.animate-view{opacity: 1 !important;}

Tygodniowy przegląd nowinek PPC – #4 Czerwiec 2024

2min.

Komentarze:0

Tygodniowy przegląd nowinek PPC – #4 Czerwiec 2024d-tags
28 czerwca 2024
Sprawdź, co nowego w świecie PPC! Istotne funkcjonalności w Google Ads, Meta Ads i Google Merchant Center oraz nowe zasady!

2min.

Komentarze:0

Automatyczne dodawanie produktów ze strony do Google Merchant Center

Google Ads wprowadza automatyczne dodawanie produktów z Twojej strony do Twojego konta Google Merchant Center. Jeśli Twoja witryna używa znaczników danych strukturalnych na wszystkich podstronach docelowych z Twoimi produktami, Google będzie w stanie je zaindeksować i automatycznie dodać do pliku danych w Google Merchant Center.

Ta funkcja nie będzie automatycznie stosowana w reklamach produktowych i displayowych.

Automatyczne dodawanie produktów w Google Merchant Center

źródło: Panel Google Ads/Google Merchant Center

Co to dla Ciebie oznacza?

Ta zmiana to z pewnością duże ułatwienie w zarządzaniu reklamowaniem Twoich produktów. Jeśli jednak chcesz mieć większą kontrolę nad tym, które dokładnie elementy Twojej oferty są prezentowane w internecie, możesz wyłączyć funkcję automatycznego dodawania produktów.

Ograniczenia dotyczące marek i wykluczenia marek na poziomie kampanii

Ograniczenia dotyczące marek i wykluczenia marek są teraz dostępne w ustawieniach na poziomie kampanii Google Ads.

Ustawienia marki w Google Ads

źródło: Panel Google Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Po wykluczeniu nazw firm, reklamy nie zostaną wyświetlone w wynikach wyszukiwania, gdy będą one dotyczyć określonych marek, produktów lub usług. Jeśli chodzi o ograniczenia dotyczące marki, to zniwelują one ruch, więc pamiętaj, by wykluczać tylko niezbędne marki.

Wyróżnione kody promocyjne w Facebook Ads

W kampaniach Facebook Ads istnieje od niedawna możliwość dodania kodu promocyjnego do wyświetlanych reklam.

Kody promocyjne w Meta Ads

źródło: Panel Facebook Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Opcja wyróżnienia kodu promocyjnego w reklamie wraz z przyciskiem umożliwiającym szybkie jego skopiowanie z pewnością może zachęcić Twoich odbiorców do poznania oferty i dokonania tańszych zakupów.

Kody promocyjne w reklamie Facebook Ads

źródło: Facebook Ads

 

Dodatkowe opłaty za reklamy wyświetlane w Hiszpanii, Turcji i Włoszech

Od 1 lipca 2024 roku zmieni się wysokość opłat za reklamy Google Ads wyświetlane w Hiszpanii, Turcji oraz we Włoszech.

Reklamy wyświetlane we Włoszech: do każdej faktury lub wyciągu dodawane będą ustawowe koszty operacyjne w wysokości 2,5% (wcześniej 2%)

Reklamy wyświetlane w Turcji: do każdej faktury lub wyciągu dodawane będą ustawowe koszty operacyjne w wysokości 7% (wcześniej 5%)

Reklamy wyświetlane w Hiszpanii: do każdej faktury lub wyciągu dodawane będą ustawowe koszty operacyjne w wysokości 3% (wcześniej 2%)

Co to dla Ciebie oznacza?

Jeśli prowadzone przez Ciebie reklamy wyświetlane są w którymś z wymienionych państw, na wyciągu/fakturze za lipiec 2024 i w kolejnych miesiącach znajdą się zaktualizowane opłaty.

 

Autor
Michał Szydlowski
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Autor
Michał Szydlowski
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022