Google nie wyświetla strony w wynikach wyszukiwania jeśli jest ona w featured snippet

Google nie wyświetla strony w wynikach wyszukiwania jeśli jest ona w featured snippet

Rozwiązanie to było testowane już w listopadzie ubiegłego roku, a w życie weszło kilka dni temu. Co to oznacza dla Twoich wyników wyszukiwania? Co się zmienia i jak wpłynie na pozycję fraz?

Ostatnio na naszym blogu: Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Featured snipped, czyli inaczej pozycja zero, czy rozszerzony wynik wyszukiwania, jest od dawna gorącym tematem. Pisaliśmy kilkukrotnie o tym, jak znaleźć się na zerowej pozycji w Google i jak pozycje te zajmują coraz więcej miejsca w wynikach wyszukiwania.

Do tej pory, jeśli strona wyświetliła się na pozycji zero to mogła się drugi raz wyświetlić w normalnych wynikach wyszukiwania. W listopadzie 2019 środowisko SEO zawrzało, gdy nagle niektóre wyniki przestały się powtarzać. Okazało się, że Google testowało rozwiązanie, które 22 stycznia tego roku weszło w życie wyszukiwarki na całym świecie.

Na Twitterze trwają burzliwe dyskusje, Danny odpowiada na wiele pytań i wątpliwości dotyczących tego rozwiązania. Zebrałam dla Was najważniejsze wnioski:

  1. Rozwiązanie to zostało wdrożone, aby wyeliminować duplikację wyników wyszukiwania na pierwszej stronie wyników.
  2. Dotyczy tylko pierwszej strony wyników wyszukiwania. 
  3. Jeśli w featured snippet tekst pochodzi z innego URL niż obrazek, który mu towarzyszy, eliminacja duplikacji dotyczy tylko strony z tekstem. Grafiki tak czy tak nie wyświetlają się w wynikach wyszukiwania dla stron.
  4. Eliminacja duplikacji dotyczy tylko konkretnego URL w featured snippet. Nie dotyczy Top Stories czy Interesting Finds.
  5. Jeśli URL straci swoją pozycję w wyniku zero to prawdopodobnie pojawi się ponownie w normalnych wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie (aby pojawić się w FS i tak musiał być na wysokiej pozycji).
  6. Zmiana ta nie wpływa na raportowanie w Search Console.

Co ta zmiana oznacza dla SEO?

Zmiana jest zrozumiała ale, jak pewnie łatwo się domyślić, nie została zbyt dobrze przyjęta wśród specjalistów SEO. W końcu lepiej pojawić się na pierwszej stronie dwa razy, a nie raz. Zwłaszcza, że coraz częściej mówi się o tym, że użytkownicy, znajdując odpowiedź w wyniku zero, nie przechodzą na strony docelowe. Jak zawsze, na skutki zmian trzeba nam trochę poczekać. Zawsze przecież można zablokować fratured snippets.

(3)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej