Wiesz już, jak ważny wpływ mają opinie na zwiększenie wiarygodności Twojej firmy w oczach użytkowników i pomoc w podejmowaniu decyzji zakupowych. Jak jednak skutecznie pozyskiwać opinie w wizytówce Google Moja Firma, aby przekonać użytkowników do wyboru właśnie Twojej firmy? Poznaj kilka praktycznych porad, które możesz wykorzystać w swoim biznesie.
Zautomatyzowana prośba mailowa
Po zakończeniu transakcji lub wykonaniu usługi warto ustawić automatyczne przypomnienie o możliwości wystawienia opinii. E-mail z podziękowaniem za skorzystanie z usług oraz prośbą o recenzję może przynieść naprawdę dobre rezultaty. W dzisiejszym zabieganym świecie trudno znaleźć chwilę na napisanie opinii, zwłaszcza pozytywnej (na negatywną zawsze znajdzie się czas 😉). Dlatego warto dodatkowo zachęcić klienta do podjęcia tej czynności, np. oferując rabat na kolejne zakupy w zamian za wystawienie opinii.
SMS
Podczas zakupu lub umawiania wizyty klienci często podają swój numer telefonu, co można wykorzystać podobnie jak e-mail. Warto ustawić automatyczną wiadomość przypominającą o możliwości wystawienia opinii. W tym przypadku również możesz bardziej zachęcić klientów, oferując rabat na kolejne zakupy.
Prośba o opinię w Social Mediach
Raz na kilka miesięcy warto opublikować post w mediach społecznościowych, z bezpośrednim linkiem do wystawienia opinii w Google, przypominając obserwującym, jak ważne są ich recenzje. Każdy kanał dociera do innej grupy odbiorców, dlatego warto wykorzystać wszystkie platformy, na których posiadasz profil. Dodaj do posta przyciągającą uwagę grafikę, która zainteresuje użytkowników i zachęci ich do wystawienia opinii o Twoich usługach.
Tradycyjne metody, czyli bezpośrednia prośba o opinię po zakupie w sklepie lub wykonaniu usługi
Nie ma skuteczniejszego sposobu na zdobycie opinii niż bezpośrednia prośba po zakupie produktu lub skorzystaniu z usługi. Jeśli widzisz, że klient jest zadowolony, przypomnij mu o możliwości wystawienia recenzji. Podobnie możesz zwrócić się do stałych, lojalnych klientów, którzy regularnie korzystają z Twoich usług, ale jeszcze nie podzielili się swoją opinią. Zachęć ich, by opisali, co najbardziej cenią i dlaczego chętnie do Ciebie wracają. Taka opinia będzie szczera, a także wiarygodna, a to właśnie one są najbardziej autentyczne.
Kod QR na wizytówce
Pozostając przy tradycyjnych metodach, warto umieścić kod QR na wizytówce swojego sklepu lub salonu, który będzie prowadził bezpośrednio do strony wystawiania opinii w Google. Wszelkie ulotki, plakaty, czy właśnie wizytówki, do których klienci mają łatwy dostęp, zwiększa szansę na uzyskanie większej liczby opinii od klientów.