Niektóre grudniowe dane z Google Search Console mogą być niedokładne

Niektóre grudniowe dane z Google Search Console mogą być niedokładne

Google poinformowało nas, że w narzędziu Search Console został wykryty pewien błąd, który może mieć wpływ na raportowanie podczas konkretnego okresu w grudniu. Co jeszcze wiemy na ten temat?

Niedawno Google opublikowało krótką informację na temat wykrytego, wewnętrznego błędu w narzędziu Google Search Console:

Search Console grudniowe raportowanie
źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-says-some-search-console-data-for-december-might-be-inaccurate/

Czym skutkuje wykryty bug?

Przede wszystkim, wpływa on na raportowanie wyświetleń i kliknięć w Discover, w okresie zawierającym się między 8 a 13 grudnia. W tym czasie właściciele stron internetowych mogą zobaczyć spadek danych w raporcie Performance. Warto zaznaczyć, że błąd ten na pewno w żaden sposób nie ingeruje w Twoją stronę internetową.

Google informuje, że wykryty problem został naprawiony i że ma on wpływ jedynie na raportowanie danych – co jest szczególnie istotne dla osób, które co miesiąc przygotowują dla klientów raporty.

Jeżeli chodzi o dane raportowane po 13 grudnia, to będą one poprawne. Jeśli natomiast mówimy o okresie 8-13 grudnia, to niestety, utracone w tym czasie dane nie zostaną już odzyskane.

Google search update
źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-says-some-search-console-data-for-december-might-be-inaccurate/

Istnieje też dobra strona

Dobrą wiadomością jest to, że w przypadku danych z Google Discover, Search Console będzie jeszcze szybciej aktualizowany o najnowsze statystyki. Okazuje się, że czas przetwarzania danych został skrócony z 3 dni do czasu nie dłuższego niż 24 godziny.

(2)
Autor
SEO Coordinator - Ola

SEO Coordinator

Studentka Zarządzania Mediami. Zainteresowanie marketingiem i social mediami odkryła podczas organizacji studenckich eventów. Od lipca 2019 rozwija swoją wiedzę i umiejętności w Delante. Ciągle próbuje nowych rzeczy, a obecnie na jej celowniku znalazła się grafika komputerowa. Lubi dobrą kuchnię i seriale z happy endem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej