Nexelem zgłosiło się do nas, ponieważ potrzebowali pomocy w zwiększeniu widoczności na polskim rynku oprogramowań dla firm.
Nexelem zależało także na zwiększeniu ruch pochodzącego z kanału organicznego i przyciągnięciu na stronę potencjalnych klientów.
Współpraca z Nexelem to dla mnie satysfakcjonujące doświadczenie. Klient jest zaangażowany w naszą wspólną pracę i aktywnie wdraża rekomendowane zmiany, dzięki czemu widoczne są efekty naszych działań. Praca z Nexelem pokazuje mi, że wzajemne zaufanie oraz sprawna komunikacja przynoszą satysfakcjonujące dla obu stron efekty!
Współpracę z Nexelem rozpoczęliśmy w styczniu 2022 od przeprowadzania kompleksowego audytu strony, który ujawnił problem z linkowaniem wewnętrznym.
W pierwszej kolejności zajęliśmy się poprawą linkowania wewnętrznego na stronie. Aby uzyskać najlepsze efekty zaczęliśmy od zmiany nazw produktów. Przed optymalizacją były to krótkie, ogólne stwierdzenia, które nie zawierały fraz kluczowych.
Zarekomendowaliśmy dodanie do nazw produktów longtailowych fraz kluczowych, które lepiej odpowiadały zawartości konkretnej podstrony. Żeby wesprzeć linkowanie wewnętrzne rozbudowaliśmy menu o moduły zawierające nowe, bardziej precyzyjne nazwy produktów.
Optymalizacji wymagała także stopka na stronie, która była dość lakoniczna i nie zawierała najważniejszych podstron.
Zgodnie z naszymi rekomendacjami klient wprowadził zmiany w stopce dodając do niej najważniejsze moduły (produkty), popularne wpisy blogowe, istotne materiały, oraz informacje kontaktowe.
Zoptymalizowanie linkowania wewnętrznego było strzałem w dziesiątkę, który przyniósł szybkie efekty. Widocznie poprawił się ruch na stronie, co pokazuje wykres z Google Search Console:
Strona Nexelem posiadała mało tekstu, zwłaszcza w porównaniu do ilości kodu. Dla strony głównej zalecany stosunek treści do kodu to 20%, natomiast audyt wykazał, że było to 12%:
Na stronach ofertowych treści były zbyt krótkie, dlatego zarekomendowaliśmy ich rozbudowanie i zoptymalizowanie pod słowa kluczowe dopasowane do konkretnego produktu. Nexelem posiada także bloga, który w chwili rozpoczęcia współpracy był prowadzony nieregularnie, a nowe treści były dodawane zbyt rzadko.
W ramach naszej współpracy z Nexelem dostarczamy co miesiąc 1 artykuł blogowy na temat wybrany przez klienta i zoptymalizowany pod odpowiednie słowa kluczowe. Są to trudne, niszowe tematy, które wymagają technicznej i specjalistycznej wiedzy. Choć wymagania klienta nie są łatwe do spełnienia to Nexelm jest bardzo zadowolony z treści dostarczanych przez naszą wewnętrzną copywriterkę Alicję, która świetnie odnajduje się w tej branży.
Dodatkowe treści na stronie przyniosły spodziewany efekt, a klient potwierdza, że jest z nich zadowolony:
Klient zadowolony jest także z innych naszych działań:
Zaproponowaliśmy także dodanie do podstron produktowych, oraz do artykułów blogowych sekcji FAQ. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania tworzymy na bieżąco dla najpopularniejszych produktów, oraz nowych artykułów. W ten sposób rozbudowujemy treści na stronie, oraz optymalizujemy je pod coraz większą liczbę słów kluczowych.
Optymalizujemy także starsze treści. Stale monitorujemy ich pozycje i w razie spadków reoptymalizujemy podstrony, które tego potrzebują. Dzięki temu utrzymujemy je na wysokich pozycjach.
Artykuły opublikowane na stronie wzbogaciliśmy także o spisy treści, które wspierają nawigację i pomagają użytkownikom szybko dotrzeć do najistotniejszych dla nich informacji.
Przykładowy spis treści:
Wszystkie nowe treści, oraz podstrony indeksujemy używając naszego autorskiego indeksera, dzięki czemu Google szybciej dodaje je do indeksu.
Jednym z problemów, z jakim borykała się strona, który negatywnie wpływał na jej widoczność i ruch, był problem kanibalizacji 3 podstron. Nie były one wystarczająco rozróżnione, przez co Google nie był w stanie jasno określić czego dotyczy każda z nich i jakie frazy do nich dopasować. Było to widoczne poprzez fluktuację fraz, których dopasowanie ciągle się zmieniało podczas gdy Google próbował poprawnie je dopasować. Problem ten zaistniał, ponieważ strona Nexelem jest cały czas rozbudowywana i regularnie pojawiają się na niej nowe podstrony, oraz treści.
Żeby rozwiązać ten problem zajęliśmy się optymalizacją każdej z tych podstron pod inne słowa kluczowe. Zmieniliśmy nagłówki na podstronach dodając do nich frazy kluczowe dobrane do konkretnej podstrony, zoptymalizowaliśmy title i meta dane, a także zoptymalizowaliśmy treści pod wybrane słowa kluczowe. Zadbaliśmy także o odpowiednie linkowanie wewnętrzne, które pomogło robotom Google zrozumieć jak te podstrony mają się do siebie.
Przykład zaleconej zmiany:
Przyniosło to bardzo dobre rezultaty i pozytywnie wpłynęło na widoczność i ruch na stronie głównej, która została poprawnie dopasowana przez Google do pożądanej frazy kluczowej. Efekty widać na poniższym wykresie z GSC:
Na początku współpracy pozycje najważniejszych dla klienta fraz nie były satysfakcjonujące. Na większość z nich strona w ogóle się nie wyświetlała lub była na dalekich pozycjach.
W trakcie naszej współpracy wyklarowały się nowe frazy kluczowe, które stały się bardziej istotne dla klienta z punktu widzenia biznesowego. Skupiliśmy się na optymalizacji treści i stron pod te konkretne frazy, co przyniosło bardzo dobre efekty.
Nasze działania dostosowujemy do potrzeb i wymagań klienta, a także do aktualnej sytuacji i prowadzonego procesu. Dzięki temu udało nam się wprowadzić do indeksu najważniejsze frazy kluczowe, a część z nich znajduje się już w Top10.
Title na stronie Nexelem wymagały optymalizacji. Część z nich była za krótka (poniżej 30 znaków) i nie posiadała fraz kluczowych, dlatego nie wykorzystywała pełenego potencjału jaki niesie ze sobą dobry title. W niektórych przypadkach title były za długie i nie wyświetlały się w całości w wynikach wyszukiwania lub były zduplikowane.
Za długi title (powyżej 65 znaków)
W przypadku połowy podstron Nexelem brakowało meta opisu. Dodatkowo w pojedynczych przypadkach były one zduplikowane, lub zawierały ponad 156 znaków, przez co nie wyświetlały się poprawnie w wynikach wyszukiwania.
Przykład za długiego meta opisu:
W ramach procesu optymalizacji zaproponowaliśmy nowy title i meta opis dla strony głównej. W tym momencie strona w wynikach wyszukiwania wygląda następująco:
Poprawa title i uzupełnianie meta opisów na stronie są stałym elementem naszego procesu SEO. Na bieżąco optymalizujemy je podczas dodawania nowych blogpostów i podstron.
Przykład zoptymalizowanego title i meta opisu:
Na stronach ofertowych Nexelem nie było nagłówków H1, a nagłówki H2, oraz H3 wymagały optymalizacji. Nie zawierały one najważniejszych słów kluczowych, a także były niepoprawnie skonstruowane i posiadały niepotrzebne elementy takie jak “Jesteś tutaj”, oraz “Dowiedz się więcej”.
W ramach procesu optymalizacji nagłówków zarekomendowaliśmy zmianę ich struktury i dodanie longtailowych słów kluczowych, które wspierają cele biznesowe Nexelem.
Prawie połowa zdjęć na stronie Nexelem nie posiadała tekstu alternatywnego, a część przekraczała optymalną wielkość 100 KB. Wielkość zdjęć na stronie jest istotna ze względu na szybkość jej ładowania, zbyt duże grafiki mogą niepotrzebnie obciążać stronę.
W ramach naszej współpracy uzupełniliśmy teksty alternatywne na wszystkich zdjęciach na stronie dbając o zawarcie w nich odpowiednich słów kluczowych, oraz skompresowaliśmy grafiki, które tego wymagały.
Przed rozpoczęciem współpracy strona Nexelem posiadała tylko 21 odnośników z domen o niskiej jakości i wyświetlała się na zaledwie 34 słowa kluczowe.
Świadczymy dla Nexelem kompleksową usługę budowania profilu linków, dzięki czemu parametry strony znacznie się poprawiły. Miesięcznie wykonujemy 15 linków z wartościowych stron, dbając przede wszystkim o jakość, a nie o ilość.
Oprócz tego wykonujemy 2 publikacje płatne na stronach powiązanych tematycznie z klientem. Dzięki naszym aktywnościom liczba licznków wzorsła do 357 podnosząc tym samym DR i UR strony. W organicznych wynikach wyszukiwania strona wyświetla się na 723 słowa kluczowe i generuje ponad 2 tysiące wejść.
WYNIK 1: + 390% wzrost widoczność strony rok do roku
Widoczność w Senuto przed rozpoczęciem współpracy
Widoczność w Senuto obecnie:
Widoczność strony przed rozpoczęciem współpracy obrazuje także poniższy wykres z SEMSTORM. Strona wyświetlała się na 1 frazę w TOP10 i 63 w TOP50, a estymowany zewnętrzny ruch wynosił 1.
Widoczność w SEMSTORM obecnie:
WYNIKI 2: 521% wzrost ruchu na stronie rok do roku
Średnio strona była odwiedzana w miesiącu przez 46 użytkowników i wyświetlała się 1779 razy na miesiąc.
Widoczność i ruch w Google Search Console:
Dzięki naszym działaniom ruch na stronie zwiększył się o ponad 500% porównując rok do roku!
Screen z ostatnich 12 miesięcy:
Delante to solidny partner SEO, którego warto polecić. Zrozumieli nasz trudny biznes, szczególnie w kontekście industry 4.0, doskonale wtapiając się w specyfikę branży produkcyjnej. Ich głęboka znajomość wyzwań, z którymi mierzymy się każdego dnia, imponuje. Przygotowane przez Delante treści zdobywają wysokie oceny specjalistów, co przekłada się na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. To znacznie ułatwia pozyskiwanie nowych klientów online. Wsparcie w technicznym SEO i budowaniu zaplecza backlinków jest na najwyższym poziomie. Jesteśmy również zadowoleni z efektywnej komunikacji z Weroniką, naszym głównym kontaktem w Delante. W Nexelem specjalizujemy się w tworzeniu oprogramowania do zarządzania produkcją, a Delante skutecznie pomaga nam budować organiczny ruch na naszej stronie internetowej. Współpraca układa się świetnie, a efekty mówią same za siebie.
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.