Jeśli prowadzimy biznes, online lub offline, mimochodem otrzymujemy od naszych klientów ich dane, jak i również informacje na temat tego, jakie są ich potrzeby oraz jakich usług lub produktów poszukują. Na podstawie tej wiedzy, możemy utworzyć listy klientów. Pomaga to dotrzeć do aktualnych klientów oraz ponownie wejść z nimi w interakcję w kampaniach w sieci wyszukiwania, kampaniach Google Shopping, Gmail, YouTube oraz displayowych.
By móc efektywnie korzystać z tej funkcji, należy zacząć od utworzenia pliku z wybranymi danymi klientów (należy to zrobić zgodnie z podanymi wytycznymi – tworzenie listy klientów) i dodać go do konta Google Ads. W listach klientów możemy użyć takich danych, jak: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu i kod pocztowy. Nie wszystkie dane muszą być wykorzystane; możemy skupić się na jednej wytycznej, takiej jak numer telefonu czy adres e-mail. Dodatkowo, lista nie musi zawierać tylko danych osób, które dokonały zakupu naszych produktów lub skorzystały z naszych usług. Może to również obejmować osoby, które pozostawiły do siebie kontakt (adres e-mail, numer telefonu), na przykład poprzez zapisanie się do newslettera.
Aby wgrać taką listę, należy podjąć następujące kroki:
Narzędzia i ustawienia > Zasoby wspólne > Zarządzanie odbiorcami > Segmenty > Biały plus na niebieskim tle > Lista klientów > Następnie przesyłamy gotowy plik ręcznie lub łączymy źródło danych za pomocą platformy CRM.
Należy pamiętać, że kolumny muszą być zapisane zgodnie z wymaganiami Google (tak, jak na poniższym screenie).
Gdy na naszym koncie Google znajdują się już listy z danymi klientów, możemy utworzyć (lub zaktualizować) kampanię, w której chcemy ich użyć. W sekcji odbiorców wybieramy tę konkretną listę. Gdy nasi klienci, których dane wykorzystaliśmy do utworzenia list, zalogują się na swoje konta Google, będą w stanie zobaczyć nasze reklamy.
Sieć reklamowa Google: co najmniej 100 aktywnych użytkowników w ciągu ostatnich 30 dni. Sieć wyszukiwania, YouTube, Discovery: co najmniej 1000 aktywnych użytkowników w ciągu ostatnich 30 dni.
Pliki z danymi, które przesyłamy do Google, będą wykorzystane wyłącznie do poprawnego działania kampanii, wszystkie informacje pozostaną poufne. Dzieje się tak, gdyż Google przekształca wszystkie dane, które otrzymuje, w zaszyfrowane kody.
Dzięki możliwości tworzenia list odbiorców z danymi naszych obecnych klientów będziemy w stanie szybciej przedstawiać im nowe produkty/usługi proponowane przez naszą firmę. Istnieje prawdopodobieństwo, że wśród tych użytkowników będziemy w stanie uzyskać najwięcej konwersji.
Kierowanie na listę odbiorców stanowi narzędzie do zarządzania odbiorcami, które jednocześnie nie gromadzi danych o użytkownikach witryny przy użyciu tradycyjnych tagów. Wszystkie dane są bezpieczne i szyfrowane przez Google.