.animate-view{opacity: 1 !important;}

TOP 5 narzędzi SEO, które chcemy przetestować w 2022!

8min.

Komentarze:0

TOP 5 narzędzi SEO, które chcemy przetestować w 2022!d-tags
29 kwietnia 2022
Najlepsze narzędzia SEO to takie, które robią dokładnie to, czego od nich oczekujesz: zbierają dane, analizują je i pokazują w formie czytelnych raportów. I wydawać by się mogło, że wszystko w tym względzie zostało już wymyślone, ale internet się zmienia, branża rozwija, a na rynku pojawiają się coraz to nowe narzędzia (oraz nowe odsłony tych, które już znamy). Na co szczególnie czekamy w Delante?

8min.

Komentarze:0

Spis treści: Widzimy, jak rynek narzędzi SEO - wydawałoby się, już wystarczająco nasycony - wciąż się poszerza, a jego eksploracji właściwie nie ma końca. Narzędzia do monitorowania fraz kluczowych, edycji tekstu z myślą o SEO, prac on-site i off-site, audytów, analizy konkurencji i innych najważniejszych działań związanych z pozycjonowaniem rozwijają się z każdym rokiem. Choć lubimy być wierni temu, z czego już korzystamy (w końcu to znamy, i wiemy, że jest dobre - i dla nas, i dla naszych klientów), ale pozostanie w tyle byłoby sprzeczne ze wszystkim, co bliskie SEO. Dlatego właśnie w Delante postanowiliśmy, że ten rok będzie rokiem testowania - i szczerze mówiąc już nie możemy się doczekać!

SEO narzędzia w 2022 roku - w co celujemy?

W 2022 roku chcemy dalej korzystać z najlepszych narzędzi SEO, które znamy i którym ufamy, a przy tym wypróbować te całkowicie nowe lub takie, z którymi nasi specjaliści po prostu nie mieli jeszcze przyjemności pracować. Odkrywamy też nowe funkcje pojawiających się już w naszych działaniach narzędzi i staramy się je zaimplementować w codziennej pracy w taki sposób, by skutecznie optymalizować własne procesy. Obserwujemy trendy w marketingu internetowym i analizujemy, które z nich chcemy wdrażać do naszych działań. W tym wpisie wybraliśmy 5 narzędzi, którym chcemy dać szansę - część z nich to starsze toolsy, które testujemy na nowo, inne z kolei są dla nas nowym wyzwaniem. Jesteśmy niezmiernie ciekawi, które z nich wejdą na stałe do pracy specjalistów Delante jako najlepsze narzędzia SEO!

1. CONTADU

CONTADU to platforma łącząca analizę konkurencji, planowanie i optymalizację treści oraz zarządzanie zadaniami i zespołem, jednym słowem - wszystko, co łączy znane nam najlepsze narzędzia SEO. Contadu reklamuje się także funkcjami stworzonymi z myślą o semantycznym SEO, co dobrze rokuje na przyszłość. W tym roku chcemy się przekonać, czy CONTADU jako data-driven platforma content intelligence będzie pomocna w procesie tworzenia dobrze zoptymalizowanych treści. Dlaczego chcemy przetestować to narzędzie?
  • Analiza konkurencji w SERP. CONTADU oferuje możliwość kompleksowej analizy konkurencji w oparciu o frazy kluczowe, sprawdzając, kto, gdzie i w jaki sposób jest obecny, oraz ułatwiając znalezienie własnej niszy i zaplanowanie skutecznej komunikacji.
najlepsze narzędzia SEO a Contadu
  • Planowanie treści. CONTADU ma pomagać w planowaniu przyszłych tekstów i tworzeniu spójnej strategii marketingowej dzięki analizie tego, co widnieje w sieci, oraz treści już obecnych na stronie (jesteśmy bardzo ciekawi, jak w praktyce tę część rozwiąże CONTADU), możliwa ma być także analiza zainteresowań oraz intencji odbiorców. Podgląd tej części przywodzi na myśl wyszukiwarkę tematów Semstorma czy drzewko, które oferuje nam darmowe Answer the Public, ale bardziej rozbudowane.
Dodatkowo opcja planowania treści proponuje cały layout artykułu - od ułożenia najlepszego tytułu i opisu, przez plan głównej treści, aż po zadbanie o to, by wszystko odbyło się w zgodzie z najlepszą sztuką SEO, czyli dbając o czytelnika oraz zalecenia techniczne. SEO narzędzia w 2022 a planowanie w Contadu
  • Edycja i tworzenie treści. Wsparcie CONTADU podobne jest do tego, jakie oferują narzędzia takie jak edytor tekstów Semstorm czy Surfer SEO. Edytor CONTADU Wydaje się być prosty w obsłudze i dość czytelny, z podstawowym, ale na potrzeby SEO wystarczającym panelem edycji treści i widocznej po prawej przestrzeni dla statystyk. Pokazują się tam m.in. content score, wykorzystane frazy kluczowe wraz z ich natężeniem, a także pomysły/wskazówki i podgląd. Edytor CONTADU posiada też opcję pisania wspomaganego przez AI.
Contadu tworzenie treści
  • Planowanie treści i zarządzanie pracą. To, co wydaje nam się szczególnie ciekawe w tym narzędziu, to zakładka “management”. Połączenie organizacji (przydzielanie zadań, deadline’y, kalendarz) z danymi wewnątrz aplikacji brzmi jak coś, co faktycznie może CONTADU wyróżnić na tle innych aplikacji o podobnych możliwościach. Szczególnie praktyczne wydaje się w zespołach content marketingowych - chętnie poddamy to testom!
zarządzanie pracą w Contadu

2. Data Studio

To narzędzie, z którego korzystamy już od kilku lat, ale chcemy rozszerzać jego obecność w naszych procesach. Google na stronie Data Studio umieścił niezwykle trafny slogan, z którym - jako specjaliści marketingu internetowego nastawieni na data-driven SEO - nie sposób nam się nie zgodzić: “Your data is powerful. Use it”. Data Studio jest narzędziem od Google, które pomaga wykorzystać pełen potencjał zbieranych danych: zarządzać nimi i prezentować je w prosty, czytelny, wizualnie przyjemny sposób. W tym roku chcemy dalej testować to narzędzie i wykorzystywać je w naszych raportach, ucząc się tym samym jego szerokich możliwości i użyteczności dla naszych procesów, a kto wie - może DS trafi na top naszej listy najlepszych narzędzi SEO w 2022 roku? Dlaczego chcemy przetestować to narzędzie?
  • Data Studio to analiza i wizualizacja danych w jednym miejscu. Porównywanie danych, odfiltrowywanie zbędnych w danym momencie informacji czy wreszcie organizowanie całych procesów i tworzenie raportów z Google Data Studio staje się po prostu łatwiejsze.
  • Dobrze zaprojektowane przestrzenie do analizy danych. Szereg użytecznych opcji przedstawiania danych na różne sposoby - czytelne tabele przestawne, rozmaite wykresy słupkowe i kołowe, kolorowe statystyki - sprawia, że Data Studio jest doskonałym narzędziem dla każdego specjalisty SEO. Chcemy sprawdzić wszystkie funkcje DS, których jeszcze nie znamy i podnieść nasze umiejętności analizy i wizualizacji danych. Możliwość pracy zespołowej przy raportach i szybkie zmiany typu click & drop to kolejne zalety tego prostego, mimo że tak złożonego narzędzia.
najlepsze narzędzia SEO a Data Studio
  • Możliwość łączenia danych z różnych źródeł. Dane na temat podstron (frazy, wyświetlenia, kliknięcia) z Google Search Console z łatwością zestawisz tu z danymi o sprzedaży z Google Analytics. A to jeszcze nie wszystko - DS pozwoli nam zimportować dane także z Google Ads, Google BigQuery, Campaign Manager 360, czy MySQL.
SEO narzędzia w 2022 a Data Studio
  • Korzystanie z Data Studio na różnych urządzeniach to nie problem. A w erze pracy zdalnej czasami potrzebujemy zerknąć na raport na tablecie czy szybko przenieść dane z jednego wykresu na drugi z poziomu smartfona, nie wspominając o tym, jak przydaje się to na różnego rodzaju wyjazdach służbowych. SEO narzędzia w 2022 bez takich funkcjonalności wiele tracą na użyteczności.
data studio na różnych urządzeniach
Komentarz specjalisty
Data Studio jest określane jako narzędzie do wizualizacji danych, co wnosi wartość nie tylko do raportowania, ale przede wszystkim do analiz podczas bieżącej pracy na stronach klientów. Dashboard w Data Studio jest dużo bardziej wygodny do pracy z danymi z Search Console. Interfejs tego ostatniego narzędzia ma sporo ograniczeń, które za pomocą Data Studio możemy obejć (np. zestawienie fraz dla wielu URL-i naraz). Możliwość obrabiania tych danych w narzędziu pomaga szybciej diagnozować bolączki i odkrywć szanse. Dotyczy to oczywiście pracy z dowolnym źródłem danych - GSC jest tu tylko przykładem.
Wojciech Urban
SEO Specialist

3. Narzędzia z wykorzystaniem AI do contentu, np. AX Semantics

Od pewnego czasu w branży obserwujemy rosnący trend związany z narzędziami wykorzystującymi AI do tworzenia contentu. Początkowo były to pojedyncze aplikacje nastawiające raczej sceptycznie do tematu, ale z czasem zaczęły pojawiać się narzędzia, które swoim zaawansowaniem i skutecznością po prostu zaskakują. Jednym z nich jest AX Semantics, na który mamy oko od jakiegoś czasu. Portfolio, w którym można znaleźć logo Zalando, Deloitte, Porsche czy Beiersdorf robi wrażenie. Dlaczego chcemy przetestować to narzędzie?
  • Jest jednym z najbardziej dopracowanych narzędzi AI do contentu. Nie proponuje pisania szybkich, prostych tekstów zapleczowych z wykorzystaniem fraz kluczowych, a dużo bardziej zaawansowane zadania: tworzenie hiperspersonalizowanego contentu dla użytkowników, unikalne doświadczenia projektowane dla klientów niemalże na wymiar, a także dopasowany do potrzeb marketingu w sieci e-commerce suite.
E-commerce Suite a najlepsze narzędzia SEO
  • Jesteśmy ciekawi, jak AI może pomóc nam w zoptymalizowaniu procesów contentowych. Czy faktycznie je przyspieszy? W jaki sposób połączenie zbierania i analizy danych oraz narzędzia do generowania contentu może wesprzeć działania specjalistów od marketingu? Wiemy już to wszystko w teorii - teraz niezmiernie kusi przekonać się w praktyce.
najlepsze narzędzia SEO a AI
  • Hiperspersjonalizowane treści. AX Semantics proponuje na przykład tworzenie opisów produktów persoalizowanych w czasie rzeczywistym - oznacza to, że tak naprawdę każdy użytkownik otrzyma dopasowany do swoich potrzeb unikalny opis, który będzie odpowiadal jego motywacjom i zainteresowaniom. Brzmi tyleż obiecująco, co prawie abstrakcyjnie, i musi być naprawdę dobrze dpracowane, by działać skutecznie. Nie dowiemy się, dopóki samodzielnie go nie przetestujemy, więc wszystkie ręce na pokład!

4. Sitebulb

To alternatywa dla starszych i nieco bardziej topornych narzędzi, takich jak np. Screaming Frog. Pozwala na łatwiejszą analizę danych ze stron i pokazuje je w formie czytelnych grafik i wykresów, zwiększając wygodę użytkowania. SEO narzędzia w 2022 a Sitebulb Dlaczego chcemy przetestować to narzędzie?
  • Ułatwia priorytetyzowanie zadań, bazując na tym, jak istotne dane problemy są dla strony w oczach wyszukiwarek. Oczywiście ocena specjalisty SEO jest równie ważna, jednak pierwsze przefiltrowanie wyników i wniosków z audytu zwyczajnie usprawnia pracę, zostawiając ludzkie zasoby na ważniejsze sprawy.
  • Można dodać dane z Google Search Console. A im więcej danych, tym  bardziej wiarygodny audyt.
Sitebulb a dane z Google Search Console
  • Nowatorska wizualizacja architektury strony. W bardzo ciekawy sposób pokazuje architekturę strony, ułatwiając wychwycenie nielogicznych ścieżek, źle zaimplementowanych linków czy osieroconych podstron. Screeny z takiego narzędzia świetnie prezentują się też w audytach, które dostarczamy Klientom, pozwalając zrozumieć, gdzie leży problem - nie tylko naszym specjalistom, lecz także właśnie właścicielom stron.
  • PDF-y pod ręką. Pełen audyt strony można zapisać w formie PDF, co ułatwia korzystanie z danych. Estetyczne i czytelne raporty łatwo można przekazywać innym działom w firmie (programistom, juniorom), usprawniając tym samym komunikację wewnętrzną. Chętnie zobaczymy, jak to wygląda w praktyce!
  • Posiada funkcję porównywania audytów, dzięki czemu łatwiej zaobserwować, jak wprowadzone zmiany wpływają na ocenę wyszukiwarek.
  • Duży crawl budget narzędzia. Jego crawling pozwala przeskanować strony mające nawet 500,000 podstron, czyniąc Sitebulb jednym z najlepszych narzędzi SEO do crawlowania stron.
  • Wizualizuje tak naprawdę wszystkie dane, które są dla nas wartościowe - a, nie oszukujmy się, wysoka jakość prezentowanych wniosków jest kluczowa, pozwala w końcu oszczędzić czas i zasoby, które normalnie trzeba by poświęcić na przerzucenie danych do tabelek, a później na grafy czy wykresy. Sitebulb wydaje się być zwyczajnie wygodny, ładny i UX-owo przemyślany - bardzo chcemy się przekonać, czy w rzeczywistości te jego zalety pozwolą mu prześcignąć Screaming Froga.

5. Surfer SEO

Wtyczka Surfer SEO trafiła na naszą listę już w 2020 roku (wpis Wtyczki dla SEOwców), ale ponieważ Surfer to coś więcej niż dodatek do Chrome’a, chcemy sprawdzić, na ile rozwinięte są jego pozostałe funkcjonalności oraz co sama wtyczka wnosi nowego w SERPach w 2022 roku. Dlaczego chcemy przetestować to narzędzie?
  • Zaktualizowane funkcje wtyczki do przeglądarki Chrome. Teraz dzięki Surferowi już nie tylko dowiesz się, jakiej długości teksty znajdują się na stronach w top wyników, lecz także poznasz mnóstwo innych statystyk przedstawionych w coraz bardziej czytelnych raportach. Priorytetowa wciąż pozostaje korelacja liczby fraz w obrębie strony, metod tworzenia nagłówków czy wreszcie poziomu optymalizacji z pozycjami w Google. Coraz trafniej wyświetlają się również inne słowa kluczowe podobne do Twojego zapytania.
  • Wsparcie po aktualizacji sposoby generowania tytułów i meta descriptions. Pisaliśmy o tym, że Google zmienił sposób generowania title’i - wielu osobom przysporzyło to sporo problemów. Tym bardziej przydatna wydaje się tu pomoc Keyword Surfera, który w wynikach wyszukiwania zaznacza, które strony zostały zmienione.
najlepsze narzędzia SEO a Surfer SEO
  • Surfer posiada własną sztuczną inteligencję do pisania treści - jarvis.ai. Jesteśmy niezmiernie ciekawi, jak sprawdzi się w praktyce, szczególnie w połączeniu z surferowym edytorem - i na przykład w zestawieniu z AX Semantics. Pisaliśmy kiedyś  o tym, czym są semantyczne słowa kluczowe - również w ich kontekście wsparcie Surfera może okazać się całkiem praktyczne.
  • Content edytor Surfera ma wiele funkcji konkurencyjnych względem np. CONTADU - content score, pokazywanie zagęszczenia fraz, propozycje layoutu tekstu i inne. Jesteśmy ciekawi, kto w tym zestawieniu wypadnie bardziej pozytywnie!
Surfer SEO content [caption id="attachment_50228" align="aligncenter" width="300"]SEO narzędzia w 2022 a Surfer SEO 2022 Źródło: https://surferseo.com/ [/caption]

SEO narzędzia w 2022 - podsumowanie

2022 rok będzie dla nas rokiem testowania nowych narzędzi i sprawdzania, co nowego oferują nam te, z których już korzystamy. Jeśli testowałeś Surfera, Data Studio, Sitebulb, AX Semantics czy CONTADU, koniecznie daj nam znać, co o nich sądzisz!
Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Autor
Logo Delante
Autor
Delante

Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Zostaw komentarz

FAQ

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM