Ważna wiadomość, która powinna zainteresować wszystkich reklamujących się w Google Ads, została ogłoszona w tamten czwartek. Zmiana dotyczy dopasowania fraz w Google Ads. Czytaj więcej!
Zmiana dopasowania dotyczy dopasowania do wyrażenia oraz modyfikatora dopasowania przybliżonego.
O typach dopasowania, które obecnie obowiązują, możesz przeczytać w naszym wpisie: Typy dopasowań słów kluczowych w Google Ads.
Od 18 lutego słowa kluczowe wdopasowaniu do wyrażenia i w dopasowaniu przybliżonym będą dopasowywać te same słowa kluczowe, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Zmiana ta może skutkować wzrostem ruchu w kampaniach z dopasowaniem do wyrażenia i spadkiem w tych stosujących modyfikator. W lipcu zaś modyfikator dopasowania przybliżonego będzie zupełnie zastąpiony nowym rodzajem dopasowania do wyrażenia.
Jak będzie wyglądać zmiana?
Funkcje modyfikatora dopasowania przybliżonego mają zostać przeniesione do dopasowania do wyrażenia. Dzięki temu dopasowanie ma się rozszerzyć, a jednocześnie kolejność słów ma być respektowana, gdy ma ona znaczenie.
Aby zobrazować tę zmianę, Google pokazuje przykład wyszukiwania fraz dla przeprowadzek z Nowego Yorku w modyfikatorze dopasowania przybliżonego: +moving +services +NYC +to +Boston (pl: +przeprowadzka +Nowy York +do +Boston). Obecnie taki modyfikator może wygenerować wyświetlenie reklamy po wpisaniu "Przeprowadzka z Nowego Yorku do Bostonu" ale też "Przeprowadzka z Bostonu do Nowego Yorku".
Nowy rodzaj dopasowania ma wyeliminować błąd kolejności oraz jednocześnie rozszerzyć dopasowanie.
Google podało również następujące przykłady, aby zademonstrować, jak zmieni się zachowanie dopasowania po tej aktualizacji:
Modyfikator dopasowania przybliżonego wkrótce zniknie z panelu Google Ads. Zmiana będzie następować stopniowo:
Od połowy lutego słowa kluczowe z dopasowaniem do wyrażenia i z modyfikatorem dopasowania przybliżonego będą przechodzić na nowy typ dopasowania. Ponieważ zmiana dotyczy obydwóch dopasowań, nie ma potrzeby podejmowania żadnych działań na koncie. Dane dotyczące wyników kampanii będą nadal widoczne.
W lipcu, gdy nowe dopasowanie zostanie wdrożone globalnie, nie będzie można już tworzyć nowych słów kluczowych w modyfikatorze dopasowania przybliżonego. Jednakże istniejące słowa kluczowe korzystające z modyfikatora dopasowania przybliżonego będą nadal obsługiwane w ramach nowego dopasowania. Dlatego od teraz Google zaleca dodawanie nowych słów kluczowych w dopasowaniu do wyrażenia.
Google radzi, co zrobić, aby zwiększyć efektywność kampanii po zmianie:
Kontroluj wyniki i przesuwaj budżety, jeśli będzie to konieczne. Po zmianie możesz zauważyć pewne zmiany w ruchu.
Sprawdzaj stronę Rekomendacje: "Dodaj nowe słowa kluczowe" pomoże Ci utrzymać zasięg słów kluczowych, a "Usuń zbędne słowa kluczowe" pomoże Ci skonsolidować zduplikowane słowa kluczowe.
Rozważ używanie szerokiego dopasowania z inteligentnym określaniem stawek.
Korzystaj nadal z wykluczających słów kluczowych (powyższa aktualizacja nie ma wpływu na ich działanie).
W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.