.animate-view{opacity: 1 !important;}
nexelem case study website

+ 521% wzrost ruchu na stronie rok do roku

B2B Oprogramowanie dla firm SEO

Cele klienta

1.

Poprawa widoczności strony internetowej

Nexelem zgłosiło się do nas, ponieważ potrzebowali pomocy w zwiększeniu widoczności na polskim rynku oprogramowań dla firm.

2.

Zwiększenie ruchu organicznego

Nexelem zależało także na zwiększeniu ruch pochodzącego z kanału organicznego i przyciągnięciu na stronę potencjalnych klientów.

Zespół SEO

Współpraca z Nexelem to dla mnie satysfakcjonujące doświadczenie. Klient jest zaangażowany w naszą wspólną pracę i aktywnie wdraża rekomendowane zmiany, dzięki czemu widoczne są efekty naszych działań. Praca z Nexelem pokazuje mi, że wzajemne zaufanie oraz sprawna komunikacja przynoszą satysfakcjonujące dla obu stron efekty!

Wiktoria Wójciak
Wiktoria Wójciak SEO Specialist

Strategia on-site

Poprawa linkowania wewnętrznego

Dlaczego to
ważne

Linkowanie wewnętrzne wspiera poprawną strukturę strony i pomaga robotom Google zrozumieć jej zawartość. Wspomaga także poruszanie się użytkowników po stronie, dlatego jest bardzo ważnym elementem optymalizacji on-site.

Współpracę z Nexelem rozpoczęliśmy w styczniu 2022 od przeprowadzania kompleksowego audytu strony, który ujawnił problem z linkowaniem wewnętrznym.

W pierwszej kolejności zajęliśmy się poprawą linkowania wewnętrznego na stronie. Aby uzyskać najlepsze efekty zaczęliśmy od zmiany nazw produktów. Przed optymalizacją były to krótkie, ogólne stwierdzenia, które nie zawierały fraz kluczowych.

menu nexelem przed optymalizacją pod słowa kluczowe

Zarekomendowaliśmy dodanie do nazw produktów longtailowych fraz kluczowych, które lepiej odpowiadały zawartości konkretnej podstrony. Żeby wesprzeć linkowanie wewnętrzne rozbudowaliśmy menu o moduły zawierające nowe, bardziej precyzyjne nazwy produktów.

menu nexelem po optymalizacji pod słowa kluczowe

Optymalizacji wymagała także stopka na stronie, która była dość lakoniczna i nie zawierała najważniejszych podstron.

stopka nexelem przed optymalizacją

Zgodnie z naszymi rekomendacjami klient wprowadził zmiany w stopce dodając do niej najważniejsze moduły (produkty), popularne wpisy blogowe, istotne materiały, oraz informacje kontaktowe.

stopka nexelem po optymalizacji

Zoptymalizowanie linkowania wewnętrznego było strzałem w dziesiątkę, który przyniósł szybkie efekty. Widocznie poprawił się ruch na stronie, co pokazuje wykres z Google Search Console:

wykres pokazujący wzrost widoczności strony po optymalizacji linkowania wewnętrznego

Dodawanie i optymalizacja treści na stronie

Dlaczego to
ważne

Treści na stronie są ważnym czynnikiem rankingowym, dzięki którym strona może osiągnąć wyższe pozycje w Google. Muszą być one przede wszystkim wartościowe i odpowiednio zoptymalizowane, żeby przynieść najlepsze efekty.

Strona Nexelem posiadała mało tekstu, zwłaszcza w porównaniu do ilości kodu. Dla strony głównej zalecany stosunek treści do kodu to 20%, natomiast audyt wykazał, że było to 12%:

12% stosunek treści do kodu

Na stronach ofertowych treści były zbyt krótkie, dlatego zarekomendowaliśmy ich rozbudowanie i zoptymalizowanie pod słowa kluczowe dopasowane do konkretnego produktu. Nexelem posiada także bloga, który w chwili rozpoczęcia współpracy był prowadzony nieregularnie, a nowe treści były dodawane zbyt rzadko.

W ramach naszej współpracy z Nexelem dostarczamy co miesiąc 1 artykuł blogowy na temat wybrany przez klienta i zoptymalizowany pod odpowiednie słowa kluczowe. Są to trudne, niszowe tematy, które wymagają technicznej i specjalistycznej wiedzy. Choć wymagania klienta nie są łatwe do spełnienia to Nexelm jest bardzo zadowolony z treści dostarczanych przez naszą wewnętrzną copywriterkę Alicję, która świetnie odnajduje się w tej branży.

Dodatkowe treści na stronie przyniosły spodziewany efekt, a klient potwierdza, że jest z nich zadowolony:

Klient zadowolony jest także z innych naszych działań:

pozytywna opinia nexelem o współpracy

Zaproponowaliśmy także dodanie do podstron produktowych, oraz do artykułów blogowych sekcji FAQ. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania tworzymy na bieżąco dla najpopularniejszych produktów, oraz nowych artykułów. W ten sposób rozbudowujemy treści na stronie, oraz optymalizujemy je pod coraz większą liczbę słów kluczowych.

Optymalizujemy także starsze treści. Stale monitorujemy ich pozycje i w razie spadków reoptymalizujemy podstrony, które tego potrzebują. Dzięki temu utrzymujemy je na wysokich pozycjach.

Artykuły opublikowane na stronie wzbogaciliśmy także o spisy treści, które wspierają nawigację i pomagają użytkownikom szybko dotrzeć do najistotniejszych dla nich informacji.

Przykładowy spis treści:

przykładowy spis treści na blogu Nexelem

Wszystkie nowe treści, oraz podstrony indeksujemy używając naszego autorskiego indeksera, dzięki czemu Google szybciej dodaje je do indeksu.

Rozwiązanie problemu kanibalizacji

Dlaczego to
ważne

Kanibalizacja na stronie zmniejsza jej potencjał rankingowy, ponieważ Google może mieć problem z odpowiednim dopasowaniem fraz kluczowych do konkretnych podstron. Podstrony zamiast się wspierać konkurują ze sobą i “zjadają” nawzajem swoją moc rankingową.

Jednym z problemów, z jakim borykała się strona, który negatywnie wpływał na jej widoczność i ruch, był problem kanibalizacji 3 podstron. Nie były one wystarczająco rozróżnione, przez co Google nie był w stanie jasno określić czego dotyczy każda z nich i jakie frazy do nich dopasować. Było to widoczne poprzez fluktuację fraz, których dopasowanie ciągle się zmieniało podczas gdy Google próbował poprawnie je dopasować. Problem ten zaistniał, ponieważ strona Nexelem jest cały czas rozbudowywana i regularnie pojawiają się na niej nowe podstrony, oraz treści.

Żeby rozwiązać ten problem zajęliśmy się optymalizacją każdej z tych podstron pod inne słowa kluczowe. Zmieniliśmy nagłówki na podstronach dodając do nich frazy kluczowe dobrane do konkretnej podstrony, zoptymalizowaliśmy title i meta dane, a także zoptymalizowaliśmy treści pod wybrane słowa kluczowe. Zadbaliśmy także o odpowiednie linkowanie wewnętrzne, które pomogło robotom Google zrozumieć jak te podstrony mają się do siebie.

Przykład zaleconej zmiany:

zmiany w tytule i opisie na stronie ofertowej

Przyniosło to bardzo dobre rezultaty i pozytywnie wpłynęło na widoczność i ruch na stronie głównej, która została poprawnie dopasowana przez Google do pożądanej frazy kluczowej. Efekty widać na poniższym wykresie z GSC:

wykres wzrostu widoczności i ruchu na stronie po rozwiązaniu problemu kanibalizacji

Podniesienie pozycji kluczowych fraz

Dlaczego to
ważne

Określenie fraz kluczowych, na które chcemy się pozycjonować, oraz optymalizacja strony pod ich kątem są podstawą do efektywnej strategii SEO i osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Na początku współpracy pozycje najważniejszych dla klienta fraz nie były satysfakcjonujące. Na większość z nich strona w ogóle się nie wyświetlała lub była na dalekich pozycjach.

pozycje fraz kluczowych przed optymalizacją

W trakcie naszej współpracy wyklarowały się nowe frazy kluczowe, które stały się bardziej istotne dla klienta z punktu widzenia biznesowego. Skupiliśmy się na optymalizacji treści i stron pod te konkretne frazy, co przyniosło bardzo dobre efekty.

Nasze działania dostosowujemy do potrzeb i wymagań klienta, a także do aktualnej sytuacji i prowadzonego procesu. Dzięki temu udało nam się wprowadzić do indeksu najważniejsze frazy kluczowe, a część z nich znajduje się już w Top10.

wysokie pozycje fraz kluczowych nexelem po optymalizacji

Optymalizacja title & meta opisów

Dlaczego to
ważne

Title są istotnym elementem optymalizacji on-site, ponieważ wyświetlają się w wynikach wyszukiwania i mogą zachęcić (lub zniechęcić) do kliknięcia w nasz link. Ich zadaniem jest przyciągnięcie uwagi użytkowników, dlatego powinny być jasne i precyzyjnie określać, co znajduje się na danej stronie, co również pozytywnie wpływa na odbiór naszej strony przez roboty Google.

Title na stronie Nexelem wymagały optymalizacji. Część z nich była za krótka (poniżej 30 znaków) i nie posiadała fraz kluczowych, dlatego nie wykorzystywała pełenego potencjału jaki niesie ze sobą dobry title. W niektórych przypadkach title były za długie i nie wyświetlały się w całości w wynikach wyszukiwania lub były zduplikowane.

Za długi title (powyżej 65 znaków)

przykład zbyt długiego title nexelem

W przypadku połowy podstron Nexelem brakowało meta opisu. Dodatkowo w pojedynczych przypadkach były one zduplikowane, lub zawierały ponad 156 znaków, przez co nie wyświetlały się poprawnie w wynikach wyszukiwania.

brak meta opisów na większości stron nexelem

Przykład za długiego meta opisu:

ucięty meta opis w wynikach wyszukiwania nexelem

W ramach procesu optymalizacji zaproponowaliśmy nowy title i meta opis dla strony głównej. W tym momencie strona w wynikach wyszukiwania wygląda następująco:

zoptymalizowany title oraz meta opis dla strony głównej nexelem

Poprawa title i uzupełnianie meta opisów na stronie są stałym elementem naszego procesu SEO. Na bieżąco optymalizujemy je podczas dodawania nowych blogpostów i podstron.

Przykład zoptymalizowanego title i meta opisu:

przykład zoptymalizowanego title i meta opisu

Optymalizacja nagłówków

Dlaczego to
ważne

Nagłówki na stronie porządkują tekst i pozwalają użytkownikom oraz robotom Google lepiej orientować się w zawartości strony. Ich optymalizacja może poprawić doświadczenie użytkownika na stronie i sprawić, że zatrzyma się on na niej na dłużej. Dobrze zaprojektowane nagłówki mają także pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony.

Na stronach ofertowych Nexelem nie było nagłówków H1, a nagłówki H2, oraz H3 wymagały optymalizacji. Nie zawierały one najważniejszych słów kluczowych, a także były niepoprawnie skonstruowane i posiadały niepotrzebne elementy takie jak “Jesteś tutaj”, oraz “Dowiedz się więcej”.

niepoprawnie skonstruowane nagłówki na stronie nexelem

W ramach procesu optymalizacji nagłówków zarekomendowaliśmy zmianę ich struktury i dodanie longtailowych słów kluczowych, które wspierają cele biznesowe Nexelem.

Dodanie opisów alternatywnych do zdjęć

Dlaczego to
ważne

Opisy alternatywne zdjęć są istotne z punktu widzenia robotów Google, ponieważ pomagają im zrozumieć co znajduje się na danej grafice, dzięki czemu będą się one wyświetlać w Google grafika.

Prawie połowa zdjęć na stronie Nexelem nie posiadała tekstu alternatywnego, a część przekraczała optymalną wielkość 100 KB. Wielkość zdjęć na stronie jest istotna ze względu na szybkość jej ładowania, zbyt duże grafiki mogą niepotrzebnie obciążać stronę.

brak opisów alternatywnych na większości zdjęć na stronie nexelem

W ramach naszej współpracy uzupełniliśmy teksty alternatywne na wszystkich zdjęciach na stronie dbając o zawarcie w nich odpowiednich słów kluczowych, oraz skompresowaliśmy grafiki, które tego wymagały.

Strategia Off-Site

Przed rozpoczęciem współpracy strona Nexelem posiadała tylko 21 odnośników z domen o niskiej jakości i wyświetlała się na zaledwie 34 słowa kluczowe.

liczba linków przed rozpoczęciem współpracy

profil linków nexelem przed rozpoczęciem współpracy

Świadczymy dla Nexelem kompleksową usługę budowania profilu linków, dzięki czemu parametry strony znacznie się poprawiły. Miesięcznie wykonujemy 15 linków z wartościowych stron, dbając przede wszystkim o jakość, a nie o ilość.

Oprócz tego wykonujemy 2 publikacje płatne na stronach powiązanych tematycznie z klientem. Dzięki naszym aktywnościom liczba licznków wzorsła do 357 podnosząc tym samym DR i UR strony. W organicznych wynikach wyszukiwania strona wyświetla się na 723 słowa kluczowe i generuje ponad 2 tysiące wejść.

liczba linków obecnie

profil linków obecnie

Wyniki

WYNIK 1: + 390% wzrost widoczność strony rok do roku

Widoczność w Senuto przed rozpoczęciem współpracy

wykres z Sentuo pokazujący widocznośc strony nexelem przed rozpoczęciem współpracy Widoczność w Senuto obecnie:

wykres pokazujący gwałtowny wzrost widoczności strony nexelem

Widoczność strony przed rozpoczęciem współpracy obrazuje także poniższy wykres z SEMSTORM. Strona wyświetlała się na 1 frazę w TOP10 i 63 w TOP50, a estymowany zewnętrzny ruch wynosił  1.

wykres semstorm pkazujący widoczność strony przed współpracą

Widoczność w SEMSTORM obecnie:

wykres semstorm pkazujący widoczność strony obecnie

WYNIKI 2: 521% wzrost ruchu na stronie rok do roku

Średnio strona była odwiedzana w miesiącu przez 46 użytkowników i wyświetlała się 1779 razy na miesiąc.

Widoczność i ruch w Google Search Console:

wykres google search cosnole pokazujący widoczność i ruch przed współpracą Dzięki naszym działaniom ruch na stronie zwiększył się o ponad 500% porównując rok do roku! 

wykres google search console pokazujący porównanie widoczności i ruchu rok do roku

Screen z ostatnich 12 miesięcy:

wykres z google search console pokazujący widoczność i ruch na stronie nexelem w ostatnim roku

Delante to solidny partner SEO, którego warto polecić. Zrozumieli nasz trudny biznes, szczególnie w kontekście industry 4.0, doskonale wtapiając się w specyfikę branży produkcyjnej. Ich głęboka znajomość wyzwań, z którymi mierzymy się każdego dnia, imponuje. Przygotowane przez Delante treści zdobywają wysokie oceny specjalistów, co przekłada się na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. To znacznie ułatwia pozyskiwanie nowych klientów online. Wsparcie w technicznym SEO i budowaniu zaplecza backlinków jest na najwyższym poziomie. Jesteśmy również zadowoleni z efektywnej komunikacji z Weroniką, naszym głównym kontaktem w Delante. W Nexelem specjalizujemy się w tworzeniu oprogramowania do zarządzania produkcją, a Delante skutecznie pomaga nam budować organiczny ruch na naszej stronie internetowej. Współpraca układa się świetnie, a efekty mówią same za siebie.

Zacznij zwiększać obecność swojej marki
w Internecie!

1.

Umów się na rozmowę

Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.

2.

Poznajmy się

Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.

3.

Analiza SEO

Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.

4.

Twój indywidualny plan SEO

Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Porozmawiajmy o twoim SEO

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM