Market Insights – nowość w Google Merchant Center

Market Insights – nowość w Google Merchant Center

Na kontach Google Merchant Center pojawia się nowa usługa Market Insights, która zawiera raport dotyczący konkurencyjności cenowej. Dane obrazują jak wypadają ceny produktów w porównaniu z konkurencją.

Ostatnio na naszym blogu: Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Konkurencyjność cenowa Google Ads

Udostępnienie przez Google danych o konkurencyjności cenowej daje marketerom dodatkowe możliwości w wykorzystaniu benchmark marketingu. Identyfikacja kluczowych obszarów jak np. ceny powyżej lub poniżej referencyjnych pozwala na przeprowadzenie analiz a w konsekwencji testów, które przełożą się na wyższą skuteczność prowadzonych kampanii.

Łącząc te dane z analizą aukcji Google Ads czy danymi sprzedaży możemy analizować wpływ ceny czy działań konkurencji na popyt w naszym sklepie.

Najważniejsze korzyści nowej funkcji raportowania

  • Dodatkowe dane zbierane na potrzeby benchmark marketingu. Mamy teraz możliwość łatwego porównania cen produktów w odniesieniu do konkurencji. Idąc dalej, możemy porównać zależności zmiany konkurencyjności cenowej na sprzedaż. Informacje mogą być wykorzystane przez osoby decyzyjne w firmach czy same działy marketingu. Działy SEM w oparciu o dodatkowe dane skuteczniej poprowadzą kampanię.
  • Możliwość wykorzystania danych do ustalania polityki cenowej. Manipulując jednostkową ceną produktu wpływamy na popyt, ROI czy średnią wartość zamówienia.
  • Informacje wykorzystamy na etapie budowania strategii działań. Market Insights da możliwość stworzenia struktury na koncie w oparciu o konkurencyjność.
  • Informacje możemy pobrać do CSV. Daje to bardzo duże możliwości w przetwarzaniu i wykorzystaniu tych danych z innymi istniejącymi raportami. Możemy nałożyć wiele danych historycznych o produkcie w celu przeprowadzenia analiz.

Jak to działa?

Na podstawie zebranych danych rynkowych: emisji reklam oraz danych z gtin, algorytm Google tworzy benchmarki, które obrazują przedziały cenowe w formie wykresów oraz tabel z uwzględnieniem danych o marce, typie produktu, kategorii czy samego produktu. Posiadamy informacje o cenie powyżej referencyjnej, w cenie referencyjnej, poniżej ceny referencyjnej oraz informacje o braku ceny referencyjnej.

Wykres może wyglądać jak na poniższym screenie.

Cena referencyjna market insights

Konkurencyjność cenowa market insights

Najwyższy poziom szczegółowości pokazuje dane wszystkich produktów z uwzględnieniem różnicy do ceny referencyjnej oraz różnicy w stosunku do historycznej ceny referencyjnej.

Dane produktowe market insights

Ten widok zawiera zestawienie wszystkich produktów przesyłanych do Google Merchant Center.

Zakupy Delante

Wszystkie firmy uczestniczące w programie Zakupów Delante mają już włączoną usługę Market Insight z raportami o konkurencyjności cenowej.

(2)
Autor
Senior SEM Specialist - Adrian

Senior SEM Specialist

Specjalista SEM od 2009 roku zawodowo związany z marketingiem internetowym. Specjalizujący się w performance marketingu, optymalizacji konwersji i analizie danych. Doświadczenie zdobywał w pracy zarówno po stronie agencji jak i klienta. Pasjonat kolarstwa szosowego i biegów górskich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Czwarty kwartał każdego roku to dla świata e-commerce okres tzw. “żniw”. Mnóstwo okazji zakupowych, specjalnych dat, obok których nie sposób przejść obojętnie i szans na zwiększenie obrotów, na które czeka chyba każdy właściciel sklepu internetowego. Jesteś jednym z nich? W takim razie sprawdź, jak przygotować sklep internetowy na grudniowe oblężenie Klientów w zakresie SEO i pozycjonowania.

Czytaj więcej
Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej