Nowe snippety od Google – lepsza kontrola wyglądu wyników wyszukiwania

Nowe snippety od Google – lepsza kontrola wyglądu wyników wyszukiwania

Wczoraj Google udostępniło nową możliwość oznaczania snippetów i wpływania w pewien sposób na to, jak strona ma być wyświetlona w wynikach wyszukiwania. Co się zmieniło i jak z tego korzystać?

Ostatnio na naszym blogu: Jak porównać oferty agencji SEO?

Snippety to elementy w wynikach wyszukiwania, które pomagają zdecydować użytkownikowi, który wynik będzie najlepiej odpowiadać na jego zapytanie. Co możesz zobaczyć w formie snippetu? Na przykład ocenę użytkowników czy miniaturki grafik zawartych w treści strony.

Do tej pory Google sam decydował co i kiedy wyświetlić użytkownikom, można było mu jedynie trochę „pomóc” poprzez oznaczenie danych strukturalnych. Google wychodzi nam na przeciw i wprowadza nowe możliwości oznaczania snippetów, aby lepiej kontrolować sposób wyświetlania się strony w wynikach wyszukiwania.

Można to zrobić na dwa sposoby: za pomocą robots meta tagów lub w kodzie HTML.

Dodawanie nowych snippetów w robots meta tags

Robots meta tags są dodawane w sekcji <head> strony. Od teraz elementy, które dotyczą snippetów to:

  • "nosnippet"
    To tag, który nie jest nowością. Oznaczając go mówimy Google, że nie chcemy aby dla tej strony był wyświetlany tekstowy snippet.
  • "max-snippet:[numer]"
    Nowy tag – możesz nim oznaczyć maksymalną długość tekstu (liczba znaków), który ma być wyświetlany dla danej strony.
  • "max-video-preview:[numer]"
    Nowy tag – możesz nim oznaczyć maksymalną długość video w snippecie (w sekundach).
  • "max-video-preview:[wybrana opcja]"
    Nowy tag – możesz nim oznaczyć maksymalny rozmiar grafiki, która ma być wyświetlana. Opcje do wyboru to: „none”, „standard”, „large”.

Nowe snippety można ze sobą łączyć, tworząc np:

<meta name="robots" content="max-snippet:50, max-image-preview:large">

Opcja ta będzie w pełni dostępna w drugiej połowie października.

Dodawanie nowych snippetów w HTML

Nowe elementy można też dodawać w kodzie HTML w sekcjach span, div lub section.

W ten sposób można wpłynąć na to, który element treści ma być wyświetlony jako snippet. Ta opcja będzie dostępna pod koniec tego roku.

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj: https://developers.google.com/search/reference/robots_meta_tag.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć o nowych oznaczeniach?

  1. Nie ma możliwości sprawdzenia podglądu nowych ustawień snippeta. Aby sprawdzić jego wygląd należy go wdrożyć i czekać aż Google pokaże go w wynikach wyszukiwania.
  2. Mamy miesiąc czasu aż Google zacznie wyświetlać snippety w nowy sposób więc mamy czas aby przygotować wybrane strony do tego.
  3. Możemy też kontrolować rozmiar snippetów dla wyników AMP.

    publishers who do not want Google to use larger thumbnail images when their AMP pages are presented in search and Discover can use the above meta robots settings to specify max-image-preview of “standard” or “none.”

  4. Nowe snippety nie wpływają na ranking w Google. 
  5. Nowe snippety będą od razu dostępne we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki.
(5)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej