Google wprowadza aktualizacje specyfikacji danych produktów w Merchant Center
27 kwietnia Google ogłosiło 2 aktualizacje w Merchant Center. Jedna z nich już funkcjonuje, na drugą natomiast musimy poczekać do 26 czerwca tego roku. Sprawdź, co się zmieniło i jak możesz przygotować swój sklep internetowy do aktualizacji.
Jak zawsze Google stawia na pierwszym miejscu doświadczenie użytkowników. Właśnie dlatego celem obu aktualizacji jest poprawa doświadczenia osób szukających produktów w sklepach internetowych.
Pierwsza aktualizacja – 27 kwietnia 2022
1. Nowość – atrybut do wstrzymywania reklam
Google wprowadził atrybut wstrzymanie [pause], aby użytkownicy mogli zatrzymać i ponownie uruchomić wyświetlanie wybranych produktów z reklam produktowych. Od 2023 roku będzie to jedyna opcja wstrzymania – nie wprowadzaj wtedy out_of_stock przy atrybucie dostępności [availability], jeżeli produkt jest dostępny do kupienia, a tylko chwilowo nie chcesz go wyświetlać – może to spowodować odrzucenie produktu!
2. Atrybut podrzędny kraj dostawy
Kolejna zmiana to wprowadzenie wymagania podania przy atrybucie [shipping] kraju podrzędnego dostawy [country] – zmiana ta już weszła w życie, do tej pory była widoczna jako „ostrzeżenie”, ale od 28 kwietnia jej status zmienia się na „błąd”. Brak tego atrybutu widoczny jest w Diagnostyce na GMC.
Druga aktualizacja – 26 czerwca 2022
1. Nowy atrybut dostępności produktów
Od czerwca koniecznym będzie wprowadzenie wymaganego atrybutu [availability_date] dla produktów obecnie niedostępnych lub w przedsprzedaży. Niepodanie tego atrybutu może spowodować odrzuceniem produktu. Masz czas do czerwca, by przygotować się na tę zmianę – nie zapomnij o niej!
2. Automatyczne aktualizacje produktów dla stanu
Ostatnia zmiana zostanie wprowadzona automatycznie dla wszystkich kont. Jest to stosowanie automatycznych aktualizacji produktów dla atrybutu [stan]. Opcję tę będzie można ręcznie wyłączyć z panelu GMC.
Przypomnienie: Automatyczne poprawki do tej pory dostępne były wyłącznie dla ceny i dostępności.
Po więcej informacji odsyłam prosto do źródła: https://support.google.com/merchants/answer/11905642
Czy jest się czego obawiać?
Raczej nie – staraj się być na bieżąco i podążaj za wskazówkami i wymaganiami Google, a żadna aktualizacja Ci nie zaszkodzi! Pamiętaj, że zmiany nie mają na celu utrudnić Ci życia, a dać lepsze doświadczenie kupującym!