Mazer to polska firma specjalizująca się w rozwoju oprogramowania XR, oferująca usługi SaaS i B2B w oparciu o funkcjonalny multiwers. Firma zdecydowała się na stworzenie zupełnie nowej strony internetowej i zwróciła się do nas o wsparcie w zwiększeniu jej ruchu organicznego.
Zdobycie rozpoznawalności marki w branży o dużym stopniu konkurencji, takiej jak branża oprogramowania, stanowi dość spore wyzwanie. Dlatego też klientowi zależało na poprawie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania – był to w zasadzie kluczowy element rozwoju Mazera.
W trakcie audytu i naszej początkowej analizy słów kluczowych zidentyfikowaliśmy 20 najważniejszych fraz dla rozwoju biznesu klienta, które zamierzaliśmy wprowadzić do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania Google.
Kiedy pracujesz nad nowo uruchomioną stroną internetową i starasz się zwiększyć jej ruch i widoczność, istotne jest zrozumienie, że każdy nawet najmniejszy element ma ogromny wpływ na efekt końcowy, a co za tym idzie, powodzenie projektu. Na szczęście firma Mazer powierzyła nam ten proces, dając nam swobodę w zarządzaniu wszystkimi działaniami SEO. W takich sytuacjach jeszcze bardziej satysfakcjonujące jest prezentowanie klientowi postępów i wspaniałych wyników, jakie razem osiągnęliśmy!
Rozpoczęcie procesu zwiększania widoczności strony internetowej firmy Mazer nie należało do najłatwiejszych. Na szczęście dość szybko udało nam się zidentyfikować źródło tych trudności – był nim współdzielony adres IP.
Pierwszym krokiem, który okazał się kluczowy dla poprawy wydajności strony internetowej naszego klienta, było zmienienie adresu IP z współdzielonego na dedykowany. Żeby wspomóc rozwój firmy Mazer, musieliśmy zacząć od budowania solidnych podstaw.
Wcześniej współdzielony adres IP firmy Mazer był powiązany z witrynami, które miały negatywny wpływ na mazerspace.com. Te witryny zawierały wiele niechcianych, spamowych lub starych stron, które nie były już przez nikogo moderowane, co negatywnie oddziaływało na obecność firmy Mazer w Internecie.
Zdecydowaliśmy się przenieść stronę klienta na dedykowany adres IP. Efekty tej decyzji przekroczyły nasze oczekiwania:
Wydajność strony internetowej Mazer zaczęła rosnąć znacznie szybciej po przeniesieniu jej na dedykowany adres IP.
Kolejnym krokiem w procesie optymalizacji SEO było ustalenie właściwej hierarchii nagłówków na stronie internetowej firmy Mazer.
Struktura nagłówków nie była zgodna z obecnymi zasadami SEO – na ogół poszczególne strony nie miały H1 i H2, za to sporo H3 i H4. Po opublikowaniu większej ilości treści i dodaniu słów kluczowych do nagłówków, udało nam się osiągnąć trzy cele:
Przykład dawnej struktury nagłówków zastosowanej na stronie głównej:
Ta sama strona główna po naszej optymalizacji:
Podczas prowadzenia działań SEO dla Mazer natknęliśmy się na strony, które trafiały do indeksu, chociaż nie powinny.
Zasada „więcej znaczy lepiej” nie zawsze jest właściwym podejściem, zwłaszcza jeśli chodzi o indeksowanie stron. W trakcie analizy strony internetowej klienta odkryliśmy, że połowa zindeksowanych adresów to tak naprawdę szablony. Pozostały one w strukturze strony i nie były blokowane przed indeksacją.
Wyindeksowaliśmy strony szablonowe.
Strony szablonowe nie stanowiły jedynego problemu z indeksacją, z którym musiał zmierzyć się nasz klient. Musieliśmy także zoptymalizować sposób, w jaki przebiega ten proces.
Na początku 2022 roku wielu właścicieli stron internetowych miało problem z indeksacją, co było w głównej mierze spowodowane zmianami wprowadzonymi do algorytmów Google.
W tamtym czasie na stronie mazerspace.com pojawiło się wiele nowych artykułów. Żeby pomóc użytkownikom w znalezieniu i skorzystaniu z tych treści, musieliśmy przyspieszyć proces indeksacji. Do tego celu wykorzystaliśmy naszą wewnętrzną aplikację.
Oto, jak działa jej główny mechanizm:
Nasza wewnętrzna aplikacja daje większą kontrolę nad indeksacją, a co za tym idzie, mogliśmy ją odpowiednio dostosować do naszych wymagań i założeń. Dzięki temu łatwiej było nam poprawić widoczność i pozycję słów kluczowych, co stanowiło jedno z głównych celów klienta.
Po poradzeniu sobie z indeksacją, przeszliśmy do kolejnego zadania – rozbudowania linkowania wewnętrznego.
Stworzyliśmy wewnętrzną sieć odnośników na stronie internetowej, żeby rozwiązać problem małej ilości linków wewnętrznych. Poza tym na najważniejszych podstronach dodaliśmy również sekcję „Najnowsze wpisy na blogu”.
Strona internetowa Mazer potrzebowała jeszcze kilku poprawek. Tym razem przyszła pora na poprawę szybkości ładowania i upewnienie się, że strony klienta poprawnie wyświetla się na smartphonach i tabletach.
W ramach prac nad optymalizacją techniczną dla Mazer przeprowadziliśmy poprawki związane z prędkością ładowania strony oraz dostosowaniem jej do urządzeń mobilnych.
Żeby przyspieszyć ładowanie się strony:
Jeśli chodzi o optymalizację na urządzenia mobilne, z naszego audytu wynikało, że niektóre elementy witryny nie były poprawnie wyświetlane na smartphonach. Rozwiązaliśmy te problemy, koncentrując się głównie na poprawie projektu strony.
Wraz z przyspieszeniem ładowania się strony, zajęliśmy się poprawieniem wskaźników Core Web Vitals – kluczowymi wskaźnikami jakości strony stworzonymi przez Google.
W przypadku strony internetowej Mazer konieczne było wprowadzenie kilku usprawnień, żeby uzyskać lepszy wynik Core Web Vitals. Skupiliśmy się głównie na
Na koniec zostawiliśmy optymalizację treści zamieszczanych na stronie klienta. Prawdą jest, że ten element strategii SEO przygotowanej dla Mazer odgrywał bardzo ważną rolę w przyciągnięciu nowych użytkowników na stronę.
Praca nad treściami stanowiła ważny element strategii SEO przygotowanej dla Mazer. Stworzyliśmy wpisy na bloga firmowego i na poszczególne podstrony. Zajęliśmy się również procesem planowania publikacji, jak i wyszukiwaniem słów kluczowych, które miały pomóc przyciągnąć nowych klientów.
Najważniejsze założenia pracy nad treściami obejmowały:
Jeśli chodzi o off-site, zaproponowaliśmy klientowy dwuetapowy proces.
Pierwszy krok miał za zadanie poprawić autorytet strony Mazer. Żeby zbudować solidny profil linków, sukcesywnie zdobywaliśmy wartościowe backlinki od witryn związanych tematycznie z branżą IT. Analizowaliśmy również profile linków konkurencyjnych stron i umieszczaliśmy tam linki do strony naszego klienta. Pozyskiwaliśmy backlinki z zewnętrznych źródeł, które już były wykorzystywane przez główną konkurencję Mazera.
Równocześnie wykorzystywaliśmy link building do zwiększenia widoczności strony i poprawienia jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jako wsparcie dla słów kluczowych, które już dobrze radziły sobie w wynikach wyszukiwania, wykorzystywaliśmy treści sponsorowane. Opublikowaliśmy je na najważniejszych i najbardziej renomowanych stronach internetowych związanych z branżą klienta.
WYNIK 1 Zwiększenie liczby odwiedzających do 1000 nowych użytkowników. Jest to 910% wzrost.
WYNIK 2 Zwiększenie widoczności strony internetowej. Osiągnęliśmy wzrost 10 000 wyświetleń w wynikach wyszukiwania w ciągu roku. Jest to 563% realizacji początkowego celu w analizowanym okresie (oczekiwane 10 000 w porównaniu do uzyskanych 66,3 tys. wyświetleń).
WYNIK 3 Wprowadzenie 20 głównych słów kluczowych do TOP10 w ciągu jednego roku oraz 33 dodatkowych słów kluczowych do TOP10.
|
Przed optymalizacją | Cel | Po 12 miesiącach | |
KW w TOP 10 |
1 | 20 | 33 |
Cel przekroczony |
Widoczność |
2530 | 10 000 | 66 300 |
Cel przekroczony |
Ruch na stronie | 197 | 1000 | 1990 |
Cel przekroczony |
Ogólne wskaźniki wzrostu: