Wodrans planował ograniczyć wydatki przeznaczone na kampanie Google Ads. Nie chcąc ryzykować utraty widoczności, postanowił zainwestować w dobrą strategię SEO, która pomogłaby utrzymać satysfakcjonującą ilość ruchu na stronie.
Jako lider branży odzieżowej i akcesoriów, nasz Klient dążył do stałego zwiększenia sprzedaży w swoim sklepie online. Żeby pomóc mu osiągnąć ten cel, musieliśmy stworzyć strategię SEO, która najpierw przyciągnie więcej ruchu organicznego, a później skutecznie skłoni odwiedzających do składania zamówień.
Nasz Klient zdawał sobie również sprawę z tego, że dobra widoczność w wynikach wyszukiwania jest jedną z ważniejszych kwestii wpływających na sprzedaż. Dlatego też poprosił nas o umocnienie pozycji najważniejszych słów kluczowych – miało to przełożyć się na lepszą widoczność strony Wordans i zwiększenie ruchu organicznego.
Zacznę od tego, że pracowaliśmy tylko nad dwiema wersjami językowymi z szerokiego portfolio Klienta. Głównie z tego powodu obserwowanie, jak te wybrane domeny wypadają na tle pozostałych było niesamowicie satysfakcjonujące. Czasami zdarzało się, że zmiany wprowadzane globalnie w sklepie internetowym Klienta wpływały na strategie, które opracowaliśmy dla stron niemiecko- (.de) i holenderskojęzycznej (.nl). W związku z tym musieliśmy bezustannie monitorować wyniki i trzymać rękę na pulsie.
Rozpoczęliśmy cały proces tak, jak robimy to zazwyczaj – od przeprowadzenia dokładnego audytu SEO. Dzięki temu odkryliśmy kilka elementów na stronie głównej, które wymagały naszej uwagi.
Nasz zespół miał za zadanie zoptymalizować dwie wersje językowe strony Wordans – niemiecką i holenderską. Po przeanalizowaniu obydwu stron głównych, zauważyliśmy kilka elementów wymagających poprawy. Zajeliśmy się nimi praktycznie od razu, ponieważ im szybciej strona główna zostanie dobrze zoptymalizowana, tym lepsze ma szanse na osiągnięcie wyższych pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Mając to na uwadze, sparafrazowaliśmy nagłówki H1 i H2, tak żeby były lepiej oddawały temat strony. Tam, gdzie było to możliwe, użyliśmy też słów kluczowych.
Poniżej przykład zmian wprowadzonych w tytule strony głównej dla niemieckojęzycznej wersji Wordans.
tytuł przed zmianami:
“Großhandel: T-shirts, Bekleidung und Accessoires | Wordans Deutschland”
i po zmianach:
Ta sama zasada dotyczyła opisów alternatywnych, które sukcesywnie dodaliśmy do obrazów umieszczonych na stronie głównej.
Ostatnim krokiem było formatowanie tekstu na obydwu domenach, które w dużej mierze polegało na dodawaniu wyróżnień.
Nie ma dobrej strategii SEO bez listy słów kluczowych. Bez nich ciężko zrozumieć, jakie terminy i frazy są wpisywane przez potencjalnych klientów w wyszukiwarki internetowe.
Nasz Klient doskonale rozumiał, jak istotne są frazy kluczowe dla poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania. Przedstawił nam listę ważnych dla swojego biznesu słów kluczowych, które chciał wykorzystać do zoptymalizowania strony.
Oprócz tego przeprowadziliśmy też dodatkową analizę słów kluczowych. Dzięki temu udało nam się zidentyfikować frazy popularne w branży odzieżowej, powiązane z nimi słowa kluczowe oraz wyrażenia używane przez konkurencję.
Wspólnie stworzyliśmy listę słów kluczowych, która stała się fundamentem dla wszelkich działań SEO (tworzenie treści, budowanie linków, optymalizacja itp.), które zaproponowaliśmy Klientowi.
Co ważne, zdecydowaliśmy się na urozmaicenie listy keywordów poprzez m.in.: poszerzenie jej o long-taile, słowa kluczowe związane z Wordans, szczegółowe frazy i wyrażenia dotyczące tematyki strony Klienta.
Przykłady kategorii słów kluczowych, które uwzględniliśmy w strategii SEO dla Wordans:
Lista słów kluczowych pozostaje poufna.
Kiedy już stworzyliśmy listę słów kluczowych, mogliśmy przejść dalej – dodawać je do ważnych elementów tworzących stronę Klienta.
Tagi tytułów i opisy meta są często jedynymi elementami, które mogą skłonić użytkowników do kliknięcia i odwiedzenia strony podczas przeglądania wyników wyszukiwania. Z tego powodu muszą zawierać odpowiednie informacje i być atrakcyjne dla użytkowników – powinny przyciągając wzrok potencjalnych klientów.
Podczas przeprowadzania audytu zauważyliśmy, że wiele opisów meta i tytułów wymagało optymalizacji. W większości przypadków tytuły były zdecydowanie za długie i nie zawierały odpowiednich słów kluczowych. Co więcej, część tytułów powtarzała się, co nie wpływa korzystnie na SEO. W głównej mierze właśnie to ograniczało widoczność strony wśród docelowej grupy odbiorców.
Poniżej przykład tytułu strony, który był za długi, przez co nie mógł być w całości wyświetlony w wynikach wyszukiwania:
Zebraliśmy wszystkie za długie tytuły stron do jednego pliku i zaproponowaliśmy ich nowe wersje. Upewniliśmy się, że wszystkie z nich są odpowiedniej długości, zawierają słowa kluczowe i nie powtarzają się.
Ten sam problem dotyczył opisów meta – w dużej mierze były za długie, przez co nie mogły być wyświetlane w całości.
Przykład duplikacji opisu
Chociaż nie wpływają bezpośrednio na pozycję w rankingu Google, meta opisy oddziałują na CTR. Dlatego właśnie musieliśmy je skrócić i sparafrazować, zawierając w nich wcześniej wybrane słowa kluczowe. Zależało nam na tym, żeby stworzyć treściwe opisy, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów.
Kiedy było to możliwe, staraliśmy się wykorzystywać zmiany globalne, żeby znacząco przyspieszyć proces optymalizacji strony, a tym samym pomóc Klientowi szybciej stać się widocznym w sieci.
Po napisaniu nowych tytułów i opisów meta dla wszystkich podstron, skoncentrowaliśmy się na tym, żeby wyglądały spójnie w wynikach wyszukiwania. Żeby to osiągnąć, wprowadziliśmy jednolity format tytułów na całej stronie.
Poniżej przykład:
Globalne zakończenie zostało zaimplementowane w kodzie strony i zostało automatycznie dodane do stron.
Kiedy większość optymalizacji technicznej została zrobiona, mogliśmy przejść do tworzenia treści dla stron produktowych i kategorii.
Oferta Wordans jest naprawdę obszerna, a co za tym idzie, ich strona internetowa zawiera dużo stron kategorii, jaki i stron poświęconym poszczególnym markom oraz pojedynczym produktom. Wbrew pozorom duża liczba podstron ma swoje zalety – każda z nich jest idealnym miejscem do umieszczania nowych słów kluczowych.
Z naszego audytu wynikało, że większość stron marek i kategorii na obu domenach (.de i .nl) nie posiadała żadnych opisów. W związku z tym dla każdej z nich zaproponowaliśmy stworzenie tekstów o długości 300-400 słów. W ten sposób przygotowaliśmy zoptymalizowane opisy produktów dla naszego Klienta.
Teksty zostały umieszczane na dole każdej strony, żeby nie wpływać na wcześniej ustalony layout.
Sytuacja miała się nieco inaczej na stronach produktowych. Na obu domenach opisy produktów były opublikowane, jednak były one często za krótkie. Nie były także zoptymalizowane pod wyszukiwarki.
W tym przypadku zdecydowaliśmy się rozbudować istniejące treści, zwłaszcza na najważniejszych stronach produktowych. Wszystkie opisy zostały poddane optymalizacji SEO, przy czym szczególną uwagę zwróciliśmy na poprawne wykorzystanie nagłówków H2, tagów HTML i linkowania wewnętrznego.
Przykład arkusza, którego używaliśmy wraz z Klientem do współpracy przy tworzeniu treści.
Oprócz dostarczania treści na stronę, dla obu domen przygotowaliśmy również szczegółowy Content Plan.
Mając świadomość, że tworzenie i regularne publikowanie treści wpływają na widoczność i ruch na stronie, przygotowaliśmy indywidualny Content Plan dla Wordans. Skupiliśmy się na sposobie komunikacji i charakterze firmy. Wzięliśmy też pod uwagę sposób tworzenia treści przez firmy konkurencyjne.
Opracowany dla Wordans Plan Treści obejmował:
Poniżej fragment Content Planu stworzonego dla Wordans:
Cały dokument zawierał 53 strony.
Ostatnią, ale zdecydowanie nie mniej ważną rzeczą, nad którą musieliśmy popracować to Core Web Vitals.
Nasi programiści przeanalizowali obie domeny pod kątem szybkości ładowania i wskaźników Core Web Vitals. Sprawdzili wszystkie wersje witryny przeznaczone na komputery stacjonarne i urządzenia mobilne. Przeanalizowali też najważniejsze strony w tym strony główne, strony pojedynczych produktów, strony kategorii itp.
Jeden z raportów Core Web Vitals
Kiedy zebraliśmy wszystkie informacje, przekazaliśmy Klientowi sugestie dotyczące poprawy Core Web Vitals i skrócenia czasu ładowania stron.
W trakcie wprowadzania zmian na dwóch domenach Wordans zajmowaliśmy się również pozyskiwaniem linków zewnętrznych. W dużej mierze skupiliśmy się na wzmacnianiu profilu stron poprzez zdobywanie backlinków zarówno z lokalnych, jak i tematycznie powiązanych domen.
Zaczęliśmy od wzmacniania autorytetu domeny naszego Klienta. Skorzystaliśmy z przygotowanej wcześniej listy domen odsyłających i sprawdziliśmy, czy profil linków Wordans obejmuje wszystkie ważne pozycje. Lista zawierała:
Linki te są dość łatwe do zdobycia i przyczyniają się do tworzenia mocnego profilu linków.
Następnym krokiem było skoncentrowanie się budowaniu wysokiej jakości linków zewnętrznych, umieszczanych jedynie na silnych domenach. Wszystkie backlinki były mocno powiązane tematycznie z branżą naszego Klienta.
W trakcie tego procesu tworzyliśmy 29 linków miesięcznie.
Wraz z procesem link buildingowym, tworzyliśmy dla naszego klienta wpisy sponsorowane. Pomagało nam to umocnić pozycję już i tak wysoko rankujących słów kluczowych – takich, którym udało się wskoczyć do TOP10 wyników wyszukiwania.
Poniżej przykład rozpiski stworzonej dla publikacji treści sponsorowanych:
Zacznijmy od holendersojęzycznej wersji strony Wordans. Poniżej profil linków przed rozpoczęciem działań off-site:
A tak wyglądał ten sam profil linków po wprowadzeniu naszej strategii link buildingowej:
Ten sam profil linków dla niemieckojęzycznej wersji Wordans przed rozpoczęciem procesu off-site:
oraz po wprowadzeniu naszej strategii:
Podczas 6-miesięcznej współpracy z Wordans udało nam się osiągnąć wyraźny wzrost zarówno w widoczności jak i ruchu organicznym.
WYNIK 1 Po wprowadzeniu wstępnych optymalizacji zaobserwowaliśmy 25% wzrost ogólnego ruchu na stronie i prawie 15% wzrost liczby transakcji na stronie .de w ciągu 2 miesięcy.
Podobnie, strona .nl odnotowała 11% wzrost całkowitej liczby odwiedzin oraz 43% wzrost liczby transakcji.
Wyniki osiągnięte dla Wordans.de: kwiecień 2022 vs czerwiec 2022
WYNIK 2 Wersja strony skierowana na rynek holenderski uzyskała 26% wzrost konwersji
WYNIK 3 Wyraźne zwiększenie ruchu organicznego na witrynach .de i .nl:
WYNIK 4 201% wzrost widoczności domen .de i .nl w wynikach wyszukiwania w dwa miesiące
Podczas współpracy tytuły stron i adresy URL zostały zmienione bez naszej wiedzy przez osobę trzecią. Były to zmiany globalne, dlatego zostały również automatycznie dodane do domen .de i .nl, nad którymi pracowaliśmy.
Przez krótki okres miało to negatywny wpływ na wyniki widoczności. Po wprowadzeniu zmiany w tytułach stron przygotowanych przez nasz zespół, sytuacja zaczęła się poprawiać.
Widać to na poniższym wykresie:
To naprawdę sprawnie działający i pełen zaangażowania zespół. Ich podejście do SEO jest doskonale dopasowane do naszych celów biznesowych i wpływa korzystnie na efektywność naszej strony internetowej. Cały proces SEO jest przejrzysty, starannie zaplanowany i, co najważniejsze, już zaczęliśmy zauważać pierwsze wyniki. Regularnie otrzymuję szczegółowe raporty, w tym dane z narzędzi analitycznych. Delante to godny polecenia dostawca usług SEO.