Case studies

Case study - Standar

Standar to polski producent wizytowej odzieży męskiej i chłopięcej specjalizującej się w garniturach dziecięcych i chłopięcych. Głównym produktem Standar są garnitury komunijne.

Zobacz jak zwiększyliśmy ruch organiczny na stronie w rok w niskim sezonie o 76%.

Cel

Zwiększenie ruchu organicznego

Analiza

Współpracę z firmą Standar rozpoczęliśmy 1 października 2018 roku. Domena miała już 18 lat, ale nie była nigdy pozycjonowana ani optymalizowana.

Strona Standar oparta jest o dedykowany CMS. Współpracujemy z developerem, który wspiera nas we wdrażaniu wielu rozwiązań na stronie.

Strona Standar nie jest sklepem internetowym, po przejściu na dany produkt zostajemy przekierowani na stronę sklepu internetowego.

Szybkie fakty:

  • Dedykowany CMS
  • Branża sezonowa
  • Konkurencyjna branża
  • Mała ilość linkujących stron i domen
  • Dużo wyzwań z zakresu technicznego SEO
  • Brak treści na stronie

Podejście

Pomimo, że strona Standar.pl nie jest sklepem internetowym, posiada wiele podstron kategorii. Branża odzieżowa jest bardzo konkurencyjna, dlatego oprócz fraz ogólnych dobraliśmy wiele fraz szczegółowych, które były wzmacniane głównie przez blogposty. Takie podejście to pozycjonowanie szerokie, które zwiększa widoczność strony na wiele fraz.

Proces on-site

Współpracę rozpoczęliśmy od sporządzenia obszernego audytu strony, który wskazał, na czym musimy się skupić w pierwszej kolejności. Audyt obejmował zarówno ocenę techniczną strony jak i treści, analizę poszczególnych podstron i analizę zaplecza linków prowadzących do strony.

Na samym początku przygotowaliśmy też listę słów kluczowych, które zostały dobrane na podstawie analizy, na jakie frazy strona już się wyświetla i na jakie słowa ma potencjał się wyświetlać.

Już w trakcie wykonywania audytu wdrażaliśmy pierwsze optymalizacje na stronę.

Problem 1. Brak treści na stronie

Treści na stronie internetowej to podstawa. To w treściach właśnie można zawrzeć słowa kluczowe, na które ma wyświetlać się dana podstrona. Nie bez powodu w końcu mówi się, że Content is King.

Treści to też jeden z elementów, który analizujemy w audycie SEO strony. Na stronie Standar treści brakowało przede wszystkim na kategoriach. Nie było również bloga, który mógłby być źródłem regularnego dodawania treści na stronę.

Po naszej rekomendacji developer wdrożył na stronę moduły dodawania treści na kategoriach (blok tekstu nad i pod produktami). Dodaliśmy na kategorie bloki tekstu, które odpowiednio sformatowaliśmy pod słowa kluczowe oraz dodaliśmy linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne (do strony sklepu).

Tekst na kategorii - Standar

Poprosiliśmy również o dodanie sekcji „Blog” na stronie. Dodajemy tam wpisy, których tematy odpowiadają na zapytania potencjalnych klientów. Odpowiedni dobór tematów i optymalizacja wpisów skutkują zwiększaniem się ilości wejść na stronę przez bloga.

Blog pod SEO

SEO blog standar

Problem 2. Źle wdrożona sitemapa

Albo raczej powinniśmy napisać zła sitemapa. W Search Console wgrana była niemiecka mapa strony na stronę polską.

Sitemapa Standar

Zaleciliśmy wgranie nowej sitemapy strony, która wspiera pozycjonowanie strony:

Polska sitemapa na stronie standar

Problem 3. Zła struktura nagłówków

Na stronach kategorii występował tylko jeden nagłówek H1 i nie było żadnych innych nagłówków. To zdecydowanie zła struktura.

Nagłówki H1 na stronie

Podczas wdrażania i optymalizacji tekstów zadbaliśmy także o strukturę nagłówków na podstronach.

Przykład prawidłowych nagłówków na stronie

Problem 4. Złe linkowanie wewnętrzne

Problem występował przede wszystkim na stronie głównej, która linkuje do każdej kategorii na stronie. Link był umieszczony tylko na słowie „Więcej”, natomiast nazwa kategorii nie była podlinkowana.

Nadaliśmy link każdej nazwie kategorii oraz nałożyliśmy atrybut rel="nofollow" na linki ze słowem „Więcej”.

Linkowanie wewnętrzne na stronie

Problem 5. Tytuły i meta opisy

Tytuły na podstronach były powieleniem nagłówków H1 oraz w większości były za krótkie. Meta opisy były bardzo krótkie lub w ogóle ich nie było. Ręcznie wprowadziliśmy nowe, zoptymalizowane pod odpowiednie słowa kluczowe, tytuły i opisy.

Przed:

Tytuły stron Standar

Po:

Tytuły i meta opisy po optymalizacji

Proces off-site

Na początku współpracy bardzo mało domen prowadziło do strony Standar. Od samego początku współpracy budowaliśmy zaplecze linków, dbając o jakość domen, z których linkujemy.

Linki do strony Standar tworzyliśmy ze zróżnicowanych źródeł (katalogi, fora, blogi, NAPy, zaplecza). W trakcie naszej współpracy zmienił się algorytm liczenia URL Rating i Domain Rating, co skutkuje pozornym pogorszeniem się tych wskaźników.

Przed:

Ilość linków do strony przed współpracą

Wykres linków przed współpracą

Po:

Ilość linków po roku współpracy

Wykres linków po roku współpracy

Wyniki

  • ponad 76% wzrostu ruchu organicznego porównując październik 2019 z październikiem 2018.

Rezultaty SEO

  • 134% wzrostu widoczności w Google

wzrost widoczności

  • Wzrost widoczności – narzędzie SEMSTORM

standar - wzrost widoczności w google

 

Pozostałe case studies

Nasza specjalizacja to pozycjonowanie szerokie (ang. long tail SEO), które sprawdza się najlepiej nie tylko w branży e-commerce, ale też w branży przemysłowej, eksportowej czy usługowej (i wielu innych). Poznaj historie naszych klientów, którym pomogliśmy w realizacji ich celów.