Zmiany w dopasowaniu do wyrażenia i przybliżonym w Google Ads

Zmiany w dopasowaniu do wyrażenia i przybliżonym w Google Ads

Ważna wiadomość, która powinna zainteresować wszystkich reklamujących się w Google Ads, została ogłoszona w tamten czwartek. Zmiana dotyczy dopasowania fraz w Google Ads. Czytaj więcej!

Ostatnio na naszym blogu: ASO: pozycjonowanie aplikacji mobilnych. Na co zwrócić uwagę?

Zmiana dopasowania dotyczy dopasowania do wyrażenia oraz modyfikatora dopasowania przybliżonego.

O typach dopasowania, które obecnie obowiązują, możesz przeczytać w naszym wpisie: Typy dopasowań słów kluczowych w Google Ads.

Od 18 lutego słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia i w dopasowaniu przybliżonym będą dopasowywać te same słowa kluczowe, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Zmiana ta może skutkować wzrostem ruchu w kampaniach z dopasowaniem do wyrażenia i spadkiem w tych stosujących modyfikator. W lipcu zaś modyfikator dopasowania przybliżonego będzie zupełnie zastąpiony nowym rodzajem dopasowania do wyrażenia.

Jak będzie wyglądać zmiana?

Funkcje modyfikatora dopasowania przybliżonego mają zostać przeniesione do dopasowania do wyrażenia. Dzięki temu dopasowanie ma się rozszerzyć, a jednocześnie kolejność słów ma być respektowana, gdy ma ona znaczenie.

Aby zobrazować tę zmianę, Google pokazuje przykład wyszukiwania fraz dla przeprowadzek z Nowego Yorku w modyfikatorze dopasowania przybliżonego: +moving +services +NYC +to +Boston (pl: +przeprowadzka +Nowy York +do +Boston). Obecnie taki modyfikator może wygenerować wyświetlenie reklamy po wpisaniu „Przeprowadzka z Nowego Yorku do Bostonu” ale też „Przeprowadzka z Bostonu do Nowego Yorku”.

Nowy rodzaj dopasowania ma wyeliminować błąd kolejności oraz jednocześnie rozszerzyć dopasowanie.

Zmiana dopasowania przybliżonego

Google podało również następujące przykłady, aby zademonstrować, jak zmieni się zachowanie dopasowania po tej aktualizacji:

Zmiana dopasowania przyblizonego

Modyfikator dopasowania przybliżonego wkrótce zniknie z panelu Google Ads. Zmiana będzie następować stopniowo:

  • Od połowy lutego słowa kluczowe z dopasowaniem do wyrażenia i z modyfikatorem dopasowania przybliżonego będą przechodzić na nowy typ dopasowania. Ponieważ zmiana dotyczy obydwóch dopasowań, nie ma potrzeby podejmowania żadnych działań na koncie. Dane dotyczące wyników kampanii będą nadal widoczne.
  • W lipcu, gdy nowe dopasowanie zostanie wdrożone globalnie, nie będzie można już tworzyć nowych słów kluczowych w modyfikatorze dopasowania przybliżonego. Jednakże istniejące słowa kluczowe korzystające z modyfikatora dopasowania przybliżonego będą nadal obsługiwane w ramach nowego dopasowania. Dlatego od teraz Google zaleca dodawanie nowych słów kluczowych w dopasowaniu do wyrażenia.

Google radzi, co zrobić, aby zwiększyć efektywność kampanii po zmianie:

  1. Kontroluj wyniki i przesuwaj budżety, jeśli będzie to konieczne. Po zmianie możesz zauważyć pewne zmiany w ruchu.
  2. Sprawdzaj stronę Rekomendacje: „Dodaj nowe słowa kluczowe” pomoże Ci utrzymać zasięg słów kluczowych, a „Usuń zbędne słowa kluczowe” pomoże Ci skonsolidować zduplikowane słowa kluczowe.
  3. Rozważ używanie szerokiego dopasowania z inteligentnym określaniem stawek.
  4. Korzystaj nadal z wykluczających słów kluczowych (powyższa aktualizacja nie ma wpływu na ich działanie).
(2)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing i employer branding. Jej doświadczenie sprawiło, że uwielbia myślenie projektowe i analityczne, i w taki sposób podchodzi do każdego zadania. Gryfno frelka, miłośniczka podróży, języków i muzyki, w wolnej chwili odkrywa nowe seriale albo chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

ASO: pozycjonowanie aplikacji mobilnych. Na co zwrócić uwagę?

ASO: pozycjonowanie aplikacji mobilnych. Na co zwrócić uwagę?

Pozycjonowanie stron WWW - to z lepszym lub gorszym skutkiem opanowała już ogromna część polskich agencji SEO i SEO’wców - freelancerów. O wiele większym wyzwaniem okazuje się pozycjonowanie aplikacji mobilnych w App Store i Google Play. Co zrobić, aby Twoja aplikacja dotarła do jak największej ilości użytkowników? Jak zwiększyć liczbę pobrań aplikacji mobilnej? W tych zadaniach pomoże Ci ASO!

Czytaj więcej
Skąd brać tematy na bloga firmowego? 7 narzędzi, które Ci w tym pomogą

Skąd brać tematy na bloga firmowego? 7 narzędzi, które Ci w tym pomogą

Masz blog firmowy i chcesz tworzyć treści, które zainteresują internautów? Tylko skąd masz wiedzieć, czy dany content odpowiada na ich potrzeby? Do oceny możesz wykorzystać liczne narzędzia, dzięki którym sprawdzisz, czego użytkownicy Google szukają w sieci. Pomogą Ci one również upewnić się, jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem na stronach konkurencji.

Czytaj więcej