Google wprowadza aktualizacje specyfikacji danych produktów w Merchant Center

Google wprowadza aktualizacje specyfikacji danych produktów w Merchant Center

27 kwietnia Google ogłosiło 2 aktualizacje w Merchant Center. Jedna z nich już funkcjonuje, na drugą natomiast musimy poczekać do 26 czerwca tego roku. Sprawdź, co się zmieniło i jak możesz przygotować swój sklep internetowy do aktualizacji.

Jak zawsze Google stawia na pierwszym miejscu doświadczenie użytkowników. Właśnie dlatego celem obu aktualizacji jest poprawa doświadczenia osób szukających produktów w sklepach internetowych.

Pierwsza aktualizacja – 27 kwietnia 2022

1. Nowość – atrybut do wstrzymywania reklam

Google wprowadził atrybut wstrzymanie [pause], aby użytkownicy mogli zatrzymać i ponownie uruchomić wyświetlanie wybranych produktów z reklam produktowych. Od 2023 roku będzie to jedyna opcja wstrzymania – nie wprowadzaj wtedy out_of_stock przy atrybucie dostępności [availability], jeżeli produkt jest dostępny do kupienia, a tylko chwilowo nie chcesz go wyświetlać – może to spowodować odrzucenie produktu!

2. Atrybut podrzędny kraj dostawy

Kolejna zmiana to wprowadzenie wymagania podania przy atrybucie [shipping] kraju podrzędnego dostawy [country] – zmiana ta już weszła w życie, do tej pory była widoczna jako „ostrzeżenie”, ale od 28 kwietnia jej status zmienia się na „błąd”. Brak tego atrybutu widoczny jest w Diagnostyce na GMC.

Druga aktualizacja – 26 czerwca 2022

1. Nowy atrybut dostępności produktów

Od czerwca koniecznym będzie wprowadzenie wymaganego atrybutu [availability_date] dla produktów obecnie niedostępnych lub w przedsprzedaży. Niepodanie tego atrybutu może spowodować odrzuceniem produktu. Masz czas do czerwca, by przygotować się na tę zmianę – nie zapomnij o niej!

2. Automatyczne aktualizacje produktów dla stanu

Ostatnia zmiana zostanie wprowadzona automatycznie dla wszystkich kont. Jest to stosowanie automatycznych aktualizacji produktów dla atrybutu [stan]. Opcję tę będzie można ręcznie wyłączyć z panelu GMC.

Przypomnienie: Automatyczne poprawki do tej pory dostępne były wyłącznie dla ceny i dostępności.

Po więcej informacji odsyłam prosto do źródła: https://support.google.com/merchants/answer/11905642

Czy jest się czego obawiać?

Raczej nie – staraj się być na bieżąco i podążaj za wskazówkami i wymaganiami Google, a żadna aktualizacja Ci nie zaszkodzi! Pamiętaj, że zmiany nie mają na celu utrudnić Ci życia, a dać lepsze doświadczenie kupującym!

(2)
Autor
SEM Specialist - Agnieszka

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W Dziale SEM w Delante od maja 2019 roku, gdzie obecnie jako Specjalista zajmuje się prowadzeniem i optymalizacją kampanii Google Ads i Facebook Ads. Pasjonuje się grafiką i śledzi zmiany na rynku Google i Social Media. Prywatnie rozwija umiejętności Concept Artu. W jej plecaku zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia animacje, poznaje sztukę i popkulturę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej