NaturaWit jest sklepem internetowym oferującym szeroką gamę asortymentu z zakresu suplementów diety, zdrowej żywności oraz witamin.
Klient zgłosił się do nas w kwietniu 2020 roku, aby za pomocą kompleksowej strategii SEO zbudować widoczność oraz konwertujący ruch organiczny w swoim sklepie. Operując w branży suplementów, strona klienta narażona jest na spadki wynikające z aktualizacji algorytmów Google (strona wchodzi w zakres stron typu YML). Dodając do tego rywalizację z bezpośrednimi konkurentami oraz z samymi producentami, mającymi wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, proces SEO mógł okazać się wyzwaniem.
Wyniki dla NaturaWit są jednak doskonałym przykładem tego, że stały i przemyślany proces oparty na silnych fundamentach oraz brak impulsywnych zmian przy spadkach związanych z aktualizacjami algorytmów, przynoszą długotrwałe i bardzo zadowalające efekty.
Sklep NaturaWit potrzebował lepszego dotarcia do grupy docelowej oraz wybicia się na tle konkurencji. Podstawowym celem naszego procesu było więc zbudowanie solidnej i rosnącej widoczności w wynikach wyszukiwania, której celem jest przełożenie na wejścia organiczne.
Nasz klient oferując suplementy diety operuje w wysoce konkurencyjnej branży. Dodatkowo, dana grupa produktów sprzedawana jest nie tylko w obrębie sklepów internetowych. Należy wziąć także pod uwagę jednostki takie jak duże apteki online czy strony samych producentów suplementów. Dla naszego klienta kluczowe było wybicie się na tle głównych konkurentów. Warto również zaznaczyć, że branża suplementów może, w odróżnieniu od leków, może reklamować się w Ads, co również będzie miało wpływ na kliknięcia użytkownika w organiczny wynik.
Strony okołomedyczne w większym stopniu narażone są na negatywne skutki aktualizacji algorytmów Google. Podobnie było w tym przypadku. Za pomocą odpowiednio ułożonej strategii SEO chcieliśmy złagodzić możliwe wahania wyników oraz w przypadku spadków szybko przywrócić ruch do stanu wyjściowego.
Branża okołomedyczna to zawsze ciekawy do prowadzenia proces. Jest dokładnie kontrolowana przez algorytmu z uwagi na wagę jaką niosą ze sobą treści medyczne. W przypadku współpracy z NaturaWit strategię mocno oparliśmy na dostarczaniu wartości użytkownikowi. Skupienie się na pracy z treścią było dobrym kierunkiem, co potwierdza fakt jak szybko strona odbija się po kolejnych aktualizacjach algorytmu.
Wiele elementów na stronie głównej wymagało poprawy lub optymalizacji.
Zoptymalizowaliśmy opis na stronie głównej, zgodnie z dobrymi praktykami SEO. Postawiliśmy na unikalną treść, która dostarcza użytkownikom informacji na temat asortymentu sklepu.
Fragment opisu ze strony głównej klienta:
Zadbaliśmy również o metadane:
oraz strukturę nagłówków:
Wiele podstron kategorii nie zawierało opisów. Część treści, która już była na stronie, wymagała wydłużenia i optymalizacji.
Opisy kategorii w NaturaWit nie są blokiem ciągłego tekstu przygotowanym jedynie dla robotów. Chcemy, aby treści na stronie naszego klienta były przydatne dla osób szukających witamin i suplementów, a także pomagały im dokonać odpowiednich wyborów zakupowych.
Przykład zoptymalizowanego przez nas opisu kategorii:
Standardowo, skupiliśmy się również na optymalizacji metadanych, aby wzmocnić pozycję strony i zachęcić użytkowników do wybrania NaturaWit spośród wszystkich wyświetlonych przez Google propozycji w wynikach wyszukiwania.
Metadane na stronie naszego klienta były zaciągane automatycznie i były bardzo zbliżone do siebie, przez co nie dostarczały zachęcających informacji dla użytkowników. Doskonale widać to na przykładzie czarnego kminu:
Stary title:
Stare meta description:
W poprzedniej wersji metadanych w title zaciągała się nazwa kategorii i sklepu, a meta description był wygenerowanym automatycznie opis sklepu, do którego dodawano jedynie odmienną nazwę kategorii.
Nowe meta dane
Teraz metadane są zoptymalizowane i bardziej zrozumiałe dla robotów Google. Opis pokazuje zalety produktów i zachęca użytkowników do kliknięcia w stronę naszego klienta.
Zmieniliśmy strukturę adresów URL dla podstron kategorii, które wcześniej miały budowę typową dla sklepów stworzonych w IdoSell.
IdoSell umożliwił sklepom modyfikowanie adresów URL, dzięki czemu mogliśmy zadbać o prawidłową ich budowę. Skupiliśmy się na prostocie i czytelności, zarówno dla użytkowników jak i robotów Google.
Tak wygląda przykładowy adres URL kategorii:
Dużą zmianą dla strony naszego klienta było rozpoczęcie przez nas regularnych działań contentowych na blogu, by wzmocnić pozycję strony jako eksperta w branży i wpisanie się w wytyczne E-E-A-T.
Dla NaturaWit postawiliśmy przede wszystkim na nowe treści. Branża, w której pozycjonuje się klient jest bardzo obszerna, dlatego liczba dostępnych tematów do opisania na blogu pozwala nam zajmować kolejne wysokie miejsca w SERPach na słowa kluczowe długiego ogona.
Od początku współpracy, treści dla naszego klienta tworzy dedykowany copywriter doskonale znający specyfikę branży i stale rozwijający sposób tworzenia treści. Dzięki konsekwentnej pracy i stałym researchom, pomogliśmy właścicielowi uzyskać pozycję eksperta w branży suplementów i witamin.
Dodatkowo dzięki podejściu sezonowemu, trafiamy w trendy wyszukiwań w Google i zwiększamy ruch na podstronach wpisów. W naszej strategii nie brakuje również linkowania wewnętrznego. Stale budujemy i rozwijamy klastry tematyczne i odsyłamy użytkowników do materiałów, które pomagają pogłębiać czytany temat.
Blog przynosi bardzo dobre efekty. Na poniższym zrzucie ekranu widać wzrost wyświetleń wpisu o prawie 3,5 mln i około 60 tys. kliknięć!
Strona naszego klienta podlega wszystkim aktualizacjom dotyczącym branży medycznej, którą Google traktuje zdecydowanie bardziej rygorystycznie od pozostałych, ze względu na dobro użytkowników. Postanowiliśmy jednak w przypadku tego klienta postawić na stałą i dopracowaną strategię SEO.
Wyniki strony klienta uległy pogorszeniu po pierwszym Helpful Content Update. Mimo to nie zmienialiśmy naszej strategii. Wiemy, że treści, które tworzymy, są przydatne dla użytkowników, dlatego przeczekaliśmy okres spadków, dalej regularnie publikując i optymalizując witrynę.
Tak jak myśleliśmy – konsekwencja, stabilna strategia i brak nagłych zmian poskutkowały odbiciem się wyników i poprawą widoczności.
Duplikacja na stronie NaturaWit na początku naszej współpracy była wysoka. Nie jest to jednak oczywisty przypadek, w którym wystarczy stworzyć unikalne opisy produktowe. Postanowiliśmy skupić się przede wszystkim na doświadczeniu użytkownika.
Duplikacja zewnętrzna była efektem dublowania się opisów produktów na stronach np. producenta suplementów dystrybuowanych przez NaturaWit.
Poniżej widać przykład tego typu duplikacji:
Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku suplementów naturalnym jest, że opisy produktów będą duplikowane – jest to charakterystyczne dla całej branży i Google dobrze sobie z tym radzi.
Ingerencja w opisy produktów może doprowadzić do wprowadzenia użytkownika w błąd, a w przypadku suplementów może się to odbić na zdrowiu, dlatego Google bardzo restrykcyjnie podchodzi do kwestii treści w takich branżach.
Zadbaliśmy o oryginalność treści, zachowując przy tym najważniejsze informacje o produkcie bez zmian, by zapewnić Google, że treści na stronie klienta są zgodne z prawdą.
W trakcie optymalizacji strony, aktywnie pracujemy nad zdobywaniem wartościowych linków dla klienta. Dbamy o powiązanie tematyczne pozyskiwanych linków i jakość domen, z jakich pochodzą, dzięki czemu poprawiamy autorytet strony i jej pozycje w wynikach wyszukiwania.
Link building pomaga nam w realizacji naszych celów biznesowych, ustalonych z klientem na początku współpracy.
Przed rozpoczęciem działań SEO, strona NaturaWit posiadała 28 linków zwrotnych z 10 domen.
Obecnie jest to już ponad 120 domen.
Wzrósł również ruch organiczny i organiczne słowa kluczowe:
Dzięki skrupulatnej i regularnej pracy na stronie klienta udało nam się osiągnąć cele wyznaczone przez NaturaWit.
W ciągu 3 lat zwiększyliśmy ruch organiczny o 1354% porównując miesiąc do miesiąca.
Co widać również na wykresie z zewnętrznego narzędzia Senuto:
wykresie z Semstorma:
oraz wykresie wzrostu widoczności i ruchu według Google Search Console:
Wiele ważnych dla NaturaWit fraz ponieśliśmy nawet o kilkadziesiąt pozycji w rankingu:
Wyprzedziliśmy również konkurencję, szczególnie w obszarze ruchu na stronie, co potwierdza analiza w narzędziu Semstorm:
Cieszymy się z osiągniętych wyników, ale nie spoczywamy na laurach. Wiemy, że jeszcze wiele możemy osiągnąć dla strony NaturaWit, dlatego życzymy naszemu klientowi i sobie dalszej udanej współpracy.