Jak Google ocenia strony, na których znajdują się skróty?

Jak Google ocenia strony, na których znajdują się skróty?

Podczas jednego z ostatnich SEO Office Hours, w którym rzecznik Google’a John Mueller odpowiada na pytania widzów, padło pytanie dotyczące tego, w jaki sposób Google traktuje skróty wyrazowe i czy mają one wpływ na całościowy ranking strony, jeśli skrótów jest na niej dużo.

W jaki sposób skróty słowne są traktowane przez Google?

W odpowiedzi na zadane przez użytkownika pytanie, Mueller odpowiedział, iż skróty używane na stronach nie są traktowane w specjalny sposób. Google podchodzi do nich raczej jak do tokenów, które znajdują się na stronie, czyli elementu takiego samego jak słowo czy konkretne wyrażenie.

Podkreślił on, iż w wielu przypadkach roboty wiedzą, iż takie wyrażenie może być pewnego rodzaju synonimem i po części je rozumieją, natomiast na ten moment nie jest planowane powstanie żadnego słownika dla nich, dzięki któremu będą wszystko rozumiały. Mueller wspomniał także, iż algorytmy uczą się takich elementów z czasem i co istotne robią to w momencie, gdy pojawiają się zapytania zawierające takowe słowa, a nie w trakcie typowego indeksowania strony.

Skróty, a synonimy

W trakcie odpowiedzi na pytanie dotyczące skrótów Mueller przytoczył także wypowiedź Paula Haahra, który jest jednym z inżynierów pracujących nad jakością wyszukań. Podczas jednego z eventów, który miał miejsce w 2019 roku, Paul omawiał temat synonimów oraz tego jak Google sobie z nimi radzi.

Przedstawił tam, iż słownictwo używane podczas wyszukiwania różni się od tego, które znajduje się na stronie. W związku z tym system próbuje wypełnić tę lukę i różnicę i odpowiednio dopasować wyniki. Haahr porównał ten system do tego, jakbyśmy wzięli zapytanie użytkownika i dodali wiele spójników LUB.

Według systemu synonimów, algorytm zamiast próbować tłumaczyć pojedyncze słowo, próbuje raczej zrozumieć całkowity kontekst wyrażenia. Mueller, powiedział, iż system ten może bliżej naprowadzić specjalistów do tego, w jaki sposób skróty są rozumiane przez roboty.

Całą wypowiedź możesz obejrzeć tutaj:

A Ty używasz nazw skróconych jak PL czy znane z blogów FAQ oznaczające najczęściej zadawane pytania?

(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej