Google Merchant Center

Co to jest Google Merchant Center? – Definicja

Google Merchant Center to narzędzie Google, służące do przetwarzania pliku produktowego na potrzeby prowadzonych kampanii w Google Ads (są to reklamy produktowe oraz reklamy remarketingu dynamicznego). GMC agreguje informacje o firmie, koszcie dostawy czy logo firmy. Dzięki GMC reklamodawca ma możliwość korzystania z funkcji oceny sprzedawcy.

Zalety Google Merchant Center:

  • Reklamy produktowe mają wysoką skuteczność.
  • Atrakcyjny wygląd produktów i dobra widoczność w wynikach wyszukiwania.
  • Duża szansa na podniesienie konwersji.

Przykładowe użycie

Na początku należy założyć konto i zweryfikować adres sklepu. Kolejnym krokiem jest dodanie listy produktów. Zrobisz to, wybierając w menu opcję „produkty”, a później pozycję „pliki danych”. Poniższa grafika ilustruje sposób dodania:

Google merchant center

Następnie należy wybrać kraj docelowy, nazwę pliku z danymi oraz sposób przesyłania informacji do Google. Możesz to zrobić np. poprzez regularnie aktualizowany arkusz Google.

Jakie korzyści daje nam to narzędzie?

Korzystając z Google Merchant Center i reklam produktowych, można w prosty sposób prezentować swoją ofertę sklepu użytkownikom Google. W przeciwieństwie do standardowych reklam Google Ads, zamiast komunikatów reklamowych, wyświetlane są zdjęcia produktów wraz z ich cenami. Reklamy produktowe zobaczą osoby poszukujące konkretnych przedmiotów. Prezentują one najważniejsze dla konsumenta informacje (cena i zdjęcie produktu). To z kolei przekłada się na duże prawdopodobieństwo tego, że osiągnięta zostanie konwersja.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej