Market Insights – nowość w Google Merchant Center

Market Insights – nowość w Google Merchant Center

Na kontach Google Merchant Center pojawia się nowa usługa Market Insights, która zawiera raport dotyczący konkurencyjności cenowej. Dane obrazują jak wypadają ceny produktów w porównaniu z konkurencją.

Ostatnio na naszym blogu: Sztuczna inteligencja w SEO. Jak Google wykorzystuje AI?

Konkurencyjność cenowa Google Ads

Udostępnienie przez Google danych o konkurencyjności cenowej daje marketerom dodatkowe możliwości w wykorzystaniu benchmark marketingu. Identyfikacja kluczowych obszarów jak np. ceny powyżej lub poniżej referencyjnych pozwala na przeprowadzenie analiz a w konsekwencji testów, które przełożą się na wyższą skuteczność prowadzonych kampanii.

Łącząc te dane z analizą aukcji Google Ads czy danymi sprzedaży możemy analizować wpływ ceny czy działań konkurencji na popyt w naszym sklepie.

Najważniejsze korzyści nowej funkcji raportowania

  • Dodatkowe dane zbierane na potrzeby benchmark marketingu. Mamy teraz możliwość łatwego porównania cen produktów w odniesieniu do konkurencji. Idąc dalej, możemy porównać zależności zmiany konkurencyjności cenowej na sprzedaż. Informacje mogą być wykorzystane przez osoby decyzyjne w firmach czy same działy marketingu. Działy SEM w oparciu o dodatkowe dane skuteczniej poprowadzą kampanię.
  • Możliwość wykorzystania danych do ustalania polityki cenowej. Manipulując jednostkową ceną produktu wpływamy na popyt, ROI czy średnią wartość zamówienia.
  • Informacje wykorzystamy na etapie budowania strategii działań. Market Insights da możliwość stworzenia struktury na koncie w oparciu o konkurencyjność.
  • Informacje możemy pobrać do CSV. Daje to bardzo duże możliwości w przetwarzaniu i wykorzystaniu tych danych z innymi istniejącymi raportami. Możemy nałożyć wiele danych historycznych o produkcie w celu przeprowadzenia analiz.

Jak to działa?

Na podstawie zebranych danych rynkowych: emisji reklam oraz danych z gtin, algorytm Google tworzy benchmarki, które obrazują przedziały cenowe w formie wykresów oraz tabel z uwzględnieniem danych o marce, typie produktu, kategorii czy samego produktu. Posiadamy informacje o cenie powyżej referencyjnej, w cenie referencyjnej, poniżej ceny referencyjnej oraz informacje o braku ceny referencyjnej.

Wykres może wyglądać jak na poniższym screenie.

Cena referencyjna market insights

Konkurencyjność cenowa market insights

Najwyższy poziom szczegółowości pokazuje dane wszystkich produktów z uwzględnieniem różnicy do ceny referencyjnej oraz różnicy w stosunku do historycznej ceny referencyjnej.

Dane produktowe market insights

Ten widok zawiera zestawienie wszystkich produktów przesyłanych do Google Merchant Center.

Zakupy Delante

Wszystkie firmy uczestniczące w programie Zakupów Delante mają już włączoną usługę Market Insight z raportami o konkurencyjności cenowej.

  5,00 / 5 ( 2 )
Autor
Senior SEM Specialist - Adrian

Senior SEM Specialist

Specjalista SEM od 2009 roku zawodowo związany z marketingiem internetowym. Specjalizujący się w performance marketingu, optymalizacji konwersji i analizie danych. Doświadczenie zdobywał w pracy zarówno po stronie agencji jak i klienta. Pasjonat kolarstwa szosowego i biegów górskich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.