.animate-view{opacity: 1 !important;}

Nowe snippety od Google – lepsza kontrola wyglądu wyników wyszukiwania

2min.

Komentarze:2

Nowe snippety od Google – lepsza kontrola wyglądu wyników wyszukiwaniad-tags
25 września 2019
Wczoraj Google udostępniło nową możliwość oznaczania snippetów i wpływania w pewien sposób na to, jak strona ma być wyświetlona w wynikach wyszukiwania. Co się zmieniło i jak z tego korzystać?

2min.

Komentarze:2

Snippety to elementy w wynikach wyszukiwania, które pomagają zdecydować użytkownikowi, który wynik będzie najlepiej odpowiadać na jego zapytanie. Co możesz zobaczyć w formie snippetu? Na przykład ocenę użytkowników czy miniaturki grafik zawartych w treści strony. Do tej pory Google sam decydował co i kiedy wyświetlić użytkownikom, można było mu jedynie trochę "pomóc" poprzez oznaczenie danych strukturalnych. Google wychodzi nam na przeciw i wprowadza nowe możliwości oznaczania snippetów, aby lepiej kontrolować sposób wyświetlania się strony w wynikach wyszukiwania. Można to zrobić na dwa sposoby: za pomocą robots meta tagów lub w kodzie HTML.

Dodawanie nowych snippetów w robots meta tags

Robots meta tags są dodawane w sekcji <head> strony. Od teraz elementy, które dotyczą snippetów to:
  • "nosnippet" To tag, który nie jest nowością. Oznaczając go mówimy Google, że nie chcemy aby dla tej strony był wyświetlany tekstowy snippet.
  • "max-snippet:[numer]" Nowy tag - możesz nim oznaczyć maksymalną długość tekstu (liczba znaków), który ma być wyświetlany dla danej strony.
  • "max-video-preview:[numer]" Nowy tag - możesz nim oznaczyć maksymalną długość video w snippecie (w sekundach).
  • "max-image-preview:[wybrana opcja]" Nowy tag - możesz nim oznaczyć maksymalny rozmiar grafiki, która ma być wyświetlana. Opcje do wyboru to: "none", "standard", "large".
Nowe snippety można ze sobą łączyć, tworząc np: <meta name="robots" content="max-snippet:50, max-image-preview:large"> Opcja ta będzie w pełni dostępna w drugiej połowie października.

Dodawanie nowych snippetów w HTML

Nowe elementy można też dodawać w kodzie HTML w sekcjach span, div lub section. W ten sposób można wpłynąć na to, który element treści ma być wyświetlony jako snippet. Ta opcja będzie dostępna pod koniec tego roku. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj: https://developers.google.com/search/reference/robots_meta_tag.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć o nowych oznaczeniach?

  1. Nie ma możliwości sprawdzenia podglądu nowych ustawień snippeta. Aby sprawdzić jego wygląd należy go wdrożyć i czekać aż Google pokaże go w wynikach wyszukiwania.
  2. Mamy miesiąc czasu aż Google zacznie wyświetlać snippety w nowy sposób więc mamy czas aby przygotować wybrane strony do tego.
  3. Możemy też kontrolować rozmiar snippetów dla wyników AMP.
    publishers who do not want Google to use larger thumbnail images when their AMP pages are presented in search and Discover can use the above meta robots settings to specify max-image-preview of “standard” or “none.”
  4. Nowe snippety nie wpływają na ranking w Google. 
  5. Nowe snippety będą od razu dostępne we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki.
Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Autor
Kasia Zielosko Marketing Delante
Autor
Kasia Zielosko

Marketing Team Leader

Kraków

W Delante odpowiada za marketing firmy. Specjalizuje się w generowaniu leadów, marketingu międzynarodowym, content marketingu i analityce. Prywatnie psia mama, saksofoniskta, zaplataczka makram i miłośniczka podróży.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022