Google testuje nowość – wyszukiwanie kluczowych momentów w wideo

Google testuje nowość – wyszukiwanie kluczowych momentów w wideo

W ubiegłym tygodniu Google pokazał światu nową funkcjonalność wyszukiwania – pokazywanie kluczowych momentów w filmach na YouTube. Na pierwszy rzut oka to świetna funkcja i nawet nie wiedzieliśmy jak bardzo jej potrzebujemy!

Ostatnio na naszym blogu: 10 cech dobrego SEOwca czyli check-lista Specjalisty SEO

Ile razy zdarzyło Ci się przeglądać kilkanaście filmów na YouTube tylko po to, żeby znaleźć jedną kluczową dla Ciebie informację. W tamtym tygodniu Google wprowadziło nową funkcjonalność, która ma to ułatwić.

W wynikach wyszukiwania Google pokazywane są kluczowe momenty filmu na YouTube. W tym momencie rozwiązanie to dostępne jest tylko dla angielskiej wersji Google i YouTube ale Google zapowiada plan wprowadzenia jej też dla innych lokalizacji.

Oto jak to wygląda w praktyce:

Google video key moments

Jak działa wskazywanie kluczowych fragmentów wideo?

Ta funkcja będzie szczególnie przydatna dla tutoriali i dłuższych filmów, składających się z wielu różnych części. Na razie trwają testy beta, do których mogą zgłaszać się wydawcy treści video. Aby Google zaznaczył ważne momenty wideo w wynikach wyszukiwania należy je oznaczyć za pomocą schemy. Funkcja na razie działa tylko dla wyszukiwań po angielsku.

  5,00 / 5 ( 3 )
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing i employer branding. Jej doświadczenie sprawiło, że uwielbia myślenie projektowe i analityczne, i w taki sposób podchodzi do każdego zadania. Gryfno frelka, miłośniczka podróży i muzyki, w wolnej chwili odkrywa nowe seriale albo chwyta za saksofon.
  • Szymon Owedyk

    Ciekawe rozwiązanie. Muszę wziąć to pod uwagę tworzą nowe materiały wideo na YouTube 🙂

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.