Dlaczego warto inwestować w Google Ads?

Dlaczego warto inwestować w Google Ads?

Zastanawiasz się czy warto inwestować w Google Ads? Być może widzisz już duży potencjał w Google Ads, ale jeszcze się wahasz i masz wątpliwości czy aby na pewno w przypadku Twojego biznesu się sprawdzi? W tym artykule postaramy się przedstawić najważniejsze korzyści płynące z prowadzenia kampanii Google Ads.

Ostatnio na naszym blogu: Pozycjonowanie w Australii - SEO wśród Aussies

Google Ads jako ważny element strategii marketingowej

Google Ads jest bardzo skutecznym i efektywnym narzędziem dosłownie dla każdego przedsiębiorcy, który chce prowadzić kampanie reklamowe w internecie oraz aktywnie docierać do potencjalnych klientów. Nieważne, czy prowadzimy mały osiedlowy salon fryzjerski, czy znany duży sklep internetowy działający na kilku kontynentach. Jeśli klienci szukają nas w internecie, zdecydowanie musimy się tam pojawić, szczególnie w momencie w którym poszukują naszych produktów i usług.

Logo Google AdsDzięki reklamom Google Ads możemy stworzyć mocny brand i firmę o stabilnej pozycji na rynku. Niezależnie od celów naszego biznesu, czy to jest sprzedaż, pozyskanie leadów, budowanie świadomości marki, budowanie lojalności klientów z pomocą w osiągnięciu sukcesu przychodzi nam reklama Google Ads. Jeśli do oferty wprowadzamy nowy produkt lub usługę można właśnie przez tę formę reklamy wzbudzić  zainteresowanie wśród potencjalnych klientów. W Google Ads promujemy swoje produkty i usługi wtedy, kiedy mamy taką potrzebę. Kampanie Google Ads doskonale sprawdzą się w przypadku wszelkich produktów sezonowych, czy akcji promocyjnych, a także wtedy, kiedy stawiamy pierwsze kroki w prowadzeniu własnego biznesu. O tym jakie możliwości marketingowe daje nam reklama w Google świadczą również zasięgi Google. Ponad 90% użytkowników na świecie i ponad 95% w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google i tam poszukuje produktów, usług oraz informacji. Poza wyszukiwarką mamy ponad ponad dwa miliony stron w sieci reklamowej Google oraz aplikacje mobilne i treści wideo, z których również korzysta ponad 90% użytkowników. Google Ads nie ma ograniczeń. Tam gdzie tylko możemy znaleźć potencjalnego klienta, nasze reklamy będą się wyświetlały. Już w kilka sekund po zatwierdzeniu i uruchomieniu kampanii możemy znaleźć się w wynikach wyszukiwania i witrynach partnerskich Google na całym świecie, w dowolnym zakątku świata.

Google Ads, czyli szybki sposób na pojawienie się w sieci

Jedną z zalet korzystania z Google Ads są natychmiastowe rezultaty. Po stworzeniu kampanii wystarczy już około 12 minut aby system ją sprawdził i włączył. Bez wątpienia jest to przewaga Google Ads nad SEO, gdzie pozycjonowanie jest długofalowym procesem, który pozwala na osiągnięcie stabilnych wyników dopiero po dłuższym okresie działania. Dzięki Google Ads natomiast możemy w bardzo krótkim czasie zaistnieć w wynikach wyszukiwania najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie. W ten sposób biznes, który dopiero pojawiły się na rynku może mierzyć się z największymi w branży i w szybki sposób pojawić się na pierwszej stronie wyszukiwarki, natomiast duże firmy mogą jeszcze bardziej ugruntować i wzmocnić swoją pozycję. Dbanie o widoczność strony w wyszukiwarce to konieczność, jeśli chcemy aktywnie zwiększać ruch w witrynie oraz traktujemy internet jako przestrzeń pozyskiwania klientów.

Pełna kontrola nad kosztami i czasem wyświetlania reklam Google Ads

Program Google Ads zapewnia nam pełną kontrolę nad kosztami reklamy i czasem wyświetlania reklam. Samodzielnie decydujemy o tym, jak długo ma trwać kampania i w każdym momencie możemy ją wyłączyć i włączyć ponownie. Mamy również opcję harmonogramu wyświetlania reklam, dzięki czemu nasze reklamy możemy wyświetlać w określone dni albo w konkretnych godzinach. Aby nie przekroczyć budżetu miesięcznego przeznaczonego na reklamę, ustawiamy średni budżet dzienny kampanii. Przykładowo ustawiając dzienny budżet na poziomie 30zł mamy pewność, że nasze miesięczne wydatki na kampanie nie przekroczą 30zł x 30,4 (średnia ilość dni w miesiącu), czyli 912 zł. Do wyboru mamy wiele opcji strategii ustalania stawek. Najpopularniejszą metodą jest CPC (cost-per-click – koszt za klik), gdzie koszt naliczany jest za kliknięcie w reklamę. Jeśli naszym celem jest sprzedaż możemy ustawić rozliczenie za każdą wykonaną akcję CPA (cost-per-action – koszt za akcję), czyli zapłacimy za reklamę tylko wtedy, kiedy ktoś dokona konwersji w naszej witrynie. W kampaniach mających na celu promocję marki i zwiększenie świadomości brandu najlepiej sprawdzi się rozliczenie w modelu CPM (cost-per-mille – koszt za tysiąc wyświetleń), gdzie płacimy za każde 1000 wyświetleń reklamy.

Google Ads jako precyzyjne narzędzie do kierowania reklam

W prowadzeniu wszystkich działań marketingowych kluczem do sukcesu jest właściwe kierowanie reklam. Nawet najlepsza reklama nie przyniesie efektu, jeśli nie wyświetlimy jej odpowiednim osobom we właściwym czasie i miejscu. Ulotki, reklama w prasie lub w telewizji trafia do wielu osób bardzo zróżnicowanych pod względem wieku, zainteresowań i lokalizacji. Google Ads umożliwia nam ustawienie reklam tak, aby trafiały one do odbiorców wartościowych dla naszej firmy, najbardziej skłonnych do podjęcia ważnej dla naszego biznesu akcji. Przykładowo zamiast docierać do ogólnej grupy osób lubiących podróże możemy dotrzeć tylko do osób poszukujących wakacji w Bułgarii. W ten sposób tworząc precyzyjne i skuteczne reklamy oszczędzamy czas i pieniądze. Z wielu dostępnych opcji kierowania mamy do wyboru:

  • kierowanie behawioralne: zainteresowania, wzorce zachowań, wyszukiwane frazy, odwiedzane strony, kategorie podobieństw, remarketing
  • kierowanie kontekstowe: tematy stron, słowa kluczowe
  • kierowanie automatyczne: wykorzystujące machine learning Google

Więcej na ten temat mozna przeczytać tutaj >> https://support.google.com/google-ads/answer/1704368?hl=pl

Szeroki wybór formatów reklam Google Ads

System Google Ads umożliwia reklamowanie się w różnych miejscach w internecie, co wymaga odpowiednio dopasowanego typu reklamy. Każdy z formatów ma swoje inne możliwości i zalety. Poniżej przedstawiamy listę wszystkich możliwych formatów:

  • Reklama tekstowa – reklama wyświetlana użytkownikom w formie tekstowej. Pozwala docierać do osób, które aktywnie korzystają z wyszukiwarki Google.
  • Reklama graficzna – wizualna prezentacja produktów lub usług w witrynach współpracujących z Google, czyli w sieci reklamowej GDN.
  • Reklama elastyczna – automatycznie dostosowuje się do wolnej przestrzeni reklamowej pod względem rozmiaru, wyglądu i formatu. Może wyświetlać się w formie reklamy tekstowej lub graficznej.
  • Reklama produktowa – wyświetla użytkownikom zdjęcie produktu oraz tytuł, cenę, nazwę sklepu i inne informacje w Zakupach Google, wyszukiwarce Google oraz w sieci reklamowej Google w tym także na YouTube.
    reklama produktowa Google Ads
  • Reklama aplikacji – odsyła klientów do sklepu z aplikacjami (np. Google Play), w którym mogą pobrać aplikację, albo bezpośrednio do określonego miejsca w aplikacji. Pozwala zwiększyć liczbę pobrań aplikacji i interakcji z aplikacją. Może być wyświetlana w wyszukiwarce Google, w Google Play, na YouTube oraz w sieci reklamowej Google.Reklama aplikacji Google Ads
  • Reklama wideo – może być wyświetlana jako samodzielna reklama wideo lub może być umieszczona w strumieniowej transmisji wideo. Dzięki temu formatowi można dotrzeć do odbiorców witryn współpracujących z Google.
  • Reklama typu „tylko połączenie” – pojawiają się w wyszukiwarce Google tylko na urządzeniach, z których można nawiązywać połączenia telefoniczne. Po kliknięciu w reklamę użytkownik może bezpośrednio zadzwonić do naszej firmy. Możemy wybrać wyświetlanie reklam tylko w godzinach pracy naszej firmy.Reklama tylko połączenie Google Ads
  • Reklama w mapach Google ​- reklamy wyświetlane w Mapach pomagają osobom zainteresowanym lokalną firmą łatwo trafić w odpowiednie miejsce.
    Reklama mapy GoogleWięcej na temat formatów reklam mozna przeczytać tutaj >> https://support.google.com/google-ads/answer/1722124?hl=pl

Szerokie możliwości analityczne panelu Google Ads

Dzięki funkcjonalnemu panelowi Google Ads, możemy zarządzać z jednego miejsca wszystkimi kampaniami i kontrolować, czy rzeczywiście przynoszą takie efekty, jakich oczekujemy (liczba wyświetleń i kliknięć reklamy, liczba wejść na stronę, współczynnik konwersji, ROAS itp.). Tworząc reklamy możemy bardzo dokładnie i w prosty sposób segregować dane oraz tworzyć niestandardowe współczynniki tak, aby szybko i łatwo ocenić skuteczność poszczególnych kampani, grup reklam i reklam. Na podstawie dostępnych danych mamy możliwość udoskonalania ustawień. W trakcie trwania kampanii możemy prowadzić działania optymalizacyjne, zmieniać stawki, tworzyć nowe reklamy i rozbudowywać strukturę kona. Dla ułatwienia i dokładniejszej analizy Google Ads umożliwia importowanie i eksportowanie danych do zewnętrznych plików i baz danych oraz na łączenie konta min. z Google Analytics i YouTube.

Podsumowanie

Reklama Google Ads to ogromna szansa na zwiększenie zasięgu, rozpoznawalności, sprzedaży i zysków, co niewątpliwie jest wyznacznikiem powodzenia firmy. Skuteczność kampanii uzależniona jest od właściwych ustawień, ciągłego monitorowania i optymalizacji. Dlatego też, jeśli zależy Ci na efektywnej kampanii, ale nie wiesz jak właściwie prowadzić kampanię lub nie masz na to czasu, skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji.

Dyskusja

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.