Google nie wprowadzi badge’a dotyczącego Core Web Vitals

Google nie wprowadzi badge’a dotyczącego Core Web Vitals

Po ostatnich aktualizacjach algorytmów Google’a oraz wprowadzeniu w życie Core Web Vitals, Google w jednym ze swoich newsów poinformował, iż szuka sposobu, aby wyróżnić w SERPach strony, które spełniają wymagania algorytmowe. John Mueller zdementował jednak tę informację. Dowiedz się, o co chodzi!

Oto szybki skrót, czym są wskaźniki Core Web Vitals, zdecydowanie więcej informacji znajdziesz w naszym wpisie o algorytmach Core Web Vitals.

wskaźniki core web vitals

Jak można zauważyć, są to 3 wskaźniki determinujące optymalny wynik, w jakim strona powinna się w nich zmieścić.

  • Pierwszy wskaźnik: LCP – dotyczy wydajności ładowania strony i określa czas renderowania największego elementu na stronie.
  • Drugi: FID – dotyczy czasu między pierwszą interakcją użytkownika ze stroną, a jej reakcją.
  • Z kolei CLS mierzy przesunięcia strony w trakcie jej ładowania.

Szybko po wprowadzonych zmianach pojawiły się głosy mówiące, iż Google planuje w przyszłości wprowadzić badge widoczny w wynikach wyszukiwania mówiący, że dana strona spełnia wymogi tychże wskaźników. Niedługo po tym, w sieci zaczęły pojawiać się pierwsze plotki mówiące o testowaniu przez Google wprowadzenia znacznika, co wywołało dużą dyskusję na Twitterze.

wskaźnik core web vitals

Zapytany o tę kwestię rzecznik Google’a John Mueller w trakcie spotkania Google Search Central SEO Office-hours Hangout 21 stycznia zdementował informacje, ażeby Google miało taki znacznik wprowadzić.

Podczas tego spotkania Mueller stwierdził, iż nie może obiecać, że taki badge nie pojawi się w przyszłości, aczkolwiek jeśli do tej pory nie był on zaimplementowany w wyniki wyszukiwania, to istnieje małe prawdopodobieństwo, że taka sytuacja będzie miała miejsce w przyszłości. Podkreślił on jednak, iż prace wokół usprawnienia wskaźników CWV oraz Page Experience cały czas trwają, a Google stale je ulepsza oraz poszukuje kolejnych metryk, które będą istotne dla potencjalnego użytkownika strony, dlatego też istnieje szansa, iż w przyszłości powstanie metryka, która dzięki swojej wartości dla użytkownika będzie widoczna z poziomu wyników wyszukiwania.

Filmik z całego spotkania można znaleźć poniżej, a odpowiedź na pytanie dotyczące Core Web Vitals usłyszysz klikając w ikonkę play.

(5)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej