VitaMoc potrzebowała strategii SEO, która doprowadziłaby do zwiększenia ruchu organicznego na ich stronie, a tym samym do zwiększenia sprzedaży. Ten sklep eCommerce sprzedaje małe urządzenia kuchenne, takie jak sokowirówki, blendery i dehydratory. Ludzie kupują takie produkty, aby przygotować soki i smoothies, które są najczęściej wykonane z sezonowych owoców i warzyw. Mając to na uwadze, nasza strategia SEO obejmowała tworzenie treści, które przyciągałyby osoby szukające przepisów i sezonowych inspiracji kulinarnych.
VitaMoc była kiedyś małym sklepem internetowym, w którym miesięczny ruch organiczny nie przekraczał 500 odsłon. Teraz uzyskuje ok. 10 000 wyświetleń miesięcznie!!! ? Nie trzeba rozszerzać asortymentu, wystarczy dobra strategia SEO, aby napędzić więcej klientów do sklepu.
Na początku współpracy klientowi bardzo zależało na wypozycjonowaniu ogólnych słów kluczowych, takich jak wyciskarki, wyciskarki wolnoobrotowe. Były to frazy o bardzo dużym wolumenie wyszukiwań ale też z ogromną konkurencją w wyszukiwarce. Klient jednak zdecydowanie chciał skupić się na tych frazach. W związku z tym optymalizowaliśmy podstrony właśnie pod nie. Zmienialiśmy tytuły, meta opisy, nagłówki, optymalizowaliśmy treści, dolinkowywaliśmy podstrony. Jednocześnie zwracaliśmy uwagę na techniczne aspekty strony.
Jednak po 3 miesiącach współpracy wyniki nie były zadowalające dla klienta. Frazy były na tyle konkurencyjne, że ograniczanie się na nich nie przynosiło efektu w postaci wzrostu ruchu organicznego. Klient chciał wypowiedzieć umowę.
Nie poddawaliśmy się jednak. Po wielu rozmowach udało nam się przekonać klienta do zmiany strategii i szerokie pozycjonowanie strony na wiele fraz z wykorzystaniem dużej ilości treści. Dodawaliśmy opisy na podstronach i założyliśmy bloga, na którym publikujemy treści, optymalizowane pod szczegółowe słowa kluczowe (składające się z kilku wyrazów), często sezonowe, które mają mniejszą konkurencję w wyszukiwarce. Takie podejście okazało się strzałem w dziesiątkę! Poniżej opisujemy dokładną strategię oraz wyniki.
Na stronie głównej oraz na kategoriach nie było wdrożonej treści. Jedną z przyczyn było standardowe ustawienie Presty, która blok tekstu umieszcza na górze strony i przysłaniało to to, co w sklepie najważniejsze, czyli produkty. Przenieśliśmy opisy na dół strony oraz dodaliśmy treści na stronie głównej i kategoriach.
Brak treści to i brak nagłówków. Największym problemem był brak nagłówków H1 na stronie głównej i kategoriach. Szybko rozwiązaliśmy ten problem i dodaliśmy nagłówki H1.
Strona główna przed optymalizacją:
Kategorie przed optymalizacją:
Po optymalizacji nagłówki mają odpowiednia hierarchię
Strona główna:
Kategorie:
Największym problemem, który poniekąd nakierował naszą strategię SEO na odpowiednie tory, był brak treści na stronie. Zaleciliśmy wdrożenie sekcji blogowej na stronie i piszemy 2 artykuły okołotematyczne na miesiąc.
Tematy na bloga dobierane są na podstawie sezonu, na przykład:
W blogu dbamy o odpowiednie linkowanie wewnętrzne i dodaliśmy moduł produktów powiązanych.
Efekty? Oto przykłady kilku fraz, które są dopasowane do blog postów:
Strona Vitamoc miała przekierowanie 302 pomiędzy wersjami z www i bez www. Przekierowanie 302 jest przekierowaniem tymczasowym. Zmieniliśmy je na przekierowanie 301, czyli przekierowanie stałe.
Przekierowania przed zmianą:
Przekierowania po zmianie:
Strona miała duży poziom duplikacji wewnętrznej poprzez zduplikowane opisy produktów. Zdecydowaliśmy się nie zmieniać opisów produktów, a poziom duplikacji spada dzięki dodawaniu nowych treści na stronę. Jest to zamierzonym efektem ubocznym pisania bloga 😉
Przed:
Po:
Od początku współpracy wzmacniamy domenę poprzez linkowanie zewnętrzne. Nasze linki dodajemy ręcznie na starannie dobranych stronach, które mają wysoki autorytet domeny. Są to między innymi katalogi, fora, strony zapleczowe czy social media.
Przyrost linków przed:
Przyrost linków po:
Autorytet domeny przed współpracą:
Autorytet domeny w trakcie współpracy: