Podczas jednego z ostatnich SEO Office Hours, w którym rzecznik Google'a John Mueller odpowiada na pytania widzów, padło pytanie dotyczące tego, w jaki sposób Google traktuje skróty wyrazowe i czy mają one wpływ na całościowy ranking strony, jeśli skrótów jest na niej dużo.
W jaki sposób skróty słowne są traktowane przez Google?
W odpowiedzi na zadane przez użytkownika pytanie, Mueller odpowiedział, iż skróty używane na stronach nie są traktowane w specjalny sposób. Google podchodzi do nich raczej jak do tokenów, które znajdują się na stronie, czyli elementu takiego samego jak słowo czy konkretne wyrażenie.
Podkreślił on, iż w wielu przypadkach roboty wiedzą, iż takie wyrażenie może być pewnego rodzaju synonimem i po części je rozumieją, natomiast na ten moment nie jest planowane powstanie żadnego słownika dla nich, dzięki któremu będą wszystko rozumiały. Mueller wspomniał także, iż algorytmy uczą się takich elementów z czasem i co istotne robią to w momencie, gdy pojawiają się zapytania zawierające takowe słowa, a nie w trakcie typowego indeksowania strony.
Skróty, a synonimy
W trakcie odpowiedzi na pytanie dotyczące skrótów Mueller przytoczył także wypowiedź Paula Haahra, który jest jednym z inżynierów pracujących nad jakością wyszukań. Podczas jednego z eventów, który miał miejsce w 2019 roku, Paul omawiał temat synonimów oraz tego jak Google sobie z nimi radzi.
Przedstawił tam, iż słownictwo używane podczas wyszukiwania różni się od tego, które znajduje się na stronie. W związku z tym system próbuje wypełnić tę lukę i różnicę i odpowiednio dopasować wyniki. Haahr porównał ten system do tego, jakbyśmy wzięli zapytanie użytkownika i dodali wiele spójników LUB.
Według systemu synonimów, algorytm zamiast próbować tłumaczyć pojedyncze słowo, próbuje raczej zrozumieć całkowity kontekst wyrażenia. Mueller, powiedział, iż system ten może bliżej naprowadzić specjalistów do tego, w jaki sposób skróty są rozumiane przez roboty.
Całą wypowiedź możesz obejrzeć tutaj:
A Ty używasz nazw skróconych jak PL czy znane z blogów FAQ oznaczające najczęściej zadawane pytania?
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.