Podczas jednego z ostatnich SEO Office Hours, w którym rzecznik Google'a John Mueller odpowiada na pytania widzów, padło pytanie dotyczące tego, w jaki sposób Google traktuje skróty wyrazowe i czy mają one wpływ na całościowy ranking strony, jeśli skrótów jest na niej dużo.
W jaki sposób skróty słowne są traktowane przez Google?
W odpowiedzi na zadane przez użytkownika pytanie, Mueller odpowiedział, iż skróty używane na stronach nie są traktowane w specjalny sposób. Google podchodzi do nich raczej jak do tokenów, które znajdują się na stronie, czyli elementu takiego samego jak słowo czy konkretne wyrażenie.
Podkreślił on, iż w wielu przypadkach roboty wiedzą, iż takie wyrażenie może być pewnego rodzaju synonimem i po części je rozumieją, natomiast na ten moment nie jest planowane powstanie żadnego słownika dla nich, dzięki któremu będą wszystko rozumiały. Mueller wspomniał także, iż algorytmy uczą się takich elementów z czasem i co istotne robią to w momencie, gdy pojawiają się zapytania zawierające takowe słowa, a nie w trakcie typowego indeksowania strony.
Skróty, a synonimy
W trakcie odpowiedzi na pytanie dotyczące skrótów Mueller przytoczył także wypowiedź Paula Haahra, który jest jednym z inżynierów pracujących nad jakością wyszukań. Podczas jednego z eventów, który miał miejsce w 2019 roku, Paul omawiał temat synonimów oraz tego jak Google sobie z nimi radzi.
Przedstawił tam, iż słownictwo używane podczas wyszukiwania różni się od tego, które znajduje się na stronie. W związku z tym system próbuje wypełnić tę lukę i różnicę i odpowiednio dopasować wyniki. Haahr porównał ten system do tego, jakbyśmy wzięli zapytanie użytkownika i dodali wiele spójników LUB.
Według systemu synonimów, algorytm zamiast próbować tłumaczyć pojedyncze słowo, próbuje raczej zrozumieć całkowity kontekst wyrażenia. Mueller, powiedział, iż system ten może bliżej naprowadzić specjalistów do tego, w jaki sposób skróty są rozumiane przez roboty.
Całą wypowiedź możesz obejrzeć tutaj:
A Ty używasz nazw skróconych jak PL czy znane z blogów FAQ oznaczające najczęściej zadawane pytania?
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.