Współpraca w ramach 4-miesięcznego projektu pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma przebiegła bardzo sprawnie i bezproblemowo. Już po kilku tygodniach zauważyliśmy wyraźny wzrost wyświetleń wizytówki, a także większą liczbę słów kluczowych, na jakie zaczęła się wyświetlać. Co więcej, znacząco wzrosła liczba interakcji użytkowników z wizytówką, co przełożyło się na wzrost ruchu na stronie internetowej klienta. Jestem bardzo zadowolona z osiągniętych efektów na tym projekcie.
Wizytówka Google Moja Firma nie pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania, co ograniczało jej zasięg i utrudniało potencjalnym klientom znalezienie firmy.
Ze względu na niską widoczność wizytówki na mapach Google, firma miała problem z przyciągnięciem nowych klientów, którzy skorzystaliby z usług.
Głównym celem było zwiększenie widoczności wizytówki w wyszukiwarce Google oraz wygenerowanie większego ruchu, który przełoży się na wzrost liczby klientów, a co za tym idzie – konwersji.
Przeprowadziliśmy szczegółowy audyt wizytówki Google, który pozwolił zidentyfikować obszary do optymalizacji. Na podstawie analizy wizytówek konkurencji, dostosowaliśmy działania, tak, aby lepiej dopasować się do rynku. Zoptymalizowaliśmy wizytówkę, aby zwiększyć jej widoczność i atrakcyjność. Opracowaliśmy także plan postów, które były regularnie publikowane przez 3 miesiące, w celu wzmocnienia pozycji firmy na mapach Google. Równocześnie realizowaliśmy proces budowania linków z napów, katalogów i profili, co miało na celu wsparcie długotrwałego rozwoju i zwiększenie interakcji (w tym wejść na stronę z wizytówki Google)
Elementy procesu:
Wizytówka klienta była słabo zoptymalizowana. Zidentyfikowaliśmy wiele obszarów, które wymagały natychmiastowej poprawy, aby zwiększyć jej skuteczność w mapach Google oraz atrakcyjność dla potencjalnych odbiorców.
Wśród elementów do usprawnienia znalazły się:
Wizytówka klienta zawierała wiele negatywnych opinii, które mogły obniżać jej pozycję w wynikach wyszukiwania oraz zniechęcać potencjalnych klientów do kontaktu.
Dodanie opisu firmy, wdrożenie kategorii głównej i kategorii dodatkowych, dodanie linków do social mediow oraz prawidłowego linku do strony, wdrożenie logo, aktywowanie formularza wiadomości.
Przygotowanie strategii postów na 3 miesiące i ich regularne udostępnianie, wraz ze zdjęciami i linkiem do strony.
Stworzenie 49 linków do strony z różnych źródeł (katalogi, NAP-y, profile) w celu zwiększenia pozycji wizytówki na mapach Google, a także poprawy jej wyświetleń i ruchu.
Dzięki zastosowanej strategii pozycjonowania, wizytówka Google Moja Firma klienta zyskała znacznie większą widoczność, co przełożyło się na wyraźny wzrost liczby wyświetleń oraz interakcji. Dodatkowo liczba fraz, na które wizytówka się wyświetla, została znacząco zwiększona, co pozwala dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów.
📌Frazy, na jakie wyświetla się wizytówka:
📈 Wzrost: +790 fraz
Większa liczba trafnych słów kluczowych, na jakie wyświetla się wizytówka, oznacza większą szansę na dotarcie do osób, które aktywnie szukają konkretnych usług.
📌 Wyświetlenia wizytówki na mapach Google:
📈Wzrost: +41%
Dobrze wypozycjonowana wizytówka pojawia się wysoko w mapach Google na słowa kluczowe, które mają największe znaczenie w danej branży. Dzięki temu użytkownicy mają większą szansę trafić na wizytówkę, gdy szukają usług w okolicy.
📌 Ruch na stronie bezpośrednio z wizytówki:
📈 Wzrost: +53%
Większy ruch na stronie przekłada się na większą liczbę potencjalnych klientów, którzy chcą zapoznać się z produktami lub usługami.