Od copywritera do Junior SEO Specialist? Poznaj historię Kasi

Od copywritera do Junior SEO Specialist? Poznaj historię Kasi

Nie spodziewaliśmy się w 2018 roku, że nasza nowa tłumaczka Kasia po kilku latach postanowi zainteresować się SEO. Dziś jest Junior SEO Specialist, dzieli się swoją przygodą w Delante i podpowiada, dla kogo staż w SEO może być idealny!

Dlaczego zdecydowałaś się zaaplikować do Delante?

U mnie było tak, że jakoś w 2018 roku zaczęłam pracować jako tłumacz dla Delante. Wcześniej studiowałam filologię angielską, więc gdy Asia, z którą się znałam, powiedziała, że w jej firmie szukają tłumacza, postanowiłam się zgłosić.

Na początku w ogóle nie miałam pojęcia, czym jest SEO i o co w tym chodzi, ale z czasem zaczęłam się trochę bardziej interesować, szukać i zaczęłam też obserwować Delante na mediach społecznościowych, na przykład na Instagramie. Dzięki temu zobaczyłam, że macie (a w zasadzie mamy!) dosyć fajny zespół, więc stwierdziłam, że skoro mogę się szkolić w SEO i łączyć to, co lubię robić, czyli pisać i tłumaczyć teksty razem z czymś innym, może bardziej technicznym, jak pozycjonowanie stron, to szkoda byłoby nie spróbować!

Po ilu latach zdecydowałaś się zaaplikować na staż? Jakie stanowisko wybrałaś?

Zaaplikowałam w 2021 roku, więc po 3 latach pracy jako tłumacz. Teraz jestem młodszym specjalistą SEO, awansowałam po stażu w tym samym dziale, ale w przyszłości bardziej chciałabym iść w kierunku Content Specjalisty. Bardzo lubię pisać treści i lubię też móc kreatywnie wpływać na procesy. Tworząc content widzę, że mam duży wpływ na to, co się dzieje. Ciekawe jest to, że już teraz współpracujemy z Anią z działu marketingu nad wprowadzeniem np. nowych usług do oferty i po prostu cieszę się, że mogę się rozwijać w tym, co mi się podoba.

Jeżeli chodzi o staż, jak go wspominasz?

Mój staż był trochę niekonwencjonalny, bo w pierwszym miesiącu zajmowałam się tylko tworzeniem treści i wdrażaniem się do zespołu SEO, co w sumie uważam za bardzo dobre, bo nie spłynęła na mnie taka duża fala obowiązków. Wcześniej działałam jako freelancer dla wielu firm, a ta praca wygląda zupełnie inaczej niż teraz, kiedy idę do biura, mam określone godziny pracy, liczbę zadań, które muszę wykonać i przede wszystkim nie działam już sama –  muszę się dogadywać z zespołem. Ten pierwszy miesiąc oceniam więc bardzo pozytywnie.

W 2 miesiącu zaczęłam się wdrażać w rzeczy dotyczące SEO, ale od początku były dosyć mocno łączone z tworzeniem contentu. Tak naprawdę przez cały mój staż mogę śmiało powiedzieć, że SEO i content były w miarę równo podzielone. Nawet szkolenia dotyczyły w połowie SEO, a drugą część stanowiły szkolenia contentowe.

Generalnie mój staż był dopasowany pod moją ścieżkę kariery i też z tego się bardzo cieszyłam, bo nie byłam zmuszana do robienia rzeczy, które nie do końca mnie interesują.

Jak dogadywałaś się z zespołem, kiedy trafiłaś do Delante?

Akurat ja przyszłam na staż sama – między dwiema grupami stażystów, ale i tak bardzo miło to wspominam. Na początku, faktycznie troszkę mi zajęło czasu, żeby się wdrożyć do zespołu, ale bardzo szybko się dogadałam z zespołem. Udało mi się też nawiązać super kontakt ze Specjalistami, także naprawdę mogę powiedzieć, że Delante jest to miejsce, w którym nie tylko fajnie się pracuje ale też fajnie się spotyka po pracy.

W takim razie, komu poleciłabyś staż w SEO?

Staż w SEO poleciłabym osobom, które lubią pracę, w której  widzą efekty i nie lubią działać schematycznie. Spodoba się tym kreatywnym, którzy szukają swojego miejsca, gdzie będą mogły pokazać siebie, a ich praca codzienna będzie faktycznie wpływać na strony internetowe.

Poleciłabym też osobom, które lubią content czy mówią w różnych językach i  lubią tłumaczyć (tak jak ja), ale nie do końca czują się pewnie, bo na przykład ja po studiach przekładoznawczych nie do końca wierzyłam i nie do końca byłam spokojna, czy w przyszłości będę mieć pracę, bo jednak wiadomo,  że tłumaczenia maszynowe cały cały czas się rozwijają, więc chciałam to połączyć z jakimiś innymi umiejętnościami.

Także jeżeli jesteś osobą, która jest dobra językowo czy analitycznie i chciałaby się uczyć czegoś nowego to zdecydowanie polecam staż w Delante.

A jeżeli chodzi o Ciebie, w czym czujesz się najpewniej?

Najpewniej czuję się w tworzeniu contentu dla klientów, ale nie mam jakiejś konkretnej ulubionej branży. Natomiast mogę powiedzieć że najciężej tworzy mi się treści dla sklepów z kosmetykami czy odzieżą. To może być trochę paradoksalne, bo wydaje się, że te branże zna każdy!

Jaki był według ciebie najlepszy moment w Delante?

Do tej pory myślę, że dla mnie najlepszy moment to była rozmowa podsumowująca po stażu z Gosią – moją Team Leaderką SEO,  ponieważ to był taki pierwszy moment, w którym mogłam zobaczyć jak inni oceniają moją pracę, dowiedzieć się jak cała firma patrzy na mnie po 3 miesiącach stażu i też dowiedziałam się, że to co robiłam faktycznie przyniosło efekty i też oczywiście, że mogę zostać na dłużej członkiem Delante.

Twój największy sukces?

To oczywiście też jest związane z tworzeniem treści. Jeden z naszych klientów, który działa na amerykańskim rynku i oferuje tłumaczenia, potrzebował treści na bloga. Odrzucił wielu copywriterów, w tym native speakerów, a treści ode mnie zostały zaakceptowane (z drobnymi poprawkami ;)), także uważam,  że to jest duży sukces.

A największe wyzwanie, któremu musialaś stawić czoło?

Największym wyzwaniem jest dla mnie chyba tworzenie treści i w ogóle optymalizowanie stron dla bardziej wymagających branż, jak na przykład branża medyczna czy firmy oferujące produkty cbd, dlatego że trzeba spełniać pewne wymogi, żeby Google nie zbanowało nam strony i trzeba uważać bardzo na słowa –  bez odpowiednich szkoleń i bez odpowiedniego przygotowania można narobić dużo szkód.

Jak wspominasz szkolenia, które były na stażu i cały proces wejścia do Delante?

Z perspektywy czasu uważam, że te szkolenia były bardzo przydatne, bo pozwoliły mi się szybciej wdrożyć w pracę i też pozwoliły mi uzupełnić wiedzę. Przez to, że ja też tłumaczyłam przez długi czas treści dotyczące SEO to znałam podstawowe pojęcia dotyczące SEO, na przykład czym jest kanibalizacja, ale nie do końca wiedziałam, jak temu zapobiegać i jak to rozwiązywać.

Natomiast szkolenia właśnie pozwoliły mi uzupełnić wiedzę i nauczyć się rozwiązywać problemy i przede wszystkim  przygotowały mnie do dalszej pracy.

Dokończ zdania:

Jedna losowa i ciekawa rzecz o mnie to…jestem psychofanką Przyjaciół i mam 2 psy.

W piątek po pracy…rozsiadam się na kanapie i oglądam Netflixa.

Jak byłam mała to chciałam zostać…piosenkarką lub nauczycielką.

Najlepsza rzecz w Delante…ludzie.

Rekrutacja do działu SEO trwa! Zobacz oferty na https://delante.pl/kariera/

(9)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj inne historie

Jak rekrutować inhouse SEO?

Jak rekrutować inhouse SEO?

Firma, która chce zdobywać coraz większą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania Google ma kilka możliwości, by zrealizować ten cel. Może zawrzeć umowę z agencją SEO, która przejmie wszystkie obowiązki związane z tym zadaniem, zatrudnić specjalistę SEO i jednocześnie współpracować z agencją bądź postawić wyłącznie na inhouse SEO. Jak rekrutować SEOwca, jeśli nie masz w firmie nikogo z dużym doświadczeniem w tej branży? Kto byłby w stanie ocenić kompetencje kandydata?

Czytaj więcej