Jak działa aktualizacja algorytmu “Helpful Content”?
Aktualizacja “Helpful Content” to tak naprawdę całkowicie zautomatyzowany proces sortowania treści, który opiera się na uczeniu maszynowym. Za dwa tygodnie ma on skanować całe strony internetowe, aby ocenić opublikowane artykuły. Jeśli roboty zidentyfikują treści jako mało pomocne, mające niewielką wartość lub po prostu zbyt krótkie i bez treści, może ucierpieć ranking całej witryny.Jeśli chcesz aby Twoja strona zajmowała wysokie pozycje w Google, jej treść musi być doceniana przez roboty Google. Sugeruje to, że usunięcie artykułów, które dodają niewielką wartość do wyszukiwarek, może w rzeczywistości pomóc witrynie uzyskać lepsze wyniki w SERP. Według naszego specjalisty SEO i R&D - Wojciecha Urbana:Next week, we will launch the “helpful content update” to better ensure people see more original, helpful content written by people, for people, rather than content made primarily for search engine traffic. Learn more & advice creators should consider: https://t.co/fgf2TPNIqD pic.twitter.com/xOuX2iVk2d
— Google Search Central (@googlesearchc) August 18, 2022
“Jako, że ta aktualizacja ma być wprowadzona w ciągu mniej więcej dwóch tygodni, jej wpływ na zawartość stron internetowych nie będzie widoczny z dnia na dzień. Zwykle, to angielskie i hiszpańskie strony są pierwszymi, które zostaną dotknięte aktualizacją.”Wojtek poruszył również kwestię treści generowanych przez AI w związku z tą aktualizacją:
“Moim zdaniem jeśli używasz AI do tworzenia niektórych treści internetowych nie powinieneś się bardzo martwić. Z tego, co udało mi się do tej pory dowiedzieć, AI jest imponująco dobry w pisaniu wartościowych, lub przynajmniej półwartościowych artykułów, które ludzie faktycznie lubią czytać i uznają za pomocne. Niestety, tego samego nie można powiedzieć o tekstach pisanych przez człowieka, które spełniają tylko jedną funkcję - zostają zauważone przez wyszukiwarki. Te są dość powszechne, prawda?”Wojciech UrbanSEO and R&D Specialist w Delante
Czy powinniśmy się martwić aktualizacją algorytmy dotyczącą treści w Google?
Dobra wiadomość jest taka, że ci, którzy publikują na swoich stronach wartościowe i oryginalne artykuły, mogą spać spokojnie. Pozostali natomiast mogą spodziewać się spadku ruchu, gdyż roboty Google nie znajdą żadnego sensownego powodu, aby pokazywać swoim użytkownikom mało wartościowe lub "puste" treści. Warto też zauważyć, że wartościowe są te strony, które zdołają dostarczyć użytkownikom wszystkich informacji, które chcieli znaleźć. Jak to będzie mierzone? Poprzez zmierzenie, czy użytkownik Google wciąż szuka tych samych informacji na innych stronach, czy też czuje się w pełni usatysfakcjonowany tym, co znajduje w jednym miejscu.Jak możesz wykorzystać aktualizację algorytmu treści Google na swoją korzyść?
Prawda jest taka, że ta aktualizacja Google może w rzeczywistości przynieść Ci więcej korzyści niż szkód. Kluczem jest dostarczenie użytkownikom wysoce wartościowych informacji, których szukają. Możesz to zrobić, pamiętając o kilku prostych zasadach podanych przez Google w swoim poście, które można podsumować w tych 5 punktach:- jeśli to możliwe, używaj tylko oryginalnych informacji, które nie zostały opublikowane nigdzie indziej
- unikaj używania niezweryfikowanych danych, lepiej trzymaj się informacji zgodnych z faktami
- rób wszystko, aby dać swoim użytkownikom wszystko, czego szukają, aby nie szukali tego nigdzie indziej, co prowadzi nas do kolejnej kwestii, jaką jest
- zrezygnuj z clickbaitów, i oczywiście
- nie lej wody!