WnD, wiodący producent okien, chciał zwiększyć ruch na swoich domenach zagranicznych: DE i FR. Naszym celem było stworzenie takiej strategii SEO, która umożliwiłaby WnD zajęcie wysokich pozycji w SERP, a tym samym przyciągnięcie większej liczby klientów z Niemiec i Francji.
2.
Poprawienie widoczności
Żeby zwiększyć ruch organiczny, konieczne było też poprawienie widoczności strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Warto dodać, że branża okienna nie jest łatwa, a optymalizację dodatkowo utrudniał fakt, że WnD nie prowadzi sprzedaży okien online. Ich strona służy jedynie do pozyskiwania potencjalnych klientów (leadów).
Początek naszej współpracy wymagał pewnego “dotarcia się”. Kiedy już nasze wspólne oczekiwania zostały jasno sprecyzowane, wszystko zaczęło iść jak po maśle. WnD dało nam duży margines swobody, nie ograniczało nas w wykorzystaniu funkcjonalności CMS, a nasze proponowane rozwiązania spotykały się ze sporym entuzjazmem. Dzięki kompleksowemu podejściu, w tym działaniom offsite, odnieśliśmy sukces, który zaowocował coraz lepszymi wynikami oraz wyraźnym wzrostem widoczności na obu rynkach.
Damian Hliwa
Senior SEO Specialist
Proces On-Site
Optymalizacja tytułów i meta opisów
Pierwszą rzeczą, nad którą chcieliśmy popracować, były tytuły i meta opisy. Wiele tytułów stron i meta opisów była zbyt długa, przez co nie wyświetlała się poprawnie w wynikach wyszukiwania. Co więcej na kilku podstronach całkowicie brakowało opisu meta, a niektóre tytuły były zbyt krótkie i nie wykorzystywały w pełni swojego potencjału
Dlaczego to ważne
Choć tytuł strony i jej meta opis nie mają bezpośredniego wpływu na ranking, warto zadbać o to, by wyświetlały się poprawnie i zawierały najważniejsze słowa kluczowe istotne dla danej podstrony. Wspomaga to komunikację z potencjalnymi klientami i może przekonać ich do wejścia na stronę.
Zdecydowana większość tytułów stron nie spełniała obecnych standardów SEO. Niektóre z nich były za długie, przez co nie wyświetlały się w całości w wynikach wyszukiwania. Inne natomiast były za krótkie i często nie zawierały słów kluczowych.
Przykład za długiego tytułu strony na domenie FR:
Przykład za długiego tytułu strony na domenie DE:
Tu z kolei przykład za krótkiego tytułu strony na domenie FR:
Oraz przykład za krótkiego tytułu strony na domenie DE:
Wprowadziliśmy zmiany w tytułach stron na obu domenach. Za długie tytuły stron zostały odpowiednio skrócone. Z kolei te za krótkie rozbudowaliśmy o dodatkowe frazy związane z kategorią lub produktem. Dzięki temu zwiększyliśmy liczbę słów kluczowych, na które wyświetlają się podstrony oraz liczbę tzw. fraz long tail, które odgrywają ogromną rolę w procesie pozycjonowania. Wszystko to miało na celu zwiększyć CTR.
Poniżej przykład opisu strony po wprowadzeniu zmian:
Domena FR:
Domena DE:
Zauważyliśmy też, że opisy meta były nie tylko za długie, ale też często powielane. Wynikało to głównie z faktu, że ich treść była generowana przez Google, czyli innymi słowy pobierana z treści umieszczonej na danej podstronie.
Poniżej przykład za długiego opisu meta na domenie francuskiej:
A tu z kolei przykład duplikacji treści:
Napisaliśmy osobne opisy meta dla każdej podstrony. Po naszej optymalizacji wszystkie z nich zawierały najważniejsze informacje i słowa kluczowe.
Tutaj przykład zoptymalizowanego opisu meta:
Podobnie sprawa się miała na niemieckojęzycznej wersji strony WnD. Na wielu podstronach całkowicie brakowało opisów meta:
Podobnie jak w przypadku domeny francuskiej, dodaliśmy zoptymalizowane i powtarzające się opisy meta do każdej podstrony:
Stworzenie poprawnej struktury nagłówków
Kolejnym krokiem do zwiększenia widoczności na rynku niemieckim i francuskim była praca nad strukturą nagłówków.
Dlaczego to ważne
Nagłówki mają duże znaczenie dla widoczności strony internetowej. Te elementy dostarczają ważnych informacji zarówno Google, jak i użytkownikom. Jeśli nagłówki nie są odpowiednio zoptymalizowane, crawlery mogą nie zrozumieć treści strony, co często skutkuje niepoprawnym zindeksowaniem witryny. Może to mieć negatywny wpływ na ranking i ruch.
Z naszego audytu wynikało, że na stronie głównej WnD były zastosowane 4 nagłówki H1. Brakowało nagłówków niższego stopnia. Taka struktura nagłówków nie jest zgodna z obecnymi zasadami optymalizacji, które sprowadzają się do zastosowania tylko jednego nagłówka tytułowego (H1) i co najmniej 2 nagłówków niższego poziomu (H2) na każdej stronie.
Poprawiliśmy strukturę nagłówków, dodając do niej słowa kluczowe.
Podobnie sprawa się miała na niemieckojęzycznej wersji strony naszego klienta:
Wprowadziliśmy odpowiednie zmiany na stronie głównej, co pomogło stworzyć nam poprawną strukturę nagłówków.
Co ciekawe, na pierwszy rzut oka struktura nagłówów wykorzystana na stronach kategori wydawała się poprawna. Składała się z jednego nagłówka H1 i +/- czterech nagłówków H2. Jednak po dokładniejszej analizie okazało się, że żaden z nagłówków nie zawierał słów kluczowych. Zmieniliśmy to, dodając je do nagłówków niższego poziomu.
Poniżej przykład struktury nagłówków przed naszą optymalizacją:
Na stronach produktowych zauważyliśmy podobny problem. Poniżej przykład:
Poprawiliśmy strukturę nagłówków na wszystkich podstronach – zarówno dla domeny FR, jak i DE – zgodnie z poniższym modelem:
Optymalizacja grafik
Po wprowadzeniu zmian w nagłówkach, przystąpiliśmy do optymalizacji grafik.
Dlaczego to ważne
Jest wiele powodów dla których warto optymalizować grafiki przed ich publikacją na stronie. Jeśli jest to zrobione poprawnie, istnieje szansa, że wszystkie zdjęcia i obrazy będą wyświetlane w Google Images, zwiększając tym samym widoczność witryny. Poza tym dodanie alt tagów pozytywnie wpływa na tzw. website accessibility i pomaga robotom indeksującym zrozumieć treść danej grafiki.
Praktycznie wszystkie obrazy opublikowane na stronie WnD nie miały tekstu alternatywnego. Zajęliśmy się tą kwestią, dodając opisy, które zawierały odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu obrazy mogły zostać znalezione przez użytkowników za pomocą Google Images.
Stworzenie bloga i dodanie nowych treści na stronę
Przyszedł czas, żeby skupić się na treściachi dla WnD. Bez odpowiednich tekstów trudno jest uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Mając w głowie wytyczne Google, teksty publikowane na stronach powinny być pomocne i ciekawe dla użytkowników – właśnie tym kierowaliśmy się podczas ich przygotowywania.
Dlaczego to ważne
Teksty wysokiej jakości są niezwykle ważne dla skutecznej strategii SEO. Kiedy są dobrze napisane, nie tylko przyciągają użytkowników, ale również wspierają uzyskiwanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.
Treść na stronie głównej, stronach kategorii i stronach produktów była nie tylko zbyt krótka, ale też niezoptymalizowana pod kątem słów kluczowych i linkowania wewnętrznego. Żeby temu zaradzić, zasugerowaliśmy zwiększenie ilości treści na wszystkich podstronach i zoptymalizowanie jej zgodnie z obecnymi wytycznymi SEO.
Przykład za krótkiego opisu produktu:
Poniżej przykład niezoptymalizowanego opisu kategorii, który znaleźliśmy na jednej z podstron tworzących niemieckojęzyczną wersję witryny naszego Klienta:
Z racji na to, że asortyment sklepu internetowego jest dość wąski, a ilość treści opublikowanej na stronie nie była wystarczająca, wskaźnik duplikacji wewnętrznej dla wnd.fr był dość wysoki – wynosił 17%.
Z kolei wskaźnik duplikacji dla wnd.de wyniósł 12%.
Opisy produktów zamieszczonych na francuskojęzycznej wersji strony powielały się z opisami dostępnymi na stronie producenta. To z kolei spowodowało zewnętrzną duplikację z witryną konkurencji, która oferowała te same produkty. Co ciekawe ten problem nie dotyczył jednak niemieckojęzycznej wersji strony WnD.
Po wdrożeniu naszych zaleceń zawartość strony stała się bardziej różnorodna i przede wszystkim dobrze zoptymalizowana. Dzięki temu udało się nam zmniejszyć poziom duplikacji treści na stronie.
Oto przykład poprawionej i zoptymalizowanej treści na francuskiej stronie kategorii:
I na odpowiadającej jej niemieckiej stronie kategorii:
Dodatkowo wprowadziliśmy spore zmiany w opisach produktów, znacznie je rozszerzając i optymalizując za pomocą słów kluczowych.
Domena francuska:
I domena niemiecka:
Kolejnym krokiem, który zbliżył nas do osiągnięcia zakładanych rezultatów, było stworzenie bloga firmowego dla obu wersji językowych strony. Pamiętaliśmy o dostosowaniu treści do docelowych grup odbiorców, ponieważ ma to duży wpływ na ich zaangażowanie i chęć pozostania na stronie.
Prawdą jest, że poleganie na Tłumaczu Google przy tworzeniu treści dla wielojęzycznych stron internetowych nie jest dobrym pomysłem. Tłumaczenie maszynowe jest często niepoprawne, a co więcej, nie dostosowuje treści do poszczególnych grup odbiorców.
Poniżej przykładowe teksty stworzone przez zespół Delante dla domen FR i DE:
Wszystkie wpisy blogowe zostały zoptymalizowane odpowiednimi słowami kluczowymi. Zadbaliśmy też o poprawne formatowanie tekstu, dodając znaczniki <strong> dla wyodrębnienia ważniejszych elementów tekstu.
Wersja niemieckojęzyczna:
W całej sekcji blogowej zastosowaliśmy format webp, który miał za zadanie skrócić czas ładowania strony. Ten format pozwala na zmniejszenie rozmiaru obrazów bez wpływania na ich jakość. Dodatkowo zadbaliśmy o to, żeby każda treść opublikowana na stronie WnD zawierała ważne dla klienta słowa kluczowe.
Wszystkie nasze działania miały pozytywny wpływ zarówno na ranking strony Klienta jak i na UX.
W dalszym ciągu dostarczamy Klientowi treści na bloga WnD, zarówno dla domen FR, jak i DE.
Optymalizacja Core Web Vitals i skrócenie czasu ładowania strony
Kiedy już wszystkie kwestie związane z treścią zostały rozwiązane, przeszliśmy do pracy nad prędkością ładowania strony i innymi czynnikami, które mają wpływ na doświadczenie użytkownika i ogólny ranking strony.
Dlaczego to ważne
Kiedy Core Web Vitals są poprawnie zoptymalizowane, pozytywnie wpływają na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. To z kolei może przekładać się na zwiększony ruch organiczny i lepszą widoczność witryny w sieci.
Nasz audyt SEO wskazywał na to, że strona WnD potrzebowała 3.8 sekund do pełnego załadowania. Na dzisiejsze standardy, według których strony internetowe powinny być gotowe do interakcji z użytkownikiem w mniej niż sekundę, taki wynik był czymś, co zdecydowanie wymagało naszej uwagi.
Poniżej dane dotyczące prędkości ładowania dla francuskojęzycznej strony WnD:
I dla niemieckojęzycznej:
Zaczęliśmy pracować nad skróceniem czasu ładowania strony poprzez optymalizację Core Web Vitals.
Po wprowadzeniu zmian, strona WnD potrzebowała zdecydowanie mniej czasu do pełnego załadowania. Co ważne, optymalizując Core Web Vitals, poprawiliśmy też UX.
W naszych działaniach off-site dla WnD skupiamy się na pozyskiwaniu linków zewnętrznych ze stron, które są powiązane tematycznie z branżą naszego Klienta i których parametry są wystarczająco wysokie, żeby faktycznie przynieść pozytywne rezultaty. Tylko takie linki zewnętrzne miały szansę przyczynić się do lepszego pozycjonowania strony WnD.
W ramach strategii off-site dla WnD, tworzymy również treści sponsorowane, które publikujemy na renomowanych stronach. Dzięki temu, oprócz budowania wartościowych linków, pomagamy zwiększać świadomość marki WnD, wzbudzając zainteresowanie i zyskując coraz większą rozpoznawalność w branży okiennej.
Przed rozpoczęciem naszej współpracy, profil linków obejmował 917 backlinków z nie więcej niż 15 źródeł. Niestety, raporty wskazywały nieregularny przyrost linków, co wyraźnie widać na poniższym wykresie. Nie jest to korzystne z perspektywy SEO, dlatego musieliśmy zastanowić się, jak temu zapobiec.
Profil linków dla niemieckojęzycznej storny WnD wyglądał bardzo podobnie. Miał on jednak mniej linków przychodzących, które pochodziły ze stron internetowych o słabszym rankingu.
Dzięki naszej strategii off-site udało się nam stopniowo zwiększyć ilość wysokiej jakości backlinków, a tym samym poprawić profil linków dla obydwóch wersji językowych WnD.
Domena francuska:
Domena niemiecka:
Współpraca z Delante opiera się na bardzo przejrzystych zasadach – Damian słucha naszych próśb i bardzo jasno przedstawia możliwe rozwiązania czy raporty z wykonanych działań. Doceniamy pomoc i profesjonalizm. Mamy nadzieję, że nadal będziemy rozwijać nasze strony w ten sposób.
Michał Cybulski
Senior Marketing Specialist
Wyniki
Poniżej wyniki naszej pracy osiągnięte dla francuskiej wersji językowej strony WnD:
WYNIK 1: +91% wzrostu ruchu organicznego
WYNIK 2: +77% wzrostu widoczności w wynikach wyszukiwania
WYNIK 3: 110 słów kluczowych w TOP 10
Poniżej wyniki osiągnięte dla niemieckiej wersji językowej WnD:
WYNIK 1: +800% wzrostu ruchu organicznego
WYNIK 2: +359% wzrostu widoczności w wynikach wyszukiwania
Zacznij zwiększać obecność swojej marki w Internecie!
1.
Umów się na rozmowę
Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.
2.
Poznajmy się
Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.
3.
Analiza SEO
Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.
4.
Twój indywidualny plan SEO
Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.
Chcesz przyspieszyć rozwój swojej firmy w internecie dzięki oryginalnym strategiom SEO?
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.