Nowe raporty w Google Moja Firma

Nowe raporty w Google Moja Firma

Google Moja Firma udostępnia nową platformę do monitorowania skuteczności wizytówki Google. Zobacz, gdzie możesz ja przetestować!

Ostatnio na naszym blogu: Duża zmiana w celach kampanii w Facebook Ads w 2022 roku

Google wprowadza nową platformę do mierzenia efektywności wizytówki Google Moja Firma, zapowiadaną jeszcze w kwietniu ubiegłego roku. Teraz Ty sam możesz ją przetestować. Aby zobaczyć nowe raporty, zaloguj się do swojego konta GMF i przejdź do zakładki Statystyki. Zobaczysz tam wiadomość o tym, że Twoje statystyki są przenoszone. Aby zobaczyć nowe statystyki kliknij „Wyświetl nową stronę skuteczności profilu”.

Nowe statystyki GMF

Co znajdziesz w nowych statystykach GMF?

W tym momencie widok statystyk jest ograniczony do 2 elementów:

  1. Komunikacja między Tobą a klientami – pokazuje połączenia i wiadomości wykonane bezpośrednio z profilu firmy.
    Nowy raport GMF - komunikacja
  2. Jak klienci odkryli Twoją firmę – pokazuje słowa kluczowe, które skutkowały wyświetleniem się Twojej firmy w wynikach wyszukiwania.
    GMF - nowy raport, słowa kluczowe

Co się zmieniło?

Największą zmianą najprawdopodobniej będzie okres czasu, który będziemy mogli analizować. Do tej pory były to maksymalnie 3 miesiące, w nowym raporcie może to być nawet pół roku.

Niestety w nowych raportach brakuje wielu danych, które możemy znaleźć w dotychczasowej wersji. Nie znajdziemy tu ilości wejść na stronę z wizytówki oraz statystyk zdjęć na wizytówce. Nie dowiemy się też czy wynik wyszukiwania był wyświetlony na Mapach Google czy w wynikach wyszukiwania.

Obecna wersja jest wciąż testowana i jest to pierwsza wersja tego raportu, mam więc nadzieję, że Google uzupełni go o brakujące elementy.

Więcej o zmianach Google pisze na swojej stronie pomocy.

(3)
Autor
Marketing Team Leader - Kasia

Marketing Team Leader

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.
Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej