Standar jest polskim producentem garniturów dla mężczyzn i chłopców. Popyt na tę część garderoby wzrasta wiosną, co oznacza, że klient miał problemy z pozyskaniem wystarczającej liczby klientów poza sezonem. Dlatego poprosił nas o pomoc w zwiększeniu i utrzymaniu większego ruchu organicznego przez cały rok.
Branża odzieżowa jest bardzo konkurencyjna, dlatego musieliśmy wybrać odpowiednie słowa z długiego ogona, aby zdobyć najwyższe pozycje w SERP. Aby zwiększyć potencjał tych fraz, uruchomiliśmy blog firmowy, stosując tzw. podejście Broad-Based (wykorzystanie kilku słów kluczowych do zwiększenia widoczności strony).
Pierwszą rzeczą, nad którą musieliśmy popracować była zbyt mała ilość tekstu, która była publikowana na stronie klienta. Dotarcie do nowych klientów jest trudne, jeśli na stronach brakuje zoptymalizowanej treści, dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie bloga i dodanie opisów kategorii.
Treści na stronie internetowej to podstawa. To w treściach właśnie można zawrzeć słowa kluczowe, na które ma wyświetlać się dana podstrona. Nie bez powodu w końcu mówi się, że Content is King.
Treści to też jeden z elementów, który analizujemy w audycie SEO strony. Na stronie Standar treści brakowało przede wszystkim na kategoriach. Nie było również bloga, który mógłby być źródłem regularnego dodawania treści na stronę.
Po naszej rekomendacji developer wdrożył na stronę moduły dodawania treści na kategoriach (blok tekstu nad i pod produktami). Dodaliśmy na kategorie bloki tekstu, które odpowiednio sformatowaliśmy pod słowa kluczowe oraz dodaliśmy linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne (do strony sklepu).
Poprosiliśmy również o dodanie sekcji „Blog” na stronie. Dodajemy tam wpisy, których tematy odpowiadają na zapytania potencjalnych klientów. Odpowiedni dobór tematów i optymalizacja wpisów skutkują zwiększaniem się ilości wejść na stronę przez bloga.
Kolejną kwestią, która wymagała naszej natychmiastowej uwagi była sitemapa – absolutnie krytyczny element on-page SEO.
Nasz audyt wykazał, że sitemapa wgrana na konto Standar w Google Search Console była w języku niemieckim, czyli nie niosła ze sobą żadnej szczególnej wartości dla robotów Google.
Zaleciliśmy wgranie nowej sitemapy strony, która wspiera pozycjonowanie strony:
Gdy opublikowaliśmy więcej tekstu na stronie Standar, mogliśmy podzielić go na sekcje i dodać więcej nagłówków.
Na stronach kategorii występował tylko jeden nagłówek H1 i nie było żadnych innych nagłówków. To zdecydowanie zła struktura.
Podczas wdrażania i optymalizacji tekstów zadbaliśmy także o strukturę nagłówków na podstronach.
Jakość linkowania wewnętrznego nie była zbyt dobra. Musieliśmy wprowadzić kilka zmian, aby jak najlepiej je wykorzystać oraz naprawić inny element SEO, aby poprawić ranking strony.
Problem występował przede wszystkim na stronie głównej, która linkuje do każdej kategorii na stronie. Link był umieszczony tylko na słowie „Więcej”, natomiast nazwa kategorii nie była podlinkowana.
Nadaliśmy link każdej nazwie kategorii oraz nałożyliśmy atrybut rel="nofollow"
na linki ze słowem „Więcej”.
Dwa ostatnie elementy, które wymagały naszej uwagi to meta opisy i tytuły
Tytuły na podstronach były powieleniem nagłówków H1 oraz w większości były za krótkie. Meta opisy były bardzo krótkie lub w ogóle ich nie było. Ręcznie wprowadziliśmy nowe, zoptymalizowane pod odpowiednie słowa kluczowe, tytuły i opisy.
Przed:
Po:
Na początku współpracy bardzo mało domen prowadziło do strony Standar. Od samego początku współpracy budowaliśmy zaplecze linków, dbając o jakość domen, z których linkujemy.
Linki do strony Standar tworzyliśmy ze zróżnicowanych źródeł (katalogi, fora, blogi, NAPy, zaplecza). W trakcie naszej współpracy zmienił się algorytm liczenia URL Rating i Domain Rating, co skutkuje pozornym pogorszeniem się tych wskaźników.
Przed:
Po: