.animate-view{opacity: 1 !important;}

Google Search On – jaka jest przyszłość wyszukiwania?

6min.

Komentarze:1

Google Search On – jaka jest przyszłość wyszukiwania?d-tags
29 września 2022
Search On jest zawsze sporym wydarzeniem. Przyciąga ono głównie tych, którzy chcą wiedzieć, jak Google planuje zmienić nasze dotychczasowe doświadczenie związane z wyszukiwaniem informacji w sieci.

6min.

Komentarze:1

Kilka dni temu Google pokazało, jak w niedalekiej przyszłości nowe funkcje wyszukiwania ułatwią nam podejmowanie świadomych decyzji. To, co zaprezentowali, wyglądało naprawdę obiecująco.

Search On to ogromne wydarzenie, które ma na celu zaprezentowanie nowych funkcjonalności i narzędzi w Google, z których już niedługo będziemy mogli korzystać. W tym artykule dowiesz się o wszystkich ulepszeniach i nowych opcjach, które już niedługo będą dostępne dla każdego.

Co to za ulepszenia? Oto one!

Kreatywne wyszukiwanie z Multisearch

Wyszukiwanie za pomocą obrazu to dla Google bardzo ważny temat.

Kilka miesięcy temu Google wprowadziło Multisearch połączenie obrazu z tekstem, które sprawia, że wyszukiwanie informacji w internecie staje się bardziej naturalne i łatwiejsze.

Na chwilę obecną ta funkcja działa jedynie dla wyszukiwań w języku angielskim, ale za kilka miesięcy ma być dostępna w ponad 70 językach. To udowadnia, że Multisearch będzie jednym z tych elementów, które definiują przyszłość wyszukiwania.

Co się tak naprawdę zmieniło?

Przecież już słyszeliśmy o Multisearch, niektórzy nawet korzystają z tej usługi codziennie. Okazuje się, że Google będzie dalej rozwijać tę funkcję. Poprzez wpisanie frazy “koło mnie” i zrobienie zdjęcia potrawy lub produktu, którym jesteśmy zainteresowani, Google wyświetli nam firmy z naszej okolicy oferujące właśnie te artykuły.

Nowa wspaniała funkcja dla wszystkich smakoszy

Za jakiś czas będziemy mogli znaleźć restauracje serwujące dokładnie to, na co mamy ochotę w danej chwili.

Wystarczy, że do wyszukiwarki wpiszemy nazwę potrawy, aby zamiast standardowej listy restauracji, do której jesteśmy przyzwyczajeni, zobaczyć zdjęcia szukanej potrawy. Dodatkowo Google wyświetli nam ceny, recenzje, no i oczywiście miejsca, w których dana potrawa jest dziś serwowana.

Google planuje też ułatwić wyszukanie menu. Nie da się ukryć, że obecnie sprawdzanie karty dań bywa dość mocno kłopotliwe, zwłaszcza kiedy dodane zdjęcia nie są najlepszej jakości. Google o tym wie i dlatego postanawia to naprawić.

Niedługo będziemy mieli do dyspozycji cyfrowe menu, których zgodność z rzeczywistością będzie potwierdzona przez klientów, sprzedawców i restauracje. Wreszcie nie trzeba już będzie szukać opcji vege na spikselowanych zdjęciach!

Google Maps teraz w 3D

Dość spore zmiany będą też zauważalne w Mapach Google. Dotychczasowa mapa 2D będzie zmieniona w trójwymiarowy obraz świata rzeczywistego.

Dzięki temu nowemu doświadczeniu możesz poczuć miejsce, zanim jeszcze do niego wejdziesz. To ułatwi Ci podjęcie decyzji o tym, gdzie i kiedy możesz się udać. – tłumaczenie Google Search On

Google pozwoli nam poczuć atmosferę danego miejsca, zanim w ogóle zdecydujemy się je odwiedzić. Co więcej, dzięki zastosowaniu modelu predykcyjnego, Google będzie w stanie ustalić, jak dane miejsce będzie się zmieniać w przeciągu tygodni lub nawet miesięcy.

Przełamywanie barier językowych

Z racji, że Google coraz lepiej radzi sobie z łączeniem obrazu i tekstu, już niedługo będziemy mogli tłumaczyć napisy, np. na plakatach, które mijamy, używając aparatu w smartphonie. Wystarczy że skierujemy obiektyw na plakat, a Google przetłumaczy za nas tekst w trybie live-view.

Mimo że mogliśmy korzystać z tej funkcji już wcześniej, teraz będzie ona dużo lepiej spełniać swoją rolę. Dzięki temu, że Google jest obecnie dużo lepsze w łączeniu obrazu z tekstem, to co zobaczymy na ekranie smartphona, będzie wyglądać jak idealna kopia plakatu, którego tekst potrzebujemy przetłumaczyć.

Przeglądaj informacje szybciej i łatwiej

To, że Google wpada na nowe pomysły, które mają na celu przyspieszyć i ułatwić jego użytkownikom wyszukiwanie informacji jest wiadome już od dawna. Niedługo będziemy mogli przetestować kolejne ułatwienie, czyli podpowiedzi, które będą pojawiać się w małych prostokątach pod polem wyszukiwania w trakcie wpisywania zapytania.

Dodatkowo Google pomoże nam określić to, czego szukamy, wyświetlając słowa kluczowe i tematy. To z kolei jeszcze bardziej spersonalizuje wyniki wyszukiwania. W założeniu, funkcja pozwoli nam odkrywać tematy bezpośrednio związane z naszym wyszukiwaniem, ale takie, o których nie mieliśmy pojęcia!

Co okazuje się być naprawdę zaskakujące to sposób, w jaki Google planuje zaprezentować nam dodatkowe informacje w wynikach wyszukiwania. Najistotniejsze z nich – w tym treści od innych użytkowników – mają być wyświetlone w różnych formatach dla lepszego wyróżnienia.

Dla przykładu, jeśli szukasz informacji na temat jakiegoś miejsca, ponieważ planujesz odwiedzić, Google wyświetli Ci informacje od osób, którzy niedawno tam byli. Możesz się również spodziewać, że Google pokaże Ci krótkie filmy i wskazówki dotyczące zwiedzania danego miejsca. To wszystko będzie dostępne dla Ciebie w jednym miejscu.

To jednak nie jest wszystko. Google dodało także nową funkcję “Dyskusje i fora”. Ten segment będzie wyświetlał treści napisane przez ludzi, którzy dzielą się doświadczeniami i wiedzą, której szukają inni użytkownicy.

Dokonuj bardziej zrównoważonych wyborów z Google

Google wie, że ludzie chcą podejmować świadome decyzje dotyczące środowiska. Z tego powodu niedługo będziemy mieli dostęp do informacji odnośnie tego, jaki jest wpływ danego produktu na środowisko.

W ciągu najbliższych dni zaczniemy pokazywać ile wynosi roczny koszt zużycia paliwa przez samochody. Pokażemy również informacje dotyczące emisji spalin dotyczących poszczególnych typów aut. – tłumaczenie Google Search On

Oznacza to, że Google pomoże Ci wybrać auto elektryczne dopasowane do Twoich potrzeb. Pomoże Ci też wyznaczać drogę w taki sposób, żeby była ona najkorzystniejsza dla środowiska.

Jeśli chodzi o kupowanie ubrań, możesz spodziewać się, że Google będzie Cię informować, czy dana część garderoby jest nowa, czy może była wcześniej używana. Jest to kolejna funkcja ułatwiająca podejmowanie świadomych decyzji.

Nawet obiad może okazać się bardziej przyjazny dla środowiska dzięki Google. Niedługo każda potrawa będzie opatrzona informacją na temat tego, jak poszczególne składniki, z których została przygotowana, wpływają na środowisko naturalne. W ten sposób będzie łatwiej wybrać właściwy produkt przez tych, którzy troszczą się o Ziemię.

Spersonalizowane wyniki wyszukiwania

Google zamierza personalizować wyniki wyszukiwania jeszcze dokładniej niż miało to miejsce do tej pory.

Znając nasze zamiłowania filmowe, książkowe czy nawet kulinarne, Google będzie w stanie jeszcze precyzyjniej dopasowywać wyniki wyszukiwań, podsuwając nam rzeczy, które z dużym prawdopodobieństwem odpowiadają naszym gustom.

“Informacje o wyniku” (About the result) mają również zostać zaktualizowane, żebyśmy wiedzieli, czy dany wynik został spersonalizowany. Dodatkowo zostanie udostępniona funkcja zarządzania personalizacjami, w tym możliwość całkowitego ich wyłączenia.

Nowe funkcje w Zakupach Google

Już niedługo Shopping Graph będzie rozbudowany o kolejne 9 funkcji i narzędzi, które sprawią, że robienie zakupów w wyszukiwarce Google będzie bardziej świadome, spersonalizowane i ciekawsze. Zakupy mają stać się też bardziej rzeczywiste.

Po dodaniu wyrazu “kup” do produktu, którego szukasz, Google wyświetli Ci zdjęcia tego produktu wraz z dodatkowymi opcjami wyszukiwania. Ponadto możesz spodziewać się, że Google zasugeruje Ci inne części garderoby, które ładnie łączą się z oglądanym przez Ciebie produktem. W ten sposób każda Twoja stylizacja będzie bezbłędna.

Jeśli planujesz odmienić swój wygląd, możesz liczyć na to, że Google Ci w tym pomoże przez wyświetlanie nowych stylizacji, które w jakimś stopniu są powiązane z Twoimi wcześniejszymi wyszukiwaniami. Możesz też się spodziewać odnośników do stron, gdzie kupno poszczególnych elementów będzie możliwe.

A jeżeli zależy Ci na tym, by ubierać się zgodnie z panującą modą, dzięki nowemu algorytmowi, Google będzie pokazywać Ci produkty, które są aktualnie najpopularniejsze. Ten algorytm ma być aktualizowany na bieżąco.

Google wprowadza również ułatwienie dla tych, którzy miewają problemy z podjęciem decyzji zakupowych. Buying guide ma pomóc przy bardziej skomplikowanych zakupach, wymagających uwzględniania wielu czynników. A jeśli ta pomoc okaże się niekompletna, będzie można skorzystać z Page insights, gdzie zapoznasz się z dodatkowymi informacjami o produkcie.

Personalizacja będzie jednym z większych składowych naszych zakupowych doświadczeń. Google będzie analizować nasze wcześniejsze nawyki zakupowe, żeby wyświetlać nam bardziej trafione sugestie. Będzie też można poinformować Google o Twoich  preferencjach, wybierając markę, której produkty chcemy mieć wyświetlane w przyszłości.

Przyszłość wyszukiwania jest obiecująca

Wygląda na to, że wyszukanie informacji i produktów w Google będzie niedługo jeszcze bardziej intuicyjne i szybsze. Fajnie jest obserwować, jak Google wprowadza nowe pomysły i poszerza funkcjonalność swojej wyszukiwarki, żeby ułatwić nam podejmowanie codziennych decyzji.

Przyszłość wyszukiwania jest naprawdę obiecująca! Nie możemy się doczekać, żeby zobaczyć, jak działają wszystkie nowe funkcje. Jesteśmy też ciekawi, jak będą one wpływać na SEO. Obiecujemy trzymać rękę na pulsie! Damy znać, jak zmienia się wyszukiwanie w Google.

Autor
Autor
Ania Żur

Junior Marketing Specialist

Absolwentka Studiów Dalekowschodnich i Zarządzania Reklamą i Mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim. Do Delante dołączyła w 2021 roku, gdzie rozwija się jako Junior Marketing Specialist. W wolnym czasie udziela korepetycji z języka japońskiego, dużo czyta i podróżuje po świecie. Interesuje się content marketingiem, japońską kulturą i sztuką oraz geopolityką.

Autor
Autor
Ania Żur

Junior Marketing Specialist

Absolwentka Studiów Dalekowschodnich i Zarządzania Reklamą i Mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim. Do Delante dołączyła w 2021 roku, gdzie rozwija się jako Junior Marketing Specialist. W wolnym czasie udziela korepetycji z języka japońskiego, dużo czyta i podróżuje po świecie. Interesuje się content marketingiem, japońską kulturą i sztuką oraz geopolityką.