Jak będzie wyglądać zmiana?
Funkcje modyfikatora dopasowania przybliżonego mają zostać przeniesione do dopasowania do wyrażenia. Dzięki temu dopasowanie ma się rozszerzyć, a jednocześnie kolejność słów ma być respektowana, gdy ma ona znaczenie. Aby zobrazować tę zmianę, Google pokazuje przykład wyszukiwania fraz dla przeprowadzek z Nowego Yorku w modyfikatorze dopasowania przybliżonego: +moving +services +NYC +to +Boston (pl: +przeprowadzka +Nowy York +do +Boston). Obecnie taki modyfikator może wygenerować wyświetlenie reklamy po wpisaniu "Przeprowadzka z Nowego Yorku do Bostonu" ale też "Przeprowadzka z Bostonu do Nowego Yorku". Nowy rodzaj dopasowania ma wyeliminować błąd kolejności oraz jednocześnie rozszerzyć dopasowanie. Google podało również następujące przykłady, aby zademonstrować, jak zmieni się zachowanie dopasowania po tej aktualizacji: Modyfikator dopasowania przybliżonego wkrótce zniknie z panelu Google Ads. Zmiana będzie następować stopniowo:- Od połowy lutego słowa kluczowe z dopasowaniem do wyrażenia i z modyfikatorem dopasowania przybliżonego będą przechodzić na nowy typ dopasowania. Ponieważ zmiana dotyczy obydwóch dopasowań, nie ma potrzeby podejmowania żadnych działań na koncie. Dane dotyczące wyników kampanii będą nadal widoczne.
- W lipcu, gdy nowe dopasowanie zostanie wdrożone globalnie, nie będzie można już tworzyć nowych słów kluczowych w modyfikatorze dopasowania przybliżonego. Jednakże istniejące słowa kluczowe korzystające z modyfikatora dopasowania przybliżonego będą nadal obsługiwane w ramach nowego dopasowania. Dlatego od teraz Google zaleca dodawanie nowych słów kluczowych w dopasowaniu do wyrażenia.
- Kontroluj wyniki i przesuwaj budżety, jeśli będzie to konieczne. Po zmianie możesz zauważyć pewne zmiany w ruchu.
- Sprawdzaj stronę Rekomendacje: "Dodaj nowe słowa kluczowe" pomoże Ci utrzymać zasięg słów kluczowych, a "Usuń zbędne słowa kluczowe" pomoże Ci skonsolidować zduplikowane słowa kluczowe.
- Rozważ używanie szerokiego dopasowania z inteligentnym określaniem stawek.
- Korzystaj nadal z wykluczających słów kluczowych (powyższa aktualizacja nie ma wpływu na ich działanie).