.animate-view{opacity: 1 !important;}
zrzut ekranu NaturaWit

+1354% ruchu organicznego miesiąc do miesiąca w 3 lata

SEO Suplementy Witaminy
O kliencie

NaturaWit jest sklepem internetowym oferującym szeroką gamę asortymentu z zakresu suplementów diety, zdrowej żywności oraz witamin.

Klient zgłosił się do nas w kwietniu 2020 roku, aby za pomocą kompleksowej strategii SEO zbudować widoczność oraz konwertujący ruch organiczny w swoim sklepie. Operując w branży suplementów, strona klienta narażona jest na spadki wynikające z aktualizacji algorytmów Google (strona wchodzi w zakres stron typu YML). Dodając do tego rywalizację z bezpośrednimi konkurentami oraz z samymi producentami, mającymi wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, proces SEO mógł okazać się wyzwaniem.

Wyniki dla NaturaWit są jednak doskonałym przykładem tego, że stały i przemyślany proces oparty na silnych fundamentach oraz brak impulsywnych zmian przy spadkach związanych z aktualizacjami algorytmów, przynoszą długotrwałe i bardzo zadowalające efekty.

Cele klienta

1.

Zbudowanie widoczności i ruchu organicznego

Sklep NaturaWit potrzebował lepszego dotarcia do grupy docelowej oraz wybicia się na tle konkurencji. Podstawowym celem naszego procesu było więc zbudowanie solidnej i rosnącej widoczności w wynikach wyszukiwania, której celem jest przełożenie na wejścia organiczne.

2.

Wyprzedzenie konkurentów w wynikach wyszukiwania

Nasz klient oferując suplementy diety operuje w wysoce konkurencyjnej branży. Dodatkowo, dana grupa produktów sprzedawana jest nie tylko w obrębie sklepów internetowych. Należy wziąć także pod uwagę jednostki takie jak duże apteki online czy strony samych producentów suplementów. Dla naszego klienta kluczowe było wybicie się na tle głównych konkurentów. Warto również zaznaczyć, że branża suplementów może, w odróżnieniu od leków, może reklamować się w Ads, co również będzie miało wpływ na kliknięcia użytkownika w organiczny wynik.

3.

Naprawa skutków update’u algorytmu Google – 2023

Strony okołomedyczne w większym stopniu narażone są na negatywne skutki aktualizacji algorytmów Google. Podobnie było w tym przypadku. Za pomocą odpowiednio ułożonej strategii SEO chcieliśmy złagodzić możliwe wahania wyników oraz w przypadku spadków szybko przywrócić ruch do stanu wyjściowego.

Zespół SEO

Branża okołomedyczna to zawsze ciekawy do prowadzenia proces. Jest dokładnie kontrolowana przez algorytmu z uwagi na wagę jaką niosą ze sobą treści medyczne. W przypadku współpracy z NaturaWit strategię mocno oparliśmy na dostarczaniu wartości użytkownikowi. Skupienie się na pracy z treścią było dobrym kierunkiem, co potwierdza fakt jak szybko strona odbija się po kolejnych aktualizacjach algorytmu.

Milena Fietko
Milena Fietko SEO Strategy Manager

Proces SEO On-Site

Optymalizacja strony głównej

Wiele elementów na stronie głównej wymagało poprawy lub optymalizacji.

Dlaczego
to ważne

Strona główna jest często pierwszym punktem styku użytkownika ze stroną. Jeśli jest odpowiednio zoptymalizowana, może poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania i przyciągnąć większą liczbę potencjalnych odwiedzających.

Zoptymalizowaliśmy opis na stronie głównej, zgodnie z dobrymi praktykami SEO. Postawiliśmy na unikalną treść, która dostarcza użytkownikom informacji na temat asortymentu sklepu.

Fragment opisu ze strony głównej klienta:

opis na stronie głównej NaturaWit

Zadbaliśmy również o metadane:

meta dane NaturaWit

oraz strukturę nagłówków:

struktura nagłówków NaturaWit

Rozbudowa i optymalizacja opisów kategorii

Wiele podstron kategorii nie zawierało opisów. Część treści, która już była na stronie, wymagała wydłużenia i optymalizacji.

Dlaczego
to ważne

Dzięki umiejętnemu używaniu słów kluczowych i treści związanej z daną kategorią, zwiększamy szanse na pojawienie się strony w wynikach wyszukiwania dla wpisywanych w Google zapytań.

Opisy kategorii w NaturaWit nie są blokiem ciągłego tekstu przygotowanym jedynie dla robotów. Chcemy, aby treści na stronie naszego klienta były przydatne dla osób szukających witamin i suplementów, a także pomagały im dokonać odpowiednich wyborów zakupowych. 

Przykład zoptymalizowanego przez nas opisu kategorii: 

opis kategorii witaminy C w NaturaWit druga część opisu witaminy C w NaturaWit

Metadane

Standardowo, skupiliśmy się również na optymalizacji metadanych, aby wzmocnić pozycję strony i zachęcić użytkowników do wybrania NaturaWit spośród wszystkich wyświetlonych przez Google propozycji w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego
to ważne

Metadane wpływają na atrakcyjność strony w SERPach, zwiększając klikalność i pozycję w rankingach. Dodatkowo, poprawne ich użycie umożliwia lepsze zrozumienie treści przez roboty Google, co przekłada się na skuteczną indeksację i wyższą widoczność strony w wyszukiwarkach.

Metadane na stronie naszego klienta były zaciągane automatycznie i były bardzo zbliżone do siebie, przez co nie dostarczały zachęcających informacji dla użytkowników. Doskonale widać to na przykładzie czarnego kminu:

Stary title:

Czarny Kmin (Black Cumin) | Sklep NaturaWit

Stare meta description:

Oferujemy Czarny Kmin (Black Cumin) a także inne suplementy diety i witaminy. Produkty marki Swanson. Atrakcyjne ceny i ekspresowa dostawa!

W poprzedniej wersji metadanych w title zaciągała się nazwa kategorii i sklepu, a meta description był wygenerowanym automatycznie opis sklepu, do którego dodawano jedynie odmienną nazwę kategorii.

Nowe meta dane

stare meta dane NaturaWit

Teraz metadane są zoptymalizowane i bardziej zrozumiałe dla robotów Google. Opis pokazuje zalety produktów i zachęca użytkowników do kliknięcia w stronę naszego klienta.

Wprowadzenie przyjaznych adresów URL

Zmieniliśmy strukturę adresów URL dla podstron kategorii, które wcześniej miały budowę typową dla sklepów stworzonych w IdoSell.

Dlaczego
to ważne

Warto zadbać o przyjazne adresy URL, ponieważ poprawiają one czytelność i zrozumiałość struktury witryny dla użytkowników, ułatwiają indeksację przez wyszukiwarki oraz poprawiają pozycje stron w wynikach wyszukiwania.

IdoSell umożliwił sklepom modyfikowanie adresów URL, dzięki czemu mogliśmy zadbać o prawidłową ich budowę. Skupiliśmy się na prostocie i czytelności, zarówno dla użytkowników jak i robotów Google.

Tak wygląda przykładowy adres URL kategorii:

przyjazne URL-e w NaturaWit

Blog

Dużą zmianą dla strony naszego klienta było rozpoczęcie przez nas regularnych działań contentowych na blogu, by wzmocnić pozycję strony jako eksperta w branży i wpisanie się w wytyczne E-E-A-T.

Dlaczego
to ważne

Prowadzenie bloga jest kluczowe, ponieważ świeży i wartościowy content regularnie dodawany na stronę przyciąga nowych odwiedzających, poprawiając wskaźniki CTR i utrzymanie użytkowników. Ponadto, stale aktualizowane treści zwiększają szanse na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania.

Dla NaturaWit postawiliśmy przede wszystkim na nowe treści. Branża, w której pozycjonuje się klient jest bardzo obszerna, dlatego liczba dostępnych tematów do opisania na blogu pozwala nam zajmować kolejne wysokie miejsca w SERPach na słowa kluczowe długiego ogona.

Od początku współpracy, treści dla naszego klienta tworzy dedykowany copywriter doskonale znający specyfikę branży i stale rozwijający sposób tworzenia treści. Dzięki konsekwentnej pracy i stałym researchom, pomogliśmy właścicielowi uzyskać pozycję eksperta w branży suplementów i witamin.

Dodatkowo dzięki podejściu sezonowemu, trafiamy w trendy wyszukiwań w Google i zwiększamy ruch na podstronach wpisów. W naszej strategii nie brakuje również linkowania wewnętrznego. Stale budujemy i rozwijamy klastry tematyczne i odsyłamy użytkowników do materiałów, które pomagają pogłębiać czytany temat.

Blog przynosi bardzo dobre efekty. Na poniższym zrzucie ekranu widać wzrost wyświetleń wpisu o prawie 3,5 mln i około 60 tys. kliknięć!

wzrosty na blogu NaturaWit

Poprawa spadków po aktualizacjach algorytmów

Strona naszego klienta podlega wszystkim aktualizacjom dotyczącym branży medycznej, którą Google traktuje zdecydowanie bardziej rygorystycznie od pozostałych, ze względu na dobro użytkowników. Postanowiliśmy jednak w przypadku tego klienta postawić na stałą i dopracowaną strategię SEO.

Dlaczego
to ważne

Optymalizacja treści, struktury strony i budowanie jakościowych linków wspomaga efektywne przystosowanie do zmian, umożliwiając utrzymanie widoczności w nowym kontekście algorytmicznym.

Wyniki strony klienta uległy pogorszeniu po pierwszym Helpful Content Update. Mimo to nie zmienialiśmy naszej strategii. Wiemy, że treści, które tworzymy, są przydatne dla użytkowników, dlatego przeczekaliśmy okres spadków, dalej regularnie publikując i optymalizując witrynę.

Tak jak myśleliśmy – konsekwencja, stabilna strategia i brak nagłych zmian poskutkowały odbiciem się wyników i poprawą widoczności.

Poprawa poziomu duplikacji

Duplikacja na stronie NaturaWit na początku naszej współpracy była wysoka. Nie jest to jednak oczywisty przypadek, w którym wystarczy stworzyć unikalne opisy produktowe. Postanowiliśmy skupić się przede wszystkim na doświadczeniu użytkownika.

Dlaczego
to ważne

Wysoki poziom duplikacji może sprawić, że strona będzie uznawana przez Google za plagiat lub stronę o małej wartości, tym samym obniżając potencjał witryny. Unikalny content budzi zaufanie w użytkownikach oraz wpływa na postrzeganie strony w oczach Google. Ważna jest więc przede wszystkim eksperckość, unikalność, ale i niewprowadzanie użytkownika w błąd!

Duplikacja zewnętrzna była efektem dublowania się opisów produktów na stronach np. producenta suplementów dystrybuowanych przez NaturaWit.

Poniżej widać przykład tego typu duplikacji:

duplikacja opisów w NaturaWit

Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku suplementów naturalnym jest, że opisy produktów będą duplikowane – jest to charakterystyczne dla całej branży i Google dobrze sobie z tym radzi.

Ingerencja w opisy produktów może doprowadzić do wprowadzenia użytkownika w błąd, a w przypadku suplementów może się to odbić na zdrowiu, dlatego Google bardzo restrykcyjnie podchodzi do kwestii treści w takich branżach.

Zadbaliśmy o oryginalność treści, zachowując przy tym najważniejsze informacje o produkcie bez zmian, by zapewnić Google, że treści na stronie klienta są zgodne z prawdą.

Strategia Off-Site

W trakcie optymalizacji strony, aktywnie pracujemy nad zdobywaniem wartościowych linków dla klienta. Dbamy o powiązanie tematyczne pozyskiwanych linków i jakość domen, z jakich pochodzą, dzięki czemu poprawiamy autorytet strony i jej pozycje w wynikach wyszukiwania.

Link building pomaga nam w realizacji naszych celów biznesowych, ustalonych z klientem na początku współpracy.

Przed rozpoczęciem działań SEO, strona NaturaWit posiadała 28 linków zwrotnych z 10 domen.

NaturaWit Ahrefs przed

domeny NaturaWit przed

Obecnie jest to już ponad 120 domen.

odsyłające domeny do NaturaWit

Wzrósł również ruch organiczny i organiczne słowa kluczowe:

zmiana ruchu organicznego i słów kluczowych Ahrefs NaturaWit

Wyniki działań SEO

Dzięki skrupulatnej i regularnej pracy na stronie klienta udało nam się osiągnąć cele wyznaczone przez NaturaWit.

W ciągu 3 lat zwiększyliśmy ruch organiczny o 1354% porównując miesiąc do miesiąca.

zmiana ruchu organicznego w NaturaWit

Co widać również na wykresie z zewnętrznego narzędzia Senuto:

wykres NaturaWit z Senuto

wykresie z Semstorma:

wykres NaturaWit z Semstorma

(czerwona linia oznacza dodanie nowych baz fraz kluczowych, stąd tak duży wzrost)

oraz wykresie wzrostu widoczności i ruchu według Google Search Console:
wykres NaturaWit w Google Search Console

Wiele ważnych dla NaturaWit fraz ponieśliśmy nawet o kilkadziesiąt pozycji w rankingu:

frazy-naturawit

Wyprzedziliśmy również konkurencję, szczególnie w obszarze ruchu na stronie, co potwierdza analiza w narzędziu Semstorm:

porównanie konkurencji NaturaWit

Cieszymy się z osiągniętych wyników, ale nie spoczywamy na laurach. Wiemy, że jeszcze wiele możemy osiągnąć dla strony NaturaWit, dlatego życzymy naszemu klientowi i sobie dalszej udanej współpracy.

Nagrody Delante

Nagroda - Global Agency Awards 2024 Nagroda - Global Search Awards 2024 Nagrody - European Search Awards 2024 Nagroda - Gazele Biznesu 2023 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - US Search Awards 2021