.animate-view{opacity: 1 !important;}

Google nie wyświetla strony w wynikach wyszukiwania jeśli jest ona w featured snippet

2min.

Komentarze:0

Google nie wyświetla strony w wynikach wyszukiwania jeśli jest ona w featured snippet
29 stycznia 2020
Rozwiązanie to było testowane już w listopadzie ubiegłego roku, a w życie weszło kilka dni temu. Co to oznacza dla Twoich wyników wyszukiwania? Co się zmienia i jak wpłynie na pozycję fraz?

2min.

Komentarze:0

Featured snipped, czyli inaczej pozycja zero, czy rozszerzony wynik wyszukiwania, jest od dawna gorącym tematem. Pisaliśmy kilkukrotnie o tym, jak znaleźć się na zerowej pozycji w Google i jak pozycje te zajmują coraz więcej miejsca w wynikach wyszukiwania. Do tej pory, jeśli strona wyświetliła się na pozycji zero to mogła się drugi raz wyświetlić w normalnych wynikach wyszukiwania. W listopadzie 2019 środowisko SEO zawrzało, gdy nagle niektóre wyniki przestały się powtarzać. Okazało się, że Google testowało rozwiązanie, które 22 stycznia tego roku weszło w życie wyszukiwarki na całym świecie. Na Twitterze trwają burzliwe dyskusje, Danny odpowiada na wiele pytań i wątpliwości dotyczących tego rozwiązania. Zebrałam dla Was najważniejsze wnioski:
  1. Rozwiązanie to zostało wdrożone, aby wyeliminować duplikację wyników wyszukiwania na pierwszej stronie wyników.
  2. Dotyczy tylko pierwszej strony wyników wyszukiwania. 
  3. Jeśli w featured snippet tekst pochodzi z innego URL niż obrazek, który mu towarzyszy, eliminacja duplikacji dotyczy tylko strony z tekstem. Grafiki tak czy tak nie wyświetlają się w wynikach wyszukiwania dla stron.
  4. Eliminacja duplikacji dotyczy tylko konkretnego URL w featured snippet. Nie dotyczy Top Stories czy Interesting Finds.
  5. Jeśli URL straci swoją pozycję w wyniku zero to prawdopodobnie pojawi się ponownie w normalnych wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie (aby pojawić się w FS i tak musiał być na wysokiej pozycji).
  6. Zmiana ta nie wpływa na raportowanie w Search Console.

Co ta zmiana oznacza dla SEO?

Zmiana jest zrozumiała ale, jak pewnie łatwo się domyślić, nie została zbyt dobrze przyjęta wśród specjalistów SEO. W końcu lepiej pojawić się na pierwszej stronie dwa razy, a nie raz. Zwłaszcza, że coraz częściej mówi się o tym, że użytkownicy, znajdując odpowiedź w wyniku zero, nie przechodzą na strony docelowe. Jak zawsze, na skutki zmian trzeba nam trochę poczekać. Zawsze przecież można zablokować fratured snippets.
Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Zostaw komentarz

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM