.animate-view{opacity: 1 !important;}
Standar - case study

+76% wzrostu ruchu organicznego w 12 miesięcy

eCommerce SEO

Cel klienta

1.

Zwiększenie ruchu organicznego

Standar jest polskim producentem garniturów dla mężczyzn i chłopców. Popyt na tę część garderoby wzrasta wiosną, co oznacza, że klient miał problemy z pozyskaniem wystarczającej liczby klientów poza sezonem. Dlatego poprosił nas o pomoc w zwiększeniu i utrzymaniu większego ruchu organicznego przez cały rok.

SEO Team

Branża odzieżowa jest bardzo konkurencyjna, dlatego musieliśmy wybrać odpowiednie słowa z długiego ogona, aby zdobyć najwyższe pozycje w SERP. Aby zwiększyć potencjał tych fraz, uruchomiliśmy blog firmowy, stosując tzw. podejście Broad-Based (wykorzystanie kilku słów kluczowych do zwiększenia widoczności strony).

Milena Fietko
Milena Fietko SEO Strategy Manager

Proces On-Site

Stworzenie większej ilości treści

Pierwszą rzeczą, nad którą musieliśmy popracować była zbyt mała ilość tekstu, która była publikowana na stronie klienta. Dotarcie do nowych klientów jest trudne, jeśli na stronach brakuje zoptymalizowanej treści, dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie bloga i dodanie opisów kategorii.

Dlaczego
to ważne

Publikowanie treści bogatych w słowa kluczowe poprawia wyniki strony w SERP-ach. To z kolei pozwala marce dotrzeć do większej liczby osób, pomagając jej uzyskać większą widoczność i wiarygodność. Podsumowując, wysokiej jakości treści są w stanie kierować więcej ruchu organicznego na stronę internetową i mają potencjał generowania linków.

Treści na stronie internetowej to podstawa. To w treściach właśnie można zawrzeć słowa kluczowe, na które ma wyświetlać się dana podstrona. Nie bez powodu w końcu mówi się, że Content is King.

Treści to też jeden z elementów, który analizujemy w audycie SEO strony. Na stronie Standar treści brakowało przede wszystkim na kategoriach. Nie było również bloga, który mógłby być źródłem regularnego dodawania treści na stronę.

Po naszej rekomendacji developer wdrożył na stronę moduły dodawania treści na kategoriach (blok tekstu nad i pod produktami). Dodaliśmy na kategorie bloki tekstu, które odpowiednio sformatowaliśmy pod słowa kluczowe oraz dodaliśmy linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne (do strony sklepu).

przykładowa treść na stronie kategorii

Poprosiliśmy również o dodanie sekcji „Blog” na stronie. Dodajemy tam wpisy, których tematy odpowiadają na zapytania potencjalnych klientów. Odpowiedni dobór tematów i optymalizacja wpisów skutkują zwiększaniem się ilości wejść na stronę przez bloga.

standar blog

wyniki wyświetleń i wejść artykułów na blogu standar

Naprawienie źle wdrożonej Sitemapy

Kolejną kwestią, która wymagała naszej natychmiastowej uwagi była sitemapa – absolutnie krytyczny element on-page SEO.

Dlaczego
to ważne

Sitemap dostarcza informacji dla robotów indeksujących o stronach, z których składa się witryna. Przesłanie tego pliku do GSC przyspiesza indeksowanie i poprawia ranking witryny.

Nasz audyt wykazał, że sitemapa wgrana na konto Standar w Google Search Console była w języku niemieckim, czyli nie niosła ze sobą żadnej szczególnej wartości dla robotów Google.

niemiecka wersja sitemapy standar

Zaleciliśmy wgranie nowej sitemapy strony, która wspiera pozycjonowanie strony:

polska wersja sitemapy standar

Stworzenie hierarchii nagłówków

Gdy opublikowaliśmy więcej tekstu na stronie Standar, mogliśmy podzielić go na sekcje i dodać więcej nagłówków.

Dlaczego
to zrobiliśmy

Hierarchia nagłówków spełnia dwie funkcje. Po pierwsze, pokazuje użytkownikom relacje pomiędzy tematami poruszanymi na stronie. Gdy jest jasna i logiczna, struktura nagłówków kieruje odwiedzających do informacji, których szukają. Po drugie, roboty indeksujące nie rozumieją hierarchii informacji publikowanych na stronie, jeśli treść nie jest podzielona na wyraźne sekcje, a każda z nich nie posiada nagłówka.

Na stronach kategorii występował tylko jeden nagłówek H1 i nie było żadnych innych nagłówków. To zdecydowanie zła struktura.

nagłówki na stronie przed optymalizacją

Podczas wdrażania i optymalizacji tekstów zadbaliśmy także o strukturę nagłówków na podstronach.

nagłówki na stronie po optymalizacji

Poprawienie linkowania wewnętrznego

Jakość linkowania wewnętrznego nie była zbyt dobra. Musieliśmy wprowadzić kilka zmian, aby jak najlepiej je wykorzystać oraz naprawić inny element SEO, aby poprawić ranking strony.

Dlaczego
to ważne

Linkowanie wewnętrzne odgrywa kluczową rolę w ustaleniu, a następnie pokazaniu Googlebotom, hierarchii stron w witrynie. Pomaga również crawlerom i użytkownikom dostrzec powiązania między tymi stronami i bezproblemowo poruszać się po witrynie.

Problem występował przede wszystkim na stronie głównej, która linkuje do każdej kategorii na stronie. Link był umieszczony tylko na słowie „Więcej”, natomiast nazwa kategorii nie była podlinkowana.

Nadaliśmy link każdej nazwie kategorii oraz nałożyliśmy atrybut rel="nofollow" na linki ze słowem „Więcej”.

standar linkowanie wewnętrzne

Poprawienie tytułów i meta opisów

Dwa ostatnie elementy, które wymagały naszej uwagi to meta opisy i tytuły

Dlaczego
to ważne

Tytuły i meta opisy są zazwyczaj pierwszymi dwoma elementami, na które natrafiają osoby szukające danego produktu lub usługi w sieci. Oba muszą być atrakcyjne i wyczerpujące, aby przyciągnąć użytkownika i skłonić go do kliknięcia w wynik wyszukiwania.

Tytuły na podstronach były powieleniem nagłówków H1 oraz w większości były za krótkie. Meta opisy były bardzo krótkie lub w ogóle ich nie było. Ręcznie wprowadziliśmy nowe, zoptymalizowane pod odpowiednie słowa kluczowe, tytuły i opisy.

Przed:

tytuł standar przed optymalizacją

Po:

tytuły standar po optymalizacji

Proces Off-Site

Na początku współpracy bardzo mało domen prowadziło do strony Standar. Od samego początku współpracy budowaliśmy zaplecze linków, dbając o jakość domen, z których linkujemy.

Linki do strony Standar tworzyliśmy ze zróżnicowanych źródeł (katalogi, fora, blogi, NAPy, zaplecza). W trakcie naszej współpracy zmienił się algorytm liczenia URL Rating i Domain Rating, co skutkuje pozornym pogorszeniem się tych wskaźników.

Przed:

standar ahrefs przed optymalizacją

standar linki prowadzące do strony przed optymalizacja

Po:

standar ahrefs po optymalizacji

standar linki prowadzące do strony po optymalizacji

 

Wyniki

  • ponad 76% wzrostu ruchu organicznego porównując październik 2019 z październikiem 2018.

wykres wyników standar wzrost ruchu organicznego

  • 134% wzrostu widoczności w Google

widoczność standar wykres z google search console

  • Wzrost widoczności – narzędzie SEMSTORM

standar wykres wzrostu widoczności semstorm

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Zamów bezpłatną wycenę

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM