Google nie wyświetla strony w wynikach wyszukiwania jeśli jest ona w featured snippet

Google nie wyświetla strony w wynikach wyszukiwania jeśli jest ona w featured snippet

Rozwiązanie to było testowane już w listopadzie ubiegłego roku, a w życie weszło kilka dni temu. Co to oznacza dla Twoich wyników wyszukiwania? Co się zmienia i jak wpłynie na pozycję fraz?

Ostatnio na naszym blogu: Raport o bestsellerach - nowość w Google Merchant Center

Featured snipped, czyli inaczej pozycja zero, czy rozszerzony wynik wyszukiwania, jest od dawna gorącym tematem. Pisaliśmy kilkukrotnie o tym, jak znaleźć się na zerowej pozycji w Google i jak pozycje te zajmują coraz więcej miejsca w wynikach wyszukiwania.

Do tej pory, jeśli strona wyświetliła się na pozycji zero to mogła się drugi raz wyświetlić w normalnych wynikach wyszukiwania. W listopadzie 2019 środowisko SEO zawrzało, gdy nagle niektóre wyniki przestały się powtarzać. Okazało się, że Google testowało rozwiązanie, które 22 stycznia tego roku weszło w życie wyszukiwarki na całym świecie.

Na Twitterze trwają burzliwe dyskusje, Danny odpowiada na wiele pytań i wątpliwości dotyczących tego rozwiązania. Zebrałam dla Was najważniejsze wnioski:

  1. Rozwiązanie to zostało wdrożone, aby wyeliminować duplikację wyników wyszukiwania na pierwszej stronie wyników.
  2. Dotyczy tylko pierwszej strony wyników wyszukiwania. 
  3. Jeśli w featured snippet tekst pochodzi z innego URL niż obrazek, który mu towarzyszy, eliminacja duplikacji dotyczy tylko strony z tekstem. Grafiki tak czy tak nie wyświetlają się w wynikach wyszukiwania dla stron.
  4. Eliminacja duplikacji dotyczy tylko konkretnego URL w featured snippet. Nie dotyczy Top Stories czy Interesting Finds.
  5. Jeśli URL straci swoją pozycję w wyniku zero to prawdopodobnie pojawi się ponownie w normalnych wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie (aby pojawić się w FS i tak musiał być na wysokiej pozycji).
  6. Zmiana ta nie wpływa na raportowanie w Search Console.

Co ta zmiana oznacza dla SEO?

Zmiana jest zrozumiała ale, jak pewnie łatwo się domyślić, nie została zbyt dobrze przyjęta wśród specjalistów SEO. W końcu lepiej pojawić się na pierwszej stronie dwa razy, a nie raz. Zwłaszcza, że coraz częściej mówi się o tym, że użytkownicy, znajdując odpowiedź w wyniku zero, nie przechodzą na strony docelowe. Jak zawsze, na skutki zmian trzeba nam trochę poczekać. Zawsze przecież można zablokować fratured snippets.

  5,00 / 5 ( 3 )
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing i employer branding. Jej doświadczenie sprawiło, że uwielbia myślenie projektowe i analityczne, i w taki sposób podchodzi do każdego zadania. Gryfno frelka, miłośniczka podróży i muzyki, w wolnej chwili odkrywa nowe seriale albo chwyta za saksofon.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.