.animate-view{opacity: 1 !important;}
clothing industry case study

+201% wzrost wyświetleń strony
w 2 miesiące

eCommerce

Cele klienta

1.

Zmniejszenie wydatków na kampanie Google Ads

Wodrans planował ograniczyć wydatki przeznaczone na kampanie Google Ads. Nie chcąc ryzykować utraty widoczności, postanowił zainwestować w dobrą strategię SEO, która pomogłaby utrzymać satysfakcjonującą ilość ruchu na stronie.

2.

Wzrost sprzedaży

Jako lider branży odzieżowej i akcesoriów, nasz Klient dążył do stałego zwiększenia sprzedaży w swoim sklepie online. Żeby pomóc mu osiągnąć ten cel, musieliśmy stworzyć strategię SEO, która najpierw przyciągnie więcej ruchu organicznego, a później skutecznie skłoni odwiedzających do składania zamówień.

3.

Zwiększenie widoczności na wybrane słowa kluczowe

Nasz Klient zdawał sobie również sprawę z tego, że dobra widoczność w wynikach wyszukiwania jest jedną z ważniejszych kwestii wpływających na sprzedaż. Dlatego też poprosił nas o umocnienie pozycji najważniejszych słów kluczowych – miało to przełożyć się na lepszą widoczność strony Wordans i zwiększenie ruchu organicznego.

ZespółSEO

Zacznę od tego, że pracowaliśmy tylko nad dwiema wersjami językowymi z szerokiego portfolio Klienta. Głównie z tego powodu obserwowanie, jak te wybrane domeny wypadają na tle pozostałych było niesamowicie satysfakcjonujące. Czasami zdarzało się, że zmiany wprowadzane globalnie w sklepie internetowym Klienta wpływały na strategie, które opracowaliśmy dla stron niemiecko- (.de) i holenderskojęzycznej (.nl). W związku z tym musieliśmy bezustannie monitorować wyniki i trzymać rękę na pulsie.

Gosia Kwiecień
Gosia Kwiecień Head of SEO

Proces On-site

Optymalizacja strony głównej

Rozpoczęliśmy cały proces tak, jak robimy to zazwyczaj – od przeprowadzenia dokładnego audytu SEO. Dzięki temu odkryliśmy kilka elementów na stronie głównej, które wymagały naszej uwagi.

Dlaczego to ważne

Strona główna jest zazwyczaj tym, co widzą użytkownicy i roboty Google jako pierwsze, kiedy odwiedzają daną witrynę. Musi być zatem dobrze zoptymalizowana, zarówno pod kątem SEO jak i UX, żeby stworzyć dobre pierwsze wrażenie i zachęcić użytkownika do pozostania.

Nasz zespół miał za zadanie zoptymalizować dwie wersje językowe strony Wordans – niemiecką i holenderską. Po przeanalizowaniu obydwu stron głównych, zauważyliśmy kilka elementów wymagających poprawy. Zajeliśmy się nimi praktycznie od razu, ponieważ im szybciej strona główna zostanie dobrze zoptymalizowana, tym lepsze ma szanse na osiągnięcie wyższych pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Mając to na uwadze, sparafrazowaliśmy nagłówki H1 i H2, tak żeby były lepiej oddawały temat strony. Tam, gdzie było to możliwe, użyliśmy też słów kluczowych.

Poniżej przykład zmian wprowadzonych w tytule strony głównej dla niemieckojęzycznej wersji Wordans.

tytuł przed zmianami:

“Großhandel: T-shirts, Bekleidung und Accessoires | Wordans Deutschland”

i po zmianach:

wordans tytuł strony

Ta sama zasada dotyczyła opisów alternatywnych, które sukcesywnie dodaliśmy do obrazów umieszczonych na stronie głównej.

Ostatnim krokiem było formatowanie tekstu na obydwu domenach, które w dużej mierze polegało na dodawaniu wyróżnień.

Analiza słów kluczowych

Nie ma dobrej strategii SEO bez listy słów kluczowych. Bez nich ciężko zrozumieć, jakie terminy i frazy są wpisywane przez potencjalnych klientów w wyszukiwarki internetowe.

Dlaczego to ważne

Dobór odpowiednich słów kluczowych ma duże znaczenie, przede wszystkim dlatego, że pomagają przyciągnąć właściwych odbiorców. Dzięki nim strona internetowa staje się bardziej widoczna dla fraz, których używają potencjalni klienci.

Nasz Klient doskonale rozumiał, jak istotne są frazy kluczowe dla poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania. Przedstawił nam listę ważnych dla swojego biznesu słów kluczowych, które chciał wykorzystać do zoptymalizowania strony.

Oprócz tego przeprowadziliśmy też dodatkową analizę słów kluczowych. Dzięki temu udało nam się zidentyfikować frazy popularne w branży odzieżowej, powiązane z nimi słowa kluczowe oraz wyrażenia używane przez konkurencję.

Wspólnie stworzyliśmy listę słów kluczowych, która stała się fundamentem dla wszelkich działań SEO (tworzenie treści, budowanie linków, optymalizacja itp.), które zaproponowaliśmy Klientowi.

Co ważne, zdecydowaliśmy się na urozmaicenie listy keywordów poprzez m.in.: poszerzenie jej o long-taile, słowa kluczowe związane z Wordans, szczegółowe frazy i wyrażenia dotyczące tematyki strony Klienta.

Przykłady kategorii słów kluczowych, które uwzględniliśmy w strategii SEO dla Wordans:

lista słów kluczowych dla wordans

Lista słów kluczowych pozostaje poufna.

Optymalizacja tagów tytułów i opisów meta

Kiedy już stworzyliśmy listę słów kluczowych, mogliśmy przejść dalej – dodawać je do ważnych elementów tworzących stronę Klienta.

Dlaczego to ważne

Titles and meta descriptions are often the first thing that can convince users to visit your website when browsing search results. We needed to make sure those elements contained the right information, and appearance to capture the user’s attention, and have the right appearance.

Tagi tytułów i opisy meta są często jedynymi elementami, które mogą skłonić użytkowników do kliknięcia i odwiedzenia strony podczas przeglądania wyników wyszukiwania. Z tego powodu muszą zawierać odpowiednie informacje i być atrakcyjne dla użytkowników – powinny przyciągając wzrok potencjalnych klientów.

Podczas przeprowadzania audytu zauważyliśmy, że wiele opisów meta i tytułów wymagało optymalizacji. W większości przypadków tytuły były zdecydowanie za długie i nie zawierały odpowiednich słów kluczowych. Co więcej, część tytułów powtarzała się, co nie wpływa korzystnie na SEO. W głównej mierze właśnie to ograniczało widoczność strony wśród docelowej grupy odbiorców.

Poniżej przykład tytułu strony, który był za długi, przez co nie mógł być w całości wyświetlony w wynikach wyszukiwania:

przykład za długiego tytułu wordans

Zebraliśmy wszystkie za długie tytuły stron do jednego pliku i zaproponowaliśmy ich nowe wersje. Upewniliśmy się, że wszystkie z nich są odpowiedniej długości, zawierają słowa kluczowe i nie powtarzają się.

zmiany tytułu wordans

Ten sam problem dotyczył opisów meta – w dużej mierze były za długie, przez co nie mogły być wyświetlane w całości.

meta opis wordans

meta opis duplikacja wordans

Przykład duplikacji opisu

Chociaż nie wpływają bezpośrednio na pozycję w rankingu Google, meta opisy oddziałują na CTR. Dlatego właśnie musieliśmy je skrócić i sparafrazować, zawierając w nich wcześniej wybrane słowa kluczowe. Zależało nam na tym, żeby stworzyć treściwe opisy, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów.

wordans meta opisy

Wprowadzenie zmian globalnych w tytułach stron

Kiedy było to możliwe, staraliśmy się wykorzystywać zmiany globalne, żeby znacząco przyspieszyć proces optymalizacji strony, a tym samym pomóc Klientowi szybciej stać się widocznym w sieci.

Dlaczego to ważne

Optymalizacja pojedynczych tytułów stron to jedno. Równie istotne jest zachowanie spójności tytułów w obrębie całej domeny i właśnie w tym celu skorzystaliśmy z ustawień globalnych.

Po napisaniu nowych tytułów i opisów meta dla wszystkich podstron, skoncentrowaliśmy się na tym, żeby wyglądały spójnie w wynikach wyszukiwania. Żeby to osiągnąć, wprowadziliśmy jednolity format tytułów na całej stronie.

Poniżej przykład:

tytuły stron zmiany globalne

Globalne zakończenie zostało zaimplementowane w kodzie strony i zostało automatycznie dodane do stron.

Rozbudowanie treści poprzez stworzenie nowych opisów produktów i podstron kategorii

Kiedy większość optymalizacji technicznej została zrobiona, mogliśmy przejść do tworzenia treści dla stron produktowych i kategorii.

Dlaczego to ważne

Treści publikowane na stronach produktowych i stronach kategorii pełnią dwie funkcje: po pierwsze, dostarczają informacji użytkownikom oraz wyszukiwarkom o ofercie (co wpływa pośrednio na zwiększenie liczby transakcji w sklepie), a po drugie, dzięki odpowiedniemu użyciu słów kluczowych przyczyniają się do poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania.

Oferta Wordans jest naprawdę obszerna, a co za tym idzie, ich strona internetowa zawiera dużo stron kategorii, jaki i stron poświęconym poszczególnym markom oraz pojedynczym produktom. Wbrew pozorom duża liczba podstron ma swoje zalety – każda z nich jest idealnym miejscem do umieszczania nowych słów kluczowych.

Z naszego audytu wynikało, że większość stron marek i kategorii na obu domenach (.de i .nl) nie posiadała żadnych opisów. W związku z tym dla każdej z nich zaproponowaliśmy stworzenie tekstów o długości 300-400 słów. W ten sposób przygotowaliśmy zoptymalizowane opisy produktów dla naszego Klienta.

Przykład opisu kategorii produktu

Teksty zostały umieszczane na dole każdej strony, żeby nie wpływać na wcześniej ustalony layout.

Sytuacja miała się nieco inaczej na stronach produktowych. Na obu domenach opisy produktów były opublikowane, jednak były one często za krótkie. Nie były także zoptymalizowane pod wyszukiwarki.

W tym przypadku zdecydowaliśmy się rozbudować istniejące treści, zwłaszcza na najważniejszych stronach produktowych. Wszystkie opisy zostały poddane optymalizacji SEO, przy czym szczególną uwagę zwróciliśmy na poprawne wykorzystanie nagłówków H2, tagów HTML i linkowania wewnętrznego.

Arkusz excel rozwoju treści

Przykład arkusza, którego używaliśmy wraz z Klientem do współpracy przy tworzeniu treści.

Stworzenie indywidualnego planu treści

Oprócz dostarczania treści na stronę, dla obu domen przygotowaliśmy również szczegółowy Content Plan.

Dlaczego to ważne

Treści umieszczane na stronie internetowej mają ogromne znaczenie dla SEO. Strategia dotycząca publikacji treści musi być zatem przemyślana i dobrze rozplanowana. Musi również uwzględniać sposób komunikacji z klientem i pasować do ustalonej już tożsamości marki.

Mając świadomość, że tworzenie i regularne publikowanie treści wpływają na widoczność i ruch na stronie, przygotowaliśmy indywidualny Content Plan dla Wordans. Skupiliśmy się na sposobie komunikacji i charakterze firmy. Wzięliśmy też pod uwagę sposób tworzenia treści przez firmy konkurencyjne.

Opracowany dla Wordans Plan Treści obejmował:

  • Zalecenia dotyczące prowadzenia bloga
  • Propozycje tematów wpisów blogowych
  • Analizę i sugestie dotyczące kategorii wpisów
  • Stworzenie person
  • Plan dystrybucji treści
  • Wskazówki dla copywriterów

Poniżej fragment Content Planu stworzonego dla Wordans:

content plan dla wordans

Cały dokument zawierał 53 strony.

Zoptymalizowanie Core Web Vitals i skrócenie czasu ładowania strony

Ostatnią, ale zdecydowanie nie mniej ważną rzeczą, nad którą musieliśmy popracować to Core Web Vitals.

Dlaczego to ważne

Gdy ładowanie strony jest za wolne, użytkownicy stają się zniechęceniu i nie chcą jej przeglądać. Innymi słowy, zbyt długi czas ładowania strony prowadzi do wzrostu wskaźnika odrzuceń. Ponadto, wyższa jakość Core Web Vitals zwiększa potencjał witryny do osiągnięcia lepszej pozycji w rankingu.

Nasi programiści przeanalizowali obie domeny pod kątem szybkości ładowania i wskaźników Core Web Vitals. Sprawdzili wszystkie wersje witryny przeznaczone na komputery stacjonarne i urządzenia mobilne. Przeanalizowali też najważniejsze strony w tym strony główne, strony pojedynczych produktów, strony kategorii itp.

raport z ulepszeń technicznych strony internetowej wordans

Jeden z raportów Core Web Vitals

Kiedy zebraliśmy wszystkie informacje, przekazaliśmy Klientowi sugestie dotyczące poprawy Core Web Vitals i skrócenia czasu ładowania stron.

Strategia Off-site

W trakcie wprowadzania zmian na dwóch domenach Wordans zajmowaliśmy się również pozyskiwaniem linków zewnętrznych. W dużej mierze skupiliśmy się na wzmacnianiu profilu stron poprzez zdobywanie backlinków zarówno z lokalnych, jak i tematycznie powiązanych domen.

Proces link buildingowy

Zaczęliśmy od wzmacniania autorytetu domeny naszego Klienta. Skorzystaliśmy z przygotowanej wcześniej listy domen odsyłających i sprawdziliśmy, czy profil linków Wordans obejmuje wszystkie ważne pozycje. Lista zawierała:

  • wizytówki firmy,
  • katalogi firm,
  • Bookmarking sites, czyli tak zwane serwisy z zakładkami społecznościowymi,
  • media społecznościowe,
  • i marketplace.

Linki te są dość łatwe do zdobycia i przyczyniają się do tworzenia mocnego profilu linków.

Następnym krokiem było skoncentrowanie się budowaniu wysokiej jakości linków zewnętrznych, umieszczanych jedynie na silnych domenach. Wszystkie backlinki były mocno powiązane tematycznie z branżą naszego Klienta.

W trakcie tego procesu tworzyliśmy 29 linków miesięcznie.

Artykuły sponsorowane

Wraz z procesem link buildingowym, tworzyliśmy dla naszego klienta wpisy sponsorowane. Pomagało nam to umocnić pozycję już i tak wysoko rankujących słów kluczowych – takich, którym udało się wskoczyć do TOP10 wyników wyszukiwania.

Poniżej przykład rozpiski stworzonej dla publikacji treści sponsorowanych:

Przykład artykułu sponsorowanego dla wordans

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak stworzyć swoją strategię link buildingową, sprawdź poradnik pt. “Znaczenie link buildingu”. Został on przygotowany przez naszą Head of SEO Gosię Kwiecień. Zawiera sporą liczbę wskazówek i porad dotyczących pozyskiwania linków zewnętrznych.

Jakie były efekty naszych działań off-site?

Zacznijmy od holendersojęzycznej wersji strony Wordans. Poniżej profil linków przed rozpoczęciem działań off-site:

wskaźniki off site przed rozpoczęciem współpracy

profil linków przed współpracąA tak wyglądał ten sam profil linków po wprowadzeniu naszej strategii link buildingowej:

Wskaźniki off-site przed rozpoczęciem współpracy rynek holenderski

Ten sam profil linków dla niemieckojęzycznej wersji Wordans przed rozpoczęciem procesu off-site:

Wskaźniki off-site po rozpoczęciu współpracy

Profil linków przed rozpoczęciu współpracy

oraz po wprowadzeniu naszej strategii:

off site po rynek niemiecki

zmiana profilu linków wordans

Wyniki

Podczas 6-miesięcznej współpracy z Wordans udało nam się osiągnąć wyraźny wzrost zarówno w widoczności jak i ruchu organicznym.

WYNIK 1 Po wprowadzeniu wstępnych optymalizacji zaobserwowaliśmy 25% wzrost ogólnego ruchu na stronie i prawie 15% wzrost liczby transakcji na stronie .de w ciągu 2 miesięcy.

Podobnie, strona .nl odnotowała 11% wzrost całkowitej liczby odwiedzin oraz 43% wzrost liczby transakcji.

wordans wyniki

Wyniki osiągnięte dla Wordans.de: kwiecień 2022 vs czerwiec 2022

wordans wyniki NL

WYNIK 2 Wersja strony skierowana na rynek holenderski uzyskała 26% wzrost konwersji

wzrost stawek e-commerce wordans

Ruch organiczny

WYNIK 3 Wyraźne zwiększenie ruchu organicznego na witrynach .de i .nl:

Wykres przedstawiający wzrost widoczności na rynku niemieckim

Wykres pokazujący wzrost widoczności na rynku holenderskim

Widoczność 

WYNIK 4 201% wzrost widoczności domen .de i .nl w wynikach wyszukiwania w dwa miesiące

Podczas współpracy tytuły stron i adresy URL zostały zmienione bez naszej wiedzy przez osobę trzecią. Były to zmiany globalne, dlatego zostały również automatycznie dodane do domen .de i .nl, nad którymi pracowaliśmy.

Przez krótki okres miało to negatywny wpływ na wyniki widoczności. Po wprowadzeniu zmiany w tytułach stron przygotowanych przez nasz zespół, sytuacja zaczęła się poprawiać.

Widać to na poniższym wykresie:

Wykres pokazujący krótkotrwałą zmianę widoczności

To naprawdę sprawnie działający i pełen zaangażowania zespół. Ich podejście do SEO jest doskonale dopasowane do naszych celów biznesowych i wpływa korzystnie na efektywność naszej strony internetowej. Cały proces SEO jest przejrzysty, starannie zaplanowany i, co najważniejsze, już zaczęliśmy zauważać pierwsze wyniki. Regularnie otrzymuję szczegółowe raporty, w tym dane z narzędzi analitycznych. Delante to godny polecenia dostawca usług SEO.

Niek Leermakers

SEO Manager

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023
Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Porozmawiajmy o twoim SEO

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM