Po ostatnich aktualizacjach algorytmów Google’a oraz wprowadzeniu w życie Core Web Vitals, Google w jednym ze swoich newsów poinformował, iż szuka sposobu, aby wyróżnić w SERPach strony, które spełniają wymagania algorytmowe. John Mueller zdementował jednak tę informację. Dowiedz się, o co chodzi!
Oto szybki skrót, czym są wskaźniki Core Web Vitals, zdecydowanie więcej informacji znajdziesz w naszym wpisie o algorytmach Core Web Vitals.
Jak można zauważyć, są to 3 wskaźniki determinujące optymalny wynik, w jakim strona powinna się w nich zmieścić.
Pierwszy wskaźnik: LCP - dotyczy wydajności ładowania strony i określa czas renderowania największego elementu na stronie.
Drugi: FID - dotyczy czasu między pierwszą interakcją użytkownika ze stroną, a jej reakcją.
Z kolei CLS mierzy przesunięcia strony w trakcie jej ładowania.
Szybko po wprowadzonych zmianach pojawiły się głosy mówiące, iż Google planuje w przyszłości wprowadzić badge widoczny w wynikach wyszukiwania mówiący, że dana strona spełnia wymogi tychże wskaźników. Niedługo po tym, w sieci zaczęły pojawiać się pierwsze plotki mówiące o testowaniu przez Google wprowadzenia znacznika, co wywołało dużą dyskusję na Twitterze.
Zapytany o tę kwestię rzecznik Google’a John Mueller w trakcie spotkania Google Search Central SEO Office-hours Hangout 21 stycznia zdementował informacje, ażeby Google miało taki znacznik wprowadzić.
Podczas tego spotkania Mueller stwierdził, iż nie może obiecać, że taki badge nie pojawi się w przyszłości, aczkolwiek jeśli do tej pory nie był on zaimplementowany w wyniki wyszukiwania, to istnieje małe prawdopodobieństwo, że taka sytuacja będzie miała miejsce w przyszłości. Podkreślił on jednak, iż prace wokół usprawnienia wskaźników CWV oraz Page Experience cały czas trwają, a Google stale je ulepsza oraz poszukuje kolejnych metryk, które będą istotne dla potencjalnego użytkownika strony, dlatego też istnieje szansa, iż w przyszłości powstanie metryka, która dzięki swojej wartości dla użytkownika będzie widoczna z poziomu wyników wyszukiwania.
Filmik z całego spotkania można znaleźć poniżej, a odpowiedź na pytanie dotyczące Core Web Vitals usłyszysz klikając w ikonkę play.
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.