Dodawanie nowych snippetów w robots meta tags
Robots meta tags są dodawane w sekcji<head>
strony. Od teraz elementy, które dotyczą snippetów to:
"nosnippet"
To tag, który nie jest nowością. Oznaczając go mówimy Google, że nie chcemy aby dla tej strony był wyświetlany tekstowy snippet."max-snippet:[numer]"
Nowy tag - możesz nim oznaczyć maksymalną długość tekstu (liczba znaków), który ma być wyświetlany dla danej strony."max-video-preview:[numer]"
Nowy tag - możesz nim oznaczyć maksymalną długość video w snippecie (w sekundach)."max-image-preview:[wybrana opcja]"
Nowy tag - możesz nim oznaczyć maksymalny rozmiar grafiki, która ma być wyświetlana. Opcje do wyboru to: "none", "standard", "large".
<meta name="robots" content="max-snippet:50, max-image-preview:large">
Opcja ta będzie w pełni dostępna w drugiej połowie października.
Dodawanie nowych snippetów w HTML
Nowe elementy można też dodawać w kodzie HTML w sekcjachspan
, div
lub section
.
W ten sposób można wpłynąć na to, który element treści ma być wyświetlony jako snippet. Ta opcja będzie dostępna pod koniec tego roku.
Więcej na ten temat można przeczytać tutaj: https://developers.google.com/search/reference/robots_meta_tag.
Co jeszcze powinieneś wiedzieć o nowych oznaczeniach?
- Nie ma możliwości sprawdzenia podglądu nowych ustawień snippeta. Aby sprawdzić jego wygląd należy go wdrożyć i czekać aż Google pokaże go w wynikach wyszukiwania.
- Mamy miesiąc czasu aż Google zacznie wyświetlać snippety w nowy sposób więc mamy czas aby przygotować wybrane strony do tego.
- Możemy też kontrolować rozmiar snippetów dla wyników AMP.
publishers who do not want Google to use larger thumbnail images when their AMP pages are presented in search and Discover can use the above meta robots settings to specify max-image-preview of “standard” or “none.”
- Nowe snippety nie wpływają na ranking w Google.
- Nowe snippety będą od razu dostępne we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki.