Google Ads wprowadza automatyczne dodawanie produktów z Twojej strony do Twojego konta Google Merchant Center. Jeśli Twoja witryna używa znaczników danych strukturalnych na wszystkich podstronach docelowych z Twoimi produktami, Google będzie w stanie je zaindeksować i automatycznie dodać do pliku danych w Google Merchant Center.
Ta funkcja nie będzie automatycznie stosowana w reklamach produktowych i displayowych.
Co to dla Ciebie oznacza?
Ta zmiana to z pewnością duże ułatwienie w zarządzaniu reklamowaniem Twoich produktów. Jeśli jednak chcesz mieć większą kontrolę nad tym, które dokładnie elementy Twojej oferty są prezentowane w internecie, możesz wyłączyć funkcję automatycznego dodawania produktów.
Ograniczenia dotyczące marek i wykluczenia marek są teraz dostępne w ustawieniach na poziomie kampanii Google Ads.
Co to dla Ciebie oznacza?
Po wykluczeniu nazw firm, reklamy nie zostaną wyświetlone w wynikach wyszukiwania, gdy będą one dotyczyć określonych marek, produktów lub usług. Jeśli chodzi o ograniczenia dotyczące marki, to zniwelują one ruch, więc pamiętaj, by wykluczać tylko niezbędne marki.
W kampaniach Facebook Ads istnieje od niedawna możliwość dodania kodu promocyjnego do wyświetlanych reklam.
Co to dla Ciebie oznacza?
Opcja wyróżnienia kodu promocyjnego w reklamie wraz z przyciskiem umożliwiającym szybkie jego skopiowanie z pewnością może zachęcić Twoich odbiorców do poznania oferty i dokonania tańszych zakupów.
Od 1 lipca 2024 roku zmieni się wysokość opłat za reklamy Google Ads wyświetlane w Hiszpanii, Turcji oraz we Włoszech.
Reklamy wyświetlane we Włoszech: do każdej faktury lub wyciągu dodawane będą ustawowe koszty operacyjne w wysokości 2,5% (wcześniej 2%)
Reklamy wyświetlane w Turcji: do każdej faktury lub wyciągu dodawane będą ustawowe koszty operacyjne w wysokości 7% (wcześniej 5%)
Reklamy wyświetlane w Hiszpanii: do każdej faktury lub wyciągu dodawane będą ustawowe koszty operacyjne w wysokości 3% (wcześniej 2%)
Co to dla Ciebie oznacza?
Jeśli prowadzone przez Ciebie reklamy wyświetlane są w którymś z wymienionych państw, na wyciągu/fakturze za lipiec 2024 i w kolejnych miesiącach znajdą się zaktualizowane opłaty.