.animate-view{opacity: 1 !important;}

Google nie będzie wspierać data-vocabulary.org

1min.

Komentarze:0

Google nie będzie wspierać data-vocabulary.org
28 stycznia 2020
Kilka dni temu Webmasterzy Google poinformowali, że od 6 kwietnia tego roku, Google nie będzie wspierać już znacznika data-vocabulary.org. Search Console masowo wysyła powiadomienia o błędzie w menu nawigacyjnym (tzw. Breadcrumbs). Czy jest się czym martwić i jak rozwiązać problem?

1min.

Komentarze:0

Data-vocabulary.org to typ danych strukturalnych, wprowadzony w 2009 roku. 2 lata później wdrożono Schema.org, która coraz bardziej zyskuje na popularności. Właśnie z tego powodu webmasterzy Google zdecydowali o skupieniu się właśnie na Schema.org i przeniesieniu funkcji data-vocabulary.org do schemy. Od 21.01 właściciele stron otrzymują powiadomienia wysyłane przez Search Console o błędzie związanym z breadcrumbsami. vocabulary-data.org - powiadomienie o błędzie Jak informuje Google, w tym momencie jest to tylko ostrzeżenie a błąd ten nie wpływa negatywnie na wyniki wyszukiwania. Data całkowitego zakończenia wspierania data-vocabulary.org to 6 kwietnia 2020 i do tego momentu mamy czas na naprawę błędu.

Jak pozbyć się błędu z data-vocabulary.org?

Aby wyeliminować błąd związany z wycofaniem znacznika data-vocabulary.org należy zamienić go na snacznik schema.org. Różnica w kodzie nie jest duża ale na pewno jest znacząca. Przykład kodu z data-vocabulary.org: Data vocabulary breadcrumbs markup Przykład kodu z schema.org: schema breadcrumbs markup Po zmianie w kodzie sprawdź w narzędziu do testowania danych uporządkowanych czy został on poprawnie zaimplementowany, a następnie zgłoś stronę do ponownego przecrawlowania i zindeksowania strony.
Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Zostaw komentarz

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM