Market Insights – nowość w Google Merchant Center

Market Insights – nowość w Google Merchant Center

Na kontach Google Merchant Center pojawia się nowa usługa Market Insights, która zawiera raport dotyczący konkurencyjności cenowej. Dane obrazują jak wypadają ceny produktów w porównaniu z konkurencją.

Ostatnio na naszym blogu: Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Konkurencyjność cenowa Google Ads

Udostępnienie przez Google danych o konkurencyjności cenowej daje marketerom dodatkowe możliwości w wykorzystaniu benchmark marketingu. Identyfikacja kluczowych obszarów jak np. ceny powyżej lub poniżej referencyjnych pozwala na przeprowadzenie analiz a w konsekwencji testów, które przełożą się na wyższą skuteczność prowadzonych kampanii.

Łącząc te dane z analizą aukcji Google Ads czy danymi sprzedaży możemy analizować wpływ ceny czy działań konkurencji na popyt w naszym sklepie.

Najważniejsze korzyści nowej funkcji raportowania

  • Dodatkowe dane zbierane na potrzeby benchmark marketingu. Mamy teraz możliwość łatwego porównania cen produktów w odniesieniu do konkurencji. Idąc dalej, możemy porównać zależności zmiany konkurencyjności cenowej na sprzedaż. Informacje mogą być wykorzystane przez osoby decyzyjne w firmach czy same działy marketingu. Działy SEM w oparciu o dodatkowe dane skuteczniej poprowadzą kampanię.
  • Możliwość wykorzystania danych do ustalania polityki cenowej. Manipulując jednostkową ceną produktu wpływamy na popyt, ROI czy średnią wartość zamówienia.
  • Informacje wykorzystamy na etapie budowania strategii działań. Market Insights da możliwość stworzenia struktury na koncie w oparciu o konkurencyjność.
  • Informacje możemy pobrać do CSV. Daje to bardzo duże możliwości w przetwarzaniu i wykorzystaniu tych danych z innymi istniejącymi raportami. Możemy nałożyć wiele danych historycznych o produkcie w celu przeprowadzenia analiz.

Jak to działa?

Na podstawie zebranych danych rynkowych: emisji reklam oraz danych z gtin, algorytm Google tworzy benchmarki, które obrazują przedziały cenowe w formie wykresów oraz tabel z uwzględnieniem danych o marce, typie produktu, kategorii czy samego produktu. Posiadamy informacje o cenie powyżej referencyjnej, w cenie referencyjnej, poniżej ceny referencyjnej oraz informacje o braku ceny referencyjnej.

Wykres może wyglądać jak na poniższym screenie.

Cena referencyjna market insights

Konkurencyjność cenowa market insights

Najwyższy poziom szczegółowości pokazuje dane wszystkich produktów z uwzględnieniem różnicy do ceny referencyjnej oraz różnicy w stosunku do historycznej ceny referencyjnej.

Dane produktowe market insights

Ten widok zawiera zestawienie wszystkich produktów przesyłanych do Google Merchant Center.

Zakupy Delante

Wszystkie firmy uczestniczące w programie Zakupów Delante mają już włączoną usługę Market Insight z raportami o konkurencyjności cenowej.

(2)
Autor
Senior SEM Specialist - Adrian

Senior SEM Specialist

Specjalista SEM od 2009 roku zawodowo związany z marketingiem internetowym. Specjalizujący się w performance marketingu, optymalizacji konwersji i analizie danych. Doświadczenie zdobywał w pracy zarówno po stronie agencji jak i klienta. Pasjonat kolarstwa szosowego i biegów górskich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej