.animate-view{opacity: 1 !important;}

Enterprise SEO. Sukces na szeroką skalę w zasięgu ręki!

9min.

Komentarze:0

Enterprise SEO. Sukces na szeroką skalę w zasięgu ręki!d-tags
03 lutego 2025
Enterprise SEO to strategia, która wymaga ustrukturyzowanego, skalowalnego i silnie nastawionego na wyniki podejścia - dotyczy w końcu dużych przedsiębiorstw oraz witryn o rozbudowanej strukturze. Przeczytaj o dobrych praktykach oraz rozwiązaniach, jakie stosujemy w przypadku dużych przedsiębiorstw i włącz je do swojej strategii SEO - albo podejmij współpracę z nami!

9min.

Komentarze:0

Z tego wpisu dowiesz się:

  • Co to enterprise SEO?
  • Jak wdrożyć enterprise SEO i jak to zrobić dobrze?
  • Czym różni się enterprise SEO od innych strategii?
  • Ile to wszystko kosztuje?
  • W jaki sposób może pomóc w rozwoju Twojej firmy?
  • W jakich przypadkach takie rozwiązanie może okazać się niezbędne?
  • Kiedy jest dobry moment, aby pomyśleć o usługach enterprise SEO?

Bez zbędnego przedłużania – dowiedz się więcej o enterprise SEO i sprawdź, dlaczego może być świetnym wsparciem dla dużych przedsiębiorstw w konkurencyjnych branżach.

Co to enterprise SEO?

Mianem enterprise SEO nazywamy strategię pozycjonowania pod wyszukiwarki szytą konkretnie na miarę bardzo dużych witryn internetowych, a co za tym idzie, również i dużych firm. Istnieje wielka różnica pomiędzy stronami z portfolio, na których znajduje się wyłącznie kilka linków czy niewielkim e-commerce z pięcioma wyróżnionymi kategoriami, a ogromną siecią, na którą składają się tysiące, a nawet miliony podstron. Mówimy tu o rozbudowanych sklepach internetowych czy na przykład międzynarodowych korporacjach.

Enterprise SEO ma z całą pewnością dużo wspólnego z innymi strategiami SEO, które mogą być Ci znane. Zakłada optymalizację treści, poprawę architektury strony oraz zadbanie o to, aby strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania dla szerokiej grupy słów kluczowych powiązanej z jej celami biznesowymi. W czym zatem tkwi różnica?

W przeciwieństwie do SEO dla małych firm, SEO dla przedsiębiorstw działa na ogromną skalę, w związku z czym wymaga zastosowania solidnych narzędzi, stworzenia kompleksowych strategii oraz fachowego zarządzania złożonymi wyzwaniami charakterystycznymi dla dużych witryn internetowych.

Co to za charakterystyczne wyzwania? Tym zajmiemy się w dalszych częściach tego artykułu!

Wyzwania SEO, z którymi mierzą się przedsiębiorstwa (i jak je rozwiązać)

Duże firmy mają wiele wspólnego z innymi biznesami: w ich przypadku również mamy cele, rozwiązania oraz wskaźniki KPI, które mierzą wydajność i postępy. To jednak tylko początek.

Problemy z indeksowaniem

Duże przedsiębiorstwa mierzą się z wyzwaniami związanymi z SEO ze względu na swoją skalę oraz złożoność stron. Na przykład zarządzając budżetem indeksowania (crawl budget), należy uwzględnić wszystkie kluczowe strony. A jest ich wiele. Zwłaszcza biorąc pod uwagę problemy, jakie Google ma z indeksowaniem (mówiąc w skrócie, internet staje się zbyt duży, by Google mógł zeskanować go w całości, więc musi coś pominąć, ponieważ indeksowanie wszystkiego byłoby dla niego po prostu… zbyt kosztowne), monitorowanie całego tego procesu może – i bywa – przytłaczające.

💡Szybkie rozwiązanie: Używaj narzędzi takich jak Screaming Frog, aby zidentyfikować problemy z indeksowaniem stron oraz robots.txt aby skierować wyszukiwarkę na odpowiednie tory.

Duplikacja treści

Przejdźmy do problemu wprost uwielbianego przez wszystkich specjalistów SEO. O duplikacji treści zostało już powiedziane naprawdę wiele, ale nadal bardzo trudno jej uniknąć w przypadku dużych, złożonych stron. A przecież nie da się ukryć, że duplikacja treści może negatywnie wpłynąć na Twoją pozycję w rankingach wyszukiwarki!

💡Szybkie rozwiązanie: W tym przypadku radzimy przeprowadzanie regularnych audytów w celu konsolidacji duplikatów oraz określenia tagów kanonicznych. Ale łatwiej mówić, niż zrobić, prawda? Właśnie dlatego warto współpracować z prawdziwymi specjalistami, którzy dobrze wiedzą, co robią.

Skomplikowane procesowanie i wiele osób decyzyjnych

Kolejną rzeczą charakterystyczną dla dużych firm jest konieczność współpracy pomiędzy różnymi działami. Procesowanie w korporacjach jest skomplikowane, a udział wielu osób decyzyjnych może opóźnić wdrożenie strategii SEO. Gdy w proces zaangażowanych jest wiele działów, współpraca staje się bardziej złożona i konieczne jest stosowanie jasno określonych procedur. Na szczęście w Delante wiemy, jak skutecznie pracować z dużymi firmami. Co można zrobić?

💡Nie tak szybkie, ale efektywne rozwiązanie: Najważniejsze, to ustanowić przejrzyste procedury i wyznaczyć konkretne osoby do kontaktu. Jako agencja musimy dotrzymywać terminów – i delikatnie, ale konsekwentnie motywujemy naszych klientów do tego samego. Gramy do jednej bramki, dlatego już na początku każdej współpracy ustalamy jasne zasady i konsekwentnie się ich trzymamy.

Monitorowanie efektywności

Bardzo ważna jest także efektywność. Monitorowanie tysięcy słów kluczowych jest niemożliwe, jeśli używasz darmowych narzędzi. Czasem musisz zainwestować, ale…

💡Szybkie rozwiązanie: Zamiast kupować wszystkie programy, możesz po prostu współpracować z firmą, która przedstawi Ci w formie raportu wszystko, co potrzebujesz wiedzieć. Raz w tygodniu, w miesiącu, czy raz na kwartał – to zależy od waszych ustaleń. Z pewnością nie będzie również problemu, gdy przyjdzie czas na rozszerzenie lub zmniejszenie zakresu działań.

Konkurencja, której nie można ignorować

Na koniec (choć z pewnością nie oznacza to, że to mniej ważny czynnik) zostawiliśmy konkurencję. Wyprzedzenie równie dużych rywali wymaga innowacyjnego podejścia. Konkurencja nie śpi – i to dosłownie. Jeśli jesteś częścią dużej firmy w mocno konkurencyjnej branży, raczej nie będziesz mieć możliwości, aby osiąść na laurach. Ale wiesz co? To dobrze! To właśnie konkurencja napędza rozwój biznesów i sprawia, że powstają nowe pomysły.

💡Szybkie rozwiązanie: Skup się na kreatywnych rozwiązaniach, takich jak choćby content w formacie video lub interaktywne treści. Ale po pierwsze i najważniejsze – trzymaj rękę na pulsie i przeprowadzaj analizę konkurencji na bieżąco. Nawet co kwartał!

Zaadresowanie tych problemów wymaga doświadczenia i umiejętności, odpowiednich narzędzi oraz dobrze skoordynowanej współpracy wielu osób. Mamy dla Ciebie szybkie rozwiązanie – profesjonalna agencja SEO może okazać się prawdziwym asem w rękawie!

Nie musisz jednak zarządzać wielką firmą, żeby korzystać ze strategii enterprise SEO. Przy wyborze strategii optymalizacji znaczenie często ma nie tyle wielkość przedsiębiorstwa, co raczej jego strony.

Jak wdrożyć enterprise SEO i jak to zrobić dobrze?

Enterprise SEO wymaga ustrukturyzowanego, skalowalnego, nastawionego na wyniki podejścia. Nie powiemy Ci, jak powinieneś realizować swoją strategię SEO – dowiesz się za to, jak my to widzimy i w jaki sposób współpracujemy z naszymi klientami. Ale nie martw się, jeśli dokładnie przeczytasz tę część, znajdziesz dla siebie dużo przydatnych informacji!

Krok pierwszy: tworzymy solidne podstawy dla SEO dzięki zrozumieniu Twoich celów biznesowych

W skrócie oznacza to, że dostosowujemy cele SEO do szerszych celów biznesowych, takich jak wzrost przychodów, zwiększenie widoczności marki czy generowanie leadów. Mówiliśmy to wielokrotnie, ale powtórzmy: optymalizacja strony nie ma sensu, jeśli nie jest zsynchronizowana z innymi działaniami martketingowymi czy sprzedażowymi. Dlatego kładziemy tak duży nacisk na współpracę z działami marketingu, web developerami, działami produktu i sprzedaży. Wiemy, że znasz się na pracy w swojej własnej firmie – jesteśmy tu po to, aby dostosować się do Twoich działań i wyciągnąć z nich jak najwięcej dla Twojej firmy.

Techniczne SEO na dużą skalę

Dbamy o to, aby strona była dobrze zorganizowana i skalowalna: stosujemy logiczne struktury URL, subdomeny oraz tagi kanoniczne, aby lepiej zarządzać duplikatami treści. Jak już wspomniano, jednym z najważniejszych wyzwań w przypadku dużych przedsiębiorstw jest indeksacja stron, dlatego przemyślana architektura strony odgrywa bardzo istotną rolę. Nawet jeśli niektóre wskaźniki Core Web Vitals nie są aż tak istotne, koncentrujemy się między innymi na szybkości ładowania strony, bo wpływa ona zarówno na SEO, jak i na doświadczenia użytkowników. Fakt, że duże firmy zazwyczaj korzystają ze wsparcia web developerów sprawia, że my możemy pracować nad wdrażaniem bardziej zaawansowanych rozwiązań.

Strategia słów kluczowych dla dużych przedsiębiorstw

Jaka jest różnica w strategii słów kluczowych dla dużych przedsiębiorstw? Jeszcze mocniej skupiamy się na intencji i wykorzystujemy w strategii słowa kluczowe, które pasują do różnych etapów procesu zakupowego. I nawet jeśli frazy długiego ogona nadal są dla nas najistotniejsze, wiemy, że w niektórych przypadkach możemy mierzyć wyżej i pozycjonować strony naszych klientów na frazy z bardzo wysokim wolumenem. Wykorzystujemy również automatyzację oraz wspieramy jej wdrażanie po stronie klienta. A w przypadku firm, które działają w różnych miejscach, optymalizujemy stronę pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania (język odkrywa tu kluczową rolę! Tłumaczenie słów kluczowych nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać).

Optymalizacja contentu

Pracujemy nad treścią, mając w głowach kilka ważnych zasad: tworzenie poparte sprawdzonymi danymi, skalowalność contentu oraz E-E-A-T. Analizujemy istniejące materiały, aby zidentyfikować luki i strony o niskiej wydajności, a także wykorzystujemy analizę konkurencji do wyboru tematów o najwyższej wartości.
Wiemy, jak dużo treści musi zostać stworzonych na dużą stronę (zwłaszcza jeśli jest problem z jej duplikacją) i znajdujemy rozwiązania, aby zautomatyzować ten proces, jednocześnie zachowując wysoką jakość tworzonej treści. Jeśli zarządzasz dużą firmą, z pewnością zależy Ci na budowaniu zaufania. Tak właśnie myślimy o contencie. Chcemy tworzyć treści, które wpisują się w profil Twojej marki, stosowany przez Ciebie język oraz strategię komunikacji, lub nauczyć Cię, jak tworzyć taki content wewnętrznie.

Enterprise SEO a link-building

Duże strony z długą historią trwania często mają dość wysoki autorytet domeny, przez co walka o wysokie pozycje w rankingach jest jeszcze trudniejsza. Dlatego pracujemy nad kampaniami PR (płatne artykuły wspierają wizerunek Twojej marki), współpracujemy z liderami w branży w celu zdobywania wartościowych linków (bo partnerstwo jest bardzo ważne), a także nieustannie mierzymy efekty naszych działań, aby stworzyć jak najlepszą strategię. I tak, dobrze prowadzony link-building może zdecydowanie zwiększyć Twoją obecność na rynku.

Śledzenie, analizowanie i raportowanie

Zdajemy sobie sprawę, że analityka jest bardzo istotna dla dużych przedsiębiorstw. Dlatego dostarczamy naszym klientom raporty podsumowujące ruch, pozycje rankingowe, wpływ na przychody i nie tylko. Śledzimy zaawansowane wskaźniki i dzielimy się wszystkimi informacjami na temat strategii, które obieramy oraz efektów, które przynoszą. Nie mamy nic do ukrycia – w końcu mamy taki sam cel!

Łączymy również siły i wdrażamy strategie SEM, aby jeszcze bardziej zwiększyć Twoją widoczność w SERP-ach – bo tam, gdzie SEO nie zadziała od razu, odpowiednia kampania reklamowa z pewnością pomoże!

Ile kosztuje enterprise SEO?

Pewnie Cię to nie zaskoczy, ale koszt enterprise SEO waha się w zależności od wielkości strony, branży, konkurencji oraz ilości pracy. W Delante proponowana cena zawsze uwzględnia narzędzia i zasoby do których dostajesz dostęp przez naszych specjalistów (nie jest to dostęp bezpośredni), koszta optymalizacji on-site, tworzenia contentu oraz link-buildingu, a dodatkowo wliczony jest w nią kontakt z naszym specjalistą SEO, z którym będziesz pracować. Żeby lepiej to wytłumaczyć, przygotowaliśmy wykres z podziałem kosztów:

Wykres kołowy o podziale działań w procesie SEO

Tutaj możesz dowiedzieć się więcej: Wycena pozycjonowania – od czego zależy wysokość budżetu SEO?

Pamiętaj, że zaawansowane narzędzia SEO mogą kosztować kilka tysięcy złotych rocznie, a wysokiej jakości content oraz skuteczne działania związane z link-buildingiem również wpływają na ostateczną cenę. Oczywiście, inwestycja w enterprise SEO może okazać się kosztowna, ale zwrot z inwestycji w postaci wysokich pozycji rankingowych, zwiększonego ruchu i wysokiej konwersji sprawia, że naprawdę warto!

Jak enterprise SEO może pomóc w rozwoju Twojego biznesu?

Dzięki enterprise SEO możesz:

  • Zwiększyć ruch -> większy ruch to większa konwersja! Optymalizuj stronę dla tysięcy słów kluczowych, aby zagospodarować jak najbardziej zróżnicowane pola, które interesują Twoją grupę docelową;
  • Zwiększyć autorytet marki -> a tym samym zaufanie do niej. Im silniejsza pozycja Twojej strony w rankingach wyszukiwania, tym więcej zaufania mają do Ciebie potencjalni odbiorcy Twoich usług;
  • Zwiększyć przychody -> zadbaj o rozwój swojej firmy (oraz zadowolenie osób decyzyjnych). Zwiększona widoczność prowadzi do większego ruchu, lepszej konwersji oraz zwiększonej sprzedaży.

Enterprise SEO – dla kogo i kiedy?

Enterprise SEO sprawdza się świetnie nie tylko w przypadku wielkich firm, ale również tych średnich, które mają rozbudowane strony. W naszej opinii wdrożenie enterprise SEO jest niezbędne, jeśli:

✅Na Twojej stronie znajduje się dużo podstron lub masz wielu konkurentów.

✅ Mierzysz się z obniżeniem pozycji swojej strony w rankingach lub brakiem wzrostów nawet mimo wdrożenia solidnego SEO – to znak, że można zrobić coś więcej (lub spróbować innego podejścia).

✅Twoi konkurenci mają naprawdę agresywne podejście do inwestowania w zaawansowane strategie SEO, a Ty – wraz ze swoją obecną strategią – pozostajesz w tyle.

✅Twoje cele biznesowe zakładają przyciągnięcie do Twojej firmy szerszego grona odbiorców na różnych rynkach lub mówiących w różnych językach.

Jeśli planujesz dużą migrację na stronie, przygotowujesz się do wprowadzenia swoich usług/produktów na nowe rynki i do nowych regionów, dynamiczne wzrosty Twojego biznesu wyprzedzają dotychczas podejmowane przez Ciebie działania SEO lub jeśli chcesz w końcu ugruntować swoją pozycję jako lider w branży – najwyższy czas zrezygnować z półśrodków i zainwestować w enterprise SEO.

Podsumujmy. Dlaczego przy wdrażaniu enterprise SEO warto współpracować z agencją SEO?

Powiedzmy sobie szczerze: enterprise SEO wymaga doświadczenia, posiadania odpowiednich zasobów oraz skrupulatnego wprowadzania rozwiązań. Współpraca z doświadczoną agencją i utalentowanymi specjalistami zapewni Ci benefity w postaci:

  • Dostępu do najważniejszych narzędzi oraz zaawansowanych programów do analizy danych. Powiedz, czego potrzebujesz – z pewnością to mamy.
  • Szytych na miarę strategii zgodnych z Twoimi celami biznesowymi. Naprawdę, nie istnieje enterprise SEO bez konkretnego i opracowanego pod daną firmę planu.
  • Efektywnego workflow, które pozwala pokonać zróżnicowane wyzwania związane z procesowaniem – mamy doświadczenie i chętnie się nim dzielimy, aby współpraca przebiegała płynnie.
  • Kreatywnych rozwiązań, dzięki którym wyprzedzisz konkurentów. Współpraca nad pomysłami i zapewnienie Twojej firmie sukcesu jest tym, na czym opiera się nasza praca.

W inwestowaniu w enterprise SEO nie chodzi tylko o utrzymywanie dotychczasowego tempa rozwoju, ale również o przekraczanie dotychczasowych granic, ustalanie nowych celów i nieustanny rozwój. Skontaktuj się z ekspertami, którzy doskonale znają się na optymalizacji dla dużych przedsiębiorstw i wniosą Twój biznes na nowy poziom – porozmawiajmy!

Autor
Autor
Weronika Płuciennik