Niektóre grudniowe dane z Google Search Console mogą być niedokładne

Niektóre grudniowe dane z Google Search Console mogą być niedokładne

Google poinformowało nas, że w narzędziu Search Console został wykryty pewien błąd, który może mieć wpływ na raportowanie podczas konkretnego okresu w grudniu. Co jeszcze wiemy na ten temat?

Ostatnio na naszym blogu: Duża zmiana w celach kampanii w Facebook Ads w 2022 roku

Niedawno Google opublikowało krótką informację na temat wykrytego, wewnętrznego błędu w narzędziu Google Search Console:

Search Console grudniowe raportowanie
źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-says-some-search-console-data-for-december-might-be-inaccurate/

Czym skutkuje wykryty bug?

Przede wszystkim, wpływa on na raportowanie wyświetleń i kliknięć w Discover, w okresie zawierającym się między 8 a 13 grudnia. W tym czasie właściciele stron internetowych mogą zobaczyć spadek danych w raporcie Performance. Warto zaznaczyć, że błąd ten na pewno w żaden sposób nie ingeruje w Twoją stronę internetową.

Google informuje, że wykryty problem został naprawiony i że ma on wpływ jedynie na raportowanie danych – co jest szczególnie istotne dla osób, które co miesiąc przygotowują dla klientów raporty.

Jeżeli chodzi o dane raportowane po 13 grudnia, to będą one poprawne. Jeśli natomiast mówimy o okresie 8-13 grudnia, to niestety, utracone w tym czasie dane nie zostaną już odzyskane.

Google search update
źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-says-some-search-console-data-for-december-might-be-inaccurate/

Istnieje też dobra strona

Dobrą wiadomością jest to, że w przypadku danych z Google Discover, Search Console będzie jeszcze szybciej aktualizowany o najnowsze statystyki. Okazuje się, że czas przetwarzania danych został skrócony z 3 dni do czasu nie dłuższego niż 24 godziny.

(2)
Autor
Junior SEO Coordinator - Ola

Junior SEO Coordinator

Studentka Zarządzania Mediami. Zainteresowanie marketingiem i social mediami odkryła podczas organizacji studenckich eventów. Od lipca 2019 rozwija swoją wiedzę i umiejętności w Delante. Ciągle próbuje nowych rzeczy, a obecnie na jej celowniku znalazła się grafika komputerowa. Lubi dobrą kuchnię i seriale z happy endem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej