Google Merchant Center

Co to jest Google Merchant Center? – Definicja

Google Merchant Center to narzędzie Google, służące do przetwarzania pliku produktowego na potrzeby prowadzonych kampanii w Google Ads (są to reklamy produktowe oraz reklamy remarketingu dynamicznego). GMC agreguje informacje o firmie, koszcie dostawy czy logo firmy. Dzięki GMC reklamodawca ma możliwość korzystania z funkcji oceny sprzedawcy.

Zalety Google Merchant Center:

  • Reklamy produktowe mają wysoką skuteczność.
  • Atrakcyjny wygląd produktów i dobra widoczność w wynikach wyszukiwania.
  • Duża szansa na podniesienie konwersji.

Przykładowe użycie

Na początku należy założyć konto i zweryfikować adres sklepu. Kolejnym krokiem jest dodanie listy produktów. Zrobisz to, wybierając w menu opcję „produkty”, a później pozycję „pliki danych”. Poniższa grafika ilustruje sposób dodania:

Google merchant center

Następnie należy wybrać kraj docelowy, nazwę pliku z danymi oraz sposób przesyłania informacji do Google. Możesz to zrobić np. poprzez regularnie aktualizowany arkusz Google.

Jakie korzyści daje nam to narzędzie?

Korzystając z Google Merchant Center i reklam produktowych, można w prosty sposób prezentować swoją ofertę sklepu użytkownikom Google. W przeciwieństwie do standardowych reklam Google Ads, zamiast komunikatów reklamowych, wyświetlane są zdjęcia produktów wraz z ich cenami. Reklamy produktowe zobaczą osoby poszukujące konkretnych przedmiotów. Prezentują one najważniejsze dla konsumenta informacje (cena i zdjęcie produktu). To z kolei przekłada się na duże prawdopodobieństwo tego, że osiągnięta zostanie konwersja.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej