.animate-view{opacity: 1 !important;}
zamki sklep (1)

Link Building przynosi efekty, a w połączeniu on-site i technicznym SEO daje maksymalne korzyści - Case Study zamkisklep.pl

eCommerce Link building SEO

O współpracy z Zamki Sklep

ZamkiSklep.pl to polski sklep internetowy oferujący zamki, wkładki, klamki i akcesoria do drzwi. Oprócz produktów renomowanych marek rozwija własną linię SVS, dostarczając wysokiej klasy rozwiązania zabezpieczeń. Dzięki fachowemu doradztwu i szybkim realizacjom zamówień jest zaufanym wyborem dla klientów indywidualnych i firm.

Cele klienta

1.

Poprawa i utrzymanie wyższych pozycji słów kluczowych

Klient chciał zwiększyć widoczność na konkurencyjne frazy związane z zamkami do drzwi oraz najważniejszymi producentami w branży, m.in. GERDA czy Dierre. Celem było uzyskanie wyższych pozycji na takie frazy jak „zamki do drzwi”, „zamki GERDA” czy „zamki Dierre”, które są niezwykle konkurencyjne i istotne dla branży.

2.

Zwiększenie ruchu organicznego na rynku Polskim

Dzięki poprawie pozycji na konkurencyjne frazy, udało się znacząco zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Wyższe pozycje na istotne słowa kluczowe przełożyły się na większy ruch organiczny, co w efekcie przyczyniło się do wzrostu liczby odwiedzin oraz lepszych wyników sprzedażowych.

Strategiczne etapy współpracy

1️⃣ Wyzwanie

Klient zgłosił się do nas z celem poprawy widoczności w wyszukiwarce. Początkowo działania linkbuildingowe przynosiły bardzo dobre rezultaty, jednak z czasem efekty zaczęły się stabilizować i dalszy wzrost stał się trudny do osiągnięcia tylko przy wykorzystaniu tej strategii. W związku z tym postanowiliśmy przeprowadzić dodatkowe analizy, aby znaleźć inne obszary do optymalizacji i odkryć nowe rozwiązania, które przyspieszą dalszy rozwój.

 

2️⃣ Diagnoza – co odkryliśmy?

Aby uzyskać najlepszy efekt i zwiększyć wzrosty, przeprowadziliśmy audyt techniczny strony, podczas którego dostrzegliśmy techniczne oraz on-site’owe elementy, które mogły ograniczać osiągnięcie pełnego potencjału działań SEO.

3️⃣ Działania

Zaproponowaliśmy nie tylko dalszy linkbuilding, ale też konkretne rekomendacje techniczne i on-site. 

W aspektach technicznych działaliśmy na podstawie rekomendacji, ponieważ Klient korzysta z usług swojego dewelopera, z którym współpracowaliśmy przy wdrażaniu zmian technicznych. Zmiany on-site były natomiast realizowane bezpośrednio przez nasz team. Optymalizowaliśmy: treści, strukturę nagłówków, dane strukturalne i inne elementy wpływające na widoczność strony w wyszukiwarkach.

/

Diagnoza – co odkryliśmy?Podjęte działania we współpracy z deweloperem Zamków Sklep
✖️ Brak danych strukturalnych na stronach➡️ Dodaliśmy odpowiednie dane strukturalne (np. schema.org) na kluczowych stronach, co ułatwiło robotom Google lepszą interpretację treści i poprawiło wyświetlanie w wynikach wyszukiwania. Część stron jest już zaopatrzona w dane strukturalne, jednak wciąż pracujemy nad ich pełną implementacją na pozostałych podstronach.
✖️ Niewłaściwa struktura nagłówków w kategoriach➡️ Zmieniliśmy strukturę nagłówków. Zależało nam na logicznej hierarchii, która poprawi czytelność strony i ułatwi Google rozumienie kluczowych tematów. Zmiany zostały w pełni wdrożone.
✖️ Zaindeksowane strony paginacji➡️ Usunęliśmy strony paginacji z indeksu Google, co zminimalizowało ryzyko duplikacji treści i poprawiło efektywność crawl budget. Działanie zakończone.
✖️ Architektura strony pod kątem crawl depth i crawl budget➡️ Przeorganizowaliśmy architekturę strony, optymalizując głębokość indeksowania i rozdzielając crawl budget, aby roboty Google skupiły się na najważniejszych dla Klienta stronach. Część zmian przyniosła już rezultaty, reszta w trakcie wdrożenia.
✖️ Niewłaściwa struktura menu➡️ Pracujemy nad nową strukturą menu, która poprawi nawigację na stronie i ułatwi robotom Google odkrywanie najważniejszych podstron. Działanie w trakcie realizacji.
✖️ Przeoptymalizowane opisy kategorii lub ich całkowity brak➡️ Zaktualizowaliśmy opisy kategorii, aby stały się bardziej naturalne i wartościowe, a także odpowiadające intencjom użytkowników. Optymalizacja treści trwa i obejmuje kolejne kategorie – pierwsze efekty są już widoczne
✖️ Błędne elementy meta tag➡️ Pracujemy nad optymalizacją tytułów i meta description, priorytetowo na stronie głównej i kategoriach, aby były bardziej dopasowane do intencji użytkowników oraz lepiej wspierały SEO.

wdrożenie zmian na kategoriach zamki sklep

Efekty optymalizacji treści na kategoriach

Jak przebiegała nasza współpraca?

Bardzo ważnym elementem naszej współpracy z Zamki Sklep była świetna komunikacja i współpraca na linii specjalista SEO z Delante, właściciel Zamki Sklep oraz deweloper. Wszystkie zmiany były wdrażane stopniowo, a proces komunikacji przebiegał płynnie, co pozwoliło na skuteczne wprowadzanie rekomendacji. Taki sposób współpracy przyniósł oczekiwane efekty, które pozytywnie wpłynęły na widoczność strony w wyszukiwarkach.

 

3️⃣ Wyniki

Po wdrożeniu zaproponowanych działań zauważyliśmy wyraźną poprawę wyników. Dzięki lepszej widoczności w wyszukiwarkach oraz optymalizacji treści strona zaczęła przyciągać więcej ruchu organicznego. Efekty były widoczne stopniowo – po kilku tygodniach poprawiły się pozycje na kluczowe słowa, co przełożyło się na większe zaangażowanie użytkowników. Współpraca z Zamki Sklep pokazała, jak istotne jest kompleksowe podejście do SEO, obejmujące zarówno działania techniczne, jak i zmiany on-site.

#1 Wprowadzenie 20 głównych słów kluczowych do TOP3 i TOP10

Najważniejsze frazy kluczowe, mimo bardzo wysokich wolumenów, osiągnęły pozycje w Top 3 lub Top 10 wyników wyszukiwania. Dzięki wprowadzonym działaniom SEO strona zyskała lepszą widoczność na konkurencyjnych słowach, co znacząco wpłynęło na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

słowa kluczowe w top3 zamki sklep

#2 Zwiększenie widoczności strony internetowej.

Widoczność strony internetowej znacząco wzrosła dzięki wprowadzonym przez nas zmianom, co potwierdza ponad dwukrotny wzrost liczby wyświetleń (+111%).

 

wzorst wyświetleń zamki sklep

Przekłada się to również na większą liczbę kliknięć (+85%), co dowodzi skuteczności naszych działań SEO. Optymalizacje, które wdrożyliśmy, realnie przełożyły się na lepszą ekspozycję strony w wynikach wyszukiwania i większe zaangażowanie użytkowników.

wzrost kliknięć zamki sklep

 

gsc zamki sklep

Screen zmian w ilości liczby kliknięć oraz liczby wyświetleń z narzędzie Google Search Console na przełomie 3 miesięcy

zamki sklep ruch organiczny

Screen ruchu organicznego z zewnętrznego narzędzia Ahrefs

Wniosek

To case study pokazuje, że linkbuilding to ważny element, ale dopiero w połączeniu z optymalizacją techniczną i on-site można w pełni wykorzystać potencjał strony. Dzięki wspólnej pracy z deweloperem Zamki Sklep udało się nie tylko poprawić pozycje w wynikach wyszukiwania, ale także zwiększyć ruch organiczny i zaangażowanie użytkowników. W Delante zawsze patrzymy szerzej, analizując każdy aspekt SEO, aby osiągnąć realne, długoterminowe efekty. 🚀