.animate-view{opacity: 1 !important;}

964% wzrost ruchu organicznego w rok

B2B SEO

To case study zostało nominowane do:

Global Search Awards 2023

Cele kilenta

1.

Zwiększenie ruchu organicznego

Mazer to polska firma specjalizująca się w rozwoju oprogramowania XR, oferująca usługi SaaS i B2B w oparciu o funkcjonalny multiwers. Firma zdecydowała się na stworzenie zupełnie nowej strony internetowej i zwróciła się do nas o wsparcie w zwiększeniu jej ruchu organicznego.

2.

Poprawa widoczności strony internetowej

Zdobycie rozpoznawalności marki w branży o dużym stopniu konkurencji, takiej jak branża oprogramowania, stanowi dość spore wyzwanie. Dlatego też klientowi zależało na poprawie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania – był to w zasadzie kluczowy element rozwoju Mazera.

3.

Umieszczenie wybranych słów kluczowych w TOP10 wyników wyszukiwania

W trakcie audytu i naszej początkowej analizy słów kluczowych zidentyfikowaliśmy 20 najważniejszych fraz dla rozwoju biznesu klienta, które zamierzaliśmy wprowadzić do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania Google.

Wiecej o Mazer i jego usługach na www.mazerspace.com  

Zespół SEO

Kiedy pracujesz nad nowo uruchomioną stroną internetową i starasz się zwiększyć jej ruch i widoczność, istotne jest zrozumienie, że każdy nawet najmniejszy element ma ogromny wpływ na efekt końcowy, a co za tym idzie, powodzenie projektu. Na szczęście firma Mazer powierzyła nam ten proces, dając nam swobodę w zarządzaniu wszystkimi działaniami SEO. W takich sytuacjach jeszcze bardziej satysfakcjonujące jest prezentowanie klientowi postępów i wspaniałych wyników, jakie razem osiągnęliśmy!

 

Przemek Jaskierski
Przemek Jaskierski Senior SEO Specialist

Strategia on-site

Zrezygnowanie ze współdzielonego adresu IP

Rozpoczęcie procesu zwiększania widoczności strony internetowej firmy Mazer nie należało do najłatwiejszych. Na szczęście dość szybko udało nam się zidentyfikować źródło tych trudności – był nim współdzielony adres IP.

Dlaczego to ważne

Korzystanie z współdzielonych adresów IP bywa ryzykowne – nie ma się kontroli nad innymi użytkownikami tego IP ani nad tym, co jest publikowane na witrynach, z którymi dzieli się adres IP. Nawet jeśli to rozwiązanie często bywa tańsze, to korzystanie z współdzielonego adresu IP może negatywnie wpłynąć na wydajność strony internetowej. W takiej sytuacji lepszym wyborem jest hosting dedykowany.

Pierwszym krokiem, który okazał się kluczowy dla poprawy wydajności strony internetowej naszego klienta, było zmienienie adresu IP z współdzielonego na dedykowany. Żeby wspomóc rozwój firmy Mazer, musieliśmy zacząć od budowania solidnych podstaw.

Wcześniej współdzielony adres IP firmy Mazer był powiązany z witrynami, które miały negatywny wpływ na mazerspace.com. Te witryny zawierały wiele niechcianych, spamowych lub starych stron, które nie były już przez nikogo moderowane, co negatywnie oddziaływało na obecność firmy Mazer w Internecie.

Zdecydowaliśmy się przenieść stronę klienta na dedykowany adres IP. Efekty tej decyzji przekroczyły nasze oczekiwania:

seo case study visibility growth

Wydajność strony internetowej Mazer zaczęła rosnąć znacznie szybciej po przeniesieniu jej na dedykowany adres IP.

Stworzenie poprawnej struktury nagłówków

Kolejnym krokiem w procesie optymalizacji SEO było ustalenie właściwej hierarchii nagłówków na stronie internetowej firmy Mazer.

Dlaczego to ważne

Nagłówki są ważne zarówno dla użytkowników jak i robotów indeksujących. Kiedy są poprawnie skonstruowane oraz kiedy zawierają odpowiednie słowa kluczowe, pomagają odwiedzającym i botom szybsze zrozumienie treści strony.

Struktura nagłówków nie była zgodna z obecnymi zasadami SEO – na ogół poszczególne strony nie miały H1 i H2, za to sporo H3 i H4. Po opublikowaniu większej ilości treści i dodaniu słów kluczowych do nagłówków, udało nam się osiągnąć trzy cele:

  • stworzyć poprawną strukturę nagłówków,
  • uzyskać lepsze pozycje dla wybranych słów kluczowych,
  • usprawnić proces indeksowania.

Przykład dawnej struktury nagłówków zastosowanej na stronie głównej:

header structure

Ta sama strona główna po naszej optymalizacji:

headers after the optimization

Zablokowanie indeksowania stron szablonowych

Podczas prowadzenia działań SEO dla Mazer natknęliśmy się na strony, które trafiały do indeksu, chociaż nie powinny.

Dlaczego to ważne

Podczas procesu indeksowania roboty wyszukiwarek analizują zawartość strony internetowej. Z tego powodu zawsze należy upewnić się, że boty mają dostęp jedynie do stron o dużym potencjale, jak i do tych, które są przydatne dla użytkowników. Pozostałe strony, które nie niosą wiele wartości, nie powinny być dostępne dla botów wyszukiwarek.

Zasada „więcej znaczy lepiej” nie zawsze jest właściwym podejściem, zwłaszcza jeśli chodzi o indeksowanie stron. W trakcie analizy strony internetowej klienta odkryliśmy, że połowa zindeksowanych adresów to tak naprawdę szablony. Pozostały one w strukturze strony i nie były blokowane przed indeksacją.

number of indexed pages

Połowa z tych stron nie powinna
zostać zindeksowana.

Wyindeksowaliśmy strony szablonowe.

Usprawnienie procesu indeksacji dzięki narzędziu indeksacji Delante

Strony szablonowe nie stanowiły jedynego problemu z indeksacją, z którym musiał zmierzyć się nasz klient. Musieliśmy także zoptymalizować sposób, w jaki przebiega ten proces.

Dlaczego to ważne

W miarę rosnącej liczby stron internetowych, robotom Google coraz trudniej jest dokładnie przeanalizować i zindeksować każdą z nich. Reguły i harmonogramy, które zostały ustanowione kilka lat temu, nie są już wystarczające. Dlatego właściciele stron internetowych muszą szukać nowych sposobów na przyspieszenie procesu indeksacji swoich treści.

Na początku 2022 roku wielu właścicieli stron internetowych miało problem z indeksacją, co było w głównej mierze spowodowane zmianami wprowadzonymi do algorytmów Google.

W tamtym czasie na stronie mazerspace.com pojawiło się wiele nowych artykułów. Żeby pomóc użytkownikom w znalezieniu i skorzystaniu z tych treści, musieliśmy przyspieszyć proces indeksacji. Do tego celu wykorzystaliśmy naszą wewnętrzną aplikację.

Oto, jak działa jej główny mechanizm:

indexer api

Nasza wewnętrzna aplikacja daje większą kontrolę nad indeksacją, a co za tym idzie, mogliśmy ją odpowiednio dostosować do naszych wymagań i założeń. Dzięki temu łatwiej było nam poprawić widoczność i pozycję słów kluczowych, co stanowiło jedno z głównych celów klienta.

Zobacz, jak możesz przyspieszyć indeksację swojej strony. Wszystkie wskazówki znajdziesz w artykule napisanym przez Matta Calika, Delante Managing Partnera 👉  Tak indeksujemy strony naszych klientów w 48 godzin 

Zastosowanie linkowania wewnętrznego

Po poradzeniu sobie z indeksacją, przeszliśmy do kolejnego zadania – rozbudowania linkowania wewnętrznego.

Dlaczego to ważne

Linkowanie wewnętrzne, które często jest pomijane przez właścicieli stron internetowych, jest dość ważnym elementem tworzenia hierarchii treści w obrębie domeny. Z biegiem czasu przyczyniają się do zwiększenia widoczności witryny w wynikach wyszukiwania dla odpowiednich słów kluczowych.

Stworzyliśmy wewnętrzną sieć odnośników na stronie internetowej, żeby rozwiązać problem małej ilości linków wewnętrznych. Poza tym na najważniejszych podstronach dodaliśmy również sekcję „Najnowsze wpisy na blogu”.

recent blog posts section to improve internal linking

Przyspieszenie ładowania i optymalizacja strony pod urządzenia mobilne

Strona internetowa Mazer potrzebowała jeszcze kilku poprawek. Tym razem przyszła pora na poprawę szybkości ładowania i upewnienie się, że strony klienta poprawnie wyświetla się na smartphonach i tabletach.

Dlaczego to ważne

Długi czas ładowania często sprawia, że użytkownicy rezygnują z przeglądania strony. Podobnie sprawa ma się z urządzeniami przenośnymi – jeśli ciężko jest poruszać się i korzystać z danej strony na smartphonie czy tablecie, nie będzie ona oceniana wysoko przez boty. Dlatego właśnie te dwie kwestie powinny być priorytetem, jeśli chodzi o poprawę ruchu oraz zapewnieniu użytkownikom satysfakcjonującego doświadczenia na stronie.

W ramach prac nad optymalizacją techniczną dla Mazer przeprowadziliśmy poprawki związane z prędkością ładowania strony oraz dostosowaniem jej do urządzeń mobilnych.

Żeby przyspieszyć ładowanie się strony:

  • zastosowaliśmy tzw. lazy loading (obrazy i video zaczynają ładować się dopiero, kiedy użytkownik znajdzie je na stronie),
  • wprowadziliśmy zmiany dotyczące pamięci podręcznej strony,
  • ograniczyliśmy ilość zbędnych wtyczek.

Jeśli chodzi o optymalizację na urządzenia mobilne, z naszego audytu wynikało, że niektóre elementy witryny nie były poprawnie wyświetlane na smartphonach. Rozwiązaliśmy te problemy, koncentrując się głównie na poprawie projektu strony.

Optymalizacja Core Web Vitals

Wraz z przyspieszeniem ładowania się strony, zajęliśmy się poprawieniem wskaźników Core Web Vitals – kluczowymi wskaźnikami jakości strony stworzonymi przez Google.

Dlaczego to ważne

Optymalizacja Core Web Vitals jest ważna, ponieważ wpływa na ocenę jakości strony przez Google. Poprawienie tych wskaźników oznacza lepsze doświadczenie użytkownika i może pomóc w zwiększeniu widoczności strony oraz przyciągnięciu większej liczby odwiedzających.

W przypadku strony internetowej Mazer konieczne było wprowadzenie kilku usprawnień, żeby uzyskać lepszy wynik Core Web Vitals. Skupiliśmy się głównie na

  • dostosowaniu rozmiarów obrazów do strony,
  • zamianie dynamicznych elementów na statyczne,
  • stworzeniu nowej kolejności ładowania się wtyczek na stronie.

Praca nad rozwojem treści

Na koniec zostawiliśmy optymalizację treści zamieszczanych na stronie klienta. Prawdą jest, że ten element strategii SEO przygotowanej dla Mazer odgrywał bardzo ważną rolę w przyciągnięciu nowych użytkowników na stronę.

Dlaczego to ważne

Niektórzy twierdzą, że zasada “Content is king” straciła już na znaczeniu. Według nas jest ona ciągle ważna. Bez publikacji odpowiednich treści, nie ma mowy o dostarczeniu użytkownikom odpowiedzi na ich zapytania. Strona internetowa musi być wypełniona wartościowymi treściami, żeby przyciągać użytkowników.

Praca nad treściami stanowiła ważny element strategii SEO przygotowanej dla Mazer. Stworzyliśmy wpisy na bloga firmowego i na poszczególne podstrony. Zajęliśmy się również procesem planowania publikacji, jak i wyszukiwaniem słów kluczowych, które miały pomóc przyciągnąć nowych klientów.

Najważniejsze założenia pracy nad treściami obejmowały:

  • stworzenie i opublikowanie opisów usług

seo case study content development

  • optymalizację bloga firmowego, która polegała między innymi na stworzeniu listy tematów do wpisów blogowych, dopasowaniu do nich odpowiednich słów kluczowych oraz dodaniu spisów treści wraz z sekcją FAQ.

table of content implementation seo case study

Strategia Off-Site

Jeśli chodzi o off-site, zaproponowaliśmy klientowy dwuetapowy proces.

Pierwszy krok miał za zadanie poprawić autorytet strony Mazer. Żeby zbudować solidny profil linków, sukcesywnie zdobywaliśmy wartościowe backlinki od witryn związanych tematycznie z branżą IT. Analizowaliśmy również profile linków konkurencyjnych stron i umieszczaliśmy tam linki do strony naszego klienta. Pozyskiwaliśmy backlinki z zewnętrznych źródeł, które już były wykorzystywane przez główną konkurencję Mazera.

Równocześnie wykorzystywaliśmy link building do zwiększenia widoczności strony i poprawienia jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jako wsparcie dla słów kluczowych, które już dobrze radziły sobie w wynikach wyszukiwania, wykorzystywaliśmy treści sponsorowane. Opublikowaliśmy je na najważniejszych i najbardziej renomowanych stronach internetowych związanych z branżą klienta.

Wyniki

WYNIK 1 Zwiększenie liczby odwiedzających do 1000 nowych użytkowników. Jest to 910% wzrost.

traffic growth results seo case study

WYNIK 2 Zwiększenie widoczności strony internetowej. Osiągnęliśmy wzrost 10 000 wyświetleń w wynikach wyszukiwania w ciągu roku. Jest to 563% realizacji początkowego celu w analizowanym okresie (oczekiwane 10 000 w porównaniu do uzyskanych 66,3 tys. wyświetleń).

miesięczna widoczność mazer styczeń 2022 vs styczeń 2023

WYNIK 3 Wprowadzenie 20 głównych słów kluczowych do TOP10 w ciągu jednego roku oraz 33 dodatkowych słów kluczowych do TOP10.

keyword performance results

Przed optymalizacją Cel Po 12 miesiącach  

KW w TOP 10

1 20 33

Cel przekroczony

Widoczność

2530 10 000 66 300

Cel przekroczony

Ruch na stronie 197 1000 1990

Cel przekroczony

Ogólne wskaźniki wzrostu:

  • Ruch na stronie: styczeń 2022 do marzec 2023

general trend of traffic growth for the client

  • Wzrost widoczności

visibility trend

Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Porozmawiajmy o twoim SEO

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM