.animate-view{opacity: 1 !important;}
case study wnd page

+800% wzrost ruchu organicznego

B2B SEO

Cele klienta

1.

Zwiększenie ruchu organicznego

WnD, wiodący producent okien, chciał zwiększyć ruch na swoich domenach zagranicznych: DE i FR. Naszym celem było stworzenie takiej strategii SEO, która umożliwiłaby WnD zajęcie wysokich pozycji w SERP, a tym samym przyciągnięcie większej liczby klientów z Niemiec i Francji.

2.

Poprawienie widoczności

Żeby zwiększyć ruch organiczny, konieczne było też poprawienie widoczności strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Warto dodać, że branża okienna nie jest łatwa, a optymalizację dodatkowo utrudniał fakt, że WnD nie prowadzi sprzedaży okien online. Ich strona służy jedynie do pozyskiwania potencjalnych klientów (leadów).

Zespół SEO

Początek naszej współpracy wymagał pewnego “dotarcia się”. Kiedy już nasze wspólne oczekiwania zostały jasno sprecyzowane, wszystko zaczęło iść jak po maśle. WnD dało nam duży margines swobody, nie ograniczało nas w wykorzystaniu funkcjonalności CMS, a nasze proponowane rozwiązania spotykały się ze sporym entuzjazmem. Dzięki kompleksowemu podejściu, w tym działaniom offsite, odnieśliśmy sukces, który zaowocował coraz lepszymi wynikami oraz wyraźnym wzrostem widoczności na obu rynkach.

Damian Hliwa
Damian Hliwa Senior SEO Specialist

Proces On-Site

Optymalizacja tytułów i meta opisów

Pierwszą rzeczą, nad którą chcieliśmy popracować, były tytuły i meta opisy. Wiele tytułów stron i meta opisów była zbyt długa, przez co nie wyświetlała się poprawnie w wynikach wyszukiwania. Co więcej na kilku podstronach całkowicie brakowało opisu meta, a niektóre tytuły były zbyt krótkie i nie wykorzystywały w pełni swojego potencjału

Dlaczego to ważne

Choć tytuł strony i jej meta opis nie mają bezpośredniego wpływu na ranking, warto zadbać o to, by wyświetlały się poprawnie i zawierały najważniejsze słowa kluczowe istotne dla danej podstrony. Wspomaga to komunikację z potencjalnymi klientami i może przekonać ich do wejścia na stronę.

Zdecydowana większość tytułów stron nie spełniała obecnych standardów SEO. Niektóre z nich były za długie, przez co nie wyświetlały się w całości w wynikach wyszukiwania. Inne natomiast były za krótkie i często nie zawierały słów kluczowych.

Przykład za długiego tytułu strony na domenie FR:

przykład za długiego tytułu strony na domenie fr

Przykład za długiego tytułu strony na domenie DE:

przykład za długiego tytułu strony na domenie de

Tu z kolei przykład za krótkiego tytułu strony na domenie FR:

przykład za krótkiego tytułu strony na domenie fr

Oraz przykład za krótkiego tytułu strony na domenie DE:

przykład za krótkiego tytułu strony na domenie de

Wprowadziliśmy zmiany w tytułach stron na obu domenach. Za długie tytuły stron zostały odpowiednio skrócone. Z kolei te za krótkie rozbudowaliśmy o dodatkowe frazy związane z kategorią lub produktem. Dzięki temu zwiększyliśmy liczbę słów kluczowych, na które wyświetlają się podstrony oraz liczbę tzw. fraz long tail, które odgrywają ogromną rolę w procesie pozycjonowania. Wszystko to miało na celu zwiększyć CTR.

Poniżej przykład opisu strony po wprowadzeniu zmian:

Domena FR:

przykład tytułu strony po optymalizacji domena fr

Domena DE:

przykład tytułu strony po optymalizacji domena de

Zauważyliśmy też, że opisy meta były nie tylko za długie, ale też często powielane. Wynikało to głównie z faktu, że ich treść była generowana przez Google, czyli innymi słowy pobierana z treści umieszczonej na danej podstronie.

Poniżej przykład za długiego opisu meta na domenie francuskiej:

przykład za długiego meta opisu domena fr

A tu z kolei przykład duplikacji treści:

przykład duplikacji meta opisów domena fr

Napisaliśmy osobne opisy meta dla każdej podstrony. Po naszej optymalizacji wszystkie z nich zawierały najważniejsze informacje i słowa kluczowe.

Tutaj przykład zoptymalizowanego opisu meta:

przykład zoptymalizowanego meta opisu domena fr

Podobnie sprawa się miała na niemieckojęzycznej wersji strony WnD. Na wielu podstronach całkowicie brakowało opisów meta:

brak meta opisów domena de

Podobnie jak w przypadku domeny francuskiej, dodaliśmy zoptymalizowane i powtarzające się opisy meta do każdej podstrony:

przykład optymalizacji meta opisu domena de

Stworzenie poprawnej struktury nagłówków

Kolejnym krokiem do zwiększenia widoczności na rynku niemieckim i francuskim była praca nad strukturą nagłówków.

Dlaczego to ważne

Nagłówki mają duże znaczenie dla widoczności strony internetowej. Te elementy dostarczają ważnych informacji zarówno Google, jak i użytkownikom. Jeśli nagłówki nie są odpowiednio zoptymalizowane, crawlery mogą nie zrozumieć treści strony, co często skutkuje niepoprawnym zindeksowaniem witryny. Może to mieć negatywny wpływ na ranking i ruch.

Z naszego audytu wynikało, że na stronie głównej WnD były zastosowane 4 nagłówki H1. Brakowało nagłówków niższego stopnia. Taka struktura nagłówków nie jest zgodna z obecnymi zasadami optymalizacji, które sprowadzają się do zastosowania tylko jednego nagłówka tytułowego (H1) i co najmniej 2 nagłówków niższego poziomu (H2) na każdej stronie.

Poprawiliśmy strukturę nagłówków, dodając do niej słowa kluczowe.

struktura nagłówków przed

struktura nagłówków przed optymalizacją

Podobnie sprawa się miała na niemieckojęzycznej wersji strony naszego klienta:

struktura nagłówków przed optymalizacją domena de

Wprowadziliśmy odpowiednie zmiany na stronie głównej, co pomogło stworzyć nam poprawną strukturę nagłówków.

Co ciekawe, na pierwszy rzut oka struktura nagłówów wykorzystana na stronach kategori wydawała się poprawna. Składała się z jednego nagłówka H1 i +/- czterech nagłówków H2. Jednak po dokładniejszej analizie okazało się, że żaden z nagłówków nie zawierał słów kluczowych. Zmieniliśmy to, dodając je do nagłówków niższego poziomu.

Poniżej przykład struktury nagłówków przed naszą optymalizacją:

Nagłówki na stronach kategorii przed optymalizacją

nagłówki podstron kategorii domena fr

nagłówki podstron kategorii domena de

Na stronach produktowych zauważyliśmy podobny problem. Poniżej przykład:

Nagłówki na stronie produktu i przed

Poprawiliśmy strukturę nagłówków na wszystkich podstronach – zarówno dla domeny FR, jak i DE – zgodnie z poniższym modelem:

przykład poprawnej struktury nagłówków

Optymalizacja grafik

Po wprowadzeniu zmian w nagłówkach, przystąpiliśmy do optymalizacji grafik.

Dlaczego to ważne

Jest wiele powodów dla których warto optymalizować grafiki przed ich publikacją na stronie. Jeśli jest to zrobione poprawnie, istnieje szansa, że wszystkie zdjęcia i obrazy będą wyświetlane w Google Images, zwiększając tym samym widoczność witryny. Poza tym dodanie alt tagów pozytywnie wpływa na tzw. website accessibility i pomaga robotom indeksującym zrozumieć treść danej grafiki.

Praktycznie wszystkie obrazy opublikowane na stronie WnD nie miały tekstu alternatywnego. Zajęliśmy się tą kwestią, dodając opisy, które zawierały odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu obrazy mogły zostać znalezione przez użytkowników za pomocą Google Images.

Brak tekstu alternatywnego w grafikach na stronie wnd

Stworzenie bloga i dodanie nowych treści na stronę

Przyszedł czas, żeby skupić się na treściachi dla WnD. Bez odpowiednich tekstów trudno jest uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Mając w głowie wytyczne Google, teksty publikowane na stronach powinny być pomocne i ciekawe dla użytkowników – właśnie tym kierowaliśmy się podczas ich przygotowywania.

Dlaczego to ważne

Teksty wysokiej jakości są niezwykle ważne dla skutecznej strategii SEO. Kiedy są dobrze napisane, nie tylko przyciągają użytkowników, ale również wspierają uzyskiwanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Treść na stronie głównej, stronach kategorii i stronach produktów była nie tylko zbyt krótka, ale też niezoptymalizowana pod kątem słów kluczowych i linkowania wewnętrznego. Żeby temu zaradzić, zasugerowaliśmy zwiększenie ilości treści na wszystkich podstronach i zoptymalizowanie jej zgodnie z obecnymi wytycznymi SEO.

Przykład za krótkiego opisu produktu:

zbyt krótka treść domena fr

Poniżej przykład niezoptymalizowanego opisu kategorii, który znaleźliśmy na jednej z podstron tworzących niemieckojęzyczną wersję witryny naszego Klienta:

Przykład niezoptymalizowanej treści na wnd de

Z racji na to, że asortyment sklepu internetowego jest dość wąski, a ilość treści opublikowanej na stronie nie była wystarczająca, wskaźnik duplikacji wewnętrznej dla wnd.fr był dość wysoki – wynosił 17%.

wskaźnik duplikacji treści na stronie fr

Z kolei wskaźnik duplikacji dla wnd.de wyniósł 12%.

Opisy produktów zamieszczonych na francuskojęzycznej wersji strony powielały się z opisami dostępnymi na stronie producenta. To z kolei spowodowało zewnętrzną duplikację z witryną konkurencji, która oferowała te same produkty. Co ciekawe ten problem nie dotyczył jednak niemieckojęzycznej wersji strony WnD.

Po wdrożeniu naszych zaleceń zawartość strony stała się bardziej różnorodna i przede wszystkim dobrze zoptymalizowana. Dzięki temu udało się nam zmniejszyć poziom duplikacji treści na stronie.

Oto przykład poprawionej i zoptymalizowanej treści na francuskiej stronie kategorii:

Przykład zoptymalizowanej treści na stronie wnd domena fr

I na odpowiadającej jej niemieckiej stronie kategorii:

Przykład zoptymalizowanej treści na stronie wnd domena de

Dodatkowo wprowadziliśmy spore zmiany w opisach produktów, znacznie je rozszerzając i optymalizując za pomocą słów kluczowych.

Domena francuska:

treść na stronie produktu po optymalizacji

I domena niemiecka:

treść na stronie produktu po optymalizacji domena de

Kolejnym krokiem, który zbliżył nas do osiągnięcia zakładanych rezultatów, było stworzenie bloga firmowego dla obu wersji językowych strony. Pamiętaliśmy o dostosowaniu treści do docelowych grup odbiorców, ponieważ ma to duży wpływ na ich zaangażowanie i chęć pozostania na stronie.

Prawdą jest, że poleganie na Tłumaczu Google przy tworzeniu treści dla wielojęzycznych stron internetowych nie jest dobrym pomysłem. Tłumaczenie maszynowe jest często niepoprawne, a co więcej, nie dostosowuje treści do poszczególnych grup odbiorców.

Poniżej przykładowe teksty stworzone przez zespół Delante dla domen FR i DE:

Przykład treści na blogu wnd domena fr

Wszystkie wpisy blogowe zostały zoptymalizowane odpowiednimi słowami kluczowymi. Zadbaliśmy też o poprawne formatowanie tekstu, dodając znaczniki <strong> dla wyodrębnienia ważniejszych elementów tekstu.

Wersja niemieckojęzyczna:Przykład treści na blogu wnd domena de

W całej sekcji blogowej zastosowaliśmy format webp, który miał za zadanie skrócić czas ładowania strony. Ten format pozwala na zmniejszenie rozmiaru obrazów bez wpływania na ich jakość. Dodatkowo zadbaliśmy o to, żeby każda treść opublikowana na stronie WnD zawierała ważne dla klienta słowa kluczowe.

Wszystkie nasze działania miały pozytywny wpływ zarówno na ranking strony Klienta jak i na UX.

W dalszym ciągu dostarczamy Klientowi treści na bloga WnD, zarówno dla domen FR, jak i DE.

Optymalizacja Core Web Vitals i skrócenie czasu ładowania strony

Kiedy już wszystkie kwestie związane z treścią zostały rozwiązane, przeszliśmy do pracy nad prędkością ładowania strony i innymi czynnikami, które mają wpływ na doświadczenie użytkownika i ogólny ranking strony.

Dlaczego to ważne

Kiedy Core Web Vitals są poprawnie zoptymalizowane, pozytywnie wpływają na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. To z kolei może przekładać się na zwiększony ruch organiczny i lepszą widoczność witryny w sieci.

Nasz audyt SEO wskazywał na to, że strona WnD potrzebowała 3.8 sekund do pełnego załadowania. Na dzisiejsze standardy, według których strony internetowe powinny być gotowe do interakcji z użytkownikiem w mniej niż sekundę, taki wynik był czymś, co zdecydowanie wymagało naszej uwagi.

Poniżej dane dotyczące prędkości ładowania dla francuskojęzycznej strony WnD:

czas ładowania i rozmiar strony wnd fr przed optymalizacją

I dla niemieckojęzycznej:

czas ładowania i rozmiar strony wnd de przed optymalizacją

Zaczęliśmy pracować nad skróceniem czasu ładowania strony poprzez optymalizację Core Web Vitals.

Po wprowadzeniu zmian, strona WnD potrzebowała zdecydowanie mniej czasu do pełnego załadowania. Co ważne, optymalizując Core Web Vitals, poprawiliśmy też UX.

poprawione parametry core web vitals na stronie wnd

Chcę popracować nad moją strategią SEO!
Strategia Off-Site

W naszych działaniach off-site dla WnD skupiamy się na pozyskiwaniu linków zewnętrznych ze stron, które są powiązane tematycznie z branżą naszego Klienta i których parametry są wystarczająco wysokie, żeby faktycznie przynieść pozytywne rezultaty. Tylko takie linki zewnętrzne miały szansę przyczynić się do lepszego pozycjonowania strony WnD.

W ramach strategii off-site dla WnD, tworzymy również treści sponsorowane, które publikujemy na renomowanych stronach. Dzięki temu, oprócz budowania wartościowych linków, pomagamy zwiększać świadomość marki WnD, wzbudzając zainteresowanie i zyskując coraz większą rozpoznawalność w branży okiennej.

Przed rozpoczęciem naszej współpracy, profil linków obejmował 917 backlinków z nie więcej niż 15 źródeł. Niestety, raporty wskazywały nieregularny przyrost linków, co wyraźnie widać na poniższym wykresie. Nie jest to korzystne z perspektywy SEO, dlatego musieliśmy zastanowić się, jak temu zapobiec.

linki prowadzące do strony wnd fr przed rozpoczęciem współpracy

profil linków na stronie wnd przed

Profil linków dla niemieckojęzycznej storny WnD wyglądał bardzo podobnie. Miał on jednak mniej linków przychodzących, które pochodziły ze stron internetowych o słabszym rankingu.

linki prowadzące do strony wnd de przed rozpoczęciem współpracy

profil linków na stronie wnd de przed

Dzięki naszej strategii off-site udało się nam stopniowo zwiększyć ilość wysokiej jakości backlinków, a tym samym poprawić profil linków dla obydwóch wersji językowych WnD.

Domena francuska:

linki prowadzące do strony wnd fr obecnie

profil linków na stronie wnd fr teraz

Domena niemiecka:

linki prowadzące do strony wnd de obecnie

profil linków na stronie wnd de teraz

Współpraca z Delante opiera się na bardzo przejrzystych zasadach – Damian słucha naszych próśb i bardzo jasno przedstawia możliwe rozwiązania czy raporty z wykonanych działań. Doceniamy pomoc i profesjonalizm. Mamy nadzieję, że nadal będziemy rozwijać nasze strony w ten sposób.

michal cybulski wnd

Michał Cybulski

Senior Marketing Specialist

Wyniki

Poniżej wyniki naszej pracy osiągnięte dla francuskiej wersji językowej strony WnD:

WYNIK 1: +91% wzrostu ruchu organicznego

WYNIK 2: +77% wzrostu widoczności w wynikach wyszukiwania

wyniki google search console wnd fr

WYNIK 3: 110 słów kluczowych w TOP 10

Poniżej wyniki osiągnięte dla niemieckiej wersji językowej WnD:

WYNIK 1: +800% wzrostu ruchu organicznego

WYNIK 2: +359% wzrostu widoczności w wynikach wyszukiwania

wyniki google search console wnd de

WYNIK 3: 117 słów kluczowych w TOP 10

Chcę poprawić swoje wyniki!

Nagrody Delante

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - Gazele Biznesu 2022 Nagroda - Global Digital Excellence Award 2022 Nagroda - Global Search Awards 2022 Nagroda - Global Search Awards 2023 Nagroda - Gazele Biznesu 2023

Zacznij zwiększać obecność swojej marki
w Internecie!

1.

Umów się na rozmowę

Daj nam znać jeśli potrzebujesz pomocy z SEO i/albo SEM. Wypełnij formularz i podaj swój URL. Wybierz preferowaną formę kontaktu. Odezwiemy się do Ciebie w 48h.

2.

Poznajmy się

Powiedz nam nieco więcej o Twoim biznesie online: jakie cele chcesz zrealizować i jakie przeszkody stoją obecnie na Twojej drodze do ich osiągnięcia.

3.

Analiza SEO

Przyjrzymy się dokładnie Twojej stronie. Kiedy już zbierzemy wszystkie niezbędne informacje, wytyczymy najszybszą drogę do osiągnięcia Twoich celów dzięki SEO.

4.

Twój indywidualny plan SEO

Dostajesz swój całkowicie spersonalizowany plan działania z kilkoma wariantami cenowymi. Przejdziemy przez niego razem, żeby pokazać Ci, w jaki sposób strategia SEO poprawi rankingi Twojej strony.

Chcesz przyspieszyć rozwój swojej firmy w internecie dzięki oryginalnym strategiom SEO?

Agencja SEO w Krakowie - Pozycjonowanie

Porozmawiajmy o twoim SEO

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM