Google nie będzie wspierać data-vocabulary.org

Google nie będzie wspierać data-vocabulary.org

Kilka dni temu Webmasterzy Google poinformowali, że od 6 kwietnia tego roku, Google nie będzie wspierać już znacznika data-vocabulary.org. Search Console masowo wysyła powiadomienia o błędzie w menu nawigacyjnym (tzw. Breadcrumbs). Czy jest się czym martwić i jak rozwiązać problem?

Ostatnio na naszym blogu: Duża zmiana w celach kampanii w Facebook Ads w 2022 roku

Data-vocabulary.org to typ danych strukturalnych, wprowadzony w 2009 roku. 2 lata później wdrożono Schema.org, która coraz bardziej zyskuje na popularności. Właśnie z tego powodu webmasterzy Google zdecydowali o skupieniu się właśnie na Schema.org i przeniesieniu funkcji data-vocabulary.org do schemy.

Od 21.01 właściciele stron otrzymują powiadomienia wysyłane przez Search Console o błędzie związanym z breadcrumbsami.

vocabulary-data.org - powiadomienie o błędzie

Jak informuje Google, w tym momencie jest to tylko ostrzeżenie a błąd ten nie wpływa negatywnie na wyniki wyszukiwania. Data całkowitego zakończenia wspierania data-vocabulary.org to 6 kwietnia 2020 i do tego momentu mamy czas na naprawę błędu.

Jak pozbyć się błędu z data-vocabulary.org?

Aby wyeliminować błąd związany z wycofaniem znacznika data-vocabulary.org należy zamienić go na snacznik schema.org. Różnica w kodzie nie jest duża ale na pewno jest znacząca.

Przykład kodu z data-vocabulary.org:

Data vocabulary breadcrumbs markup

Przykład kodu z schema.org:

schema breadcrumbs markup

Po zmianie w kodzie sprawdź w narzędziu do testowania danych uporządkowanych czy został on poprawnie zaimplementowany, a następnie zgłoś stronę do ponownego przecrawlowania i zindeksowania strony.

(2)
Autor
Marketing Team Leader - Kasia

Marketing Team Leader

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej