Case studies

Case study - Vitamoc

Vitamoc to sklep internetowy z akcesoriami do kuchni – wyciskarkami, blenderami i suszarkami. Zobacz jak strategią blogową budujemy ruch na produkty sezonowe i zwiększamy sprzedaż sezonową.

Cel

Zwiększenie ruchu organicznego

Analiza

Współpracę z Vitamoc rozpoczęliśmy w maju 2018 roku. Sklep jest oparty o CMS PrestaShop, który daje duże możliwości optymalizacyjne. Sklep nie jest duży – oferuje produkty wyselekcjonowane – na początku współpracy strona miała ponad 40 zindeksowanych podstron, teraz ma ponad 90.

Szybkie fakty:

  • CMS PrestaShop
  • Nieduży sklep
  • Bardzo duża konkurencyjność branży
  • Brak treści na stronie

Podejście

Sklep Vitamoc zdecydowaliśmy się pozycjonować w modelu szerokim z wykorzystaniem dużej ilości fraz, składających się z kilku wyrazów. Naszą strategię oparliśmy na zwiększaniu ilości treści na stronie, poprzez dodawanie opisów kategorii i prowadzeniu bloga sezonowego.

Proces on-site

Proces standardowo rozpoczęliśmy od obszernego audytu strony i analizy słów kluczowych, które wyznaczyły plan działania na kolejne miesiące. Audyt strony zanalizował obecny stan domeny oraz wykazał jakie zmiany powinny być wdrożone w pierwszej kolejności oraz z jakimi wyzwaniami będziemy musieli się zmierzyć.

Problem 1 – Brak treści na stronie głównej i kategoriach

Na stronie głównej oraz na kategoriach nie było wdrożonej treści. Jedną z przyczyn było standardowe ustawienie Presty, która blok tekstu umieszcza na górze strony i przysłaniało to to, co w sklepie najważniejsze, czyli produkty. Przenieśliśmy opisy na dół strony oraz dodaliśmy treści na stronie głównej i kategoriach.

Treść na stronie głównej
Fragment wdrożonego tekstu na stronie głównej

Problem 2 – Brak nagłówków H1 na stronie głównej i kategoriach

Brak treści to i brak nagłówków. Największym problemem był brak nagłówków H1 na stronie głównej i kategoriach. Szybko rozwiązaliśmy ten problem i dodaliśmy nagłówki H1.

Przed:

Strona główna:

Nagłówki na stronie głównej

Kategorie:

Nagłówki na kategoriach przed zmianą

Po: 

Strona główna:

Zmienione nagłówki na stronie głównej

Kategorie:

Zmienione nagłówki na kategoriach

Problem 3 – Brak treści na stronie

Największym problemem, który poniekąd nakierował naszą strategię SEO na odpowiednie tory, był brak treści na stronie. Zaleciliśmy wdrożenie sekcji blogowej na stronie i piszemy 2 artykuły okołotematyczne na miesiąc.

Tematy na bloga dobierane są na podstawie sezonu, na przykład:

  • jesienią piszemy o suszeniu grzybów,
  • zimą o sokach rozgrzewających i na przeziębienie,
  • gdy pojawiają się owoce sezonowe to skupiamy się na nich.

W blogu dbamy o odpowiednie linkowanie wewnętrzne i dodaliśmy moduł produktów powiązanych.

Efekty? Oto przykłady kilku fraz, które są dopasowane do blog postów:

Pozycja fraz proces SEO
fraza: „blender do masła orzechowego”
Poprawienie pozycji frazy
fraza: „wyciskarka do twardych warzyw”
long tail SEO - pozycja fraz
fraza: „jak suszyć grzyby w suszarce”

Problem 4 – Błąd przekierowań

Strona Vitamoc miała przekierowanie 302 pomiędzy wersjami z www i bez www. Przekierowanie 302 jest przekierowaniem tymczasowym. Zmieniliśmy je na przekierowanie 301, czyli przekierowanie stałe.

Przekierowania przed zmianą:

Niepoprawne przekierowania

Przekierowania po zmianie:

poprawne przekierowania

Problem 5 – Duży poziom duplikacji wewnętrznej

Strona miała duży poziom duplikacji wewnętrznej poprzez zduplikowane opisy produktów. Zdecydowaliśmy się nie zmieniać opisów produktów, a poziom duplikacji spada dzięki dodawaniu nowych treści na stronę. Jest to zamierzonym efektem ubocznym pisania bloga 😉

Przed:

Po:

Proces off-site

Od początku współpracy wzmacniamy domenę poprzez linkowanie zewnętrzne. Nasze linki dodajemy ręcznie na starannie dobranych stronach, które mają wysoki autorytet domeny. Są to między innymi katalogi, fora, strony zapleczowe czy social media.

Przyrost linków przed:

Przyrost linków zewnętrznych przed wpsółpracą

Przyrost linków po:

Przyrost linków przychodzących w trakcie współpracy

Autorytet domeny przed współpracą:

Autorytet domeny przed współpracą

Autorytet domeny w trakcie współpracy:

Autorytet domeny w trakcie współpracy

Wyniki

  • Zwiększenie widoczności strony:
  • Wzrost ruchu sezonowego dzięki odpowiednio dobranym tematom na blogu (75% ruchu na stronie pochodzi z bloga):
    • Blog post o suszeniu grzybów wygenerował jesienią 2019 duży wzrost ruchu na stronie:
      Peak ruchu sezonowego ruch jesienią wzrost ruchu sezonowego
  • I co najważniejsze, przełożyło się to na sprzedaż. Suma wartości sprzedaży w 3 jesennych miesiącach – wrzesień – listopad, była większa o 34% od sumy wartości sprzedaży w poprzednich 7 miesiącach (luty – sierpień). Porównując wyniki sprzedaży po pół roku współpracy (luty vs. wrzesień) sprzedaż wzrosła o 289%.

Pozostałe case studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.