W dzisiejszych czasach przed programistami i grafikami stoi nie lada wyzwanie. Strona internetowa musi być nie tylko funkcjonalna i przejrzysta, ale też atrakcyjna. To właśnie pierwsze kilka sekund decyduje o tym czy użytkownik zostanie na danej witrynie czy ją opuści. Co istotne, portal musi wzbudzać zaufanie w ich oczach. Jednym z głównych celów tworzenia strony internetowej jest pozyskanie klienta. Jednak, aby do tego doszło, użytkownik powinien skontaktować się z osobą oferująca usługi lub produkty.
Lokalizacja użytkownika na stronie to bardzo ważna kwestia. Musi on czuć się bezpiecznie, wiedzieć gdzie się znajduje i w razie potrzeby móc przejść na inną podstronę lub ostatecznie z niej wyjść. Chaos na stronie może spowodować duży współczynnik odrzuceń. Dlatego warto zastanowić się jak ulepszyć interfejs, aby zyskać jeszcze więcej klientów. Tak naprawdę masz tylko kilka sekund, aby zachęcić użytkownika do pozostania na stronie. Witryna musi być nowoczesna, intuicyjna i wnosić jak najwięcej potrzebnych informacji. Nie ma tu miejsca na zbędne elementy, które będą ,,zaśmiecać” interfejs.
Zastanawiasz się jak zachęcić użytkownika, aby nawiązał z Tobą kontakt? Istnieje wiele sposobów, jednak jednym z najbardziej skutecznych i najczęściej stosowanych jest przycisk CTA – Call To Action. Powinien być rozmieszczony w różnych miejscach na stronie tak, aby użytkownik go bez problemu zauważył. Ważnym jest też, aby go nie nadużywać.
CTA ma na celu stworzenie pewnego rodzaju ścieżki dla klienta, aby w ten sposób móc go doprowadzić do ostatniego punktu, czyli kontaktu.
Istotnym jest, aby klient wiedział dlaczego ma się z nami skontaktować. Oczywiście powodów jest wiele. Jednym z najczęściej wykorzystywanych CTA jest: ,,Skontaktuj się z nami”. Wiele stron usługowych, w tym także Delante wykorzystuje przycisku: ,,Zamów bezpłatna wycenę”. Podając adres www, maila i telefon w szybki sposób można otrzymać stosowną ofertę.
Warto dostosować właściwy CTA i jego treść do charakteru działalności. Pamiętaj o tym, że musi on być naturalny i widoczny. Tylko wtedy przyniesie wymierne korzyści. Najlepiej umieścić go pod treścią oferty, aby użytkownik po jej zapoznaniu się mógł nawiązać kontakt z firmą.
Zastanawiasz się dlaczego klienci nie kontaktują się przez Twoją stronę internetową? Może dane kontaktowe są niepełne lub zostały umieszczone w mało widocznym miejscu? Pamiętaj, że użytkownicy stają się coraz bardziej wygodni. Jeśli nie ułatwisz im znalezienia potrzebnych danych prędzej czy później opuszczą oni Twoja witrynę.
Dużym ułatwieniem w nawiązaniu kontaktu będzie przedstawienie danych kontaktowych w menu – zakładce ,,Kontakt” lub w stopce. Muszą one się przede wszystkim wyróżniać i nie mogą zlewać się z innymi elementami.
Jak zwiększyć widoczność danych kontaktowych? Przede wszystkim warto postawić na większą lub pogrubioną czcionkę. Wyróżnienie numeru telefonu lub maila za pomocą koloru może przynieść wiele korzyści. Doskonale sprawdzają się też ikony adekwatne do rodzaju kontaktu.
Większość użytkowników, którzy szukają interesujących treści, może trafić na stronę z wyników wyszukiwania. Wiele zależy od tego czy zostaną przekierowani na stronę główną czy docelowa podstronę. Ważne jest, aby w tym momencie potencjalny klient wiedział jak ma się zachować. Interfejs strony powinien być przyjazny i przejrzysty. Użytkownik musi wiedzieć czy ma przeczytać artykuł, wykonać interakcje lub może przejść do formularza kontaktowego. Warto więc zaprojektować stronę tak, aby odwiedzający naszą stronę wykonywał takie kroki, na których Ci zależy .
Myśl za użytkownika! Jeśli znajduje się on na Twojej stronie warto go zainteresować ofertą, nawet jeśli nie do końca zdaje sobie sprawę z tego co jest mu w danym momencie potrzebne. Polecanie najczęściej kupowanych produktów, najlepszych wpisów blogowych, czy najkorzystniejszych pakietów może sprawić, że wzrośnie jego potencjalne zainteresowanie i dojdzie do interakcji.
Projektując stronę internetową, warto zwrócić uwagę na przejrzyste Menu, które będzie prowadziło użytkownika po stronie. Warto umieścić tylko najważniejsze zakładki. Publikowanie zbędnych informacji na stronie, może zdezorientować klienta, a tym samym przekonać go do opuszczenia strony.
Coraz więcej firm przekonuje się, że prowadzenie bloga wpływa pozytywnie na markę i zwiększa świadomość klienta o niej. Na wartościową treść zwraca uwagę nie tylko Google, ale przede wszystkim użytkownik. Na stronie internetowej powinna znajdować się zakładka z blogiem, aby można było bezpośrednio się do niego udać. Co najważniejsze, wszystkie wpisy muszą być unikalne, kompletne i regularnie publikowane.
Pamiętaj o tym, że wiele osób lubi komentować wpisy na blogach. Warto odpowiadać na komentarze regularnie, ponieważ w ten sposób można kreować swój wizerunek. Kluczowym jest odpowiadanie też na negatywne komentarze, aby zwiększyć dystans do siebie oraz sukcesywnie poprawić pogląd innych na swój temat.
Zakładka ,,Kontakt” to jeden z najważniejszych elementów na stronie. Warto umieścić ją w widocznym miejscu. Najważniejsze dane kontaktowe powinny znaleźć się na górze strony, aby każdy użytkownik mógł je bez problemu znaleźć.
Pamiętaj o tym, że klienci wyszukują często informacji na urządzeniach mobilnych. Warto więc ułatwić im kontakt przez stronę, a tym samym zamieścić klikalny numer telefonu oraz adres email, aby móc bezpośrednio się skontaktować z firmą. Wśród podstawowych informacji, które warto podać w kontakcie, znajduje się pełna nazwa firmy, numer telefonu, mail, REGON, NIP.
Formularze kontaktowe powinny być proste w obsłudze i intuicyjne. Ich wypełnienie nie powinno zajmować zbyt wiele czasu. Wśród podawanych informacji muszą znaleźć się tylko te najważniejsze.
Ważnym jest też zaznaczenie opcji, aby móc wysłać kopię wypełnionego formularza na skrzynkę mailową klienta lub automatyczne potwierdzenie wysłania zgłoszenia. W ten sposób otrzymuje on dowód, pewnego rodzaju ślad kontaktu z firmą. Pamiętaj o tym, aby podać czas oczekiwania na odpowiedź. Istnieją większe szanse, że potencjalny klient wypełni formularz kontaktowy jeśli będzie wiedział po jakim czasie może spodziewać się odpowiedzi.
Chcesz zwiększyć wizerunek marki i zaufanie klienta? Idealnym rozwiązaniem będzie umieszczenie zdjęcia osoby, która jest odpowiedzialna za kontakt. W ten sposób tworzy się pewnego rodzaju więź społeczna klienta z firmą.
Chcesz sukcesywnie ściągnąć ruch na swoją stronę internetową? Social Media to idealne rozwiązanie, aby zwiększyć pozytywny wizerunek firmy. Warto pojawić się w branżowych social mediach, ale też i tych ogólnych. W grudniu 2019 wśród najbardziej popularnym social mediów znalazły się Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter, czy YouTube. Warto skupić się na wzmożonej aktywności w przypadku tych kanałów.
Aktywność w Social Mediach i Bookmarking Sites daje wiele możliwości. Warto dodać na swojej stronie internetowej odnośniki do najważniejszych, a przede wszystkim działających i aktywnych kanałów społecznościowych.
Chcesz mieć bezpośredni kontakt ze swoimi klientami? Dane kontaktowe, takie jak numer telefonu i mail, nie do końca się sprawdzają? Postaw na coraz bardziej popularny Chat, który posiada wiele zalet. Często zdarza się, że klient będący na stronie chce natychmiast uzyskać odpowiedzi na nurtujące go pytanie. W tym przypadku idealnie sprawdzi się to narzędzie, które cechuje się krótkim czasem reakcji.
Chat sam w sobie musi zachęcać do kontaktu. Warto więc umieścić tekst, który będzie komunikował dlaczego warto się bezpośrednio skontaktować z usługodawcą. Chaty sprawdzają się często lepiej niż kontakt przez maila, który może być wydłużony w czasie. Dobrą praktyką będzie zamieszczenie imienia, nazwiska osoby odpowiadającej na pytania wraz ze zdjęciem. Wpłynie to na pozytywny wizerunek firmy.
Sądzisz, że trudno osiągnąć cel jakim jest kontakt z klientem? Nic bardziej mylnego! Na swojej stronie internetowej przekonaj go, że warto Ci zaufać. Doskonale sprawdzają się opublikowane opinie i recenzje klientów na temat Twoich usług lub produktów. Może wydaje się to banalne i przerysowane, jednak warto umieszczać na witrynie osiągnięcia firmy oraz certyfikaty czy nagrody. Są one jednym z najważniejszych potwierdzeń na kwalifikacje i możliwości jakimi dysponujesz.
Jest jeszcze jeden element, który przyciąga uwagę klienta. Są nim liczby! Nasz wzrok o wiele szybciej zlokalizuje dane podane w liczbach, niż za pomocą suchego tekstu. Pochwal się ile nagród zdobyłeś, ilu obsłużyłeś klientów, czy ile pracowników liczy Twoja firma.
Oferuj swoim potencjalnym klientom darmowe materiały, takie jak poradniki, e-booki i inne. Dla osiągnięcia jeszcze większych korzyści możesz to skorelować z newsletterem.
Istnieje wiele czynników, które składają się na to, ze użytkownik opuszcza nasza stronę internetową, a tym samym nie chce nawiązywać żadnego kontaktu.
Warto więc na spokojnie przeanalizować stronę internetową i postarać się ją unowocześnić i zwiększyć jej użyteczność. Istnieje wiele czynników, które decydują o tym, czy dany użytkownik stanie się naszym potencjalnym klientem.