.animate-view{opacity: 1 !important;}

+53% wzrostu wejść na stronę z wizytówki Google Moja Firma – dla branży serwisowej AGD i ekspresów do kawy

AGD Google Moja Firma local SEO
O współpracy z Klientem

Współpraca w ramach 4-miesięcznego projektu pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma przebiegła bardzo sprawnie i bezproblemowo. Już po kilku tygodniach zauważyliśmy wyraźny wzrost wyświetleń wizytówki, a także większą liczbę słów kluczowych, na jakie zaczęła się wyświetlać. Co więcej, znacząco wzrosła liczba interakcji użytkowników z wizytówką, co przełożyło się na wzrost ruchu na stronie internetowej klienta. Jestem bardzo zadowolona z osiągniętych efektów na tym projekcie.

Wyzwania i cele klienta

1.

Niska widoczność wizytówki

Wizytówka Google Moja Firma nie pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania, co ograniczało jej zasięg i utrudniało potencjalnym klientom znalezienie firmy.

2.

Brak klientów

Ze względu na niską widoczność wizytówki na mapach Google, firma miała problem z przyciągnięciem nowych klientów, którzy skorzystaliby z usług.

3.

Cele

Głównym celem było zwiększenie widoczności wizytówki w wyszukiwarce Google oraz wygenerowanie większego ruchu, który przełoży się na wzrost liczby klientów, a co za tym idzie – konwersji.

Jaki był nasz pomysł na strategię?

Przeprowadziliśmy szczegółowy audyt wizytówki Google, który pozwolił zidentyfikować obszary do optymalizacji. Na podstawie analizy wizytówek konkurencji, dostosowaliśmy działania, tak, aby lepiej dopasować się do rynku. Zoptymalizowaliśmy wizytówkę, aby zwiększyć jej widoczność i atrakcyjność. Opracowaliśmy także plan postów, które były regularnie publikowane przez 3 miesiące, w celu wzmocnienia pozycji firmy na mapach Google. Równocześnie realizowaliśmy proces budowania linków z napów, katalogów i profili, co miało na celu wsparcie długotrwałego rozwoju i zwiększenie interakcji (w tym wejść na stronę z wizytówki Google)

Elementy procesu:

  • Audyt wizytówki Google
  • Analiza wizytówek konkurencji
  • Optymalizacja wizytówki Google
  • Przygotowanie strategii postów
  • Systematyczne wdrażanie postów w wizytówce przez okres 3 miesięcy
  • Proces tworzenia linków przez okres 3 miesięcy
Co odkryliśmy?

Wizytówka klienta była słabo zoptymalizowana. Zidentyfikowaliśmy wiele obszarów, które wymagały natychmiastowej poprawy, aby zwiększyć jej skuteczność w mapach Google oraz atrakcyjność dla potencjalnych odbiorców.

Wśród elementów do usprawnienia znalazły się:

  • zmiana kategorii głównej;
  • poprawa kategorii dodatkowych;
  • stworzenie i wdrożenie opisu firmy;
  • wdrożenie prawidłowego linku do strony (z https);
  • dodanie linków do Social Mediów;
  • wdrożenie formularza wiadomości.

Jakie blokery u klienta zidentyfikowaliśmy?

Wizytówka klienta zawierała wiele negatywnych opinii, które mogły obniżać jej pozycję w wynikach wyszukiwania oraz zniechęcać potencjalnych klientów do kontaktu.

Elementy, które usprawniliśmy

#1 Optymalizacja wizytówki Google

Dodanie opisu firmy, wdrożenie kategorii głównej i kategorii dodatkowych, dodanie linków do social mediow oraz prawidłowego linku do strony, wdrożenie logo, aktywowanie formularza wiadomości.

#2 Strategia postów

Przygotowanie strategii postów na 3 miesiące i ich regularne udostępnianie, wraz ze zdjęciami i linkiem do strony.

#3 Proces linkbuildingu

Stworzenie 49 linków do strony z różnych źródeł (katalogi, NAP-y, profile) w celu zwiększenia pozycji wizytówki na mapach Google, a także poprawy jej wyświetleń i ruchu.

Porozmawiajmy o strategii pozycjonowania lokalnego dla Twojego biznesu

Efekty procesu pozycjonowania wizytówki

Dzięki zastosowanej strategii pozycjonowania, wizytówka Google Moja Firma klienta zyskała znacznie większą widoczność, co przełożyło się na wyraźny wzrost liczby wyświetleń oraz interakcji. Dodatkowo liczba fraz, na które wizytówka się wyświetla, została znacząco zwiększona, co pozwala dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów.

wyniki pozycjonowania wizytówki google

Co osiągnęliśmy?

📌Frazy, na jakie wyświetla się wizytówka:

  • Na początku procesu: 1 565
  • Na zakończenie projektu: 2 355

📈 Wzrost: +790 fraz

Większa liczba trafnych słów kluczowych, na jakie wyświetla się wizytówka, oznacza większą szansę na dotarcie do osób, które aktywnie szukają konkretnych usług.

📌 Wyświetlenia wizytówki na mapach Google:

  • Na początku procesu: 2 940
  • Na zakończenie projektu: 4 133

📈Wzrost: +41%

Dobrze wypozycjonowana wizytówka pojawia się wysoko w mapach Google na słowa kluczowe, które mają największe znaczenie w danej branży. Dzięki temu użytkownicy mają większą szansę trafić na wizytówkę, gdy szukają usług w okolicy.

📌 Ruch na stronie bezpośrednio z wizytówki:

  • Na początku procesu: 180
  • Na zakończenie projektu: 275

📈 Wzrost: +53%

Większy ruch na stronie przekłada się na większą liczbę potencjalnych klientów, którzy chcą zapoznać się z produktami lub usługami.

ruch na stronie przed procesem pozycjonowania wizytówki

ruch na stronie po procesie pozycjonowania wizytówki