Standar to polski producent wizytowej odzieży męskiej i chłopięcej specjalizującej się w garniturach dziecięcych i chłopięcych. Głównym produktem Standar są garnitury komunijne.
Zobacz jak zwiększyliśmy ruch organiczny na stronie w rok w niskim sezonie o 76%.
Branża
Odzieżowa
Domena
PL
Polska
Miesięczny ruch organiczny
+76%
Wzrostu w październiku 2019, porównując z październikiem 2018
Analiza
Współpracę z firmą Standar rozpoczęliśmy 1 października 2018 roku. Domena miała już 18 lat, ale nie była nigdy pozycjonowana ani optymalizowana.
Strona Standar oparta jest o dedykowany CMS. Współpracujemy z developerem, który wspiera nas we wdrażaniu wielu rozwiązań na stronie.
Strona Standar nie jest sklepem internetowym, po przejściu na dany produkt zostajemy przekierowani na stronę sklepu internetowego.
Szybkie fakty:
Dedykowany CMS
Branża sezonowa
Konkurencyjna branża
Mała ilość linkujących stron i domen
Dużo wyzwań z zakresu technicznego SEO
Brak treści na stronie
Podejście
Pomimo, że strona Standar.pl nie jest sklepem internetowym, posiada wiele podstron kategorii. Branża odzieżowa jest bardzo konkurencyjna, dlatego oprócz fraz ogólnych dobraliśmy wiele fraz szczegółowych, które były wzmacniane głównie przez blogposty. Takie podejście to pozycjonowanie szerokie, które zwiększa widoczność strony na wiele fraz.
Proces on-site
Współpracę rozpoczęliśmy od sporządzenia obszernego audytu strony, który wskazał, na czym musimy się skupić w pierwszej kolejności. Audyt obejmował zarówno ocenę techniczną strony jak i treści, analizę poszczególnych podstron i analizę zaplecza linków prowadzących do strony.
Na samym początku przygotowaliśmy też listę słów kluczowych, które zostały dobrane na podstawie analizy, na jakie frazy strona już się wyświetla i na jakie słowa ma potencjał się wyświetlać.
Już w trakcie wykonywania audytu wdrażaliśmy pierwsze optymalizacje na stronę.
Problem 1. Brak treści na stronie
Treści na stronie internetowej to podstawa. To w treściach właśnie można zawrzeć słowa kluczowe, na które ma wyświetlać się dana podstrona. Nie bez powodu w końcu mówi się, że Content is King.
Treści to też jeden z elementów, który analizujemy w audycie SEO strony. Na stronie Standar treści brakowało przede wszystkim na kategoriach. Nie było również bloga, który mógłby być źródłem regularnego dodawania treści na stronę.
Po naszej rekomendacji developer wdrożył na stronę moduły dodawania treści na kategoriach (blok tekstu nad i pod produktami). Dodaliśmy na kategorie bloki tekstu, które odpowiednio sformatowaliśmy pod słowa kluczowe oraz dodaliśmy linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne (do strony sklepu).
Poprosiliśmy również o dodanie sekcji „Blog” na stronie. Dodajemy tam wpisy, których tematy odpowiadają na zapytania potencjalnych klientów. Odpowiedni dobór tematów i optymalizacja wpisów skutkują zwiększaniem się ilości wejść na stronę przez bloga.
Problem 2. Źle wdrożona sitemapa
Albo raczej powinniśmy napisać zła sitemapa. W Search Console wgrana była niemiecka mapa strony na stronę polską.
Zaleciliśmy wgranie nowej sitemapy strony, która wspiera pozycjonowanie strony:
Problem 3. Zła struktura nagłówków
Na stronach kategorii występował tylko jeden nagłówek H1 i nie było żadnych innych nagłówków. To zdecydowanie zła struktura.
Podczas wdrażania i optymalizacji tekstów zadbaliśmy także o strukturę nagłówków na podstronach.
Problem 4. Złe linkowanie wewnętrzne
Problem występował przede wszystkim na stronie głównej, która linkuje do każdej kategorii na stronie. Link był umieszczony tylko na słowie „Więcej”, natomiast nazwa kategorii nie była podlinkowana.
Nadaliśmy link każdej nazwie kategorii oraz nałożyliśmy atrybut rel="nofollow" na linki ze słowem „Więcej”.
Problem 5. Tytuły i meta opisy
Tytuły na podstronach były powieleniem nagłówków H1 oraz w większości były za krótkie. Meta opisy były bardzo krótkie lub w ogóle ich nie było. Ręcznie wprowadziliśmy nowe, zoptymalizowane pod odpowiednie słowa kluczowe, tytuły i opisy.
Przed:
Po:
Proces off-site
Na początku współpracy bardzo mało domen prowadziło do strony Standar. Od samego początku współpracy budowaliśmy zaplecze linków, dbając o jakość domen, z których linkujemy.
Linki do strony Standar tworzyliśmy ze zróżnicowanych źródeł (katalogi, fora, blogi, NAPy, zaplecza). W trakcie naszej współpracy zmienił się algorytm liczenia URL Rating i Domain Rating, co skutkuje pozornym pogorszeniem się tych wskaźników.
Przed:
Po:
Wyniki
ponad 76% wzrostu ruchu organicznego porównując październik 2019 z październikiem 2018.
134% wzrostu widoczności w Google
Wzrost widoczności – narzędzie SEMSTORM
Komentarz specjalisty
Praca z małymi, polskimi firmami jest zawsze przyjemnością. Szczególnie jeśli wiem (a tutaj mam pewność), że produkty są wysokiej jakości i w bardzo dobrej cenie. Samo pozycjonowanie strony Standar nie jest proste – to dedykowany CMS z ograniczoną liczbą podstron i bazujący na wąskim asortymencie. Żeby pozycjonować stronę pod frazy długiego ogona zaproponowaliśmy strategię blogową, która bardzo dobrze sprawdza się w obudowie dodatkowym contentem fraz generycznych oraz w generowaniu dodatkowego ruchu na stronie. Pomimo niskiego budżetu jak na branżę odzieżową i ograniczeń technicznych, jak widać udaje się nam osiągnąć bardzo dobre wyniki 🙂
Milena Fietko
Senior SEO Specialist
Pozostałe Case Studies
Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.
Wysoka konkurencyjność branży oraz dobre parametry domeny. Zobacz, jak połączyliśmy te elementy z dobrym procesem SEO i zwiększyliśmy ruch organiczny strony o 617% w tylko 9 miesięcy!
Wiemy, że denerwuje Cię ten pasek, nas też! I choć pewnie już dobrze o tym wiesz, to prawo nakazuje nam poinformować Cię, że używamy ciasteczek. Kliknij "Akceptuj" i przejdźmy do rzeczy! Dowiedz się więcej o SEO i SEM.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.