Zmiany w dopasowaniu do wyrażenia i przybliżonym w Google Ads

Zmiany w dopasowaniu do wyrażenia i przybliżonym w Google Ads

Ważna wiadomość, która powinna zainteresować wszystkich reklamujących się w Google Ads, została ogłoszona w tamten czwartek. Zmiana dotyczy dopasowania fraz w Google Ads. Czytaj więcej!

Ostatnio na naszym blogu: Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Zmiana dopasowania dotyczy dopasowania do wyrażenia oraz modyfikatora dopasowania przybliżonego.

O typach dopasowania, które obecnie obowiązują, możesz przeczytać w naszym wpisie: Typy dopasowań słów kluczowych w Google Ads.

Od 18 lutego słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia i w dopasowaniu przybliżonym będą dopasowywać te same słowa kluczowe, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Zmiana ta może skutkować wzrostem ruchu w kampaniach z dopasowaniem do wyrażenia i spadkiem w tych stosujących modyfikator. W lipcu zaś modyfikator dopasowania przybliżonego będzie zupełnie zastąpiony nowym rodzajem dopasowania do wyrażenia.

Jak będzie wyglądać zmiana?

Funkcje modyfikatora dopasowania przybliżonego mają zostać przeniesione do dopasowania do wyrażenia. Dzięki temu dopasowanie ma się rozszerzyć, a jednocześnie kolejność słów ma być respektowana, gdy ma ona znaczenie.

Aby zobrazować tę zmianę, Google pokazuje przykład wyszukiwania fraz dla przeprowadzek z Nowego Yorku w modyfikatorze dopasowania przybliżonego: +moving +services +NYC +to +Boston (pl: +przeprowadzka +Nowy York +do +Boston). Obecnie taki modyfikator może wygenerować wyświetlenie reklamy po wpisaniu „Przeprowadzka z Nowego Yorku do Bostonu” ale też „Przeprowadzka z Bostonu do Nowego Yorku”.

Nowy rodzaj dopasowania ma wyeliminować błąd kolejności oraz jednocześnie rozszerzyć dopasowanie.

Zmiana dopasowania przybliżonego

Google podało również następujące przykłady, aby zademonstrować, jak zmieni się zachowanie dopasowania po tej aktualizacji:

Zmiana dopasowania przyblizonego

Modyfikator dopasowania przybliżonego wkrótce zniknie z panelu Google Ads. Zmiana będzie następować stopniowo:

  • Od połowy lutego słowa kluczowe z dopasowaniem do wyrażenia i z modyfikatorem dopasowania przybliżonego będą przechodzić na nowy typ dopasowania. Ponieważ zmiana dotyczy obydwóch dopasowań, nie ma potrzeby podejmowania żadnych działań na koncie. Dane dotyczące wyników kampanii będą nadal widoczne.
  • W lipcu, gdy nowe dopasowanie zostanie wdrożone globalnie, nie będzie można już tworzyć nowych słów kluczowych w modyfikatorze dopasowania przybliżonego. Jednakże istniejące słowa kluczowe korzystające z modyfikatora dopasowania przybliżonego będą nadal obsługiwane w ramach nowego dopasowania. Dlatego od teraz Google zaleca dodawanie nowych słów kluczowych w dopasowaniu do wyrażenia.

Google radzi, co zrobić, aby zwiększyć efektywność kampanii po zmianie:

  1. Kontroluj wyniki i przesuwaj budżety, jeśli będzie to konieczne. Po zmianie możesz zauważyć pewne zmiany w ruchu.
  2. Sprawdzaj stronę Rekomendacje: „Dodaj nowe słowa kluczowe” pomoże Ci utrzymać zasięg słów kluczowych, a „Usuń zbędne słowa kluczowe” pomoże Ci skonsolidować zduplikowane słowa kluczowe.
  3. Rozważ używanie szerokiego dopasowania z inteligentnym określaniem stawek.
  4. Korzystaj nadal z wykluczających słów kluczowych (powyższa aktualizacja nie ma wpływu na ich działanie).
(2)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej