Google Merchant Center

Co to jest Google Merchant Center? – Definicja

Google Merchant Center to narzędzie Google, służące do przetwarzania pliku produktowego na potrzeby prowadzonych kampanii w Google Ads (są to reklamy produktowe oraz reklamy remarketingu dynamicznego). GMC agreguje informacje o firmie, koszcie dostawy czy logo firmy. Dzięki GMC reklamodawca ma możliwość korzystania z funkcji oceny sprzedawcy.

Zalety Google Merchant Center:

  • Reklamy produktowe mają wysoką skuteczność.
  • Atrakcyjny wygląd produktów i dobra widoczność w wynikach wyszukiwania.
  • Duża szansa na podniesienie konwersji.

Przykładowe użycie

Na początku należy założyć konto i zweryfikować adres sklepu. Kolejnym krokiem jest dodanie listy produktów. Zrobisz to, wybierając w menu opcję „produkty”, a później pozycję „pliki danych”. Poniższa grafika ilustruje sposób dodania:

Google merchant center

Następnie należy wybrać kraj docelowy, nazwę pliku z danymi oraz sposób przesyłania informacji do Google. Możesz to zrobić np. poprzez regularnie aktualizowany arkusz Google.

Jakie korzyści daje nam to narzędzie?

Korzystając z Google Merchant Center i reklam produktowych, można w prosty sposób prezentować swoją ofertę sklepu użytkownikom Google. W przeciwieństwie do standardowych reklam Google Ads, zamiast komunikatów reklamowych, wyświetlane są zdjęcia produktów wraz z ich cenami. Reklamy produktowe zobaczą osoby poszukujące konkretnych przedmiotów. Prezentują one najważniejsze dla konsumenta informacje (cena i zdjęcie produktu). To z kolei przekłada się na duże prawdopodobieństwo tego, że osiągnięta zostanie konwersja.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej