Konkurencyjność cenowa Google Ads
Udostępnienie przez Google danych o konkurencyjności cenowej daje marketerom dodatkowe możliwości w wykorzystaniu benchmark marketingu. Identyfikacja kluczowych obszarów jak np. ceny powyżej lub poniżej referencyjnych pozwala na przeprowadzenie analiz a w konsekwencji testów, które przełożą się na wyższą skuteczność prowadzonych kampanii. Łącząc te dane z analizą aukcji Google Ads czy danymi sprzedaży możemy analizować wpływ ceny czy działań konkurencji na popyt w naszym sklepie.Najważniejsze korzyści nowej funkcji raportowania
- Dodatkowe dane zbierane na potrzeby benchmark marketingu. Mamy teraz możliwość łatwego porównania cen produktów w odniesieniu do konkurencji. Idąc dalej, możemy porównać zależności zmiany konkurencyjności cenowej na sprzedaż. Informacje mogą być wykorzystane przez osoby decyzyjne w firmach czy same działy marketingu. Działy SEM w oparciu o dodatkowe dane skuteczniej poprowadzą kampanię.
- Możliwość wykorzystania danych do ustalania polityki cenowej. Manipulując jednostkową ceną produktu wpływamy na popyt, ROI czy średnią wartość zamówienia.
- Informacje wykorzystamy na etapie budowania strategii działań. Market Insights da możliwość stworzenia struktury na koncie w oparciu o konkurencyjność.
- Informacje możemy pobrać do CSV. Daje to bardzo duże możliwości w przetwarzaniu i wykorzystaniu tych danych z innymi istniejącymi raportami. Możemy nałożyć wiele danych historycznych o produkcie w celu przeprowadzenia analiz.