SEO newsy #2/2024

Luty pod kątem SEOwych nowości był stosunkowo spokojny. Żyjemy podsumowaniami poprzedniego roku, szykujemy się na nowe, czekamy na marzec! ?
8 lutego 2024 Bard stał się Gemini.
Dostępny jest w wersji webowej (http://gemini.google.com) oraz mobilnej (nowa aplikacja w sklepie Play i aplikacja na iOS).
8 lutego rozpoczęło się wdrażanie w Stanach Zjednoczonych, a tydzień później – na całym świecie.
Google przedstawił też Gemini Advanced, najbardziej zaawansowany model Gemini (Ultra 1.0). Firma dodaje też, że Gemini to więcej niż model SOTA, a raczej cały ekosystem, który zobaczysz we wszystkich produktach i interfejsach API.
W lutym światło dzienne ujrzał też nowy raport Digital 2024, prawdziwy ulubieniec marketerów. Znajdziesz tam informacje dotyczące całego świata, w tym także Polski.
I co tam na TikToku?
W odpowiedzi na posta jednego z użytkowników Reddita, John Muller z Google powiedział, że nie można odzyskać pozycji przez korzystanie z narzędzia disavow. Nie jest to nigdzie oficjalnie zapisane w wytycznych Google, ale warto mieć na uwadze, że z pozoru użyteczne narzędzie może nie pomóc Ci w taim stopniu jak byś się spodziewał.
Jaki z tego wniosek?
?♂️
Jeśli lutowe SEO Cię niczym nie zaskoczyło, sprawdź konferencje SEO 2024.
Możesz też zerknąć, czy wiesz wszystko o naszych przewidywaniach na nadchodzący rok w artykule: Nie tylko wróżenie z kuli, czyli co Delante przewiduje na 2024 rok?
Do zobaczenia w marcu!