Nowe raporty w Google Moja Firma
Google Moja Firma udostępnia nową platformę do monitorowania skuteczności wizytówki Google. Zobacz, gdzie możesz ja przetestować!
Google wprowadza nową platformę do mierzenia efektywności wizytówki Google Moja Firma, zapowiadaną jeszcze w kwietniu ubiegłego roku. Teraz Ty sam możesz ją przetestować. Aby zobaczyć nowe raporty, zaloguj się do swojego konta GMF i przejdź do zakładki Statystyki. Zobaczysz tam wiadomość o tym, że Twoje statystyki są przenoszone. Aby zobaczyć nowe statystyki kliknij „Wyświetl nową stronę skuteczności profilu”.
Co znajdziesz w nowych statystykach GMF?
W tym momencie widok statystyk jest ograniczony do 2 elementów:
- Komunikacja między Tobą a klientami – pokazuje połączenia i wiadomości wykonane bezpośrednio z profilu firmy.
- Jak klienci odkryli Twoją firmę – pokazuje słowa kluczowe, które skutkowały wyświetleniem się Twojej firmy w wynikach wyszukiwania.
Co się zmieniło?
Największą zmianą najprawdopodobniej będzie okres czasu, który będziemy mogli analizować. Do tej pory były to maksymalnie 3 miesiące, w nowym raporcie może to być nawet pół roku.
Niestety w nowych raportach brakuje wielu danych, które możemy znaleźć w dotychczasowej wersji. Nie znajdziemy tu ilości wejść na stronę z wizytówki oraz statystyk zdjęć na wizytówce. Nie dowiemy się też czy wynik wyszukiwania był wyświetlony na Mapach Google czy w wynikach wyszukiwania.
Obecna wersja jest wciąż testowana i jest to pierwsza wersja tego raportu, mam więc nadzieję, że Google uzupełni go o brakujące elementy.
Więcej o zmianach Google pisze na swojej stronie pomocy.
Zmiana okresu na plus, miejmy nadzieję, że uzupełnią te braki 🙂