.animate-view{opacity: 1 !important;}

Kierowanie na listę klientów w Google Ads

2min.

Komentarze:2

PPC
Kierowanie na listę klientów w Google Adsd-tags
28 lutego 2024
Google Ads - Customer Match, znany również jako kierowanie na listę klientów, to przydatna funkcja, która pomaga osiągać cele biznesowe, począwszy od zwiększania świadomości marki, aż po generowanie konwersji. Dowiedz się z tego wpisu, jak najefektywniej wykorzystać możliwości, które nam daje!
PPC

2min.

Komentarze:2

Czym jest lista klientów w Google Ads?

Jeśli prowadzimy biznes, online lub offline, mimochodem otrzymujemy od naszych klientów ich dane, jak i również informacje na temat tego, jakie są ich potrzeby oraz jakich usług lub produktów poszukują. Na podstawie tej wiedzy, możemy utworzyć listy klientów. Pomaga to dotrzeć do aktualnych klientów oraz ponownie wejść z nimi w interakcję w kampaniach w sieci wyszukiwania, kampaniach Google Shopping, Gmail, YouTube oraz displayowych.

Jak dokładnie działa lista klientów w Google Ads?

By móc efektywnie korzystać z tej funkcji, należy zacząć od utworzenia pliku z wybranymi danymi klientów (należy to zrobić zgodnie z podanymi wytycznymi – tworzenie listy klientów) i dodać go do konta Google Ads. W listach klientów możemy użyć takich danych, jak: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu i kod pocztowy. Nie wszystkie dane muszą być wykorzystane; możemy skupić się na jednej wytycznej, takiej jak numer telefonu czy adres e-mail. Dodatkowo, lista nie musi zawierać tylko danych osób, które dokonały zakupu naszych produktów lub skorzystały z naszych usług. Może to również obejmować osoby, które pozostawiły do siebie kontakt (adres e-mail, numer telefonu), na przykład poprzez zapisanie się do newslettera.

Aby wgrać taką listę, należy podjąć następujące kroki:

Narzędzia i ustawienia > Zasoby wspólne > Zarządzanie odbiorcami >  Segmenty > Biały plus na niebieskim tle > Lista klientów > Następnie przesyłamy gotowy plik ręcznie lub łączymy źródło danych za pomocą platformy CRM.

Wybór listy klientów w Google Ads

źródło: Panel Google Ads

Nowa lista klientów w Google Ads

źródło: Panel Google Ads

Należy pamiętać, że kolumny muszą być zapisane zgodnie z wymaganiami Google (tak, jak na poniższym screenie).

Przykładowa lista customer match

źródło: Panel Google Ads

Gdy na naszym koncie Google znajdują się już listy z danymi klientów, możemy utworzyć (lub zaktualizować) kampanię, w której chcemy ich użyć. W sekcji odbiorców wybieramy tę konkretną listę. Gdy nasi klienci, których dane wykorzystaliśmy do utworzenia list, zalogują się na swoje konta Google, będą w stanie zobaczyć nasze reklamy.

UWAGA! Pamiętaj, że listy wymagają określonego rozmiaru segmentu danych, aby mogły być użyte w kampaniach. Poniżej przedstawiamy ich rozkład:

 

Sieć reklamowa Google: co najmniej 100 aktywnych użytkowników w ciągu ostatnich 30 dni.

Sieć wyszukiwania, YouTube, Discovery: co najmniej 1000 aktywnych użytkowników w ciągu ostatnich 30 dni.


Pliki z danymi, które przesyłamy do Google, będą wykorzystane wyłącznie do poprawnego działania kampanii, wszystkie informacje pozostaną poufne. Dzieje się tak, gdyż Google przekształca wszystkie dane, które otrzymuje, w zaszyfrowane kody.

Jak działa customer match

źródło: Grafika własna na podstawie danych ze strony: https://support.google.com/google-ads/answer/7474263?hl=en

Dlaczego warto korzystać z kierowania na listę klientów?

  • Budowanie silniejszych więzi z obecnymi klientami

Dzięki możliwości tworzenia list odbiorców z danymi naszych obecnych klientów będziemy w stanie szybciej przedstawiać im nowe produkty/usługi proponowane przez naszą firmę. Istnieje prawdopodobieństwo, że wśród tych użytkowników będziemy w stanie uzyskać najwięcej konwersji.

  • Innowacyjna strategia dotycząca klientów

Kierowanie na listę odbiorców stanowi narzędzie do zarządzania odbiorcami, które jednocześnie nie gromadzi danych o użytkownikach witryny przy użyciu tradycyjnych tagów. Wszystkie dane są bezpieczne i szyfrowane przez Google.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022