Jakiś czas temu PayPal ogłosił, że 01.05.2020 r. był największym dniem zakupów online w historii. Prognozy pokazują, że do 2025 roku e-handel w USA będzie stanowił blisko 18,5% wszystkich transakcji w kraju. Jeszcze w 2018 roku ten wskaźnik wynosił 11%. W ciągu najbliższych lat Forrester i Statista prognozują, że wartość e-commerce w USA wyniesie od 712 do 735 miliardów dolarów rocznie.

Zwyczaje zakupowe e-klientów w USA

Na te astronomiczne kwoty składa się fakt, że aż 88% mieszkańców USA korzysta z internetu, 78% osób minimum raz w roku robi zakupy w internecie, 32% kupuje coś online raz w miesiącu, a 29% raz w tygodniu. Jak widać Amerykanie pokochali e-handel. Do tego według badań Hootsuite 66% z nich ma karty kredytowe i chętnie płaci nimi w sieci. Warto zwrócić uwagę na aspekt proekologiczny – co trzeci klient e-commerce w USA zapłaci 25% więcej za ekologiczne produkty.

klienci e-commerce usa
źródło: hootsuite.com

Lejek sprzedażowy wygląda zachęcająco. 92% z nich chętnie przegląda sklepy internetowe w poszukiwaniu inspirujących i ulubionych produktów, 82% szuka konkretnych rzeczy i towarów do kupienia online, a 76% rzeczywiście dokonuje transakcji. Na co Amerykanie wydają najwięcej w internecie?

  1. Podróże (275 miliardów dolarów)
  2. Ubrania, buty, moda i kosmetyki (103 miliardów dolarów)
  3. Elektronika (95 miliardów dolarów)
  4. Zabawki i hobby (74 miliardów dolarów)
  5. Meble i wyposażenie wnętrz (63 miliardy dolarów)
  6. Żywność i higiena osobista (30 miliardów dolarów)
  7. Gry video (18 miliardów dolarów)
  8. Muzyka cyfrowa & streaming (5 miliardów dolarów)

Okazuje się, że już ponad 40% amerykańskich internautów chociaż raz kupiło coś w zagranicznym sklepie, a 77% deklaruje, że zrobi to w przyszłości. Już bez procentów, a na konkretnych kwotach: w 2018 roku 42 miliony Amerykanów zrobiło e-zakupy za granicą za ponad 80 miliardów dolarów.

Co najchętniej importują Amerykanie? Co powinno znaleźć się w ofercie Twojego sklepu internetowego, aby dotrzeć do amerykańskiej klienteli i przekonać ich do zakupu? Według danych DHL i Fedex to m.in.:

  • Elektronika, komputery i nowe technologie (15% całego importu)
  • Moda, odzież i dodatki
  • Farmaceutyki, produkty zdrowotne i kosmetyczne
  • Książki, płyty CD i inne nośniki fizyczne
  • Kamienie i metale szlachetne
  • Meble i wyposażenie wnętrz

Źródła wiedzy o produkcie

Skąd Amerykanie czerpią wiedzę o nowych produktach, markach i sklepach e-commerce przed złożeniem zamówienia? O co powinieneś zadbać przed wejściem na rynek ecommerce w USA?

  1. Reklamy w telewizji (38%) – na tę opcję decyduje się niewiele polskich biznesów – reklama telewizyjna w Polsce to kilkadziesiąt tysięcy złotych za emisję jednego spotu, a w Stanach te kwoty są kilka razy większe.
  2. Rekomendacje ustne i recenzje online (36%) – tzw. “marketing szeptany” w formie zdalnej może być utrudniony; uważaj szczególnie na strony i serwisy, które rzekomo zapewnią Ci odpowiednie recenzje w sieci – zwykle to czysty spam, generowany przez boty, za który ktoś będzie próbował wyłudzić od Ciebie niepotrzebną opłatę.
  3. Wyniki wyszukiwania w Google (33%) – to element, na który najłatwiej będzie Ci wpłynąć zdalnie z “polskiego podwórka” za sprawą odpowiednich działań SEO.
  4. Informacje bezpośrednio w sklepach internetowych (30%) – kłania się tutaj dobry SEO copywriting, rzetelne opisy produktów i odpowiedni social proof na stronie produktowej.
  5. Reklamy w sklepach stacjonarnych (25%).
  6. Reklamy w social mediach (23%) i w Google Ads (21%).

Z czego korzystają Klienci w Stanach Zjednoczonych?

Najpopularniejsze aplikacje

Po co Ci taka wiedza? Przede wszystkim po to, aby znać najlepsze kanały komunikacji dla Twojej marki, czy łatwiej wybrać przestrzenie dla płatnych reklam w sieci.. Z jakich aplikacji najchętniej korzystają Amerykanie?

  1. Facebook & Facebook Messenger
  2. Amazon (sprzedaż na Amazonie i Amazon SEO mają moc, uwierz!)
  3. Instagram
  4. Snapchat
  5. Netflix
  6. Pinterest
  7. Spotify
  8. Twitter
  9. Pandora Music

Najpopularniejsze sklepy online

“King of the kings” w branży e-commerce w USA od lat jest Amazon, który “zjada” 40% amerykańskiego tortu e-handlu. 89% kupujących online kupiło coś chociaż raz w życiu na Amazonie. Dalej na liście znajdują się Walmart, The Home Depot, eBay, Target, Best Buy, Groupon, czy Lowe’s. Obserwuj, jakie mechanizmy stosują i inspiruj się podczas tworzenia własnych kampanii, czy UX i UI Twojego sklepu online.

Najpopularniejsze przeglądarki, systemy operacyjne i wyszukiwarki

Według danych Statcounter Amerykanie najchętniej korzystają z Google Chrome (52,8%). Safari używa 31,55% internautów. Daleko w tyle zostają Edge, Firefox, Opera, czy Internet Explorer. W temacie systemów operacyjnych Android przegrał już z Apple iOS (44,3% vs. 55,6%). W zakresie wyszukiwania informacji w sieci wygrywa Google (87%). Świadomość wyboru najpopularniejszych przeglądarek i systemów operacyjnych ma ogromne znaczenie przy optymalizacji Twojego sklepu online i działań SEO.

SEO dla e-commerce w USA

O pozycjonowaniu stron w USA pisaliśmy już na blogu Delante. Znaczenie będzie tu miało m.in. zastosowanie odpowiedniego języka i zwrotów (brytyjski i amerykański angielski często się od siebie różnią), wersja mobilna strony WWW, odpowiednie pozycjonowanie w mapach Google, czy linkowanie zewnętrzne z popularnych, amerykańskich serwisów. Te wszystkie elementy są niezbędne, aby odnieść sukces na amerykańskim rynku e-commerce.

seo dla sklepu online usa

Czego oczekują Klienci sklepów internetowych w USA?

Dobry sklep online, oferujący swoje produkty na terenie Stanów Zjednoczonych, powinien zapewnić swoim potencjalnym odbiorcom:

  1. dostęp do najpopularniejszych metod płatności, czyli m.in. płatność kartą kredytową (korzysta z niej 57% Amerykanów), PayPal (25%) lub e-walletem (23%),
  2. dostęp do szerokiego wachlarza form dostaw – to argument kluczowy dla 43% Klientów w USA. 53% Klientów e-commerce w USA nie złoży zamówienia bez konkretnego terminu doręczenia, a 83% z nich liczy na aktualną wiedzę na temat statusu zamówienia – jeśli chcesz ruszyć na podbój Ameryki ze swoim e-commerce, koniecznie sprawdź, czy podołasz temu zadaniu,
  3. obsługę Klienta w wymiarze multichannel 24 godziny na dobę – to największe wyzwanie dla polskich e-sklepów, gdyż jesteśmy w zupełnie innych strefach czasowych
  4. zrozumienie dla potrzeb i oczekiwań amerykańskiego Klienta, które mogą być zupełnie inne od tych polskich i europejskich
  5. dobre pozycjonowanie produktów w porównywarkach cenowych – korzysta z nich aż 86% Amerykanów
  6. ciekawy content i inspiracje zakupowe w social mediach dla Millenialsów i pokoleń Y i Z – to już 26% całego społeczeństwa, które nie ufa reklamom płatnym w sieci. Rocznie wydają w sieci średnio 5700 dolarów, a średnia wartość koszyka to 57 dolarów.

Podsumowanie

Jeśli tylko poznasz swojego Klienta, zrozumiesz jego zwyczaje zakupowe i internetową codzienność, przygotujesz ofertę i content “uszyte” pod jego oczekiwania i zapewnisz sobie odpowiednią widoczność w sieci, to masz duże szanse na sukces i rozwój Twojego brandu na amerykańskim podwórku. Jeśli tylko potrzebujesz pomocy w tym zakresie, napisz do nas – wiemy, co zrobić, aby zadbać o SEO dla ecommerce w USA.

FAQ

Tak, jeśli planujesz ekspansję ze swoim sklepem internetowym na amerykańskim rynku, odpowiednia widoczność brandu w sieci będzie niezbędna, aby odnieść sukces. SEO w USA będzie dobrą inwestycją, której plony będziesz zbierać przez długie lata.

Tak, jeśli chodzi o SEM, wpływ na to ma przede wszystkim większa konkurencja, w ramach której więcej firm z całego świata walczy o te same branżowe frazy w tym samym języku. Co za tym idzie, każde “kliknięcie” w Twój link będzie droższe.

(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (2)
  1. Świetne zestawienie statystyczne. Trzymam kciuki za podobne zachowania w Polsce dotyczące ekologii. Sam jestem zwolennikiem ekologicznych produktów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej