Reklamy na Instagramie – już 30 września!

Reklamy na Instagramie – już 30 września!

Media społecznościowe coraz częściej wykorzystują swój potencjał do tworzenia reklam. Power Editor na Facebooku cieszy się sporym powodzeniem, a promowanie postów obecnie to najlepszy sposób na zwiększenie zasięgu. Oprócz Facebooka już 30 września reklamy będzie można tworzyć na… Instagramie!

Ostatnio na naszym blogu: O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Instagram to aplikacja, która  powstała, by umożliwić dzielenie się zdjęciami pomiędzy członkami społeczności, jaką jest Internet. Zmiana, która nastąpi 30 września, to nie pierwsza nowość, która w ostatnim czasie pojawiła się na tym kanale. Dziś krótko piszemy o tym, co się zmieniło oraz co się zmieni w najbliższych dniach!

Od momentu wykupienia Instagrama przez Facebook w kwietniu 2012, jego rola stopniowo się zmienia.

Instagram dotychczas kojarzył się ze zdjęciami, które są w kształcie kwadratu, był to także jego element wyróżniający, a hashtag #instasquare stał się niezwykle popularny (obecnie istnieje 2,000,579 zdjęć oznaczonych tym hashtagiem).

27 sierpnia 2015 roku Instagram przeszedł przełomową zmianę – od tego dnia w aplikacji można dodawać zdjęcia wszystkich kształtów. Czy to dobrze?

Z jednej strony zmniejsza wyjątkowość serwisu, który zawsze kojarzył się z kwadratami, z drugiej daje coraz większe możliwości.

Na tym nie koniec zmian, serwis wprowadza także reklamy na Instagramie!

Instagram był serwisem, w którym nie można było umieszczać linków tak, by były klikalne. Nie był on więc przyjazny marketerom czy sklepom. Częściowo taką niszę rozwiązywała aplikacja – Like And Buy It, ale wciąż nie było to rozwiązanie dostępne dla wszystkich.

Od 30 września się to zmieni! Co nowego pojawi się na Instagramie?

Będziemy mogli reklamować się na tym portalu!

Reklama na Instagramie

Reklamy na Instagramie
Źródło

Jakie są wymagania reklam na Instagramie?

  • Tekst nie może zajmować więcej niż 20% zdjęcia,
  • Opis zdjęcia to 300 znaków czystego tekstu,
  • Zdjęcia kwadratowe mogą występować w rozdzielczości minimalnej: 600 x 600 pikseli, zdjęcia poziomie: 600 x 315 pikseli.

Wezwania do działania – Call to Action

Znane już na Facebooku CTA, wystąpią teraz także na Instagramie:

  • Obejrzyj więcej,
  • Zarezerwuj teraz,
  • Kup teraz,
  • Dowiedz się więcej,
  • Skontaktuj się z nami,
  • Pobierz,
  • Zarejestruj się

Więcej szczegółów znajdziesz tutaj.

Filmy sponsorowane na Instagramie

Filmy na Instagramie
Źródło

Wymagania dotyczące filmów na Instagramie:

  • Maksymalny czas trwania filmu – 30 sekund,
  • Miniatura filmu nie może zawierać więcej niż 20% tekstu,
  • Rozmiar pliku – do 30 MB,
  • Opis filmu – do 300 znaków czystego tekstu,
  • Proporcje filmu: 1:1 (kwadrat), 1,9:1 (prostokąt),
  • Maksymalnie 30 klatek na sekundę.

Wezwania do działania – CTA:

W przypadku filmów ograniczone jest działanie przycisków Call to Actions, nie mniej jednak poniższe będą możliwe:

  • Dowiedz się więcej,
  • Kup teraz,
  • Obejrzyj więcej,
  • Zarezerwuj teraz,
  • Zarejestruj się,
  • Pobierz,
  • Skontaktuj się z nami

Więcej możecie przeczytać tutaj!

Jakie zmiany nas jeszcze czekają? My czekamy z niecierpliwością!

Zapraszamy też na nasz Instagram.

(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej