Google Ads jest bardzo skutecznym i efektywnym narzędziem dosłownie dla każdego przedsiębiorcy, który chce prowadzić kampanie reklamowe w internecie oraz aktywnie docierać do potencjalnych klientów. Nieważne, czy prowadzimy mały osiedlowy salon fryzjerski, czy znany duży sklep internetowy działający na kilku kontynentach. Jeśli klienci szukają nas w internecie, zdecydowanie musimy się tam pojawić, szczególnie w momencie, w którym poszukują naszych produktów i usług.
Dzięki reklamom Google Ads możemy stworzyć mocny brand i firmę o stabilnej pozycji na rynku. Niezależnie od celów naszego biznesu, czy jest to sprzedaż, pozyskanie leadów, budowanie świadomości marki, budowanie lojalności klientów z pomocą w osiągnięciu sukcesu przychodzi nam reklama Google Ads. Jeśli do oferty wprowadzamy nowy produkt lub usługę, można właśnie przez tę formę reklamy wzbudzić zainteresowanie wśród potencjalnych klientów. W Google Ads promujemy swoje produkty i usługi wtedy, kiedy mamy taką potrzebę. Kampanie Google Ads doskonale sprawdzą się w przypadku wszelkich produktów sezonowych, czy akcji promocyjnych, a także wtedy, kiedy stawiamy pierwsze kroki w prowadzeniu własnego biznesu. O tym, jakie możliwości marketingowe daje nam reklama w Google, świadczą również jego zasięgi. Ponad 90% użytkowników na świecie i ponad 95% w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google i tam poszukuje produktów, usług oraz informacji. Poza wyszukiwarką mamy ponad ponad dwa miliony stron, aplikacji mobilnych i treści wideo w sieci reklamowej Google. Tam, gdzie tylko możemy znaleźć potencjalnego klienta, nasze reklamy będą się wyświetlały.
Jedną z zalet korzystania z Google Ads są niemalże natychmiastowe rezultaty. Dzięki Google Ads możemy w bardzo krótkim czasie zaistnieć w wynikach wyszukiwania najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie. W ten sposób biznes, który dopiero pojawił się na rynku, może mierzyć się z największymi w branży i w szybki sposób pojawić się na pierwszej stronie wyszukiwarki, natomiast duże firmy mogą jeszcze bardziej ugruntować i wzmocnić swoją pozycję. Dbanie o widoczność strony w wyszukiwarce to konieczność, jeśli chcemy aktywnie zwiększać ruch oraz sprzedaż.
Program Google Ads zapewnia nam pełną kontrolę nad kosztami reklamy i czasem wyświetlania reklam. Samodzielnie decydujemy o tym, jak długo ma trwać kampania i w każdym momencie możemy ją wyłączyć i włączyć ponownie. Mamy również opcję harmonogramu wyświetlania reklam, dzięki czemu nasze reklamy możemy wyświetlać w określone dni albo w konkretnych godzinach (przydatna funkcja szczególnie, gdy chcemy docierać do biznesów B2B). Aby nie przekroczyć budżetu miesięcznego przeznaczonego na reklamę, ustawiamy średni budżet dzienny kampanii. Przykładowo, ustawiając dzienny budżet na poziomie 30 zł mamy pewność, że nasze miesięczne wydatki na kampanię nie przekroczą 30 zł x 30,4 (średnia liczba dni w miesiącu), czyli 912 zł. Do wyboru mamy wiele opcji strategii ustalania stawek. Najpopularniejszą metodą jest CPC (cost-per-click – koszt za klik), gdzie koszt naliczany jest za kliknięcie w reklamę. Jeśli naszym celem jest sprzedaż, możemy ustawić rozliczenie za każdą wykonaną akcję – CPA (cost-per-action – koszt za akcję), czyli zapłacimy za reklamę tylko wtedy, kiedy ktoś dokona konwersji w naszej witrynie. W kampaniach mających na celu promocję marki i zwiększenie świadomości brandu najlepiej sprawdzi się rozliczenie w modelu CPM (cost-per-mille – koszt za tysiąc wyświetleń), gdzie płacimy za każde 1000 wyświetleń reklamy.
W prowadzeniu wszystkich działań marketingowych kluczem do sukcesu jest właściwe kierowanie reklam. Nawet najlepsza reklama nie przyniesie efektu, jeśli nie wyświetlimy jej odpowiednim osobom we właściwym czasie i miejscu. Ulotki, reklama w prasie lub w telewizji trafia do wielu osób bardzo zróżnicowanych pod względem wieku, zainteresowań i lokalizacji. Google Ads umożliwia nam ustawienie reklam tak, aby trafiały one do odbiorców wartościowych dla naszej firmy, najbardziej skłonnych do podjęcia ważnej dla naszego biznesu akcji. Przykładowo, zamiast docierać do ogólnej grupy osób lubiących podróże, możemy dotrzeć tylko do osób poszukujących wakacji w Bułgarii. W ten sposób tworząc precyzyjne i skuteczne reklamy oszczędzamy czas i pieniądze. Z wielu dostępnych opcji kierowania mamy do wyboru:
Google Ads umożliwia reklamowanie się w różnych miejscach w internecie, co wymaga odpowiednio dopasowanego typu reklamy. Każdy z formatów ma swoje inne możliwości i zalety. Poniżej przedstawiamy listę wszystkich możliwych formatów:
Dzięki funkcjonalnemu panelowi Google Ads, możemy zarządzać z jednego miejsca wszystkimi kampaniami i kontrolować, czy rzeczywiście przynoszą takie efekty, jakich oczekujemy (liczba wyświetleń i kliknięć reklamy, liczba wejść na stronę, współczynnik konwersji, ROAS, itp.). Tworząc reklamy, możemy bardzo dokładnie i w prosty sposób segregować dane oraz tworzyć niestandardowe współczynniki tak, aby szybko i łatwo ocenić skuteczność poszczególnych kampanii, grup reklam i reklam. Na podstawie dostępnych danych mamy możliwość udoskonalania ustawień. W trakcie trwania kampanii możemy prowadzić działania optymalizacyjne, zmieniać stawki, tworzyć nowe reklamy i rozbudowywać strukturę konta. Dla ułatwienia i dokładniejszej analizy Google Ads umożliwia importowanie i eksportowanie danych do zewnętrznych plików i baz danych oraz na łączenie konta min. z Google Analytics, Google Merchant Center i Google Tag Manager.
Reklama Google Ads to ogromna szansa na zwiększenie zasięgu, rozpoznawalności, sprzedaży i zysków, co niewątpliwie jest wyznacznikiem powodzenia firmy. Skuteczność kampanii uzależniona jest od właściwych ustawień, ciągłego monitorowania i optymalizacji. Dlatego też, jeśli zależy Ci na efektywnej kampanii, ale nie wiesz, jak właściwie prowadzić kampanię lub nie masz na to czasu, skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji.