Google wprowadza aktualizacje specyfikacji danych produktów w Merchant Center

Google wprowadza aktualizacje specyfikacji danych produktów w Merchant Center

27 kwietnia Google ogłosiło 2 aktualizacje w Merchant Center. Jedna z nich już funkcjonuje, na drugą natomiast musimy poczekać do 26 czerwca tego roku. Sprawdź, co się zmieniło i jak możesz przygotować swój sklep internetowy do aktualizacji.

Jak zawsze Google stawia na pierwszym miejscu doświadczenie użytkowników. Właśnie dlatego celem obu aktualizacji jest poprawa doświadczenia osób szukających produktów w sklepach internetowych.

Pierwsza aktualizacja – 27 kwietnia 2022

1. Nowość – atrybut do wstrzymywania reklam

Google wprowadził atrybut wstrzymanie [pause], aby użytkownicy mogli zatrzymać i ponownie uruchomić wyświetlanie wybranych produktów z reklam produktowych. Od 2023 roku będzie to jedyna opcja wstrzymania – nie wprowadzaj wtedy out_of_stock przy atrybucie dostępności [availability], jeżeli produkt jest dostępny do kupienia, a tylko chwilowo nie chcesz go wyświetlać – może to spowodować odrzucenie produktu!

2. Atrybut podrzędny kraj dostawy

Kolejna zmiana to wprowadzenie wymagania podania przy atrybucie [shipping] kraju podrzędnego dostawy [country] – zmiana ta już weszła w życie, do tej pory była widoczna jako „ostrzeżenie”, ale od 28 kwietnia jej status zmienia się na „błąd”. Brak tego atrybutu widoczny jest w Diagnostyce na GMC.

Druga aktualizacja – 26 czerwca 2022

1. Nowy atrybut dostępności produktów

Od czerwca koniecznym będzie wprowadzenie wymaganego atrybutu [availability_date] dla produktów obecnie niedostępnych lub w przedsprzedaży. Niepodanie tego atrybutu może spowodować odrzuceniem produktu. Masz czas do czerwca, by przygotować się na tę zmianę – nie zapomnij o niej!

2. Automatyczne aktualizacje produktów dla stanu

Ostatnia zmiana zostanie wprowadzona automatycznie dla wszystkich kont. Jest to stosowanie automatycznych aktualizacji produktów dla atrybutu [stan]. Opcję tę będzie można ręcznie wyłączyć z panelu GMC.

Przypomnienie: Automatyczne poprawki do tej pory dostępne były wyłącznie dla ceny i dostępności.

Po więcej informacji odsyłam prosto do źródła: https://support.google.com/merchants/answer/11905642

Czy jest się czego obawiać?

Raczej nie – staraj się być na bieżąco i podążaj za wskazówkami i wymaganiami Google, a żadna aktualizacja Ci nie zaszkodzi! Pamiętaj, że zmiany nie mają na celu utrudnić Ci życia, a dać lepsze doświadczenie kupującym!

(2)
Autor
SEM Specialist - Agnieszka

SEM Specialist

Absolwentka analityki gospodarczej, marketingu i grafiki reklamowej. W dziale PPC od maja 2019 roku. Umiłowała sobie szkicowanie i digital painting. Śledzi trendy w projektowaniu identyfikacji wizualnej i ilustracji. W jej torebce zawsze jest szkicownik i ołówek. Uwielbia tańczyć, oglądać animacje, czytać fantastykę i grać w gry komputerowe. Wolny czas najchętniej spędzałaby we wrocławskim zoo obserwując i szkicując tamtejsze zwierzęta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Strategia ustalania stawek na podstawie celów Google Ads

Podczas tworzenia kampanii w Google Ads, z pewnością niejednokrotnie zastanawiałeś się, jaka strategia ustalania stawek, będzie najlepsza do danej kampanii. Samodzielne ustawianie stawek czy automatyczne? Skupienie się na kliknięciach czy konwersjach? W poniższym artykule przedstawię strategię ustalania stawek na podstawie celów reklamowych w Google Ads.

Czytaj więcej