Niedawno, użytkownicy internetu zaczęli zauważać pewną zmianę – reklamy wyświetlające się wśród organicznych wyników wyszukiwania w SERPach. Choć na początku mogło to wyglądać na błąd, to jednak tak nie jest. Jak wynika z wypowiedzi jednej z pracownic Google na X, mogą to być zamierzone testy:
We’re regularly experimenting and don’t have anything more to share at this point.
— AdsLiaison (@adsliaison) October 24, 2023
Regularnie testujemy nowe rozwiązania i to tyle ile mogę na razie powiedzieć w tym temacie.
Jak widać, ciężko w tym momencie określić czy funkcjonalność ta zostanie z nami na stałe. Jednak, same testy zdążyły już oburzyć wielu użytkowników.
Jak wskazują użytkownicy, to właśnie czysty interfejs, w któym reklamy były oddzielone od treści, stał za sukcesem wyszukiwarki Google
I read an article that argues Google is slowly killing off organic results.
One of the things that made Google the success it is, was its clean user interface. This contrasted with virtually everything else at the time which was absolutely cluttered with ads.
— Adam Arthur (@nomadicpreneur) October 24, 2023
Czytałem w artykule, że Google powoli zabija wyniki organiczne.
Jednym z elementów, który wpłynął na sukces Google, był jego czysty interfejs. Kontrastował on z praktycznie wszystkimi innymi stronami w internacie, całkowicie zalanymi reklmami.
Jednak ta potencjalna aktualizacja może sprawić, że już tak nie będzie. I, choć nic nie jest jeszcze potwierdzone w dłuższej perspektywie, testowana funkcja zdążyła wywołać oburzenie wśród setek użytkowników internetu. Jak odniesie się do tego sam Google? Przekonamy się najprawdopodobniej w przeciągu kilku tygodni.