.animate-view{opacity: 1 !important;}

SEO dla branży ślubnej

7min.

Komentarze:15

SEO dla branży ślubnej
27 stycznia 2020
Branża ślubna cieszy się coraz większym powodzeniem. Rozwija się bardzo szybko, a internet zapełniają portale, których content kierowany jest do narzeczonych, szukających odpowiednio dopasowanych do planowanego wesela usługodawców.

7min.

Komentarze:15

Rynek ślubny zdaje się być sprzedażową kopalnią złota. Suknie i garnitury, buty, fryzjer, kosmetyczka, fotograf, dekoracje, torty… Warto więc przyjrzeć się temu, czego poszukują i potrzebują przyszłe pary młode, a także - jak wyjść im naprzeciw, wdrażając na swojej stronie SEO. Planowanie ślubu to dla wielu osób mieszanka wielu skrajnych emocji – niezdecydowania, stresu, podekscytowania i radości… Wszyscy marzą, by ich ślub był perfekcyjny, wesele trwało do białego rana, muzyka była fantastyczna, goście chwalili smaczne jedzenie , a po wszystkim – by móc z łezką w oku oglądać zdjęcia lub film.

Ślub w Polsce

Wyprzedzenie, z jakim Polacy wybierają termin przyjęcia weselnego, zależne jest… od wieku narzeczonych! Dłuższe terminy oczekiwania są domeną młodych – daje to więcej czasu i możliwość dokładniejszej organizacji. Zdecydowanie krótsze terminy wybierają pary powyżej 30.go roku życia. Jedna czwarta wszystkich zakochanych rezerwuje wybrany przez siebie lokal mniej niż rok wcześniej. Mimo tego, że najpopularniejsze w Polsce nadal są sobotnie, tradycyjne śluby (wybierane są one przez 80% par), coraz częściej można spotkać się z zaproszeniami na uroczystości odbywające się w inne dni tygodnia. Jako że branża ślubna jest branżą sezonową, a sezon ten trwa jedynie kilka miesięcy – lokale, wychodząc naprzeciw młodym, stają się w tej kwestii bardziej elastyczne. Wg badań portalu Wedding.pl prawie 15% stanowią śluby piątkowe, 5% - te od poniedziałku do czwartku, a 1% - niedzielne. Jest to korzystne także dla usługodawców, którzy poszerzając ofertę - zwiększają tym samym swój przychód z przyjęć weselnych. Ponad 50% Polaków decyduje się na zorganizowanie imprezy na typowej sali weselnej, jednak już prawie co trzecia para bierze pod uwagę hotel lub elegancką restaurację. Opcję taką wybierają najczęściej osoby powyżej 35.go roku życia. Modne w Stanach plenery wybierane są jedynie przez 2% polskich narzeczonych. Polacy, jako naród ceniący rodzinę ponad wszystko – kochają wielkie i dosyć tłoczne wesela. Takie huczne imprezy celebrowane są najczęściej na obszarach wiejskich, gdzie mocniejsze jest przywiązanie ludzi do tradycji i życia w społeczeństwie. Aż trzy z czterech wiejskich przyjęć jest planowanych na ponad 100 osób. Wg portalu Wedding.pl 38% stanowią wesela od 101 do 150 osób, a 19%  - te na 150 osób. Sposób finansowania tak wielkiej uroczystości jest rzeczą dość istotną. Kwestia ta jest rozstrzygana jest w Polsce następująco – około połowa Polaków opłaca swoje wesele razem z rodzicami, 30% płaci za nie samodzielnie a 3% - bierze na tę okazję pożyczkę lub kredyt. Ile Polacy wydają na swoje wesela? Dużo. Najczęstszą deklaracją są kwoty od 41-60 tysięcy złotych. Tyle na swój  ślub i przyjęcie wydaje aż 38% par. Nieco mniej, bo 21-40 tysięcy, płaci 32% Polaków, a nieco więcej – powyżej 81 tysięcy – wydaje 4% narzeczonych. W kwocie tej jest przewidziana tzw. cena za talerzyk. Aż 40% osób przyznaje, że chce przeznaczyć na ten cel od 201 do 250 zł.

Jak i gdzie pozycjonować branżę ślubną?

Specyfikacja ślubnych poszukiwań

Branża ślubna jest pełna emocji. Ważne jest to, że Polacy od pewnego czasu przeznaczają na śluby dużo (i coraz więcej) pieniędzy. Młodzi stawiają przede wszystkim na wysoką jakość, długo przeglądając oferty i przygotowując się do Tego ważnego dnia. Łączy się to z tym, że poświęcając czas na rozważanie oferowanych im produktów i usług, są skłonni wydać na nie więcej, jeżeli uznają je za „te idealne”. O ile bywa tak, że w niektórych branżach produkty premium stanowią jedynie niski procent sprzedaży, o tyle w branży ślubnej są one wybierane częściej, właśnie ze względu na swoją wyjątkowość.

Gdzie?

Wraz z rozwojem cyfryzacji również branża ślubna staje się coraz bardziej cyfrowa. Poza oczywistymi drogami poszukiwania usługodawców, czyli poleceniami znajomych lub uczestnictwem w ich przyjęciach weselnych, narzeczeni najczęściej (69%) poszukują swoich usługodawców w internecie. Najpopularniejsze do tego celu są portale i serwisy ślubne, grupy na Facebooku oraz fora internetowe. Największym plusem jest tu możliwość wyszukiwania interesujących narzeczonych usług i informacji, opierając się na określonych parametrach – lokalizacji, cenie lub opiniach. Te ostatnie są jednym z ważniejszych wyznaczników popularności. Dzięki dostarczaniu opinii osób, które już z danym usługodawcą pracowały, pary są bardziej skłonne zaufać firmie, której efekty działań już zobaczyły.

Jak?

Najprostszym sposobem poszukiwania usług ślubnych jest… googlowanie. Narzeczeni zaczynają więc research od sprawdzania w wyszukiwarce konkretnych haseł. Te, które pojawiają się najczęściej, sugerują najważniejsze dla par usługi. Pierwsze miejsca, z najwyższą estymowaną średnią miesięczną liczbą wyszukiwań w Google, zajmują te hasła, które dotyczą ubioru ślubnego, mody oraz makijażu. Niżej plasują się te, które stanowią ogólnie pojętą oprawę weselną. Słowa kluczowe branża SEO Miesiące, w których powyższe usługi są wyszukiwane najczęściej, to: Miesiące, w których wykonywane są usługi ślubne Co ciekawe, u amerykańskich nowożeńców wygląda to nieco inaczej. Według portalu Wedding Wire największą popularność mają hasła odnoszące się do samego planowania przyjęcia. Wyszukiwarka branża ślubna SEO

Co?

Z roku na rok na rynku przybywa ofert z atrakcjami weselnymi. Są one w ostatnich latach często wybierane przez pary młode. Wybór konkretnej atrakcji nie zależy od wieku, ani miejsca zamieszkania narzeczonych, ale od ich ślubnego budżetu. Jedynie pary, chcące zapłacić za wesele poniżej 20 tys. złotych, nie decydują się na żadne atrakcje. Bazując na ilości wyszukiwanych haseł, najczęstsze atrakcje weselne to: Atrakcje branża ślubna wyszukiwania Według danych z wyszukiwarki Google, aktualnie narzeczeni poszukują atrakcji weselnych częściej niż w 2016 roku. Wzrost liczby wyszukiwania wynosi 19%. Branża ślubna SEO słowa kluczowe

SEO dla usług ślubnych

Znając kierunki i sposoby poszukiwania stosowane przez narzeczonych, usługodawcy mają szerokie pole do popisu. Jako że w branży ślubnej konkretny klient pojawia się najczęściej jedynie RAZ - przedstawienie swoich usług w najlepszy możliwy sposób oraz bycie wyraźnie widocznym w wyszukiwarce powinno być priorytetem.

Zadbaj o widoczność lokalną

Bardzo ważnym krokiem powinno być założenie wizytówki Google Moja Firma, z aktualnymi godzinami otwarcia/działania, adresem kontaktowym, numerem oraz opiniami klientów. Mapa dojazdu również będzie bardzo pomocna. Ważne jest również lokalne zoptymalizowanie strony internetowej. Warto zadbać na niej o słowa kluczowe, które będą umiejscawiać usługi na danym obszarze. Google moja firma branża ślubna

Dobierz słowa kluczowe

Najważniejszym aspektem pozycjonowania, od którego zależy popularność strony (i firmy) w wyszukiwarce, jest odpowiednie operowanie słowami kluczowymi. Warto więc zadbać o ciekawy copywriting i optymalizację całej treści na stronie. Jako że bardzo ważne jest nie tylko „wypełnienie” strony słowami kluczowymi, ale przede wszystkim treść - content is the king! Musi być ona oryginalna i unikatowa, z umiejętnie i naturalnie użytymi keywordami. Dobrze też, jeśli autor tekstu jest w danym temacie ekspertem, lub zgłębił tematykę na tyle, by za takiego uchodzić.

Zoptymalizuj zdjęcia

Zdjęcia używane w tekście powinny mieć świetną jakość, dobrą kompozycję i być dopasowane do całości. Najważniejszym jednak, pod kątem SEO, jest optymalizacja także grafik, które mają promować usługi w sieci - zastosowanie w nich opisów alternatywnych (ALT) to konieczność, by poza byciem ozdobą artykułu lub strony, przyciągały klientów nie tylko wyglądem, ale i słowami kluczowymi.

Linkuj odpowiednio i w odpowiednich miejscach

Gdzie warto linkować?
  • w ślubnych serwisach i na blogach tematycznych,
  • na stronach branżowych (np. u innych usługodawców),
  • w social mediach,
  • na ślubnych forach internetowych.
Dzięki mocnej pozycji w internecie wielu ślubnych portali i blogów – swoją obecność warto zaznaczyć również we wpisach gościnnych oraz… komentarzach. Obecność linków do naszej strony pozwala budować nie tylko jej popularność w wyszukiwarce, ale również zaufanie potencjalnych klientów. Rekomendacje są szansą na lepszą widoczność i wyższą sprzedaż swoich usług. No, bo przecież, skoro polecają… Linkowanie branża ślubna SEO
Komentarz specjalisty
Pozyskiwanie odnośników do strony jest nieodłączną częścią działań SEO. Odpowiednio przemyślana, zaplanowana i konsekwentnie wdrażana strategia procesu link buildingu przełoży się na wzrost pozycji fraz oraz pomoże zwiększyć widoczność witryny w wyszukiwarce. Pamiętaj! Dbaj o unikalność i jakość linków. Niech pochodzą z wartościowych, najlepiej powiązanych tematycznie domen o wysokich parametrach (możesz je sprawdzić w narzędziach, np. Ahrefs czy MOZ) - odnośniki pozyskane z takich miejsc wpłyną pozytywnie na parametry Twojej strony.
Przemek Jaskierski Delante
Przemek Jaskierski
SEO Specialist

Aktywność w social mediach

W branży ślubnej najważniejsze jest zapewnienie narzeczonych, że oferta do nich kierowana jest na wysokim poziomie i robi ogromne wrażenie. Właśnie w tym celu warto zadbać o odpowiednie prezentowanie usług w popularnych social mediach, zwłaszcza na Instagramie i Facebooku. Obecność firm z branży ślubnej na Instagramie to must have. Portal ten jest jednym z najpopularniejszych miejsc, w jakich pary poszukują swoich inspiracji i usługodawców. Aby być zauważonym i skutecznie się tam promować, należy zwrócić uwagę na używanie pod zdjęciami hashtagów – zarówno polskich, jak i angielskich – związanych ze ślubem i weselem. Co ważne – należy pamiętać, że mimo że Instagramem rządzą zdjęcia, nie można pominąć danych kontaktowych oraz linku do strony. Warto również zajmować się moderacją instagramowych komentarzy, ponieważ właśnie w nich znaleźć można zapytania dotyczące oferowanych usług. Taki instagramowy fanpage jest również miejscem, które kreuje cały wizerunek firmy – trzeba się więc o niego odpowiednio zatroszczyć. [caption id="attachment_20794" align="aligncenter" width="750"]Social Media branża ślubna Profil IG serwisu o organizacji wesela[/caption] Emocjonalne podchodzenie wielu par do sprawy ślubu sprawia, że komentarze i recenzje to coś, na czym skupiają się zaraz po contencie zdjęciowym. Aby dobrze wykorzystać emocjonalne zaangażowanie klientów warto dbać o aktywne prowadzenie profilu, stały kontakt w komentarzach i recenzjach, zamieszczanie w postach linków do konkretnych usług ze strony internetowej, a także bywanie na odpowiednich grupach ślubnych, gdzie pary młode poszukują polecanych przez innych firm. Warto zwracać na to uwagę, ponieważ prawie 80% par chętniej wybrałoby sprzedawcę, który posiada w swoich profilach negatywne i pozytywne recenzje, niż takiego, który nie ma ich wcale. [caption id="attachment_20797" align="aligncenter" width="750"]Social Media SEO branża ślubna Firma zajmująca się ślubną papeterią (FB)[/caption]

Pozycjonowanie firm z branży weselnej – podsumowanie

Dzięki danym z GUS wiemy, że wkraczamy w dość poważny niż demograficzny. Co za tym idzie – na rynku ślubnym przewidywany jest duży wzrost konkurencji wśród usługodawców. Tym samym dużo ważniejsze niż dotychczas stanie się prezentowanie swojej oferty w internecie. Aby ułatwić narzeczonym poszukiwanie odpowiednich produktów i usług z domu, a także rozkręcić swój własny biznes pozyskując więcej i więcej klientów – nie można zapomnieć o e-istnieniu firmy. Nie wystarczy jedynie dobrze stworzona strona internetowa – ważne, by bywać w miejscach, które przyszli nowożeńcy odwiedzą, czyli na ślubnych serwisach, forach weselnych, znanych blogach o tej tematyce, a także w najpopularniejszych social mediach. Warto też zawsze dbać o informacje na temat lokalizacji, ceny, szczegółów oferty, a także o wyraźnie widocznych opiniach klientów.
Zobacz nasz poradnik: pozycjonowanie stron i wdrażaj SEO od podstaw na Twojej stronie!
Autor
Autor
Agnieszka

Autor
Autor
Agnieszka

Komentarze

  1. fajny wpis, fotografia ślubna to ciężką branża, może ktoś by zerknął co poprawić na mojej stronie:

  2. Bardzo dużo rzeczowej wiedzy o seo dla nas – fotografów ślubnych i ogólnie dla całej branży ślubnej 🙂 Dzięki

  3. Skorzystałem z kilku porad zawartych w artykule! Naprawdę bardzo pomocny tekst

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM