VitaMoc potrzebowała strategii SEO, która doprowadziłaby do zwiększenia ruchu organicznego na ich stronie, a tym samym do zwiększenia sprzedaży. Ten sklep eCommerce sprzedaje małe urządzenia kuchenne, takie jak sokowirówki, blendery i dehydratory. Ludzie kupują takie produkty, aby przygotować soki i smoothies, które są najczęściej wykonane z sezonowych owoców i warzyw. Mając to na uwadze, nasza strategia SEO obejmowała tworzenie treści, które przyciągałyby osoby szukające przepisów i sezonowych inspiracji kulinarnych.
VitaMoc była kiedyś małym sklepem internetowym, w którym miesięczny ruch organiczny nie przekraczał 500 odsłon. Teraz uzyskuje ok. 10 000 wyświetleń miesięcznie!!! 🙂 Nie trzeba rozszerzać asortymentu, wystarczy dobra strategia SEO, aby napędzić więcej klientów do sklepu.
Milena Fietko
SEO Strategy Manager
Strategia on-site
Stworzenie treści na stronę główną i kategorie
Dlaczego to ważne
Wartościowa i bogata w słowa kluczowe treść poprawia wyniki strony w SERP. Bez niej nie ma szans na przyciągnięcie większej liczby odwiedzających, ani na utrzymanie ich zaangażowania.
Na początku współpracy klientowi bardzo zależało na wypozycjonowaniu ogólnych słów kluczowych, takich jak wyciskarki, wyciskarki wolnoobrotowe. Były to frazy o bardzo dużym wolumenie wyszukiwań ale też z ogromną konkurencją w wyszukiwarce. Klient jednak zdecydowanie chciał skupić się na tych frazach. W związku z tym optymalizowaliśmy podstrony właśnie pod nie. Zmienialiśmy tytuły, meta opisy, nagłówki, optymalizowaliśmy treści, dolinkowywaliśmy podstrony. Jednocześnie zwracaliśmy uwagę na techniczne aspekty strony.
Jednak po 3 miesiącach współpracy wyniki nie były zadowalające dla klienta. Frazy były na tyle konkurencyjne, że ograniczanie się na nich nie przynosiło efektu w postaci wzrostu ruchu organicznego. Klient chciał wypowiedzieć umowę.
Nie poddawaliśmy się jednak. Po wielu rozmowach udało nam się przekonać klienta do zmiany strategii i szerokie pozycjonowanie strony na wiele fraz z wykorzystaniem dużej ilości treści. Dodawaliśmy opisy na podstronach i założyliśmy bloga, na którym publikujemy treści, optymalizowane pod szczegółowe słowa kluczowe (składające się z kilku wyrazów), często sezonowe, które mają mniejszą konkurencję w wyszukiwarce. Takie podejście okazało się strzałem w dziesiątkę! Poniżej opisujemy dokładną strategię oraz wyniki.
Na stronie głównej oraz na kategoriach nie było wdrożonej treści. Jedną z przyczyn było standardowe ustawienie Presty, która blok tekstu umieszcza na górze strony i przysłaniało to to, co w sklepie najważniejsze, czyli produkty. Przenieśliśmy opisy na dół strony oraz dodaliśmy treści na stronie głównej i kategoriach.
Dodanie nagłówków H1 na stronę główną i kategorie
Dlaczego to ważne
Każda podstrona powinna posiadać nagłówek H1. Element ten jest nie tylko jednym z najbardziej zauważalnych elementów treści, który przyciąga uwagę czytelników, ale również informuje boty Google o głównym temacie poruszanym na danej podstronie.
Brak treści to i brak nagłówków. Największym problemem był brak nagłówków H1 na stronie głównej i kategoriach. Szybko rozwiązaliśmy ten problem i dodaliśmy nagłówki H1.
Strona główna przed optymalizacją:
Kategorie przed optymalizacją:
Po optymalizacji nagłówki mają odpowiednia hierarchię
Strona główna:
Kategorie:
Stworzenie firmowego bloga
Dlaczego to ważne
Prowadzenie bloga firmowego niesie za sobą wiele korzyści, wśród których można wymienić: kierowanie większego ruchu organicznego na stronę, budowanie zaufania i wiarygodności, a także zachęcanie do zaangażowania i konwersji. Dodatkowo, wpisy na blogu są doskonałym miejscem do rozszerzenia liczby słów kluczowych, pod które strona jest zoptymalizowana, dzięki czemu dociera do większej liczby użytkowników.
Największym problemem, który poniekąd nakierował naszą strategię SEO na odpowiednie tory, był brak treści na stronie. Zaleciliśmy wdrożenie sekcji blogowej na stronie i piszemy 2 artykuły okołotematyczne na miesiąc.
Tematy na bloga dobierane są na podstawie sezonu, na przykład:
jesienią piszemy o suszeniu grzybów,
zimą o sokach rozgrzewających i na przeziębienie,
gdy pojawiają się owoce sezonowe to skupiamy się na nich.
W blogu dbamy o odpowiednie linkowanie wewnętrzne i dodaliśmy moduł produktów powiązanych.
Efekty? Oto przykłady kilku fraz, które są dopasowane do blog postów:
fraza: blender do masła orzechowego
fraza: „wyciskarka do twardych warzyw”
fraza: „jak suszyć grzyby w suszarce”
Zamiana przekierowań 302 na przekierowania 301
Dlaczego to ważne
Zawsze, gdy tworzona jest nowa wersja strony, „stara” strona musi przenieść użytkowników do jej zaktualizowanej wersji. Używanie przekierowania 301 jest doskonałym sposobem, aby upewnić się, że odwiedzający i wyszukiwarki są zawsze przekierowywane do właściwej strony / lokalizacji.
Strona Vitamoc miała przekierowanie 302 pomiędzy wersjami z www i bez www. Przekierowanie 302 jest przekierowaniem tymczasowym. Zmieniliśmy je na przekierowanie 301, czyli przekierowanie stałe.
Przekierowania przed zmianą:
Przekierowania po zmianie:
Zmniejszenie duplikacji treści
Dlaczego to ważne
Duplikacja to sytuacja, w której ten sam fragment tekstu jest opublikowany na co najmniej dwóch stronach. Powoduje to dezorientację robotów wyszukiwarek, ponieważ nie wiedzą one, która strona powinna zostać wyświetlona w wynikach wyszukiwania. W skrajnych sytuacjach zduplikowana treść jest klasyfikowana jako spam. W obu przypadkach roboty obniżają rangi obu stron, często wybierając inną witrynę, która pasuje do zapytania szukającego.
Strona miała duży poziom duplikacji wewnętrznej poprzez zduplikowane opisy produktów. Zdecydowaliśmy się nie zmieniać opisów produktów, a poziom duplikacji spada dzięki dodawaniu nowych treści na stronę. Jest to zamierzonym efektem ubocznym pisania bloga 😉
Przed:
Po:
Strategia off-site
Od początku współpracy wzmacniamy domenę poprzez linkowanie zewnętrzne. Nasze linki dodajemy ręcznie na starannie dobranych stronach, które mają wysoki autorytet domeny. Są to między innymi katalogi, fora, strony zapleczowe czy social media.
Przyrost linków przed:
Przyrost linków po:
Autorytet domeny przed współpracą:
Autorytet domeny w trakcie współpracy:
Wyniki
Zwiększenie widoczności strony
Wzrost ruchu sezonowego dzięki odpowiednio dobranym tematom na blogu (75% ruchu na stronie pochodzi z bloga):
Blog post o suszeniu grzybów wygenerował jesienią 2019 duży wzrost ruchu na stronie:
Wzrost ruchu organicznego (1427% wzrostu porównując maj 2020 do maja 2018)
I co najważniejsze, przełożyło się to na sprzedaż. Suma wartości sprzedaży w 3 jesennych miesiącach – wrzesień – listopad, była większa o 34% od sumy wartości sprzedaży w poprzednich 7 miesiącach (luty – sierpień).
Porównując wyniki sprzedaży po pół roku współpracy (luty vs. wrzesień) sprzedaż wzrosła o 289%.
Porównując sprzedaż styczeń – maj 2020 ze sprzedażą styczeń – maj 2019, przychody z ruchu organicznego wzrosły o 511%.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.