.animate-view{opacity: 1 !important;}

Google wprowadza aktualizacje specyfikacji danych produktów w Merchant Center

2min.

Komentarze:0

Google wprowadza aktualizacje specyfikacji danych produktów w Merchant Centerd-tags
29 kwietnia 2022
27 kwietnia Google ogłosiło 2 aktualizacje w Merchant Center. Jedna z nich już funkcjonuje, na drugą natomiast musimy poczekać do 26 czerwca tego roku. Sprawdź, co się zmieniło i jak możesz przygotować swój sklep internetowy do aktualizacji.

2min.

Komentarze:0

Jak zawsze Google stawia na pierwszym miejscu doświadczenie użytkowników. Właśnie dlatego celem obu aktualizacji jest poprawa doświadczenia osób szukających produktów w sklepach internetowych.

Pierwsza aktualizacja - 27 kwietnia 2022

1. Nowość - atrybut do wstrzymywania reklam

Google wprowadził atrybut wstrzymanie [pause], aby użytkownicy mogli zatrzymać i ponownie uruchomić wyświetlanie wybranych produktów z reklam produktowych. Od 2023 roku będzie to jedyna opcja wstrzymania - nie wprowadzaj wtedy out_of_stock przy atrybucie dostępności [availability], jeżeli produkt jest dostępny do kupienia, a tylko chwilowo nie chcesz go wyświetlać - może to spowodować odrzucenie produktu!

2. Atrybut podrzędny kraj dostawy

Kolejna zmiana to wprowadzenie wymagania podania przy atrybucie [shipping] kraju podrzędnego dostawy [country] - zmiana ta już weszła w życie, do tej pory była widoczna jako "ostrzeżenie", ale od 28 kwietnia jej status zmienia się na "błąd". Brak tego atrybutu widoczny jest w Diagnostyce na GMC.

Druga aktualizacja - 26 czerwca 2022

1. Nowy atrybut dostępności produktów

Od czerwca koniecznym będzie wprowadzenie wymaganego atrybutu [availability_date] dla produktów obecnie niedostępnych lub w przedsprzedaży. Niepodanie tego atrybutu może spowodować odrzuceniem produktu. Masz czas do czerwca, by przygotować się na tę zmianę - nie zapomnij o niej!

2. Automatyczne aktualizacje produktów dla stanu

Ostatnia zmiana zostanie wprowadzona automatycznie dla wszystkich kont. Jest to stosowanie automatycznych aktualizacji produktów dla atrybutu [stan]. Opcję tę będzie można ręcznie wyłączyć z panelu GMC.
Przypomnienie: Automatyczne poprawki do tej pory dostępne były wyłącznie dla ceny i dostępności.
Po więcej informacji odsyłam prosto do źródła: https://support.google.com/merchants/answer/11905642

Czy jest się czego obawiać?

Raczej nie - staraj się być na bieżąco i podążaj za wskazówkami i wymaganiami Google, a żadna aktualizacja Ci nie zaszkodzi! Pamiętaj, że zmiany nie mają na celu utrudnić Ci życia, a dać lepsze doświadczenie kupującym!
Autor
Aga Glińska SEM Delante
Autor
Agnieszka Glińska

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W Dziale SEM w Delante od maja 2019 roku, gdzie obecnie jako Specjalista zajmuje się prowadzeniem i optymalizacją kampanii Google Ads i Facebook Ads. Pasjonuje się grafiką i śledzi zmiany na rynku Google i Social Media. Prywatnie rozwija umiejętności Concept Artu. W jej plecaku zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia animacje, poznaje sztukę i popkulturę.

Autor
Aga Glińska SEM Delante
Autor
Agnieszka Glińska

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W Dziale SEM w Delante od maja 2019 roku, gdzie obecnie jako Specjalista zajmuje się prowadzeniem i optymalizacją kampanii Google Ads i Facebook Ads. Pasjonuje się grafiką i śledzi zmiany na rynku Google i Social Media. Prywatnie rozwija umiejętności Concept Artu. W jej plecaku zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia animacje, poznaje sztukę i popkulturę.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022