Standar jest polskim producentem garniturów dla mężczyzn i chłopców. Popyt na tę część garderoby wzrasta wiosną, co oznacza, że klient miał problemy z pozyskaniem wystarczającej liczby klientów poza sezonem. Dlatego poprosił nas o pomoc w zwiększeniu i utrzymaniu większego ruchu organicznego przez cały rok.
Branża odzieżowa jest bardzo konkurencyjna, dlatego musieliśmy wybrać odpowiednie słowa z długiego ogona, aby zdobyć najwyższe pozycje w SERP. Aby zwiększyć potencjał tych fraz, uruchomiliśmy blog firmowy, stosując tzw. podejście Broad-Based (wykorzystanie kilku słów kluczowych do zwiększenia widoczności strony).
Milena Fietko
SEO Strategy Manager
Proces On-Site
Stworzenie większej ilości treści
Pierwszą rzeczą, nad którą musieliśmy popracować była zbyt mała ilość tekstu, która była publikowana na stronie klienta. Dotarcie do nowych klientów jest trudne, jeśli na stronach brakuje zoptymalizowanej treści, dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie bloga i dodanie opisów kategorii.
Dlaczego to ważne
Publikowanie treści bogatych w słowa kluczowe poprawia wyniki strony w SERP-ach. To z kolei pozwala marce dotrzeć do większej liczby osób, pomagając jej uzyskać większą widoczność i wiarygodność. Podsumowując, wysokiej jakości treści są w stanie kierować więcej ruchu organicznego na stronę internetową i mają potencjał generowania linków.
Treści na stronie internetowej to podstawa. To w treściach właśnie można zawrzeć słowa kluczowe, na które ma wyświetlać się dana podstrona. Nie bez powodu w końcu mówi się, że Content is King.
Treści to też jeden z elementów, który analizujemy w audycie SEO strony. Na stronie Standar treści brakowało przede wszystkim na kategoriach. Nie było również bloga, który mógłby być źródłem regularnego dodawania treści na stronę.
Po naszej rekomendacji developer wdrożył na stronę moduły dodawania treści na kategoriach (blok tekstu nad i pod produktami). Dodaliśmy na kategorie bloki tekstu, które odpowiednio sformatowaliśmy pod słowa kluczowe oraz dodaliśmy linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne (do strony sklepu).
Poprosiliśmy również o dodanie sekcji „Blog” na stronie. Dodajemy tam wpisy, których tematy odpowiadają na zapytania potencjalnych klientów. Odpowiedni dobór tematów i optymalizacja wpisów skutkują zwiększaniem się ilości wejść na stronę przez bloga.
Naprawienie źle wdrożonej Sitemapy
Kolejną kwestią, która wymagała naszej natychmiastowej uwagi była sitemapa – absolutnie krytyczny element on-page SEO.
Dlaczego to ważne
Sitemap dostarcza informacji dla robotów indeksujących o stronach, z których składa się witryna. Przesłanie tego pliku do GSC przyspiesza indeksowanie i poprawia ranking witryny.
Nasz audyt wykazał, że sitemapa wgrana na konto Standar w Google Search Console była w języku niemieckim, czyli nie niosła ze sobą żadnej szczególnej wartości dla robotów Google.
Zaleciliśmy wgranie nowej sitemapy strony, która wspiera pozycjonowanie strony:
Stworzenie hierarchii nagłówków
Gdy opublikowaliśmy więcej tekstu na stronie Standar, mogliśmy podzielić go na sekcje i dodać więcej nagłówków.
Dlaczego to zrobiliśmy
Hierarchia nagłówków spełnia dwie funkcje. Po pierwsze, pokazuje użytkownikom relacje pomiędzy tematami poruszanymi na stronie. Gdy jest jasna i logiczna, struktura nagłówków kieruje odwiedzających do informacji, których szukają. Po drugie, roboty indeksujące nie rozumieją hierarchii informacji publikowanych na stronie, jeśli treść nie jest podzielona na wyraźne sekcje, a każda z nich nie posiada nagłówka.
Na stronach kategorii występował tylko jeden nagłówek H1 i nie było żadnych innych nagłówków. To zdecydowanie zła struktura.
Podczas wdrażania i optymalizacji tekstów zadbaliśmy także o strukturę nagłówków na podstronach.
Poprawienie linkowania wewnętrznego
Jakość linkowania wewnętrznego nie była zbyt dobra. Musieliśmy wprowadzić kilka zmian, aby jak najlepiej je wykorzystać oraz naprawić inny element SEO, aby poprawić ranking strony.
Dlaczego to ważne
Linkowanie wewnętrzne odgrywa kluczową rolę w ustaleniu, a następnie pokazaniu Googlebotom, hierarchii stron w witrynie. Pomaga również crawlerom i użytkownikom dostrzec powiązania między tymi stronami i bezproblemowo poruszać się po witrynie.
Problem występował przede wszystkim na stronie głównej, która linkuje do każdej kategorii na stronie. Link był umieszczony tylko na słowie „Więcej”, natomiast nazwa kategorii nie była podlinkowana.
Nadaliśmy link każdej nazwie kategorii oraz nałożyliśmy atrybut rel="nofollow" na linki ze słowem „Więcej”.
Poprawienie tytułów i meta opisów
Dwa ostatnie elementy, które wymagały naszej uwagi to meta opisy i tytuły
Dlaczego to ważne
Tytuły i meta opisy są zazwyczaj pierwszymi dwoma elementami, na które natrafiają osoby szukające danego produktu lub usługi w sieci. Oba muszą być atrakcyjne i wyczerpujące, aby przyciągnąć użytkownika i skłonić go do kliknięcia w wynik wyszukiwania.
Tytuły na podstronach były powieleniem nagłówków H1 oraz w większości były za krótkie. Meta opisy były bardzo krótkie lub w ogóle ich nie było. Ręcznie wprowadziliśmy nowe, zoptymalizowane pod odpowiednie słowa kluczowe, tytuły i opisy.
Przed:
Po:
Proces Off-Site
Na początku współpracy bardzo mało domen prowadziło do strony Standar. Od samego początku współpracy budowaliśmy zaplecze linków, dbając o jakość domen, z których linkujemy.
Linki do strony Standar tworzyliśmy ze zróżnicowanych źródeł (katalogi, fora, blogi, NAPy, zaplecza). W trakcie naszej współpracy zmienił się algorytm liczenia URL Rating i Domain Rating, co skutkuje pozornym pogorszeniem się tych wskaźników.
Przed:
Po:
Wyniki
ponad 76% wzrostu ruchu organicznego porównując październik 2019 z październikiem 2018.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.