- Działania Google w związku z pandemią
- Facebook vs. pandemia COVID-19
- Płatne reklamy w Google Ads vs. koronawirus a) sytuacja na rynku b) sytuacja w Delante
- Jakie działania powinny podjąć marki? + przykłady dobrego PR
- Jakie działania powinny podjąć agencje?
Działania Google w związku z pandemią
- weryfikować informacje i korzystać z wiarygodnych źródeł danych: WHO, Centra Kontroli Chorób (CDC), National Health Service,
- nie wykorzystywać sytuacji kryzysowej do promocji produktów i usług,
- przestrzegać wytycznych dotyczących tworzenia filmów odpowiednich do wyświetlania reklam oraz wytycznych dla społeczności.
- Nauczyciele (od podstawówki po uczelnie wyższe) mogą kontaktować się z uczniami dzięki bezpłatnej usłudze G Suite dla Szkół i Uczelni prowadząc zajęcia online za pomocą wideokonferencji w Hangouts Meet.
- Zajęcia można wesprzeć usługą Google Classroom pozwalającą na:
- tworzenie wirtualnych klas
- przydzielanie zadań
- udostępnianie materiałów dydaktycznych
- tworzyć testy i je oceniać oraz wiele więcej
- Google przypomina o YouTube Kids, dzięki któremu najmłodsze pociechy spędzą czas na rozrywce lub edukacji. Im też poświęcone są Asy Internetu - platforma ucząca dzieci bezpieczeństwa w Sieci. Przygotował też wypis ciekawych i popularnych kanałów na YouTube w tym tych edukacyjnych.
- Spragnionych sztuki odsyła do Google Arts&Culture ze zbiorami ponad 2000 instytucji z 84 krajów.
Facebook vs. pandemia COVID-19
- edukacja ekologiczna odnotowuje spadki reakcji, ale wzrosty polubień fanpage, zasięgów, wyświetleń i kosztów,
- w branży meblarskiej, widzimy wzrost reakcji na posty, ale i spadki zasięgów,
- spadki aktywności w branży odzieżowej na terenie Niemiec,
- w branży dekoracji ślubnych odnotowujemy wzrosty kliknięć linków, ale mniejsze zasięgi, spadł współczynnik konwersji,
- widoczna jest tendencja do wzrostu CPC i innych kosztów oraz ograniczanie zasięgów,
- branża rozrywkowa z uwagi na zamknięte lokale ma albo wstrzymane działania albo ograniczone do PR,
- produkty luksusowe odnotowują stabilną sytuację.
Płatne reklamy w Google Ads vs. koronawirus
Sytuacja na rynku
- media digitalowe zyskają na znaczeniu przez zwiększoną ilość czasu spędzonego w domach,
- zarówno w telewizji, jak i na portalach informacyjnych odnotowuje się większe zasięgi,
- wzrosła liczba aktywnych użytkowników portali społecznościowych,
- rośnie intensywność korzystania z komunikatorów - mówi się tu o nawet 50% wzroście czasu spędzonego w aplikacjach i liczbie odsłon,
- wzrost ruchu odnotowuje branża dostaw do domu, w tym dostaw jedzenia,
- wzrosła liczba odsłon i średniego czasu na stronie u liderów wśród aptek internetowych,
- stabilną sytuację odnotowują serwisy streamingujące wideo,
- wzrasta popularność aplikacji mobilnych szczególnie z obszaru gier i rozrywki,
- warto skupić się na marketingu w wyszukiwarkach, ponieważ większość społeczeństwa będzie korzystała z zakupów online,
- prognozuje się, że większy ruch będą odnotowywać internetowe kwiaciarnie, drogerie i apteki.
- spadki odnotowują: turystyka, gastronomia, kosmetologia, szkolenia, targi i eventy oraz usługi wymagające bezpośredniego kontaktu z klientem,
- wzrosty z kolei dotyczą: żywności, suplementów diety i mody,
- stabilną sytuację odnotowuje wiele branż obsługiwanych przez ww. agencję.
Sytuacja w Delante
- sklepy zoologiczne,
- akcesoria biurowe i monitory,
- branża medyczna i okołomedyczna, zwłaszcza badania krwi, choć spadki można zauważyć w fizjoterapii,
- kosmetyczna,
- filtry powietrza do mieszkań,
- wyposażenie wnętrz,
- suplementy i apteki online,
- VPN,
- dezynfekcja samochodów i mieszkań.
- turystyce - od hoteli i przewoźników po wycieczki,
- ośrodkach sportowych i siłowniach, a co za tym idzie odzieży sportowej,
- branży ślubnej - akcesoria weselne i urodzinowe odnotowują nawet 20% spadki,
- meble, choć sytuacja tutaj powoli wzrasta,
- usługi dla firm (merchandising, hostessy, badania marketingowe, organizacja eventów),
- produkty luksusowe (z powodu ograniczenia decyzji zakupowych),
- kosmetologii i stomatologii.
- odzieżowa i fashion, która odnotowuje wahania od spadków do wzrostów,
- B2B - techniczna: agregaty, automatyka, optymalizacja procesów, wynajem samochodów,
- specjalistyczny sprzęt budowlany,
- sprzęt IT,
- meblarska,
- akcesoria i meble dla dzieci i niemowląt,
- artykuły techniczne.
Jakie działania powinny podjąć marki? Przykłady dobrego PR
- Agata Meble przekazała milion złotych na walkę z pandemią:
- Empik pozwala na darmowe korzystanie z usługi Empik Premium przez 60 dni - zbioru ponad 11 tysięcy audiobooków i e-booków, słuchowisk i podcastów. Dodatkowo w jej ramach możliwa jest darmowa wysyłka do paczkomatów lub kurierem oraz oferty specjalne, spotkania autorskie online i warsztaty naukowe dla najmłodszych.
- Liczne marki dezynfekują elementy wyposażenia jak Voyager - siedzenia w swoich autobusach czy Biedronka - sklepowe wózki i koszyki zakupowe.
- Pyszne.pl zostawia zamówienia pod drzwiami, by nie narażać zamawiającego na kontakt z dostawcą:
- PornHub udostępnia Włochom darmowy pakiet Premium na miesiąc.
- Wybrane placówki marki Samsung i w Samsung Brand Stores klienci mogą odkazić swoje telefony (dowolnej marki).
- KFC przekazuje darmowe posiłki służbie zdrowia:
- PKN Orlen zaczął produkować i sprzedawać płyn do dezynfekcji rąk.
- Orange udostępnia klientom możliwość dodatkowych darmowych 10GB internetu i 40 kanałów w Orange TV o czym informuje na fanpage i sms-owo:
Jakie działania powinny podjąć agencje?
- 12 marca obwieszczona została decyzja prezesa Rady Ministrów dotycząca zakazu sprzedaży niektórych artykułów medycznych na portalach aukcyjnych: Allegro i OLX. Nie można zatem sprzedawać maseczek i środków dezynfekujących, a szczegółowy wypis zakazanych produktów znajduje się na tej liście.
- Specustawa ds. koronawirusa (Dz. U. 2020 poz. 374) informuje, że minister właściwy do spraw zdrowia ustali maksymalne ceny produktów leczniczych, wyrobów medycznych i środków spożywczych specjalnego przeznaczenia (rdz. 2, art. 9.).
- Producenci i importerzy wyrobów medycznych i żywności specjalnego przeznaczenia mają obowiązek zdobywania wyrobów wyłącznie dla hurtowni leczniczych (rdz. 3, art. 20, pkt 2, podpunkt 2.).