Na Twitterze trwają burzliwe dyskusje, Danny odpowiada na wiele pytań i wątpliwości dotyczących tego rozwiązania. Zebrałam dla Was najważniejsze wnioski:If a web page listing is elevated into the featured snippet position, we no longer repeat the listing in the search results. This declutters the results & helps users locate relevant information more easily. Featured snippets count as one of the ten web page listings we show.
— Danny Sullivan (@dannysullivan) January 22, 2020
- Rozwiązanie to zostało wdrożone, aby wyeliminować duplikację wyników wyszukiwania na pierwszej stronie wyników.
- Dotyczy tylko pierwszej strony wyników wyszukiwania.
- Jeśli w featured snippet tekst pochodzi z innego URL niż obrazek, który mu towarzyszy, eliminacja duplikacji dotyczy tylko strony z tekstem. Grafiki tak czy tak nie wyświetlają się w wynikach wyszukiwania dla stron.
- Eliminacja duplikacji dotyczy tylko konkretnego URL w featured snippet. Nie dotyczy Top Stories czy Interesting Finds.
- Jeśli URL straci swoją pozycję w wyniku zero to prawdopodobnie pojawi się ponownie w normalnych wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie (aby pojawić się w FS i tak musiał być na wysokiej pozycji).
- Zmiana ta nie wpływa na raportowanie w Search Console.