Wprowadzenie zakupów do mediów społecznościowych
W 2018 roku Instagram wprowadził pierwsze rozwiązania umożliwiające prowadzenie sprzedaży poprzez swoją platformę. W czasie COVID-19 zakupy online stały się jeszcze bardziej popularne, a Instagram postanowił wykorzystać ten czas na rozwój nowych funkcji - firma rozpoczęła prace nad funkcjonalnościami, które umożliwią użytkownikom przejście całego procesu zakupowego w obrębie aplikacji. W ten sposób Instagram może stać się platformą społecznościową i e-commerce w jednym.Finalizacja zakupu na Instagramie
Do tej pory Zakupy na Instagramie ograniczały się do wyświetlania ceny, rodzaju produktu i możliwości bezpośredniego wejścia na stronę sklepu (gdzie użytkownik mógł zrealizować transakcję). Dzięki najnowszej aktualizacji, zakup można sfinalizować bez wychodzenia z aplikacji! Instagram Checkout (Finalizacja zakupu na Instagramie) został wprowadzony w 2019 roku i - jak na razie - dostępny jest wyłącznie na rynku amerykańskim dla wybranych megabrandów takich jak Zara, Revolve, Nike itp. Dzięki nowej funkcjonalności użytkownicy Instagrama będą mieli dostęp do procesu płatności poprzez tag produktu w aplikacji. Kolejną nowością w aplikacji jest strona sklepu, również dostępna w aplikacji. Jest to dedykowana zakładka z produktami, która pozwala użytkownikom na przeglądanie i robienie zakupów bezpośrednio na stronie biznesowej na Instagramie. Sprzedawca będzie mógł korzystać z nowych opcji takich jak:- możliwość dostosowania zakładki produktowej w ramach konta,
- wprowadzenie produktu na rynek,
- reklamy na zakupach,
- strony produktowe.