.animate-view{opacity: 1 !important;}

Aktualizacja algorytmu Google „Helpful Content” – czy naprawdę jest pomocna?

2min.

Komentarze:1

Aktualizacja algorytmu Google „Helpful Content” – czy naprawdę jest pomocna?
19 sierpnia 2022
18 sierpnia 2022 roku Google ogłosiło Helpful Content Algorithm Update, która ma na celu oddzielenie treści kierowanych do ludzi od tekstów pisanych głównie dla wyszukiwarek. Wraz z tą aktualizacją Google wprowadza również nowy sygnał site-wide, który odgrywa ważną rolę w ocenie i rankingu treści internetowych.

2min.

Komentarze:1

Jak działa aktualizacja algorytmu “Helpful Content”?

Aktualizacja “Helpful Content” to tak naprawdę całkowicie zautomatyzowany proces sortowania treści, który opiera się na uczeniu maszynowym. Za dwa tygodnie ma on skanować całe strony internetowe, aby ocenić opublikowane artykuły. Jeśli roboty zidentyfikują treści jako mało pomocne, mające niewielką wartość lub po prostu zbyt krótkie i bez treści, może ucierpieć ranking całej witryny. Jeśli chcesz aby Twoja strona zajmowała wysokie pozycje w Google, jej treść musi być doceniana przez roboty Google. Sugeruje to, że usunięcie artykułów, które dodają niewielką wartość do wyszukiwarek, może w rzeczywistości pomóc witrynie uzyskać lepsze wyniki w SERP. Według naszego specjalisty SEO i R&D - Wojciecha Urbana:
“Jako, że ta aktualizacja ma być wprowadzona w ciągu mniej więcej dwóch tygodni, jej wpływ na zawartość stron internetowych nie będzie widoczny z dnia na dzień. Zwykle, to angielskie i hiszpańskie strony są pierwszymi, które zostaną dotknięte aktualizacją.”
Wojtek poruszył również kwestię treści generowanych przez AI w związku z tą aktualizacją:
“Moim zdaniem jeśli używasz AI do tworzenia niektórych treści internetowych nie powinieneś się bardzo martwić. Z tego, co udało mi się do tej pory dowiedzieć, AI jest imponująco dobry w pisaniu wartościowych, lub przynajmniej półwartościowych artykułów, które ludzie faktycznie lubią czytać i uznają za pomocne. Niestety, tego samego nie można powiedzieć o tekstach pisanych przez człowieka, które spełniają tylko jedną funkcję - zostają zauważone przez wyszukiwarki. Te są dość powszechne, prawda?”
Wojciech Urban
Wojciech Urban
SEO and R&D Specialist w Delante

Czy powinniśmy się martwić aktualizacją algorytmy dotyczącą treści w Google?

Dobra wiadomość jest taka, że ci, którzy publikują na swoich stronach wartościowe i oryginalne artykuły, mogą spać spokojnie. Pozostali natomiast mogą spodziewać się spadku ruchu, gdyż roboty Google nie znajdą żadnego sensownego powodu, aby pokazywać swoim użytkownikom mało wartościowe lub "puste" treści. Warto też zauważyć, że wartościowe są te strony, które zdołają dostarczyć użytkownikom wszystkich informacji, które chcieli znaleźć. Jak to będzie mierzone? Poprzez zmierzenie, czy użytkownik Google wciąż szuka tych samych informacji na innych stronach, czy też czuje się w pełni usatysfakcjonowany tym, co znajduje w jednym miejscu.

Jak możesz wykorzystać aktualizację algorytmu treści Google na swoją korzyść?

Prawda jest taka, że ta aktualizacja Google może w rzeczywistości przynieść Ci więcej korzyści niż szkód. Kluczem jest dostarczenie użytkownikom wysoce wartościowych informacji, których szukają. Możesz to zrobić, pamiętając o kilku prostych zasadach podanych przez Google w swoim poście, które można podsumować w tych 5 punktach:
  • jeśli to możliwe, używaj tylko oryginalnych informacji, które nie zostały opublikowane nigdzie indziej
  • unikaj używania niezweryfikowanych danych, lepiej trzymaj się informacji zgodnych z faktami
  • rób wszystko, aby dać swoim użytkownikom wszystko, czego szukają, aby nie szukali tego nigdzie indziej, co prowadzi nas do kolejnej kwestii, jaką jest
  • zrezygnuj z clickbaitów, i oczywiście
  • nie lej wody!
Autor
Gosia Chłopicka Marketing Delante
Autor
Gosia Chłopicka

Copywriter

Tłumaczka i copywriterka, która od 2015 roku jest związana z marketingiem. Dzięki doświadczeniu zdobytym jako lektor języka angielskiego wie, jak pisać o zawiłych kwestiach w klarowny sposób. Czyta wszystko, co dotyczy Skandynawii i od czasu do czasu robi reportaże ślubne/sportowe.

Autor
Gosia Chłopicka Marketing Delante
Autor
Gosia Chłopicka

Copywriter

Tłumaczka i copywriterka, która od 2015 roku jest związana z marketingiem. Dzięki doświadczeniu zdobytym jako lektor języka angielskiego wie, jak pisać o zawiłych kwestiach w klarowny sposób. Czyta wszystko, co dotyczy Skandynawii i od czasu do czasu robi reportaże ślubne/sportowe.

Komentarze

  1. ciekawe jak algorytm dzieli treści, które są równie wysoko oceniane, czyli wyczerpują temat, są długie itp

Zostaw komentarz

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM