Google Merchant Center

Co to jest Google Merchant Center? – Definicja

Google Merchant Center to narzędzie Google, służące do przetwarzania pliku produktowego na potrzeby prowadzonych kampanii w Google Ads (są to reklamy produktowe oraz reklamy remarketingu dynamicznego). GMC agreguje informacje o firmie, koszcie dostawy czy logo firmy. Dzięki GMC reklamodawca ma możliwość korzystania z funkcji oceny sprzedawcy.

Zalety Google Merchant Center:

  • Reklamy produktowe mają wysoką skuteczność.
  • Atrakcyjny wygląd produktów i dobra widoczność w wynikach wyszukiwania.
  • Duża szansa na podniesienie konwersji.

Przykładowe użycie

Na początku należy założyć konto i zweryfikować adres sklepu. Kolejnym krokiem jest dodanie listy produktów. Zrobisz to, wybierając w menu opcję „produkty”, a później pozycję „pliki danych”. Poniższa grafika ilustruje sposób dodania:

Google merchant center

Następnie należy wybrać kraj docelowy, nazwę pliku z danymi oraz sposób przesyłania informacji do Google. Możesz to zrobić np. poprzez regularnie aktualizowany arkusz Google.

Jakie korzyści daje nam to narzędzie?

Korzystając z Google Merchant Center i reklam produktowych, można w prosty sposób prezentować swoją ofertę sklepu użytkownikom Google. W przeciwieństwie do standardowych reklam Google Ads, zamiast komunikatów reklamowych, wyświetlane są zdjęcia produktów wraz z ich cenami. Reklamy produktowe zobaczą osoby poszukujące konkretnych przedmiotów. Prezentują one najważniejsze dla konsumenta informacje (cena i zdjęcie produktu). To z kolei przekłada się na duże prawdopodobieństwo tego, że osiągnięta zostanie konwersja.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej