Instagram Checkout – od polubień do zakupów

Instagram Checkout – od polubień do zakupów

Jedna z wiodących platform społecznościowych wprowadza nową funkcję, która ma nieść za sobą jeszcze większą wartość biznesową dla użytkowników. Instagram Checkout ma być dostępny na całym świecie jeszcze w tym roku – dowiedzmy się o tym czegoś więcej!

Ostatnio na naszym blogu: Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Instagram już od dłuższego czasu daje firmom wiele możliwości wsparcia ich sprzedaży online – bez wątpienia wie, jak podążać za trendami rynkowymi i doskonale wpisuje się w rosnący potencjał mediów społecznościowych jako platformy e-commerce (według Business Insider do 2024 roku około 8% wszystkich transakcji online będzie odbywać się za pośrednictwem mediów społecznościowych!). I jak widać, nie zwalnia tempa!

Wprowadzenie zakupów do mediów społecznościowych

W 2018 roku Instagram wprowadził pierwsze rozwiązania umożliwiające prowadzenie sprzedaży poprzez swoją platformę. W czasie COVID-19 zakupy online stały się jeszcze bardziej popularne, a Instagram postanowił wykorzystać ten czas na rozwój nowych funkcji – firma rozpoczęła prace nad funkcjonalnościami, które umożliwią użytkownikom przejście całego procesu zakupowego w obrębie aplikacji. W ten sposób Instagram może stać się platformą społecznościową i e-commerce w jednym.

Finalizacja zakupu na Instagramie

Do tej pory Zakupy na Instagramie ograniczały się do wyświetlania ceny, rodzaju produktu i możliwości bezpośredniego wejścia na stronę sklepu (gdzie użytkownik mógł zrealizować transakcję). Dzięki najnowszej aktualizacji, zakup można sfinalizować bez wychodzenia z aplikacji!

Instagram Checkout (Finalizacja zakupu na Instagramie) został wprowadzony w 2019 roku i – jak na razie – dostępny jest wyłącznie na rynku amerykańskim dla wybranych megabrandów takich jak Zara, Revolve, Nike itp. Dzięki nowej funkcjonalności użytkownicy Instagrama będą mieli dostęp do procesu płatności poprzez tag produktu w aplikacji.

Screenshot wizualizacji Instagram Checkout

Kolejną nowością w aplikacji jest strona sklepu, również dostępna w aplikacji. Jest to dedykowana zakładka z produktami, która pozwala użytkownikom na przeglądanie i robienie zakupów bezpośrednio na stronie biznesowej na Instagramie.

Screenshoty Zakupów na Instagramie

Sprzedawca będzie mógł korzystać z nowych opcji takich jak:

  • możliwość dostosowania zakładki produktowej w ramach konta,
  • wprowadzenie produktu na rynek,
  • reklamy na zakupach,
  • strony produktowe.

Instagram Checkout – dla kogo?

Zakupy na Instagramie są dostępne tylko dla tych, którzy mają aktywne konto biznesowe na platformie Instagram. Nie jesteś pewien, jak uzyskać dostęp do Zakupów na Instagramie? Sprawdź instrukcje firmy.

Jeśli chodzi o funkcję Instagram Checkout, to – tak jak już wyżej wspomniałam – opcja ta jest obecnie dostępna jedynie dla wybranych marek i tylko na rynku amerykańskim, jednak mówi się, że zostanie uruchomiona globalnie jeszcze w tym roku. Jednak ze względu na opłaty od sprzedaży funkcjonalność może nie być dostępna dla wszystkich firm posiadających konto biznesowe na Instagramie – więcej na ten temat przeczytasz w centrum pomocy dla firm.

Wady rozwiązania

Choć finalizacja zakupu w ramach jednej aplikacji może wydawać się bez wad, to może mieć też swoją “ciemną” stronę. Instagram Checkout może spowodować, że sprzedawcy stracą ważne dane o klientach, ponieważ dostarczą oni wszystkich informacji (takich jak nazwisko, adres e-mail, dane do faktury i adres wysyłki) w ramach aplikacji. Wcześniej tego typu dane były zapisywane na stronie internetowej sklepu.

Możliwość finalizacji zakupu na Instagramie z pewnością przysłuży się użytkownikom tej aplikacji i ułatwi im cały proces zakupowy. Nie da się jednak ukryć, że nowa funkcjonalność – kiedy tylko wypłynie na globalny rynek – może realnie wpłynąć na funkcjonowanie branży e-commerce. Jak? 😉 Z niecierpliwością czekam na rozwój sytuacji!

(1)
Autor
Marketing Specialist - Ula

Marketing Specialist

Absolwentka Marketingu i Komunikacji rynkowej, która postanowiła zająć się szeroko pojętą działką Contentu. Kreatywna dusza w marketingowym świecie. W Delante czuwa nad strategią zagraniczną. Ilustratorka z zamiłowania, w wolnym czasie przelewa swoje pomysły do szkicowanika, zgłębia sztukę tatuażu i szuka muzycznych nowinek do odsłuchiwania wieczorami.
Komentarze (2)
  1. To rozwiązanie wydaje się mieć naprawdę duży potencjał, tym bardziej wiedząc, jak popularny jest teraz Instagram. Faktycznie ciekawe, jak ogólnie odbije się to na e-commerce spoza aplikacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej