.animate-view{opacity: 1 !important;}

Co to jest gated content i jak może wesprzeć Twój biznes?

5min.

Komentarze:0

Co to jest gated content i jak może wesprzeć Twój biznes?
26 listopada 2020
Blog posty, newsletter, firmowy podcast - dzielenie się wiedzą za darmo jest trendy. Prawie każdy marketer, copywriter lub brand manager to potwierdzi. A co, jeśli te dobrej jakości treści nie muszą być rozdawane całkowicie za darmo? Co zrobić, aby content marketing był bardziej efektywny? Czytaj dalej o gated content.

5min.

Komentarze:0

Drogi Marketerze. Zapewne zewsząd słyszysz okrzyki “Content is king”. Piszesz bloga, tworzysz newslettery, szlifujesz każde słowo w postach w social mediach. Wszędzie, gdzie tylko się da, dzielisz się wiedzą. Ba! Okazuje się nawet, że ta wiedza generuje ruch na stronie internetowej i rzeczywiście ktoś to czyta. Tyle, że na tym przygoda z Twoją marką się kończy - nikt niczego od Ciebie nie kupuje. Po kilku miesiącach aktywnych działań przychodzi do Ciebie Twój szef i pyta o to, “co on z tego ma, że robisz te wszystkie rzeczy”. Więcej wyświetleń? To nie wystarczy. Twój content jest świetny i poczytny, ale czytelnicy biorą, co mogą i znikają bez śladu. Więcej Klientów lub chociaż konkretnych kontaktów do osób decyzyjnych - to już coś. Jak wygenerować dodatkową wartość dla Twojej firmy i efektywniej “dogrzewać” leady dzięki działaniom content marketingowym, aby nie rozdawać całej Twojej pracy zupełnie za darmo? Z pomocą przychodzi gated content.

Gated content: co to jest?

Gated content to unikatowe, ekskluzywne materiały content marketingowe, które udostępniasz użytkownikowi w zamian za wykonanie określonej czynności, np. wypełnienie odpowiedniego formularza lub zapis do newslettera.
Jest to swego rodzaju sprzedaż - w końcu ktoś przekazuje Ci swoje dane w zamian za konkretną wartość. Gated content sprawdzi się zarówno w systemie B2C, jak i B2B. Gated content odpowiada na potrzeby Klientów z samego szczytu piramidy zaangażowania. Tych, którzy nie chcą już być tylko biernymi czytelnikami, ale pozwolą się wciągnąć w Twój content marketingowy wir, aby dowiedzieć się jak najwięcej o Twojej branży, firmie i oferowanych rozwiązaniach. Może być także narzędziem dotarcia do tych zainteresowanych, którzy są dopiero na początku modelu AIDA, a więc na poziomie “Attention”. Jeszcze nie wiedzą, czy Twoje produkty są im w ogóle potrzebne, ale być może są właśnie na etapie edukowania samych siebie. model AIDA a gated content Gated content to m.in. e-booki, white papers (poradniki, instrukcje i tutoriale), unikatowe webinary i podcasty, kursy e-mailingowe, czy bezpłatne wersje demo Twoich produktów. Oczywiście, chodzi tylko o te materiały, które nie są okołosprzedażowe, a przede wszystkim rozwijające i wartościowe dla Twoich Klientów.

Do czego służy gated content?

  • Budowanie wizerunku eksperta
Napisałeś e-booka na dany temat? To równoznaczne z tym, że jesteś profesjonalistą i specjalistą w swoim fachu. Do tego dajesz swojemu Klientowi coś wartościowego “za darmo” (Choć Ty już dobrze wiesz, że nie do końca za darmo - w końcu dostałeś cenny adres e-mail), więc ten chętniej dokona u Ciebie zakupu.
  • Pozyskiwanie leadów
Gated content może być pierwszym punktem styku z marką - np. dla sklepu wędkarskiego za sprawą dobrze targetowanej reklamy na Facebooku, która będzie odsyłała nowych użytkowników z social mediów na landing page, na którym w zamian za wpisanie maila w formularzu, będzie można otrzymać e-booka z listą najlepszych przynęt na konkretne gatunki ryb.
  • Podgrzewanie leadów
Większa baza mailingowa to Twoja lokata na przyszłość. Możesz dalej edukować i odsyłać na stronę WWW osoby, które jeszcze nie są przekonane do zakupu. W końcu 78% konsumentów ufa i wybiera te firmy, w których content marketing jest najlepiej prowadzony. Dzięki dobrze dobranym do Twojego biznesu systemom marketing automation możesz spersonalizować komunikaty i angażować potencjalnych Klientów w clickbait’owe działania z zakresu customer experience: ankiety, gry, bezpłatne testy produktów, itd.
  • Większa sprzedaż na bazie zasady konsekwencji
Jako Klient przekazałeś już komuś swój adres mailowy i pobrałeś jego e-booka lub podcast, więc konsekwentnie chcesz dalej pracować właśnie z tą firmą. Tak właśnie myślimy, gdy jesteśmy na miejscu Klienta. Pewnie powiesz, że “Ty tak nie masz”. Mimo wszystko statystycznie zamawiamy więcej w restauracji i zostawiamy większe tipy, gdy dostaniemy przystawkę za darmo. Wybieramy w sklepie ten jogurt lub kosmetyk, którego próbkę otrzymamy za darmo. To tylko i aż psychologia i statystyka.
  • Analiza treści content marketingowych
Gated content od razu daje Ci odpowiedź na pytanie, czy to, co napisałeś, rzeczywiście komuś realnie się przyda i czy jako copywriter i content marketer, “robisz dobrą robotę”. Jeśli okaże się, że nikt nie chce pobrać Twoich ekskluzywnych materiałów, to znaczy, że gdzieś tkwi błąd. Źle dobrana grupa docelowa? Źle określony cel projektu?

Gated content: jaki powinien być?

  • Unikatowy - nigdzie indziej nie da się zdobyć kompleksowej wiedzy o danym zagadnieniu dokładnie w takiej samej formie.
  • Obiektywnie przydatny - aby ktokolwiek pobrał Twój gated content, musi on realnie odpowiadać na jego potrzeby i być przydatnym narzędziem lub kompendium wiedzy na dany temat.
  • Atrakcyjny wizualnie - skład tekstu, oprawa graficzna i formy przekazywania treści w materiałach gated content powinny być absolutnym top of the top możliwości Twojej firmy: jeśli do czegoś powinniście przyłożyć się najbardziej, to właśnie do tego.
content na stronie internetowej

Gated content: przykłady

Gated Content przykład ebook Pierwszy przykład z naszego podwórka. E-book o pozycjonowaniu sklepów internetowych, napisany i zaprojektowany przez naszych ekspertów SEO. W zamian za kompleksową wiedzę o pozycjonowaniu w e-commerce pozyskujemy zweryfikowanego maila do potencjalnego Klienta (trzeba go wpisać w specjalnym formularzu, aby dostać link do pobrania e-booka), który w przyszłości może być zainteresowany usługami SEO dla sklepów online. Cel: pozyskanie bezpośrednich kontaktów do Klientów w celu budowania z nimi trwalszych relacji, edukowania ich i potencjalnej sprzedaży. Gated content przykład Podobną strategię stosuje firma GroMar, tworząca platformy e-learningowe dla firm. W zamian za wypełnienie formularza i zapisanie się do newslettera można otrzymać e-book o e-learningu pt. “Wielka Księga E-learningu”. Cel: zwiększenie bazy newsletterowców, a finalnie dodatkowe adresy e-mail do prezentacji produktów firmy. Gated content przykład Baza wiedzy Freshmail, stworzona w formule gated content, naprawdę robi wrażenie. Kilkanaście wartościowych materiałów dla marketerów na temat budowy bazy mailingowej, czy trendów w e-mail marketingu oraz kolejne edycje kalendarza marketera, które pomagają w planowaniu publikacji w social media i newsletterów Twojego brandu.

Najpopularniejsze błędy marketerów

  • Gated content to NIE katalogi, materiały sprzedażowe i prezentacje produktowe - to wszystko powinno być dostępne bezpłatnie, w kilka kliknięć, na Twojej stronie WWW.
  • Gated content to NIE koniec Twojej pracy - zaplanuj dokładnie, co ma się wydarzyć po pobraniu Twojego e-booka. Cykl mailingów? Bezpośredni kontakt new business managera? Jeśli nic dalej się nie wydarzy, to cała akcja pójdzie na marne.
  • Gated content to NIE czas na ogromne badania konsumenckie - skróć do minimum formularz, którego wypełnienie da użytkownikowi dostęp do specjalnych materiałów i dostosuj go do możliwości urządzeń mobilnych #mobile_first.

Gated content. Warto to robić?

Zdecydowanie tak. Lead generation, lepszy branding i więcej szans sprzedaży to tylko wybrane z zalet działań gated content. Podsumowując: “content really is king”, ale tylko ten przemyślany i podany czytelnikom w takiej formie, aby “wyciągnąć” z niego dla Twojej firmy jak najwięcej mierzalnych korzyści. Już 80% materiałów marketingowych w B2B jest “gated”, więc nie rozdawaj wszystkiego całkowicie za darmo. P.S. Na deser mamy dla Was infografikę od Hubspot. Czy Twój content powinien być “gated”? Sprawdź na poniższym grafie: Gated content infografika hubspot
Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Zostaw komentarz

FAQ

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM