Google Ads to nie tylko rebranding

Google Ads to nie tylko rebranding

Podczas CEE Agency Day 2018 w Rydze Google ogłosiło nadchodzące zmiany. Google AdWords zostanie zastąpione Google Ads, ale to nie jedyna zmiana. Przeczytaj, czego się spodziewać i jakie nowości czekają na Ciebie w Google Ads!

Ostatnio na naszym blogu: Struktura URL - jaka zbudować przyjazny link?

Google Adwords istnieje nieprzerwanie na rynku reklamy od 18 lat będąc nie tylko monopolistą, ale i liderem wyznaczającym nowe trendy oraz kierunki w reklamie digital na całym świecie. Możemy przypuszczać, że przyszedł czas na pełnoletność i dojrzałość firmy, o czym świadczą znaczące zmiany w ostatnim czasie. Era Google AdWords musiała umrzeć śmiercią naturalną pokazując, że dzisiejsze Google Ads i SERP to już nie tylko reklamy tekstowe, ale i wideo, zdjęcia, produkty, artykuły. Zasada Google, zapewniająca wyłącznie wyniki tekstowe w wynikach wyszukiwania, już dawno przestała obowiązywać. Poniżej przedstawiamy naszym zdaniem najważniejsze zmiany w Google, jakie zaszły w ostatnim czasie.    

Rebranding Google

Rebranding

Rebranding Google to zmiana nazwy, logo oraz interface z Google AdWords na Google Ads oraz Google DoubleClick Bid Manager, Publishers, Ad Exchange na Google Ad Manager. Google Marketing Platform to kolejne rozwiązanie łączące w sobie funkcje Analytics 360 Suite czy DoubleClick.

Nowy Google Ads

Nowy Google Ads to nowy silnik systemu, nowe możliwości tworzenia reklam i uproszczony proces tworzenia struktury konta. Google, jeszcze na etapie projektu w wersji beta, wprowadza nowe funkcjonalności niedostępne w Google AdWords. Interesującą funkcją jest widok podsumowania czy widok rekomendacji. Mamy dostęp do spersonalizowanych paneli, które pomogą nam w krótkim czasie sprawdzić najważniejsze wskaźniki efektywności i statystyki. Rekomendacje wspierają pracę specjalisty na każdym etapie optymalizacji i warto zapoznać się z zamieszczonymi tam informacjami. Niestety rekomendacje często okazują się nietrafne, a sam panel posiada dużą ilość błędów. Mamy nadzieję, że do momentu całkowitego wycofania produktu Google AdWords, wszystkie błędy zostaną poprawione. Google wprowadził także znane z GA notatki przypisywane do wykresów, nową analizę słów kluczowych czy wprowadził planer kampanii display bezpośrednio do kreatora reklam. To tylko niektóre spośród zmian. Jak czytamy w komunikacie Google:

“Od dzisiaj nowa, prostsza wersja AdWords zastępuje poprzednią. Nie wpłynie to na sposób działania kampanii. W nowej wersji AdWords są też dostępne wszystkie Twoje dane i raporty.
Stworzyliśmy nową wersję AdWords, aby pomóc Ci zaoszczędzić czas, przyspieszyć pracę i szybciej osiągać cele biznesowe.”

Zmiany w Google Ad Grants

Google w 2018 roku wprowadził znaczące zmiany w regulaminie Google Ad Grants, mające na celu podniesienie ich skuteczności. Kampanie muszą charakteryzować się wysokimi CTR oraz wynikami jakości powyżej 3.

Nowe strategie ustalania stawek

Nowe strategie ustalania stawek i nowe typy kampanii. Google wprowadził nowe typy ustalania automatycznych strategii ustalania stawek oraz nowe typy reklam dynamicznych.

Machine learning & Sztuczna inteligencja

Projekt Google AI to potężne przedsięwzięcie nie tylko biznesowe ale również naukowe pracujące nad zaawansowanym wykorzystaniem maszyn w procesie doskonalenia procesów. Jak możemy przeczytać na stronie Google AI.

“ Google’s mission is to organize the world’s information and make it universally accessible and useful. AI is helping us do that in exciting new ways, solving problems for our users, our customers, and the world. “

Misją Google jest uporządkowanie informacji światowych w taki sposób aby były one łatwo dostępne i użyteczne. Google AI oferuje nowatorskie podejście w rozwiązywaniu problemów użytkowników, klientów i całego świata.

Rozwiązania Google AI są powszechnie stosowane w algorytmach wyszukiwarki w porządkowaniu wyników organicznych oraz w Google Ads. W przypadku kampanii reklamowych, Google stosuje automatyczne algorytmy optymalizacji stawek, rotacji reklam, tworzenia treści reklam czy wyszukiwania trafnych słów kluczowych. Google udostępnia również dodatkowe narzędzia pozwalające agencjom wykorzystywać dane wewnętrzne do tworzenia własnych narzędzi, mogących poprawić skuteczność kampanii takie jak Google API, tworzenie własnych JavaScripts czy korelując to z CRM klienta czy z Google Marketing Platform.

Zmiana na nowy panel nastąpi 24 lipca 2018, a nowy panel będzie dostępny pod adresem https://ads.google.com/.

  0 / 5 ( 0 )
Autor
Senior SEM Specialist - Adrian

Senior SEM Specialist

Specjalista SEM od 2009 roku zawodowo związany z marketingiem internetowym. Specjalizujący się w performance marketingu, optymalizacji konwersji i analizie danych. Doświadczenie zdobywał w pracy zarówno po stronie agencji jak i klienta. Pasjonat kolarstwa szosowego i biegów górskich.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.