Nowe raporty w Google Moja Firma

Nowe raporty w Google Moja Firma

Google Moja Firma udostępnia nową platformę do monitorowania skuteczności wizytówki Google. Zobacz, gdzie możesz ja przetestować!

Ostatnio na naszym blogu: Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Google wprowadza nową platformę do mierzenia efektywności wizytówki Google Moja Firma, zapowiadaną jeszcze w kwietniu ubiegłego roku. Teraz Ty sam możesz ją przetestować. Aby zobaczyć nowe raporty, zaloguj się do swojego konta GMF i przejdź do zakładki Statystyki. Zobaczysz tam wiadomość o tym, że Twoje statystyki są przenoszone. Aby zobaczyć nowe statystyki kliknij „Wyświetl nową stronę skuteczności profilu”.

Nowe statystyki GMF

Co znajdziesz w nowych statystykach GMF?

W tym momencie widok statystyk jest ograniczony do 2 elementów:

  1. Komunikacja między Tobą a klientami – pokazuje połączenia i wiadomości wykonane bezpośrednio z profilu firmy.
    Nowy raport GMF - komunikacja
  2. Jak klienci odkryli Twoją firmę – pokazuje słowa kluczowe, które skutkowały wyświetleniem się Twojej firmy w wynikach wyszukiwania.
    GMF - nowy raport, słowa kluczowe

Co się zmieniło?

Największą zmianą najprawdopodobniej będzie okres czasu, który będziemy mogli analizować. Do tej pory były to maksymalnie 3 miesiące, w nowym raporcie może to być nawet pół roku.

Niestety w nowych raportach brakuje wielu danych, które możemy znaleźć w dotychczasowej wersji. Nie znajdziemy tu ilości wejść na stronę z wizytówki oraz statystyk zdjęć na wizytówce. Nie dowiemy się też czy wynik wyszukiwania był wyświetlony na Mapach Google czy w wynikach wyszukiwania.

Obecna wersja jest wciąż testowana i jest to pierwsza wersja tego raportu, mam więc nadzieję, że Google uzupełni go o brakujące elementy.

Więcej o zmianach Google pisze na swojej stronie pomocy.

(3)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.
Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej