.animate-view{opacity: 1 !important;}

Dlaczego warto inwestować w Google Ads?

5min.

Komentarze:0

PPC
Dlaczego warto inwestować w Google Ads?
28 lutego 2024
Zastanawiasz się, czy warto inwestować w Google Ads? Dostrzegasz już spory potencjał, ale jeszcze się wahasz i masz wątpliwości, czy aby na pewno w przypadku Twojego biznesu się sprawdzi? W tym artykule postaramy się przedstawić najważniejsze korzyści płynące z prowadzenia kampanii Google Ads, przeczytaj i dowiedz się więcej!
PPC

5min.

Komentarze:0

Google Ads jako ważny element strategii marketingowej

Google Ads jest bardzo skutecznym i efektywnym narzędziem dosłownie dla każdego przedsiębiorcy, który chce prowadzić kampanie reklamowe w internecie oraz aktywnie docierać do potencjalnych klientów. Nieważne, czy prowadzimy mały osiedlowy salon fryzjerski, czy znany duży sklep internetowy działający na kilku kontynentach. Jeśli klienci szukają nas w internecie, zdecydowanie musimy się tam pojawić, szczególnie w momencie, w którym poszukują naszych produktów i usług.

Dzięki reklamom Google Ads możemy stworzyć mocny brand i firmę o stabilnej pozycji na rynku. Niezależnie od celów naszego biznesu, czy jest to sprzedaż, pozyskanie leadów, budowanie świadomości marki, budowanie lojalności klientów z pomocą w osiągnięciu sukcesu przychodzi nam reklama Google Ads. Jeśli do oferty wprowadzamy nowy produkt lub usługę, można właśnie przez tę formę reklamy wzbudzić zainteresowanie wśród potencjalnych klientów. W Google Ads promujemy swoje produkty i usługi wtedy, kiedy mamy taką potrzebę. Kampanie Google Ads doskonale sprawdzą się w przypadku wszelkich produktów sezonowych, czy akcji promocyjnych, a także wtedy, kiedy stawiamy pierwsze kroki w prowadzeniu własnego biznesu. O tym, jakie możliwości marketingowe daje nam reklama w Google, świadczą również jego zasięgi. Ponad 90% użytkowników na świecie i ponad 95% w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google i tam poszukuje produktów, usług oraz informacji. Poza wyszukiwarką mamy ponad ponad dwa miliony stron, aplikacji mobilnych i treści wideo w sieci reklamowej Google. Tam, gdzie tylko możemy znaleźć potencjalnego klienta, nasze reklamy będą się wyświetlały. 

Google Ads, czyli szybki sposób na pojawienie się w sieci

Jedną z zalet korzystania z Google Ads są niemalże natychmiastowe rezultaty. Dzięki Google Ads możemy w bardzo krótkim czasie zaistnieć w wynikach wyszukiwania najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie. W ten sposób biznes, który dopiero pojawił się na rynku, może mierzyć się z największymi w branży i w szybki sposób pojawić się na pierwszej stronie wyszukiwarki, natomiast duże firmy mogą jeszcze bardziej ugruntować i wzmocnić swoją pozycję. Dbanie o widoczność strony w wyszukiwarce to konieczność, jeśli chcemy aktywnie zwiększać ruch oraz sprzedaż.

Pełna kontrola nad kosztami i czasem wyświetlania reklam Google Ads

Program Google Ads zapewnia nam pełną kontrolę nad kosztami reklamy i czasem wyświetlania reklam. Samodzielnie decydujemy o tym, jak długo ma trwać kampania i w każdym momencie możemy ją wyłączyć i włączyć ponownie. Mamy również opcję harmonogramu wyświetlania reklam, dzięki czemu nasze reklamy możemy wyświetlać w określone dni albo w konkretnych godzinach (przydatna funkcja szczególnie, gdy chcemy docierać do biznesów B2B). Aby nie przekroczyć budżetu miesięcznego przeznaczonego na reklamę, ustawiamy średni budżet dzienny kampanii. Przykładowo, ustawiając dzienny budżet na poziomie 30 zł mamy pewność, że nasze miesięczne wydatki na kampanię nie przekroczą 30 zł x 30,4 (średnia liczba dni w miesiącu), czyli 912 zł. Do wyboru mamy wiele opcji strategii ustalania stawek. Najpopularniejszą metodą jest CPC (cost-per-click – koszt za klik), gdzie koszt naliczany jest za kliknięcie w reklamę. Jeśli naszym celem jest sprzedaż, możemy ustawić rozliczenie za każdą wykonaną akcję – CPA (cost-per-action – koszt za akcję), czyli zapłacimy za reklamę tylko wtedy, kiedy ktoś dokona konwersji w naszej witrynie. W kampaniach mających na celu promocję marki i zwiększenie świadomości brandu najlepiej sprawdzi się rozliczenie w modelu CPM (cost-per-mille – koszt za tysiąc wyświetleń), gdzie płacimy za każde 1000 wyświetleń reklamy.

Google Ads jako precyzyjne narzędzie do kierowania reklam

W prowadzeniu wszystkich działań marketingowych kluczem do sukcesu jest właściwe kierowanie reklam. Nawet najlepsza reklama nie przyniesie efektu, jeśli nie wyświetlimy jej odpowiednim osobom we właściwym czasie i miejscu. Ulotki, reklama w prasie lub w telewizji trafia do wielu osób bardzo zróżnicowanych pod względem wieku, zainteresowań i lokalizacji. Google Ads umożliwia nam ustawienie reklam tak, aby trafiały one do odbiorców wartościowych dla naszej firmy, najbardziej skłonnych do podjęcia ważnej dla naszego biznesu akcji. Przykładowo, zamiast docierać do ogólnej grupy osób lubiących podróże, możemy dotrzeć tylko do osób poszukujących wakacji w Bułgarii. W ten sposób tworząc precyzyjne i skuteczne reklamy oszczędzamy czas i pieniądze. Z wielu dostępnych opcji kierowania mamy do wyboru:

  • kierowanie na wybrane słowa kluczowe, których użytkownicy Google wyszukują,
  • kierowanie według języka urządzenia (można wybrać jeden konkretny, lub wszystkie),
  • kierowanie według demografii (ludzie w konkretnych przedziałach wiekowych, o danej płci, wykształceniu, statusie rodzicielskim, czy nawet po dochodzie gospodarstwa domowego – ta funkcja dostępna jest tylko dla wybranych krajów),
  • kierowanie według lokalizacji (może to być kierowanie na dany kraj, region, miasto lub nawet na określony promień wokół konkretnego adresu),
  • kierowanie według zainteresowań i zachowań użytkowników online,
  • kierowanie kontekstowe, czyli np. wyświetlanie reklam na konkretnych stronach lub w konkretnych aplikacjach,
  • kierowanie z użyciem list, czyli wyświetlanie reklam użytkownikom tylko z naszych list (np. z danymi osób, które już dokonały zakupu w naszym sklepie.

Szeroki wybór formatów reklam Google Ads

Google Ads umożliwia reklamowanie się w różnych miejscach w internecie, co wymaga odpowiednio dopasowanego typu reklamy. Każdy z formatów ma swoje inne możliwości i zalety. Poniżej przedstawiamy listę wszystkich możliwych formatów:

  • Reklama tekstowa – wyświetla się w formie tekstowej, w oparciu o frazy wpisywane w wyszukiwarkę, jest więc dopasowana do zapytań użytkowników i pokazuje się w odpowiednim czasie, gdy zainteresowani aktywnie szukają konkretnych produktów lub usług.
  • Reklama graficzna – wizualna prezentacja produktów lub usług w witrynach współpracujących z Google, czyli w sieci reklamowej GDN.
  • Reklama produktowa – wyświetla użytkownikom zdjęcie produktu, w wraz z nim tytuł, nazwę sklepu, cenę oraz inne informacje w Zakupach Google, wyszukiwarce Google oraz w sieci reklamowej Google, w tym także na YouTube.
  • Reklama aplikacji – odsyła klientów do sklepu z aplikacjami (np. Google Play), w którym mogą pobrać aplikację albo bezpośrednio do określonego miejsca w aplikacji. Pozwala zwiększyć liczbę pobrań aplikacji i interakcji z aplikacją. Może być wyświetlana w wyszukiwarce Google, w Google Play, na YouTube oraz w sieci reklamowej Google.
  • Reklama wideo – może być wyświetlana jako samodzielna reklama wideo lub może być umieszczona w innym materiale wideo (np. w filmiku na YouTube). Dzięki temu formatowi można dotrzeć do odbiorców witryn współpracujących z Google.
  • Reklama typu „tylko połączenie” – pojawiają się w wyszukiwarce Google tylko na urządzeniach, z których można nawiązywać połączenia telefoniczne. Po kliknięciu w reklamę użytkownik może bezpośrednio zadzwonić do naszej firmy. Możemy wybrać wyświetlanie reklam tylko w godzinach pracy naszej firmy.
  • Reklama w mapach Google ​- reklamy wyświetlane w Mapach pomagają osobom zainteresowanym lokalną firmą łatwo trafić w odpowiednie miejsce.

Duże możliwości analityczne panelu Google Ads

Dzięki funkcjonalnemu panelowi Google Ads, możemy zarządzać z jednego miejsca wszystkimi kampaniami i kontrolować, czy rzeczywiście przynoszą takie efekty, jakich oczekujemy (liczba wyświetleń i kliknięć reklamy, liczba wejść na stronę, współczynnik konwersji, ROAS, itp.). Tworząc reklamy, możemy bardzo dokładnie i w prosty sposób segregować dane oraz tworzyć niestandardowe współczynniki tak, aby szybko i łatwo ocenić skuteczność poszczególnych kampanii, grup reklam i reklam. Na podstawie dostępnych danych mamy możliwość udoskonalania ustawień. W trakcie trwania kampanii możemy prowadzić działania optymalizacyjne, zmieniać stawki, tworzyć nowe reklamy i rozbudowywać strukturę konta. Dla ułatwienia i dokładniejszej analizy Google Ads umożliwia importowanie i eksportowanie danych do zewnętrznych plików i baz danych oraz na łączenie konta min. z Google Analytics, Google Merchant Center i Google Tag Manager.

Podsumowanie

Reklama Google Ads to ogromna szansa na zwiększenie zasięgu, rozpoznawalności, sprzedaży i zysków, co niewątpliwie jest wyznacznikiem powodzenia firmy. Skuteczność kampanii uzależniona jest od właściwych ustawień, ciągłego monitorowania i optymalizacji. Dlatego też, jeśli zależy Ci na efektywnej kampanii, ale nie wiesz, jak właściwie prowadzić kampanię lub nie masz na to czasu, skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM