Instagram Checkout – od polubień do zakupów

Instagram Checkout – od polubień do zakupów

Jedna z wiodących platform społecznościowych wprowadza nową funkcję, która ma nieść za sobą jeszcze większą wartość biznesową dla użytkowników. Instagram Checkout ma być dostępny na całym świecie jeszcze w tym roku – dowiedzmy się o tym czegoś więcej!

Ostatnio na naszym blogu: Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Instagram już od dłuższego czasu daje firmom wiele możliwości wsparcia ich sprzedaży online – bez wątpienia wie, jak podążać za trendami rynkowymi i doskonale wpisuje się w rosnący potencjał mediów społecznościowych jako platformy e-commerce (według Business Insider do 2024 roku około 8% wszystkich transakcji online będzie odbywać się za pośrednictwem mediów społecznościowych!). I jak widać, nie zwalnia tempa!

Wprowadzenie zakupów do mediów społecznościowych

W 2018 roku Instagram wprowadził pierwsze rozwiązania umożliwiające prowadzenie sprzedaży poprzez swoją platformę. W czasie COVID-19 zakupy online stały się jeszcze bardziej popularne, a Instagram postanowił wykorzystać ten czas na rozwój nowych funkcji – firma rozpoczęła prace nad funkcjonalnościami, które umożliwią użytkownikom przejście całego procesu zakupowego w obrębie aplikacji. W ten sposób Instagram może stać się platformą społecznościową i e-commerce w jednym.

Finalizacja zakupu na Instagramie

Do tej pory Zakupy na Instagramie ograniczały się do wyświetlania ceny, rodzaju produktu i możliwości bezpośredniego wejścia na stronę sklepu (gdzie użytkownik mógł zrealizować transakcję). Dzięki najnowszej aktualizacji, zakup można sfinalizować bez wychodzenia z aplikacji!

Instagram Checkout (Finalizacja zakupu na Instagramie) został wprowadzony w 2019 roku i – jak na razie – dostępny jest wyłącznie na rynku amerykańskim dla wybranych megabrandów takich jak Zara, Revolve, Nike itp. Dzięki nowej funkcjonalności użytkownicy Instagrama będą mieli dostęp do procesu płatności poprzez tag produktu w aplikacji.

Screenshot wizualizacji Instagram Checkout

Kolejną nowością w aplikacji jest strona sklepu, również dostępna w aplikacji. Jest to dedykowana zakładka z produktami, która pozwala użytkownikom na przeglądanie i robienie zakupów bezpośrednio na stronie biznesowej na Instagramie.

Screenshoty Zakupów na Instagramie

Sprzedawca będzie mógł korzystać z nowych opcji takich jak:

  • możliwość dostosowania zakładki produktowej w ramach konta,
  • wprowadzenie produktu na rynek,
  • reklamy na zakupach,
  • strony produktowe.

Instagram Checkout – dla kogo?

Zakupy na Instagramie są dostępne tylko dla tych, którzy mają aktywne konto biznesowe na platformie Instagram. Nie jesteś pewien, jak uzyskać dostęp do Zakupów na Instagramie? Sprawdź instrukcje firmy.

Jeśli chodzi o funkcję Instagram Checkout, to – tak jak już wyżej wspomniałam – opcja ta jest obecnie dostępna jedynie dla wybranych marek i tylko na rynku amerykańskim, jednak mówi się, że zostanie uruchomiona globalnie jeszcze w tym roku. Jednak ze względu na opłaty od sprzedaży funkcjonalność może nie być dostępna dla wszystkich firm posiadających konto biznesowe na Instagramie – więcej na ten temat przeczytasz w centrum pomocy dla firm.

Wady rozwiązania

Choć finalizacja zakupu w ramach jednej aplikacji może wydawać się bez wad, to może mieć też swoją “ciemną” stronę. Instagram Checkout może spowodować, że sprzedawcy stracą ważne dane o klientach, ponieważ dostarczą oni wszystkich informacji (takich jak nazwisko, adres e-mail, dane do faktury i adres wysyłki) w ramach aplikacji. Wcześniej tego typu dane były zapisywane na stronie internetowej sklepu.

Możliwość finalizacji zakupu na Instagramie z pewnością przysłuży się użytkownikom tej aplikacji i ułatwi im cały proces zakupowy. Nie da się jednak ukryć, że nowa funkcjonalność – kiedy tylko wypłynie na globalny rynek – może realnie wpłynąć na funkcjonowanie branży e-commerce. Jak? 😉 Z niecierpliwością czekam na rozwój sytuacji!

(1)
Autor
Content Marketing Specialist - Ula

Content Marketing Specialist

Absolwentka Marketingu i Komunikacji rynkowej, która postanowiła zająć się szeroko pojętą działką Contentu. Kreatywna dusza w marketingowym świecie. W Delante czuwa nad strategią zagraniczną. Ilustratorka z zamiłowania, w wolnym czasie przelewa swoje pomysły do szkicowanika, zgłębia sztukę tatuażu i szuka muzycznych nowinek do odsłuchiwania wieczorami.
Komentarze (2)
  1. To rozwiązanie wydaje się mieć naprawdę duży potencjał, tym bardziej wiedząc, jak popularny jest teraz Instagram. Faktycznie ciekawe, jak ogólnie odbije się to na e-commerce spoza aplikacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej