Co to jest Google Merchant Center? – Definicja
Google Merchant Center to narzędzie Google, służące do przetwarzania pliku produktowego na potrzeby prowadzonych kampanii w Google Ads (są to reklamy produktowe oraz reklamy remarketingu dynamicznego). GMC agreguje informacje o firmie, koszcie dostawy czy logo firmy. Dzięki GMC reklamodawca ma możliwość korzystania z funkcji oceny sprzedawcy.
Zalety Google Merchant Center:
- Reklamy produktowe mają wysoką skuteczność.
- Atrakcyjny wygląd produktów i dobra widoczność w wynikach wyszukiwania.
- Duża szansa na podniesienie konwersji.
Przykładowe użycie
Na początku należy założyć konto i zweryfikować adres sklepu. Kolejnym krokiem jest dodanie listy produktów. Zrobisz to, wybierając w menu opcję „produkty”, a później pozycję „pliki danych”. Poniższa grafika ilustruje sposób dodania:
Następnie należy wybrać kraj docelowy, nazwę pliku z danymi oraz sposób przesyłania informacji do Google. Możesz to zrobić np. poprzez regularnie aktualizowany arkusz Google.
Jakie korzyści daje nam to narzędzie?
Korzystając z Google Merchant Center i reklam produktowych, można w prosty sposób prezentować swoją ofertę sklepu użytkownikom Google. W przeciwieństwie do standardowych reklam Google Ads, zamiast komunikatów reklamowych, wyświetlane są zdjęcia produktów wraz z ich cenami. Reklamy produktowe zobaczą osoby poszukujące konkretnych przedmiotów. Prezentują one najważniejsze dla konsumenta informacje (cena i zdjęcie produktu). To z kolei przekłada się na duże prawdopodobieństwo tego, że osiągnięta zostanie konwersja.