.animate-view{opacity: 1 !important;}

Jak oszacować ruch z SEO i wzrost sprzedaży? Przewodnik krok po kroku po estymacjach SEO

0min.

Komentarze:0

Jak oszacować ruch z SEO i wzrost sprzedaży? Przewodnik krok po kroku po estymacjach SEOd-tags
26 kwietnia 2023
Jeśli chcesz wiedzieć, jaki zysk może przynieść kampania SEO, polecam Ci zacząć od oszacowania ruchu z SEO. Chociaż ten proces nie zawsze jest w 100% dokładny, to i tak stanowi jedną z najlepszych metod na wyznaczenie nowych kierunków działania. Dowiedz się, jakie dane należy uwzględnić w estymacjach wyników SEO i jak odczytywać wartości, aby zwiększyć dokładność prognoz.

0min.

Komentarze:0

Autor
Damian Hliwa - Delante
Autor
Damian Hliwa

Senior SEO Specialist

Przez kilka lat swojej kariery w SEO, Damian przeszedł przez wiele stanowisk. Rozpoczynają od stażu, przez team leadera na head of SEO kończąc. W ciągu tych lat główną specjalizacją było i nadal pozostaje SEO i audyty techniczne, jednak nie obce są mu również kampanie linkbuildingowe czy contentowe. Po godzinach filmowiec i fotograf jako tzw. one-man-army, miłośnik dobrej kawy parzonej metodami wszelakimi, polskich gór i kolarstwa.

Autor
Milena Fietko
Autor
Milena Fietko

SEO Strategy Manager

Specjalistka od branż specjalnych, które wymagają nieszablonowego podejścia do procesu, albo obejmują tematy, których inni by się nie podjęli. W Delante pracuje od 2016 roku. Prywatnie uwielbia taniec w karaibskich rytmach.

Autor
Damian Hliwa - Delante
Autor
Damian Hliwa

Senior SEO Specialist

Przez kilka lat swojej kariery w SEO, Damian przeszedł przez wiele stanowisk. Rozpoczynają od stażu, przez team leadera na head of SEO kończąc. W ciągu tych lat główną specjalizacją było i nadal pozostaje SEO i audyty techniczne, jednak nie obce są mu również kampanie linkbuildingowe czy contentowe. Po godzinach filmowiec i fotograf jako tzw. one-man-army, miłośnik dobrej kawy parzonej metodami wszelakimi, polskich gór i kolarstwa.

Autor
Milena Fietko
Autor
Milena Fietko

SEO Strategy Manager

Specjalistka od branż specjalnych, które wymagają nieszablonowego podejścia do procesu, albo obejmują tematy, których inni by się nie podjęli. W Delante pracuje od 2016 roku. Prywatnie uwielbia taniec w karaibskich rytmach.

Zostaw komentarz

FAQ

Jakie są korzyści z estymacji SEO?

Analiza wszystkich dostępnych danych analitycznych pomaga zidentyfikować nowe możliwości rozwoju dla Twojej firmy. To z kolei ujawnia niewykorzystane obszary wzrostu i może zainspirować Cię do podjęcia nowych inicjatyw, które ostatecznie pozwolą Ci wyprzedzić konkurencję.

Ponadto tworzenie estymacji SEO umożliwia ustalenie priorytetów w strategii SEO, zwłaszcza w przypadku tematów i słów kluczowych o mniejszej konkurencji.

Co powinienem wziąć pod uwagę podczas szacowania ruchu SEO dla mojej witryny?

  • Skoncentruj się na danych analitycznych (np. przeprowadź analizę słów kluczowych, sprawdź CTR, zasięg organiczny, sezonowość i Content Gaps w treści).
  • Włącz myślenie analityczne, aby dostrzegać wzorce, relacje i powiązania.
  • Weź pod uwagę kwestie społeczno-ekonomiczne, ponieważ wpływają one na popyt na określone produkty w wielu branżach.
  • Pomyśl o tym, czego nie da się kontrolować. Mowa tu np. o aktualizacjach algorytmu Google lub ważnych wydarzeniach na świecie i w Twojej bezpośredniej okolicy, ponieważ takie nieoczekiwane sytuacje mogą mieć ogromny wpływ na rozwój Twojej firmy.

Jak mogę oszacować wzrost ruchu SEO?

Aby oszacować potencjalny wzrost ruchu SEO, spróbuj użyć następującej formuły:

CTR dla danej pozycji organicznej x liczba wyszukiwań = szacowany wzrost ruchu organicznego

Jakich narzędzi SEO potrzebuję, aby przeprowadzić estymacje wzrostu ruchu SEO?

Aby przeprowadzić estymację SEO, potrzebujesz tylko dwóch narzędzi SEO: Google Analytics i SEMrush lub Ahrefs. Przydatny może być również Excel, który pomaga filtrować i porządkować zbierane dane, co znacznie ułatwia wyciąganie właściwych wniosków.

Chociaż myślenie analityczne i wiedza na temat SEO niekoniecznie są narzędziami SEO, to posiadanie ich ogromnie pomaga w przeprowadzaniu estymacji ruchu SEO na Twojej stronie.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM