.animate-view{opacity: 1 !important;}

Jak dotrzeć na Facebooku do osób bogatych?

3min.

Komentarze:0

PPC
Jak dotrzeć na Facebooku do osób bogatych?d-tags
28 czerwca 2024
Dowiedz się, jak można kierować reklamy do osób o wyższych dochodach w Facebook Ads, zwiększając tym samym skuteczność Twoich kampanii.
PPC

3min.

Komentarze:0

Od czego zacząć?

Czy kierowanie reklam do osób bogatych na Facebooku jest w ogóle możliwe? Oczywiście nie istnieje jeden przycisk, dzięki któremu nasze kampanie wyświetlą się tylko osobom zamożnym. Jednak dzięki zastosowaniu polecanych przez nas poniżej sztuczek, znacząco zwiększysz szanse na wyświetlanie się reklam osobom o wyższych dochodach.

Poznaj 9 sposobów na targetowanie Twoich reklam w Facebook Ads do osób zamożniejszych!

Osoby często podróżujące

Kierowanie reklam na osoby często podróżujące w Facebook Ads może okazać się skuteczne, ponieważ podróżujący na własną rękę zwykle dysponują większym portfelem, co świadczy o ich wyższym dochodzie rozporządzalnym. Nawet jeśli ktoś podróżuje w celach biznesowych, zazwyczaj oznacza to, że zarabia większe pieniądze. Tacy odbiorcy są bardziej otwarci na nowe doświadczenia i produkty premium, co zwiększa skuteczność kampanii reklamowej.

kierowanie na osoby często podróżujące Facebook Ads

Źródło: panel Facebook Ads

Wykształcenie, stanowiska zawodowe

Warto skoncentrować się na stanowiskach związanych z wyższymi dochodami, takich jak CEO, właściciel firmy, stanowiska kierownicze, lekarze, prawnicy i tym podobne.

Uwaga: Facebook ma ograniczoną bazę tytułów stanowisk, dlatego czasami trzeba próbować różnych wariantów. Dodatkowo,  niektórzy użytkownicy mogą wpisywać sobie prestiżowe tytuły, mimo że nie odpowiadają one rzeczywistości, co może powodować pewne zakłócenia w precyzyjnym dotarciu do grupy docelowej.  Warto jednak eksperymentować, aby zoptymalizować dotarcie do właściwych osób, zwłaszcza, że nie mamy bezpośredniego przycisku, który umożliwiałby nam dotarcie TYLKO do bogatych. 

Kierowanie po wykształceniu i stanowiskach zawodowych Facebook Ads

Źródło: panel Facebook Ads

Luksusowe zainteresowania

Niektóre zainteresowania są szczególnie popularne wśród osób zamożnych, takie jak gra w golfa, polo, żeglarstwo, ekskluzywne auta typu Bentley. Są one często utożsamiane z luksusowym stylem życia. Jednakże, istnieją również osoby, które, mimo że nie są zamożne, mogą pasjonować się tymi dziedzinami. Targetowanie tych zainteresowań może więc pomóc w dotarciu do bogatszych odbiorców,  lecz jednocześnie przyciągnąć osoby o różnych statusach majątkowych. 

kierowanie po "luksusowych" zainteresowaniach Facebook Ads

Źródło: panel Facebook Ads

Ludzie preferujący towary o wysokiej wartości

Na Facebooku istnieje opcja targetowania osób, które preferują towary o wysokiej wartości. Wydaje się być ona dostępna w krajach nieanglojęzycznych (bez uwzględnienia Unii Europejskiej). Na chwilę obecną widoczność tej grupy odbiorców obejmuje kraje takie jak Indie, Indonezja, Brazylia, Filipiny, Meksyk, RPA, Malezja, Turcja, Chile, Argentyna, Pakistan, Arabia Saudyjska oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie.

kierowanie po towarach o wysokiej wartości Facebook Ads

Źródło: panel Facebook Ads

Kierowanie po dochodzie gospodarstwa domowego (dostępne w USA)

Kolejną metodą targetowania na osoby zamożne w panelu Facebook Ads jest opcja dostępna wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Reklamy można skierować do osób mieszkających pod adresami z kodami pocztowymi zaliczającymi się do pierwszych 5%, 10%, 10-25% oraz 25%-50% o najwyższym średnim dochodzie gospodarstwa domowego.

kierowanie po dochodzie gospodarstwa domowego dla USA Facebook Ads

Źródło: panel Facebook Ads

Kierowanie na lokalizacje

Ograniczenie zasięgu kampanii do obszarów, gdzie mieszka ludność z wyższym statusem finansowym, jest również dobrym podejściem. Można dokładnie wybierać miasta, dzielnice, województwa lub określać promień wokół tych lokalizacji, co pozwala skuteczniej dotrzeć do grupy docelowej osób zamożnych. W każdym kraju istnieją lepsze i gorsze obszary, dlatego warto wyselekcjonować te najlepsze, aby maksymalnie zwiększyć efektywność kampanii i dotrzeć do najbardziej odpowiednich odbiorców.

Kierowanie na bogatsze lokalizacje Facebook Ads

Źródło: Panel Facebook Ads

Administratorzy stron biznesowych

Osoby zarządzające stronami firmowymi często reprezentują firmy lub przedsiębiorstwa, które mogą być dobrze prosperujące, co może wskazywać na wyższy poziom dochodów. Dodanie tej opcji w połączeniu z innymi może stanowić dobry krok w dotarciu do bardziej odpowiedniej grupy odbiorców.

kierowanie po administratorach stron firmowych na Facebooku

Źródło: panel Facebook Ads

Grupy podobnych odbiorców (lookalike)

Tworzenie grup podobnych odbiorców jest szczególnie skuteczne, gdy posiadamy bazę danych klientów, którzy dokonali u nas konwersji. Facebook przykładowo umożliwia stworzenie grupy podobnych odbiorców o różnym stopniu podobieństwa (1-10%). Im mniejszy przedział procentowy, tym grupa będzie bardziej zbliżona do naszych istniejących klientów pod względem charakterystyk demograficznych i zachowań. Jednakże, skuteczność grup podobnych odbiorców może być ograniczona, jeśli nie dysponujemy dużą ilością danych dotyczących konwersji.

kierowanie na grupy podobnych odbiorców (lookalike) w Facebook Ads

Źródło: panel Facebook Ads

Wiek

Po ustaleniu powyższych wytycznych w kanale Facebook Ads, warto również ograniczyć wiek targetowania. Jeśli celujemy w osoby zamożniejsze, to warto ustawić wiek targetowania na 30+, ponieważ mało osób przed trzydziestką posiada większy portfel finansowy.

kierowanie po wieku w Facebook Ads

Źródło: panel Facebook Ads

Podsumowanie

Nie istnieje jedna uniwersalna metoda zapewniająca sukces w dotarciu do osób zamożnych w panelu Facebook Ads. Przedstawione powyżej opcje mogą jedynie zwiększyć skuteczność dotarcia do tej grupy docelowej. Kluczem do osiągnięcia pożądanych rezultatów jest eksperymentowanie z różnymi strategiami oraz ciągłe dostosowywanie kampanii. Każda kampania reklamowa jest unikalna, a skuteczność może zależeć od wielu czynników, takich jak jakość reklamy, targetowanie czy aktualne trendy rynkowe.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Autor
Autor
Weronika Strzeżyk

Junior SEM Specialist

Absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Początkiem jej przygody z Delante był staż SEM od sierpnia 2023 roku.
Prywatnie entuzjastka oglądania skoków narciarskich, chodzenia po niskich górach i słuchania zespołów z kategorii emo.

Autor
Karolina Pyznar Delante
Autor
Karolina Pyznar

SEM Specialist

Absolwentka Zarządzania i Ekonomii. Swoją przygodę w Delante rozpoczęła od stażu SEM w grudniu 2021 roku. Aktualnie zajmuje stanowisko Specjalisty SEM. Jej szczególnym zainteresowaniem pod kątem zawodowym jest marketing internetowy, a zmiany na rynku Google nie są jej obce. Prywatnie lubi podróże, aktywności sportowe, a w szczególności siłownię.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022