Case studies

Case study - Vitamoc.pl

Vitamoc to sklep internetowy z akcesoriami do kuchni – wyciskarkami, blenderami i suszarkami. Zobacz jak strategią blogową budujemy ruch na produkty sezonowe i zwiększamy sprzedaż sezonową.

Branża

Małe AGD

Domena

PL

Polska

Miesięczny ruch organiczny

+1427%

Wzrost ruchu w maju 2020, porównując do maja 2018

Przychód organiczny

+511%

Wzrost styczeń - maj 2020, porównując z okresem styczeń - maj 2019

Analiza

Współpracę z Vitamoc rozpoczęliśmy w maju 2018 roku. Sklep jest oparty o CMS PrestaShop, który daje duże możliwości optymalizacyjne. Sklep nie jest duży – oferuje produkty wyselekcjonowane – na początku współpracy strona miała ponad 40 zindeksowanych podstron, teraz ma ponad 90.

Szybkie fakty:

  • CMS PrestaShop
  • Nieduży sklep
  • Bardzo duża konkurencyjność branży
  • Brak treści na stronie

Podejście

Na początku współpracy klientowi bardzo zależało na wypozycjonowaniu ogólnych słów kluczowych, takich jak wyciskarki, wyciskarki wolnoobrotowe. Były to frazy o bardzo dużym wolumenie wyszukiwań ale też z ogromną konkurencją w wyszukiwarce. Klient jednak zdecydowanie chciał skupić się na tych frazach. W związku z tym optymalizowaliśmy podstrony właśnie pod nie. Zmienialiśmy tytuły, meta opisy, nagłówki, optymalizowaliśmy treści, dolinkowywaliśmy podstrony. Jednocześnie zwracaliśmy uwagę na techniczne aspekty strony.

Jednak po 3 miesiącach współpracy wyniki nie były zadowalające dla klienta. Frazy były na tyle konkurencyjne, że ograniczanie się na nich nie przynosiło efektu w postaci wzrostu ruchu organicznego. Klient chciał wypowiedzieć umowę.

Nie poddawaliśmy się jednak. Po wielu rozmowach udało nam się przekonać klienta do zmiany strategii i szerokie pozycjonowanie strony na wiele fraz z wykorzystaniem dużej ilości treści. Dodawaliśmy opisy na podstronach i założyliśmy bloga, na którym publikujemy treści, optymalizowane pod szczegółowe słowa kluczowe (składające się z kilku wyrazów), często sezonowe, które mają mniejszą konkurencję w wyszukiwarce. Takie podejście okazało się strzałem w dziesiątkę! Poniżej opisujemy dokładną strategię oraz wyniki.

Proces on-site

Proces standardowo rozpoczęliśmy od obszernego audytu strony i analizy słów kluczowych, które wyznaczyły plan działania na kolejne miesiące. Audyt strony zanalizował obecny stan domeny oraz wykazał jakie zmiany powinny być wdrożone w pierwszej kolejności oraz z jakimi wyzwaniami będziemy musieli się zmierzyć.

Problem 1 – Brak treści na stronie głównej i kategoriach

Na stronie głównej oraz na kategoriach nie było wdrożonej treści. Jedną z przyczyn było standardowe ustawienie Presty, która blok tekstu umieszcza na górze strony i przysłaniało to to, co w sklepie najważniejsze, czyli produkty. Przenieśliśmy opisy na dół strony oraz dodaliśmy treści na stronie głównej i kategoriach.

Treść na stronie głównej
Fragment wdrożonego tekstu na stronie głównej

Problem 2 – Brak nagłówków H1 na stronie głównej i kategoriach

Brak treści to i brak nagłówków. Największym problemem był brak nagłówków H1 na stronie głównej i kategoriach. Szybko rozwiązaliśmy ten problem i dodaliśmy nagłówki H1.

Przed:

Strona główna:

Nagłówki na stronie głównej

Kategorie:

Nagłówki na kategoriach przed zmianą

Po: 

Strona główna:

Zmienione nagłówki na stronie głównej

Kategorie:

Zmienione nagłówki na kategoriach

Problem 3 – Brak treści na stronie

Największym problemem, który poniekąd nakierował naszą strategię SEO na odpowiednie tory, był brak treści na stronie. Zaleciliśmy wdrożenie sekcji blogowej na stronie i piszemy 2 artykuły okołotematyczne na miesiąc.

Tematy na bloga dobierane są na podstawie sezonu, na przykład:

  • jesienią piszemy o suszeniu grzybów,
  • zimą o sokach rozgrzewających i na przeziębienie,
  • gdy pojawiają się owoce sezonowe to skupiamy się na nich.

W blogu dbamy o odpowiednie linkowanie wewnętrzne i dodaliśmy moduł produktów powiązanych.

Efekty? Oto przykłady kilku fraz, które są dopasowane do blog postów:

Pozycja fraz proces SEO
fraza: „blender do masła orzechowego”
Poprawienie pozycji frazy
fraza: „wyciskarka do twardych warzyw”
long tail SEO - pozycja fraz
fraza: „jak suszyć grzyby w suszarce”

Problem 4 – Błąd przekierowań

Strona Vitamoc miała przekierowanie 302 pomiędzy wersjami z www i bez www. Przekierowanie 302 jest przekierowaniem tymczasowym. Zmieniliśmy je na przekierowanie 301, czyli przekierowanie stałe.

Przekierowania przed zmianą:

Niepoprawne przekierowania

Przekierowania po zmianie:

poprawne przekierowania

Problem 5 – Duży poziom duplikacji wewnętrznej

Strona miała duży poziom duplikacji wewnętrznej poprzez zduplikowane opisy produktów. Zdecydowaliśmy się nie zmieniać opisów produktów, a poziom duplikacji spada dzięki dodawaniu nowych treści na stronę. Jest to zamierzonym efektem ubocznym pisania bloga 😉

Przed:

Po:

Proces off-site

Od początku współpracy wzmacniamy domenę poprzez linkowanie zewnętrzne. Nasze linki dodajemy ręcznie na starannie dobranych stronach, które mają wysoki autorytet domeny. Są to między innymi katalogi, fora, strony zapleczowe czy social media.

Przyrost linków przed:

Przyrost linków zewnętrznych przed wpsółpracą

Przyrost linków po:

Przyrost linków przychodzących w trakcie współpracy

Autorytet domeny przed współpracą:

Autorytet domeny przed współpracą

Autorytet domeny w trakcie współpracy:

Autorytet domeny w trakcie współpracy

Wyniki

  • Zwiększenie widoczności strony:
  • Wzrost ruchu sezonowego dzięki odpowiednio dobranym tematom na blogu (75% ruchu na stronie pochodzi z bloga):
  • Blog post o suszeniu grzybów wygenerował jesienią 2019 duży wzrost ruchu na stronie:
    Peak ruchu sezonowego ruch jesienią wzrost ruchu sezonowego
  • Wzrost ruchu organicznego (1427% wzrostu porównując maj 2020 do maja 2018)
  • I co najważniejsze, przełożyło się to na sprzedaż. Suma wartości sprzedaży w 3 jesennych miesiącach – wrzesień – listopad, była większa o 34% od sumy wartości sprzedaży w poprzednich 7 miesiącach (luty – sierpień).
    • Porównując wyniki sprzedaży po pół roku współpracy (luty vs. wrzesień) sprzedaż wzrosła o 289%.
    • Porównując sprzedaż styczeń – maj 2020 ze sprzedażą styczeń – maj 2019, przychody z ruchu organicznego wzrosły o 511%.
Komentarz specjalisty

Vitamoc to przykład sklepu, gdzie klient już chciał nas spisać na straty, ale zaufał nam, pomysłowi ukierunkowania działań na content na stronie. Zbudowaliśmy bloga, który świetnie sobie radzi, dobraliśmy copywritera, który od początku tworzy na niego treści. Kluczem do sukcesu jest odpowiedni dobór tematów, chwytliwa treść i linkowanie wewnętrzne. Z mikro sklepu generującego niecałe 500 wejść miesięcznie, bez zwiększania asortymentu przez klienta, udało nam się osiągnąć już ponad 10 tys. wejść miesięcznie! 🙂 

Milena Fietko Delante
Milena Fietko
Senior SEO Specialist

Pozostałe case studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.

LubieButy.pl - case study
+ 617%
wzrostu ruchu organicznego

LubieButy.pl

Wysoka konkurencyjność branży oraz dobre parametry domeny. Zobacz, jak połączyliśmy te elementy z dobrym procesem SEO i zwiększyliśmy ruch organiczny strony o 617% w tylko 9 miesięcy!

Zobacz case study
Epstryk.pl - case study
+ 71%
wzrostu przychodów z ruchu organicznego

Epstryk.pl

Bardzo konkurencyjny rynek i obszerna strona z 27 tysiącami podstron. Strategia SEO pomogła zwiększyć ruch organiczny o ponad 100% oraz sprzedaż o 70%. Sprawdź, jak to możliwe!

Zobacz case study
Leason.pl - case study
+ 3992%
wzrostu ruchu organicznego

Leason.pl

Zupełnie nowa strona oparta o platformę WordPress. Dowiedz się, jak za pomocą połączenia SEO oraz UX wzrosty pojawiły się już pierwszym miesiącu optymalizacji, a finalnie osiągnęliśmy poziom 16 000 wejść na stronę!

Zobacz case study