Gated content: co to jest?
Do czego służy gated content?
- Budowanie wizerunku eksperta
- Pozyskiwanie leadów
- Podgrzewanie leadów
- Większa sprzedaż na bazie zasady konsekwencji
- Analiza treści content marketingowych
Gated content: jaki powinien być?
- Unikatowy - nigdzie indziej nie da się zdobyć kompleksowej wiedzy o danym zagadnieniu dokładnie w takiej samej formie.
- Obiektywnie przydatny - aby ktokolwiek pobrał Twój gated content, musi on realnie odpowiadać na jego potrzeby i być przydatnym narzędziem lub kompendium wiedzy na dany temat.
- Atrakcyjny wizualnie - skład tekstu, oprawa graficzna i formy przekazywania treści w materiałach gated content powinny być absolutnym top of the top możliwości Twojej firmy: jeśli do czegoś powinniście przyłożyć się najbardziej, to właśnie do tego.
Gated content: przykłady
Pierwszy przykład z naszego podwórka. E-book o pozycjonowaniu sklepów internetowych, napisany i zaprojektowany przez naszych ekspertów SEO. W zamian za kompleksową wiedzę o pozycjonowaniu w e-commerce pozyskujemy zweryfikowanego maila do potencjalnego Klienta (trzeba go wpisać w specjalnym formularzu, aby dostać link do pobrania e-booka), który w przyszłości może być zainteresowany usługami SEO dla sklepów online. Cel: pozyskanie bezpośrednich kontaktów do Klientów w celu budowania z nimi trwalszych relacji, edukowania ich i potencjalnej sprzedaży. Podobną strategię stosuje firma GroMar, tworząca platformy e-learningowe dla firm. W zamian za wypełnienie formularza i zapisanie się do newslettera można otrzymać e-book o e-learningu pt. “Wielka Księga E-learningu”. Cel: zwiększenie bazy newsletterowców, a finalnie dodatkowe adresy e-mail do prezentacji produktów firmy. Baza wiedzy Freshmail, stworzona w formule gated content, naprawdę robi wrażenie. Kilkanaście wartościowych materiałów dla marketerów na temat budowy bazy mailingowej, czy trendów w e-mail marketingu oraz kolejne edycje kalendarza marketera, które pomagają w planowaniu publikacji w social media i newsletterów Twojego brandu.Najpopularniejsze błędy marketerów
- Gated content to NIE katalogi, materiały sprzedażowe i prezentacje produktowe - to wszystko powinno być dostępne bezpłatnie, w kilka kliknięć, na Twojej stronie WWW.
- Gated content to NIE koniec Twojej pracy - zaplanuj dokładnie, co ma się wydarzyć po pobraniu Twojego e-booka. Cykl mailingów? Bezpośredni kontakt new business managera? Jeśli nic dalej się nie wydarzy, to cała akcja pójdzie na marne.
- Gated content to NIE czas na ogromne badania konsumenckie - skróć do minimum formularz, którego wypełnienie da użytkownikowi dostęp do specjalnych materiałów i dostosuj go do możliwości urządzeń mobilnych #mobile_first.